Bombero Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Tegnap érdekes dolgot tapasztaltam: Az autó nem sokára hét éves lesz és az akkumulátor elhasználódásának voltak már jelei. Ezért a tegnapi nap folyamán beruháztam egy Banner akksiba. Mielőtt nekifogtam volna a cserének, felírtam a kilométeróra állásokat. A csere megtörtént, a napi számláló nullázódott. Ezután kocsiba vágtam magam - még volt egy kis dolgom - elindultam és nem sokkal később feltünt valami. A napi számláló szépen mérte a megtett utat, de az össz. számláló nem. Az lett gyanús, hogy a napi számláló már 1,2 km-t mutatott, de az össz számláló meg még mindig ugyanazon az értéken állt, mint amit az akkumulátor cserekor felírtam. Már azon kezdtem gondolkodni, hogy félreállok valahol és újraindítom a kocsit, de végül tovább mentem és láss csodát amint a napiszámláló 2,0 km-re fordult akkor lépett egyet az össz számláló is. Ezután is figyelgettem, de onnantól kezdve rendesen működik. Summa summarum, a kocsi "elcsalt" egy kilométert a futásteljesítményéből az akksicsere után. Lehet, hogy ez volt neki az április 1-jei tréfája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 (edited) On 2014. 04. 01. at 20:36, nemeth_laca írta: Módosítva Április5, 2016 : DarthVödör 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 A Ladában nekem is így volt bekötve. Egy-egy diódán keresztül a hátsó ködlámpa. Fékezéskor nem csak a féklámpák, hanem a hátsó ködlámpák is világítottak. Műszakin sem volt gond (hatósági a gáz miatt), mint pót féklámpa működött. Ha használod a (hátsó) ködlámpát sem lesz gond, erre vannak a diódák. Egyedül a fékpedálkapcsolónak kell nagyobb áramot elviselni. Csak a hátsó lámpákban kell a diódákat bele applikálni. Ez a ködlámpa féklámpaként ötletes... Lehet meg kellene csinálni. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
jerik92 Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Sziasztok olyan kérdésem lenne hogy belehetne rakni utólagosan az asr az autómba x20dtl?! A középkonzol alatt a kapcsoló csatija ott van! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Nekem anno az 1-es Jettába volt úgy bekötve a hátsó lámpa,hogy mind a három osztásban égett a világítás,a féklámpa meg csak a két szélsőbe.Így ugye 4 féklámpa volt hátul.A vizsgán mondták,hogy csak kettő lehet,vagy ha van pótféklámpa akkor három.Kicseréltem egy eredeti panelra így maradt a gyári megoldás. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 A Ladában nekem is így volt bekötve. Egy-egy diódán keresztül a hátsó ködlámpa. Fékezéskor nem csak a féklámpák, hanem a hátsó ködlámpák is világítottak. Műszakin sem volt gond (hatósági a gáz miatt), mint pót féklámpa működött. Ha használod a (hátsó) ködlámpát sem lesz gond, erre vannak a diódák. Egyedül a fékpedálkapcsolónak kell nagyobb áramot elviselni. Csak a hátsó lámpákban kell a diódákat bele applikálni. És ezekből a diódákból milyen fajtát kéne vennem, és hogy kéne bekötnöm? Nem vagyok benne annyira a diódákban, úgyhogy segítségedet kérném :) Köszi Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Ez a ködlámpa féklámpaként ötletes... Lehet meg kellene csinálni. :) Amellett, hogy praktikus, még igencsak jól is néz ki :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Szia! Op-Commal meg kellene nézni hogy melyik légzsáknál van érintkezési gond, ha jól emlékszem 3ohm fölötti csatlakozó ellenállásnál már hozza a hibát. Meg kell mozgatni minden csatlakozási pontot (széthúzni, összedugni), és remélhetőleg nem jön vissza a hiba. Nálam a légzsák átvezető csatlakozónál - szürke ami látszik az átvezető házán - volt nemrég érintkezési probléma. Ma kiütötték a hibát. Az érték valóban 3ohm fölött volt, azért jelzett vissza a műszerfalon. A meglepő az volt hogy az ülés alatti csatlakozóra jelezett be, pedig nincs is oldallégzsákom az ülésben, és az ülést sem mozgattam meg szerelés közben... fura. Azért köszi a segítséget! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Nekem anno az 1-es Jettába volt úgy bekötve a hátsó lámpa,hogy mind a három osztásban égett a világítás,a féklámpa meg csak a két szélsőbe.