Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Ma újabb modullal (DRL) és visszajelzővel bővült a szekér, köszönet érte DarthVödör kitartó és ügyes munkájának! Részemről hosszú szülés volt...

Viszont a munka végeztével sajnos a légzsák visszajelző nem alszik el.

Gyújtás majd indítás után is ottmarad. Óracsoportot vettem csak ki. Villogtattam kódot is 10-4-6-10, de nem tudom mit jelenthet.

Lőttem pár képet, a kormányátvezetőnél az a szürke valami ennyire szét kell hogy álljon?

A légzsák problémával mit tudok kezdeni? Akksi le, várni vele, csatlakozót szétszed, megtisztít, összerak, akksi vissza és talán jó lesz? WD 40-el lehet tisztítani a csatlakozót? Vagy inkább más probléma lehet vele?

Sajnos a légzsákhibát csak műszerrel lehet törölni!

Szerintem a légzsákátvezetőnél nem stimmel valami! Nem lenne szabad így látszania! A fedélnek teljesen rá kellene feküdnie a házra.

  • Like 1
Elküldve

Sajnos a légzsákhibát csak műszerrel lehet törölni!

Szerintem a légzsákátvezetőnél nem stimmel valami! Nem lenne szabad így látszania! A fedélnek teljesen rá kellene feküdnie a házra.

Közben megnéztem a cromax oldalán egy új átvezetőt ott is szétáll a két rész, nem simulnak össze.

https://cromax.hu/290000000-utasterbelsoter/291470000-biztonsagi-alkatresz/291470452-legzsak-alkatreszei/408104-legzsakatvezeto-kabel-opel-astra-g

A hibakód akkor a légzsákra vonatkozik? S a visszajelző miért maradt égve? Ilyenkor lehet vele közlekedni, nem fog csak úgy kinyílni a légzsák menet közben? Csatlakozó tisztítással akkor nem érek el semmit?

Elküldve

Sziasztok!

Ma újabb modullal (DRL) és visszajelzővel bővült a szekér, köszönet érte DarthVödör kitartó és ügyes munkájának! Részemről hosszú szülés volt...

Viszont a munka végeztével sajnos a légzsák visszajelző nem alszik el.

Gyújtás majd indítás után is ottmarad. Óracsoportot vettem csak ki. Villogtattam kódot is 10-4-6-10, de nem tudom mit jelenthet.

Lőttem pár képet, a kormányátvezetőnél az a szürke valami ennyire szét kell hogy álljon?

A légzsák problémával mit tudok kezdeni? Akksi le, várni vele, csatlakozót szétszed, megtisztít, összerak, akksi vissza és talán jó lesz? WD 40-el lehet tisztítani a csatlakozót? Vagy inkább más probléma lehet vele?

Köszi a hozzászólásokat.

Szia

Nálam is így néz ki a "dolog"

K_p258_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

  • Like 1
Elküldve

Ilyenkor lehet vele közlekedni, nem fog csak úgy kinyílni a légzsák menet közben?

Lehet vele közlekedni, a légzsák sem fog kinyílni menet közben, sőt, a nagyobb baj az hogy akkor sem ha kéne neki (baleset esetén)!

A hibakódot sajna passzolom.

  • Like 1
Elküldve

Gyújtás majd indítás után is ottmarad. Óracsoportot vettem csak ki. Villogtattam kódot is 10-4-6-10, de nem tudom mit jelenthet.

Üzemanyag szintjelző működik? Mert a 0460 hibakód az elvileg azt jelenti, hogy a szintjelzővel kapcsolatban érzékelt valami problémát a vezérlő.

  • Like 1
Elküldve

Üzemanyag szintjelző működik? Mert a 0460 hibakód az elvileg azt jelenti, hogy a szintjelzővel kapcsolatban érzékelt valami problémát a vezérlő.

Igen az megy, bár nem nagyon hagyja el a második alsó vonalat mert tankolás óta már több mint 700 km-t mentem :D

A télen egyszer nem indult a verda akksi lemerülés miatt, után meg hiába lett feltöltve az akku csak tekert de nem indult, úgy kellett behúzni. Lehet hogy akkor maradt ott ez az üzemanyag jelző hiba?

Apropó, sokszor olvasom itt a fórumon a hibakód kiolvasó kütyüket ODBII meg nem tudom én még mi a nevük. Ha egy ilyenre beruháznék nem tudnám itthon kiütni a hibakódot vele? Esetleg tudnátok linkelni olyat ami jó, nem túl drága, androidon és windowson is megy?

Köszi.

Elküldve

Igen az megy, bár nem nagyon hagyja el a második alsó vonalat mert tankolás óta már több mint 700 km-t mentem :D

A télen egyszer nem indult a verda akksi lemerülés miatt, után meg hiába lett feltöltve az akku csak tekert de nem indult, úgy kellett behúzni. Lehet hogy akkor maradt ott ez az üzemanyag jelző hiba?

Apropó, sokszor olvasom itt a fórumon a hibakód kiolvasó kütyüket ODBII meg nem tudom én még mi a nevük. Ha egy ilyenre beruháznék nem tudnám itthon kiütni a hibakódot vele? Esetleg tudnátok linkelni olyat ami jó, nem túl drága, androidon és windowson is megy?

Köszi.

http://www.dx.com/p/super-mini-elm327-bluetooth-odb2-v1-5-car-diagnostic-interface-tool-blue-232018#.UzXYgHU3O9U

http://www.aliexpress.com/item/2014-Top-selling-SUPER-MINI-ELM327-Bluetooth-OBD2-V2-1-White-Smart-Car-Diagnostic-Interface-ELM/1182066008.html

http://www.ebay.com/itm/Mini-ELM327-V1-5-OBD2-II-Bluetooth-Diagnostic-Car-Auto-Interface-Scanner-HE-/141083612012?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20d93d136c

Lehet, hogy akkor maradt benne a hiba.

Nekem ebayről van, de igazából mindegy szerintem. Androidon a Torque programmal használható, Windowson meg én a moDiag és a Scanmaster-ELM programokat próbáltam, azokkal működött.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Ma újabb modullal (DRL) és visszajelzővel bővült a szekér, köszönet érte DarthVödör kitartó és ügyes munkájának! Részemről hosszú szülés volt...

Viszont a munka végeztével sajnos a légzsák visszajelző nem alszik el.

Gyújtás majd indítás után is ottmarad. Óracsoportot vettem csak ki. Villogtattam kódot is 10-4-6-10, de nem tudom mit jelenthet.

Lőttem pár képet, a kormányátvezetőnél az a szürke valami ennyire szét kell hogy álljon?

A légzsák problémával mit tudok kezdeni? Akksi le, várni vele, csatlakozót szétszed, megtisztít, összerak, akksi vissza és talán jó lesz? WD 40-el lehet tisztítani a csatlakozót? Vagy inkább más probléma lehet vele?

Köszi a hozzászólásokat.

Én is úgy tudom, hogy csak műszerrel lehet törölni a légzsák hibát.

Ha szerelés közben légzsák nélkül lett ráadva gyújtás, akkor elmentette a hibát. (B Vectrával jártunk így) Az astrámnál már levett akkuval szereltem....

  • Like 1
Elküldve

sziasztok!

Kiderült hogy a a baj.

A motornak semmi baja csak a tengelyről tört le a zsalu.

Hogy tudom kivenni az egész motort és a zsalu házát hogy megragaszthassam?

Látok sok csavart de szerintem az egyik sem rögzíti , a motortérből meg nem látok semmi csatlakozót vagy csavart.

Üdv!

Szabolcs

Szia!

Már sokszor volt téma a fórumon. Lehet ha vissza keresel meg is találod.

De DarthVödör munkája segít rajtad:

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/behr

https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/de

Elküldve

Nem tudjátok véletlenül, hogy Y17DT-be. Ha be van szerelve a tempomat kapcsolóhoz gyárilag a 4 vezetékes csatlakozó, de az ECU-ig már nem meg el a 3 szál, akkor hol van elakadva? Hol a végük? Hol áll meg?

Elküldve

Igen az megy, bár nem nagyon hagyja el a második alsó vonalat mert tankolás óta már több mint 700 km-t mentem :D

A télen egyszer nem indult a verda akksi lemerülés miatt, után meg hiába lett feltöltve az akku csak tekert de nem indult, úgy kellett behúzni. Lehet hogy akkor maradt ott ez az üzemanyag jelző hiba?

