Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

A németeknél tényleg nem ;)

Ja a németek:) Fater E kadettjába volt mindenféle kütyü.Az ablakemelőre kézzel kellett rásegíteni amíg működött.Most 3-as Golf kombija van,azon sem mindig megy az elektromos ablak.A légzsákvisszejelzője állandóan ég.Öröm olvasni az A vectra fórumot,mikor szenvednek az elektromos ablakemelővel.Jók ezek a dolgok,de egy 20-on éves autónál,már jobb ha nincsenek flancos dolgok.Nekem jó a szivattyú Insignia spricnihez is.Elvisz a kocsi tetejére is,bár egy kicsit feljebb kell állítani.

Elküldve

Ez egy profin kivitelezett szerszám!

Esetleg mivel tudom egy hétköznapi garázsban beállítani?

ez a gyári beállító szerszám hozzá :)

valaki mondta hogy golyóstól házból faragta ki...

akár még jó is lehet

Elküldve

"...valaki mondta..."

Azért ne szerénykedj, te is magad csináltad a sajátodét ha jól emlékszem, bár nem golyóstoll házából. Tényleg, nekem nem akarsz csinálni egyet? ;)

Elküldve

"...valaki mondta..."

Azért ne szerénykedj, te is magad csináltad a sajátodét ha jól emlékszem, bár nem golyóstoll házából. Tényleg, nekem nem akarsz csinálni egyet? ;)

Ha megyek vadkertre és Te is jössz akkor elviszem amit csináltam ;)

"valaki mondta" = fácsés vektrás fórumon olvastam :)

Elküldve

Ez egy profin kivitelezett szerszám!

Esetleg mivel tudom egy hétköznapi garázsban beállítani?

Én egy csavart köszörültem meg, majd fúrtam bele lyukat, és fűrésszel belevágtam a két hornyot. ;)

Elküldve

Sziasztok!

Jobb első ajtónál is szeretném megcsinálni, hogy nyitásra világítson a belső lámpa. Kivettem az ajtónál a kapcsolót, ami be van vezetékezve, de a kapcsolóba csak egy érintkező van. Van valami ötletek arra, hogy meddig lehet bekábelezve, ill. hogy hol keressem a másik végét, mert áram nincsen benne?!

Köszönöm : Tomi

Elküldve

Jobboldali kapcsolónál csak egy érintkezőnek is kell lennie szerintem. A bal elsőnél van kettő, mert a másik a lámpák bekapcsolására figyelmeztető hangjelzéshez van. Nem csak valami hiba van a tiédben? Már az E Kadettemnél is úgy volt, hogy mindkét ajtó kapcsolta a belső lámpát, nem hiszem, hogy ezt kispórolta volna az Opel a G Astraból. Szóval szerintem be van az nálad végig kábelezve, és működnie is kellene, de mivel azt mondod, hogy nincs a dróton áram, azért valahol meg lehet szakadva a drót.

  • Like 1
Elküldve

Megpróbálom megkeresni, bár ötletem sincs, hogy mitől sérülhetett meg a kábel. Gondolom az A oszlopba megy felfelé, utána meg megy a lámpához. Akkor elég komolyan meg kell bontani a dolgokat ezekszerint! Vagy van valami tipped, ami nem igényel nagy bontást? Köszi!

Elküldve

Elvileg egy multifunction control module nevű alkatrész 14-es lábára kell befutnia ennek a drótnak. Ez pedig a biztosítéktáblán levő nagyméretű alkatrész, amit azthiszem multitimer néven is szoktak emlegetni.

  • Like 1
Elküldve

Megpróbálom megkeresni, bár ötletem sincs, hogy mitől sérülhetett meg a kábel. Gondolom az A oszlopba megy felfelé, utána meg megy a lámpához. Akkor elég komolyan meg kell bontani a dolgokat ezekszerint! Vagy van valami tipped, ami nem igényel nagy bontást? Köszi!

Első körben próbáld meg csak simán testre nyomni azt a vezetéket ami az ajtókapcsolóra megy, lehet hogy csak a kapcsoló rosszalkodik, vagy nem kap rendesen testet a csavarján keresztül. Az, hogy nem találtál feszültséget a vezeték végén nem feltétlenül jelenti, hogy el van szakadva, attól függ, hogy mivel nézted, mert az a vezeték nem közvetlenül az izzóra megy, hanem a multitimernek ad jelet, ami egy elektronika, ezért a bemenetén valószínűleg nagyon kis áramok folynak csak keresztül. A vezetékszakadást legegyszerűbben szerintem úgy lehet kizárni, ha kiveszed a kapcsolót a másik oldalon is, és egy multiméterrel szakadást mérsz a két oldal vezetékei között (a bal oldalon kettő van, azzal kell összenézni aminek egyezik a szine a jobb oldalival). Azoknak ösze kell legyenek kötve, mindegyik ajtókapcsoló (világításhoz tartozó) vezetéke ugyanabból a pontból ágazik szét, ugyan arra a bemenetre mennek a multitimeren.

  • Like 1
Elküldve (edited)

Sziasztok!

Én is beszereltem már jó ideje az Insignia spricniket.

Tapasztalat:

- valóban kevesebb víz fogy

- jobban terít, emiatt gyorsabban is lesz tiszta az üveg.

- tényleg nem megfelelő vagy a csövezés vagy a szivattyú hozzá, mert a jobb oldali erősen nyomja a vizet, a vezető oldali elég gyéren

Ezek ellenére jobb mint az eredeti megoldás, szeretem használni.

Beállítás:

A fórumra felrakott részletes leírás alapján legyártattam cimborával a szerszámot. Van eszterga gépük. Gömbvasból pár perc alatt megvolt.

Viszont nem lehet vele állítani semmit. Mivel az insignia sprini "mélyebben" ül mint az eredeti, ezért hiába tudom betolni az állítót, csak felfelé tudnám mozgatni, lefelé nem. Viszont, ha lentebb lenne a fúvóka, akkor már be sem menne a szerszám. Természetesen rendesen felfekszik, koppanásig feltoltam. Így kicsit feljebb hord mint kéne, de még rosszul beállítva is jó!

Megoldás lehetne, hogy az ablak előtti műanyag elemből kireszelnék egy íves részt, ahol a spricni van, de ehhez megint szét kéne szedni....

https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums/5671996045864572449?banner=pwa

Módosítva : Stofl
Elküldve

Ha megyek vadkertre és Te is jössz...

Eddig tervben van... ;)

Még sose voltam azon a talin, 9 éve egyszer elindultam, de vissza kellett fordulnom, azóta meg valahogy nem úgy alakult...

Elküldve

Köszönöm szépen! Volt vele egy kis nyűglődés, de minden klappol. A bontós ismerősömnél nem volt, csak a hátsó üléssornál lévő majrévas. Így a tetőkárpitra felsimuló talpakat nem hoztam el, mert annál egyben volt egy kis akasztóval a talp. Viszont senki nem mondta, hogy az másmilyen kialakítással van rögzítve a kasztnihoz és kell egy kis fém átkötő elem is(kép1, kép2, kép3). Ezért még egyszer kellett mennem a bontóba. Ez meg persze rohadt nehezen jött le. Nehéz volt rájönni, hogy hogyan jönnek ki.

Ha oldalról süt a nap, akkor miért nem akasztod ki a napellenzőt és fordítod ki oldalra.

Szia!

Elnézést, hogy nem szóltam erről, de nálam úgy adta a bontós a jobb oldali kapaszkodót, hogy benne volt a két feszítő acél pánt. Ezért úgy gondoltam értelemszerű lesz a beszerelés. Azért én is agyaltam két hétig, hogy milyen módon lehetne faragás nélkül felrakni a szemüvegtartót. Ültem az autóban, jobbra néztem, a kapaszkodóra, és megvilágosodtam...

Elküldve

Mifelénk 1 ezresért be se indítja senki se az esztergát.

Nem tudom, hogy mekkora a külső és a belső átmérője ennek a célszerszámnak, de átmérőben még akár egy 200-as vagy 300-as szög is jó lehet alapanyagnak. Csak le kell vágni vagy köszörülni a hegyét és fúratni egy lyukat a végébe. Otthon meg belevágni a keresztet.

Meglepődnék ha egy lyukfúrásért - ami az előkészülettel együtt max. 2-3 perc - elkérnének ezer forintot.

Elküldve

Sziasztok!

A z14xep-s motorhoz epitett mar valaki be tempomatot? Ahogy nezem itt a forumon kell hozza vmi modul. Beszerezheto ez valahol, vagy meg kell epiteni sajat kezuleg?

Elküldve

Sziasztok!

A z14xep-s motorhoz epitett mar valaki be tempomatot? Ahogy nezem itt a forumon kell hozza vmi modul. Beszerezheto ez valahol, vagy meg kell epiteni sajat kezuleg?

DV-nek meg van minden hozzá, de eddig nem tette közzé. A terv Weisz Danitól származik.

Én megépíteném saját kezűleg, ha lenne tervem.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.