Így ugye 4 féklámpa volt hátul.A vizsgán mondták,hogy csak kettő lehet,vagy ha van pótféklámpa akkor három.Kicseréltem egy eredeti panelra így maradt a gyári megoldás. Meg kellene nézni, hogy mi az idevágó törvény. Igaz, csak 3db-ot engednek. http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/vilagito-fenyjelzo-berendezes.html/ Ha a fék és a ködfény egymás alatt lennének, akkor nem lenne szembetűnő, de így necces. És ezekből a diódákból milyen fajtát kéne vennem, és hogy kéne bekötnöm? Nem vagyok benne annyira a diódákban, úgyhogy segítségedet kérném :) Köszi 21W-os a ködfény ezért ami 1.75A-nél többet tud. Azaz 3A-est lenne érdemes beletenni. Pl.: http://www.hestore.hu/prod_10000053.html 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
morattila Elküldve Április2, 2014 Megoszt Elküldve Április2, 2014 Ma kiütötték a hibát. Az érték valóban 3ohm fölött volt, azért jelzett vissza a műszerfalon. A meglepő az volt hogy az ülés alatti csatlakozóra jelezett be, pedig nincs is oldallégzsákom az ülésben, és az ülést sem mozgattam meg szerelés közben... fura. Azért köszi a segítséget! Az nem lehet, hogy az övfeszítő a ludas mert annak a csatája is az ülés alatt van. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Az nem lehet, hogy az övfeszítő a ludas mert annak a csatája is az ülés alatt van. Az is lehet, ha megint előjön a hiba akkor tüzetesen át kell nézni a csatlakozókat. Most csak kiütötték a hibát mert nem volt jelen, csak tárolt volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Az is lehet, ha megint előjön a hiba akkor tüzetesen át kell nézni a csatlakozókat. Most csak kiütötték a hibát mert nem volt jelen, csak tárolt volt. A jobb első ülést nem érdemes koppra előre tolni. Akkor nálam is előjön a hiba. De nem állandó, kiütötték, azóta jó. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 A jobb első ülést nem érdemes koppra előre tolni. Akkor nálam is előjön a hiba. De nem állandó, kiütötték, azóta jó. Az a poén hogy hozzá sem nyúltam most az ülésekhez, előtte kb 1,5 hete takarítottam, akkor mozgattam az üléseket, akkor nem volt visszajelzés. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Amellett, hogy praktikus, még igencsak jól is néz ki :) A piros lámpánál mögötted álló este pláne esőben élvezni fogja az összesen 5 féklámpád vöröslő fényét, amikor végig nyomva tartod a féket... Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Amellett, hogy praktikus, még igencsak jól is néz ki :) Nekem az a praktikus, ha távolsági fénnyel járok, mert azzal jobban látok, és jól is néz ki, mert nekem tetszik. Mindenki más meg le van sz@rva, nem muszáj senkinek sem az úton lennie... Praktikusságról majd győzd meg a mögötted állókat, kinézet meg sokadlagos egy féklámpánál, aminek az a lényege, hogy tudassa a mögötted jövővel, hogy fékezel. Én sem értek mindig egyet a törvényekkel, de nem kellene játszani ezekkel, még valaki belédmegy hátulról, megtalálják a diódás vagy akármilyen megoldású dolgot, és rádfogják, hogy te vagy a hunyó... Link to comment Megosztás: More sharing options...
szpeki Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Sziasztok! Most vettem észre, h lejárt a műszakim. És holnap délelőtt tudom csak elvinni! Kérdésem az lenne, h van biztosítéka a légzsáknak? Vagy esetleg valami amivel kiiktatom addig? Szombaton nézi meg a szerelő! Az ülés alatt a csatik ki lettek szedve direktbe van forrasztva! És még mindig! kiolvasásnál annyit tudtak mondani, h az ellenállás túl nagy! Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 (edited) andris83, potyo, igazatok van, azóta nekem is eszembe jutott ez :-) De, most le lettem cseszve, úgyhogy megyek leülök a sarokba és sírok csendben :D Módosítva Április3, 2014 : nemeth_laca Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Az ülés alatt a csatik ki lettek szedve direktbe van forrasztva! És még mindig! kiolvasásnál annyit tudtak mondani, h az ellenállás túl nagy!Nekem rémlik valami olyasmi hogy azt nem lehet akárhogy/akármivel megforrasztani, mert éppen a forrasztás miatt lesz túl nagy az ellenállás. Pontosan már nem emlékszem, de majd a hozzáértők megmondják. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 (edited) Nekem rémlik valami olyasmi hogy azt nem lehet akárhogy/akármivel megforrasztani, mert éppen a forrasztás miatt lesz túl nagy az ellenállás. Pontosan már nem emlékszem, de majd a hozzáértők megmondják. Nekem is forrasztva van és nincs hibajel már elég régóta. Nem nagy csomó cinnel kell gubicsot forrasztani rá. Én magam csináltam meg. Akkusaru levét, csatik levág, blankolás, egy pici savba mártás, majd cinnel gyönyörűen beitat vékonyan. Ha mindkét vége cines, akkor egyik hevít és szépen hozzányom a másik. Összeragad és nem lesz nagy gubics, görcs cin rajta. Ha volt hibajel, akkor utána kiüt. Mindkét ülést megcsináltam és utána szedettem ki a hibajelet. Módosítva Április3, 2014 : Probert Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április3, 2014 Megoszt Elküldve Április3, 2014 Nekem rémlik valami olyasmi hogy azt nem lehet akárhogy/akármivel megforrasztani, mert éppen a forrasztás miatt lesz túl nagy az ellenállás. Pontosan már nem emlékszem, de majd a hozzáértők megmondják. Forrasztás miatt nem lesz túl nagy az ellenállás. Nekem is forrasztva van és nincs hibajel már elég régóta. Nem nagy csomó cinnel kell gubicsot forrasztani rá. Én magam csináltam meg. Akkusaru levét, csatik levág, blankolás, egy pici savba mártás, majd cinnel gyönyörűen beitat vékonyan. Ha mindkét vége cines, akkor egyik hevít és szépen hozzányom a másik. Összeragad és nem lesz nagy gubics, görcs cin rajta. Ha volt hibajel, akkor utána kiüt. Mindkét ülést megcsináltam és utána szedettem ki a hibajelet. Savba mártottad? Neee!!... Valami semleges folyatószert használj inkább! De! Ha tiszta a rész felölet, nincs összetapizva nagyon, nem koszos, akkor megfelelő páka hőmérsékletnél nem kell semmi extra folyató szer, csak ami a forrasztóónba van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Április4, 2014 Megoszt Elküldve Április4, 2014 (edited) Savba mártottad? Neee!!... Valami semleges folyatószert használj inkább! De! Ha tiszta a rész felölet, nincs összetapizva nagyon, nem koszos, akkor megfelelő páka hőmérsékletnél nem kell semmi extra folyató szer, csak ami a forrasztóónba van. Sajnos én összefogdostam, mikor összesodortam a blankolt végeket és ez volt kéznél. De igazad van, hogy jobb lett volna semleges cucc, de lusta voltam elmenni boltba érte. Ez meg kéznél volt. :icon1: Módosítva Április4, 2014 : Probert Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Április4, 2014 Megoszt Elküldve Április4, 2014 Sajnos én összefogdostam, mikor összesodortam a blankolt végeket és ez volt kéznél. De igazad van, hogy jobb lett volna semleges cucc, de lusta voltam elmenni boltba érte. Ez meg kéznél volt. :icon1: 10+ éves holmikat nemis biztos, hogy annyira egyszerű semleges cuccal forrasztani az oxidréteg miatt. Néha muszáj a savas forrasztózsír, hogy rendes legyen a forrasztás, ne csak úgy tűnjön, hogy az. Mi rendszeresen szívunk az elektronikáknál, amit csinálunk, hogy a frissen vásárolt sorkapcsok sem forraszthatóak tökéletesen a semlegessel. Muszáj vagy megkapargatni, vagy egy kis savas forrasztózsírt adni neki. Én meg már sok éve használok savas forrasztózsírt is, de ha utána megpucolom a helyét, akkor még eddig nem láttam hátrányát, 10+ éves panelek is gyönyörűen működnek. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Április4, 2014 Megoszt Elküldve Április4, 2014 Ha már témánál vagyunk, királyvízzel mi a helyzet? Azt hallottam róla hogy oxidálhatja a kábeleket. Igaz ez? Illetve milyen szerrel érdemes akkor forrasztani ami nem túl drága de jó is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Április4, 2014 Megoszt Elküldve Április4, 2014 Ha már témánál vagyunk, királyvízzel mi a helyzet? Azt hallottam róla hogy oxidálhatja a kábeleket. Igaz ez? Illetve milyen szerrel érdemes akkor forrasztani ami nem túl drága de jó is? http://www.ivanov.eu/?q=node/1485 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Április5, 2014 Megoszt Elküldve Április5, 2014 Ha már témánál vagyunk, királyvízzel mi a helyzet? Azt hallottam róla hogy oxidálhatja a kábeleket. Igaz ez? Illetve milyen szerrel érdemes akkor forrasztani ami nem túl drága de jó is? Én ezt használom: http://www.hestore.hu/prod_10028010.html (kb 12-15 éve meg van, de még fele a dobozban van) 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts