Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Köszönöm szépen a hozzászólásokat!

Valóban utángyártott kapcsolóról van szó, és a potméter helytelen beállítása mellett jelentkezett az a hiba is, amit Sanyi81 írt, miszerint nem világít a kapcsoló feletti 3 üzemmódot mutató háttérvilágító led (kikapcsolva/helyzetjelző/tompított fény).

Az ember legszívesebben visszavinné, hogy azért a gyártó vegye észre magát, mit ad ki sorozatgyártásra, de akkor megint várni kell, amíg a megrendelés beérkezik, arról nem is beszélve, hogy tényleg benne van a kalapban, hogy a következővel is jelentkeznek ezek a problémák. (Nem tudom, szabad-e írni márkanevet, ha lehetne, akkor az jelzés lehetne a fórumozóknak is, meg ha a gyártó veszi a fáradságot, hogy benéz ide, akkor nekik is. Most inkább nem írok márkanevet.)

A leddel kapcsolatosan van ötletetek, hol kellene keresni a hiba forrását?

Köszönöm:

Njoeker

Link to comment
Megosztás:

DV ennek a kapcsolási rajzát, és a mikrokontroller programját el lehet tőled kérni? Mert én is megpróbálkoznék egy példány legyártásával, és összedobnám egy oldalon NYÁK-ra, így nem kell a PCB-t legyártatni ( 2 oldalas furatgalvánost otthon nem igazán lehet). Így akár ahogy nézem egész olcsón ki lehetne hozni.

kifejezetten megkértem hogy ne adja senkinek.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

pár kérdésem lenne, hátha valki tudja a tutit:)

a hátsó szélvédő fűtése enyhén szólva is harmatos. kb. 5km-ert mentem, de szinte el sem kezdte párátlanítani.

ez összefügghet a csomagtér világítás villogásával?(amikor csukom a csomagtér ajtót akkor 2 ponton is kialszik a lámpa de tovább lehajtva világít)

F.B.S ragasztó miben különbözik a sima sziloplaszttól?

köszönöm,

Balázs

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársak!

Tanácsot kérnék a generátorral kapcsolatban. Az elmúlt hónapban keveset, és rövidtávon használtam az autómat. (Munkába járás reggel sötétben, este haza sötétben 6 km-es táv). 3 hónapos,

55 Ah-ás aksi van benne. Reggel viszonylag könnyen indul, Veramon szerint 12,4 V a feszültség, majd indulás előtt alapjáraton 14,1 V., Ahogy elindulok - csak a világítást kapcsolom fel - akkor

visszaesik a feszültség 13,5 V-ra, és a fordulatszám növelésekor sem emelkedik. További fogyasztó pl- ventilátor - esetén csökken 13,2 V-ra, kikapcsolásakor visszamegy 13,5-re.

Kérdésem: alacsony-e a töltőfeszültség, és így előbb-utóbb tönkremegy az akksim? Csatlakozókat, sarukat ellenőriztem, ékszíjfeszesség kevesebb mint 1 cm.

Reggel első indításnál mindig megvan a 14 V, majd néhány kilométer után jön a csökkenés, amely hosszabb úton sem áll vissza (ha megy a világítás).

Ha jól tudom, a terhelés növelése okozza a feszültségesést, de a fordulatszám emelésekor vissza kellene állnia a 14 V körüli értéknek (ha jó a fesz.szabályzó :icon1: .)

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm szépen a hozzászólásokat!

Valóban utángyártott kapcsolóról van szó, és a potméter helytelen beállítása mellett jelentkezett az a hiba is, amit Sanyi81 írt, miszerint nem világít a kapcsoló feletti 3 üzemmódot mutató háttérvilágító led (kikapcsolva/helyzetjelző/tompított fény).

Az ember legszívesebben visszavinné, hogy azért a gyártó vegye észre magát, mit ad ki sorozatgyártásra, de akkor megint várni kell, amíg a megrendelés beérkezik, arról nem is beszélve, hogy tényleg benne van a kalapban, hogy a következővel is jelentkeznek ezek a problémák. (Nem tudom, szabad-e írni márkanevet, ha lehetne, akkor az jelzés lehetne a fórumozóknak is, meg ha a gyártó veszi a fáradságot, hogy benéz ide, akkor nekik is. Most inkább nem írok márkanevet.)