Apropó, sokszor olvasom itt a fórumon a hibakód kiolvasó kütyüket ODBII meg nem tudom én még mi a nevük. Ha egy ilyenre beruháznék nem tudnám itthon kiütni a hibakódot vele? Esetleg tudnátok linkelni olyat ami jó, nem túl drága, androidon és windowson is megy?

Köszi.

Ha leveszed egy kis időre az akksi sarút elfelejti a hibakódot.

  • Like 1
Elküldve

Sziasztok!

Segítségre van szükségem!

Eltört a külső-belső szellőztetés zsalu.

Ma próbáltam kiszedni és megragasztani majd, határolót készíteni a motorra DarthVödör utasításai alapján!

Ott szépen le van írva mit hogyan kell kiszedni, de én valahogyan nem tudom kiszedni!

Olyan eldugott helyen vannak a csavarok hogy nem lehet hozzáférni.

Ahogy elnéztem az egészet egy az egyben ki kell szedni azt meg csak úgy lehet ha leszedem az ablaktörlő lapátokat és a műanyag burkolatot, majd a szélvédő alatt 4 csavarral van az egész rögzítve.

Jól látom a dolgot vagy tényleg szét lehet szedni belülről???

Valaki segítsen, Please !!

Elküldve

Sziasztok!

Segítségre van szükségem!

Eltört a külső-belső szellőztetés zsalu.

Ma próbáltam kiszedni és megragasztani majd, határolót készíteni a motorra DarthVödör utasításai alapján!

Ott szépen le van írva mit hogyan kell kiszedni, de én valahogyan nem tudom kiszedni!

Olyan eldugott helyen vannak a csavarok hogy nem lehet hozzáférni.

Ahogy elnéztem az egészet egy az egyben ki kell szedni azt meg csak úgy lehet ha leszedem az ablaktörlő lapátokat és a műanyag burkolatot, majd a szélvédő alatt 4 csavarral van az egész rögzítve.

Jól látom a dolgot vagy tényleg szét lehet szedni belülről???

Valaki segítsen, Please !!

Jól látod!

Elküldve

Én is úgy tudom, hogy csak műszerrel lehet törölni a légzsák hibát.

Ha szerelés közben légzsák nélkül lett ráadva gyújtás, akkor elmentette a hibát. (B Vectrával jártunk így) Az astrámnál már levett akkuval szereltem....

A légzsákhoz nem nyúltam, még a csatlakozójához sem, max a kormány átvezető kábeléhez érhettem hozzá. Majd a héten kiderül mi lesz vele, elviszem szerelőmhöz üsse ki a kódot.

Elküldve

Sziasztok!

Ma újabb modullal (DRL) és visszajelzővel bővült a szekér, köszönet érte DarthVödör kitartó és ügyes munkájának! Részemről hosszú szülés volt...

Viszont a munka végeztével sajnos a légzsák visszajelző nem alszik el.

Gyújtás majd indítás után is ottmarad. Óracsoportot vettem csak ki. Villogtattam kódot is 10-4-6-10, de nem tudom mit jelenthet.

Lőttem pár képet, a kormányátvezetőnél az a szürke valami ennyire szét kell hogy álljon?

A légzsák problémával mit tudok kezdeni? Akksi le, várni vele, csatlakozót szétszed, megtisztít, összerak, akksi vissza és talán jó lesz? WD 40-el lehet tisztítani a csatlakozót? Vagy inkább más probléma lehet vele?

Köszi a hozzászólásokat.

Szia!
Op-Commal meg kellene nézni hogy melyik légzsáknál van érintkezési gond, ha jól emlékszem 3ohm fölötti csatlakozó ellenállásnál már hozza a hibát. Meg kell mozgatni minden csatlakozási pontot (széthúzni, összedugni), és remélhetőleg nem jön vissza a hiba. Nálam a légzsák átvezető csatlakozónál - szürke ami látszik az átvezető házán - volt nemrég érintkezési probléma.

  • Like 1
Elküldve

Nem tudjátok véletlenül, hogy Y17DT-be. Ha be van szerelve a tempomat kapcsolóhoz gyárilag a 4 vezetékes csatlakozó, de az ECU-ig már nem meg el a 3 szál, akkor hol van elakadva? Hol a végük? Hol áll meg?