A leddel kapcsolatosan van ötletetek, hol kellene keresni a hiba forrását?

Köszönöm:

Njoeker

Üdv!

A kapcsolási rajzon van egy ellenállás a led előtt, amit én a gyári kapcsolómban sem találtam meg. Úgy tudom van olyan led amibe benne van az ellenálás is. (ha rosszul tudom javítsatok ki). Gondolom a gyári kapcsolóban ezért nem találtam ellenállást. Valószínű ebbe az utángyártottba meg egy sima ledet raktak, hogy miért??? jó kérdés...

A lényeg, én kicsiptem a rossz ledet és egy ellenállással + led együttest forrasztottam a helyére. Most jó.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársak!

Tanácsot kérnék a generátorral kapcsolatban. Az elmúlt hónapban keveset, és rövidtávon használtam az autómat. (Munkába járás reggel sötétben, este haza sötétben 6 km-es táv). 3 hónapos,

55 Ah-ás aksi van benne. Reggel viszonylag könnyen indul, Veramon szerint 12,4 V a feszültség, majd indulás előtt alapjáraton 14,1 V., Ahogy elindulok - csak a világítást kapcsolom fel - akkor

visszaesik a feszültség 13,5 V-ra, és a fordulatszám növelésekor sem emelkedik. További fogyasztó pl- ventilátor - esetén csökken 13,2 V-ra, kikapcsolásakor visszamegy 13,5-re.

Kérdésem: alacsony-e a töltőfeszültség, és így előbb-utóbb tönkremegy az akksim? Csatlakozókat, sarukat ellenőriztem, ékszíjfeszesség kevesebb mint 1 cm.

Reggel első indításnál mindig megvan a 14 V, majd néhány kilométer után jön a csökkenés, amely hosszabb úton sem áll vissza (ha megy a világítás).

Ha jól tudom, a terhelés növelése okozza a feszültségesést, de a fordulatszám emelésekor vissza kellene állnia a 14 V körüli értéknek (ha jó a fesz.szabályzó :icon1: .)

Mérd meg az akkun is a feszültséget, amikor a Veramon szerint 13,5V van. Igen, kevés a 13,5V, főleg így télen. Hosszútávon nem tesz jót az akkunak.

Egyébként szerintem a vezetékezést kellene az akku és a generátor között megtisztítani, illetve valószínűleg megerősíteni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Nem adtam fel a középkonzolba építendő Androidos kütyü tervemet, már már kisebb kijelzőben és a gyárinavis középkonzol nélkül folytatom.

Kérdések merültek fel a kivitelezéssel kapcsolatban.

A középkonzol kiszedése után, a szellőző rácsok mögötti rész hogy van berakva, rögzítve? Az ahol az elzáró lemezek vannak és az elakadásjelző kapcsolója. Az külön álló kis rész, és az is kijön ?

Van valakinek képe?

A másik kérdésem pedig, hogy az OBD csatlakozó +12V-ja az odáig rendben van, hogy állandó tápon van, de vajon van-e biztosítéka, és mekkora terhelést bírna el? Egy mobilt lehetne róla tölteni?

Köszönöm!

Szokott felbukkanni 2DIN-es felyegységhez való középkonzol...

http://aprod.hu/hirdetes/g-astra-kozepkonzol-ID1vlU9.html#35baab8afa

És 2 DIN-es Androidos fejegység létezik...

http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/02/03/parrot_asteroid_smart_multimedia/

Link to comment
Megosztás:

Jó az a fejegység, csak hát ha egy 10-11 éves kocsi árához viszonyítod, elég húzós a kocsi árának negyedét ilyesmire költeni. Szerintem Stofl sem gondolt ekkora kiadásra.

Szia! Bizony, igy van. En kompletten 40-45-bol kihozom a fedelzeti (odb), navi, zenelejatszo rendszert. Ha az eredeti konzolt faragom meg , akkor 35-bol kijon. Nem pedig 80-100-bol.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Bizony, igy van. En kompletten 40-45-bol kihozom a fedelzeti (odb), navi, zenelejatszo rendszert. Ha az eredeti konzolt faragom meg , akkor 35-bol kijon. Nem pedig 80-100-bol.

Szia!