Ha nem lesz meg, akkor van tippetek, hogy milyen megoldással lehet 3 érintkezőt bevezetni a gyári ECU csatlakozóba?

Elküldve

Alex75, csicsó, merenyi85, köszönöm a segítséget! Körülnézek, hátha tudok kukázni egyet.

Krómgyűrűs váltógombon én is gondolkodom, + a szoknyát se árt majd cserélnem lassan.

Elküldve

Bekötöttem egy fél éve a fejegységet a kocsiba és azóta csinált olyan érdekes dolgokat, hogy hetente elmentek a beállítások, vagy egy másodpercre elment az utólag beszerelt fed.comuter képe.

Kiszereltem a fejegységet, és széthúztam a remote control szálat.Így csak az ISO csatlakozó van összedugva a fejegységgel, illetve a piros és sárga vezetékek vannak összekötve egymással(piros-sárga;piros-sárga)

Szerintetek így jó?A remote controll mire kell?

Elküldve

Sziasztok! Sokan mondjátok itt a krómgyűrűs váltógombot, es nekem is nagyon megtetszett van valakinek ötlete hol lehet kapni mert sehol nem találtam. Választ előre is köszi!

Elküldve

Bekötöttem egy fél éve a fejegységet a kocsiba és azóta csinált olyan érdekes dolgokat, hogy hetente elmentek a beállítások, vagy egy másodpercre elment az utólag beszerelt fed.comuter képe.

Kiszereltem a fejegységet, és széthúztam a remote control szálat.Így csak az ISO csatlakozó van összedugva a fejegységgel, illetve a piros és sárga vezetékek vannak összekötve egymással(piros-sárga;piros-sárga)

Szerintetek így jó?A remote controll mire kell?

Kék-fehér a remote? Az az erősítőnek ad áramot, ha van bekötve.

Elküldve

Bekötöttem egy fél éve a fejegységet a kocsiba és azóta csinált olyan érdekes dolgokat, hogy hetente elmentek a beállítások, vagy egy másodpercre elment az utólag beszerelt fed.comuter képe.

Kiszereltem a fejegységet, és széthúztam a remote control szálat.Így csak az ISO csatlakozó van összedugva a fejegységgel, illetve a piros és sárga vezetékek vannak összekötve egymással(piros-sárga;piros-sárga)

Szerintetek így jó?A remote controll mire kell?

Ha nem gyári fejegységet szereltél be, akkor valamelyik két vezetéket fel kell cserélni, hogy megjegyezze a beállításokat és a beállított rádióadókat. Nem tudom melyik kettő, de ismertem a hibát és szóltam a szerelőnek beépítéskor és ő is tudta és megcsinálta.

Elküldve

Sziasztok! Sokan mondjátok itt a krómgyűrűs váltógombot, es nekem is nagyon megtetszett van valakinek ötlete hol lehet kapni mert sehol nem találtam. Választ előre is köszi!

Vaterán van néha jó... Én ettől a sráctól vettem kettő félét is:

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/valtogomb_valtoszoknya/opel_irmscher_gyari_sebvaltogomb_1864939841.html

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/utaster_csomagter/valtogomb_valtoszoknya/opel_gyari_krombetetes_sebvaltogomb_1864936349.html

A kis lencse egy tűvel sérülésmentesen kipattintható, én cserélgetem őket, mikor melyik tetszik. Méret egyezik! Az egyik az órával a másik az Irmscher középkonzolommal harmonizál.

Egyszer megkérdeztem az opelnál, újonan 9.000 Ft a kis krómkarikás lencse a váltógombba, és ahhoz a hagyományos (bontottan, kompletten 2.000 Ft-os) tucathoz is 6.000-be kerül a kis lencse.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Ma közlekedett előttem egy G Astra, és fékezésnél láttam, hogy neki is be van kötve a két ködlámpa hátra, viszont rá van kötve a féklámpára, így fékezésnél azok is világítanak. Szerintem nagyon jól nézett ki, csak kérdés, hogy ez mennyire szabályos? Plusz az, hogy ha bevan kapcsolva a ködlámpa (tehát kapja alapból a 12V-ot) és úgy fékezek, akkor nem lesz valamilyen túlfeszkó? És, hogy olyankor ha rajtva van a ködlámpa, akkor gondolom a gyári féklámpa is világítana egyből.

Módosítva : nemeth_laca
Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.