Ez a dolog engem is érdekelne. Már régóta töröm én is a fejem, hogy lehetne 4,3"-os navit, gyári ncdr 1500 navis kijelző helyére aplikálni, hogy be tudjam kapcsolni stb... Vagy amit írtál, hogy a hagyományos középkonzolba mindezt behelyezni. b.tamas@citromail.hu e-mail címre küldhetnél nekem ilyen okosságokról képeket esetleg terveket. Köszönöm előre is a segítséget.

Módosítva : Budai Tamás
Link to comment
Megosztás:

Mérd meg az akkun is a feszültséget, amikor a Veramon szerint 13,5V van. Igen, kevés a 13,5V, főleg így télen. Hosszútávon nem tesz jót az akkunak.

Egyébként szerintem a vezetékezést kellene az akku és a generátor között megtisztítani, illetve valószínűleg megerősíteni.

Köszönöm a segítő hozzászólásokat.

Az akkun mért feszültség és a Veramon értékei ugyanazok. Úgy néz ki meg van a ludas. A generátor tökéletes,

a generátor és a + akkusaru között volt a feszültségeses - a + saru sz*vatott. Így olcsón megusztam saru cserével.

Folyamatosan melegedett, ezért nem jelenkezett a hiba a reggeli induláskor.

Link to comment
Megosztás:

Szia! Hát szerintem kompletten átrakhatod az egészet! Én is azt tettem! Vettem egy coupe fehér hátterű króm karikás órát és betettem a régi helyére! Max a kilométer számlálót kell átíratni és annyi!

bekerült a helyére az újabb típusú krómkarikás műszercsoport :icon1:

Viszont a km óra kevesebet mutat:pl.a régivel 60km/h az újjal 50km/h mutató szerint, a középső kijelzőn ilyenkor 53km/h jelenik meg <_<

A fordulatszámmérő is kevesebbet mutat,alapjáraton kb.600ford/min óra szerint,amúgy 7-800 volt a régivel és feljebb is kevesebb a mutatott érték

Lehet kalibrálni esetleg? :huh:

Link to comment
Megosztás:

Okos középkonzol project lassú éledése 1.rész:

DSCF0186_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0187_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0190_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0191_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
DSCF0193_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Jó kis project!

Kíváncsian várom a folytatást.

Okos középkonzol project lassú éledése 2.rész:

DSCF0196_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

DSCF0197_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSCF0199_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSCF0200_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSCF0204_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSCF0206_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
DSCF0207_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Valami ilyesmi lesz.

Persze takaró plexi lesz az egész előtt, csak a gomboknak és a kijelzőnek lesz kihagyva.

Kapcsolható tápja lesz, rádióra rákötve a jack aljzat.

És ha sikerül, antracit szürkére lesz fújva az egész konzol, hogy passzoljon a mostani helyére.

Folyt köv. jövő héten.

Módosítva : Stofl
Link to comment
Megosztás:

bekerült a helyére az újabb típusú krómkarikás műszercsoport :icon1:

Viszont a km óra kevesebet mutat:pl.a régivel 60km/h az újjal 50km/h mutató szerint, a középső kijelzőn ilyenkor 53km/h jelenik meg <_<

A fordulatszámmérő is kevesebbet mutat,alapjáraton kb.600ford/min óra szerint,amúgy 7-800 volt a régivel és feljebb is kevesebb a mutatott érték

Lehet kalibrálni esetleg? :huh:

Igen, lehet kalibrálni.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Nem rég vettem egy G astrát, multi kormányos. Sony xplod cd-s magnot szeretnék bele szerelni. Valahogy össze hozható hogy lehesen multi kornányról vezérelni? Egyszerű vagy nagyon szét kell hozzá szedni? A ledeket szeretném cserélni, utána jártam hogy mennyire kell szétszedni. Nem tünik bonyolultnak....

Elöre is köszönöm a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Hali.

Nem rég vettem egy G astrát, multi kormányos. Sony xplod cd-s magnot szeretnék bele szerelni. Valahogy össze hozható hogy lehesen multi kornányról vezérelni? Egyszerű vagy nagyon szét kell hozzá szedni? A ledeket szeretném cserélni, utána jártam hogy mennyire kell szétszedni. Nem tünik bonyolultnak....

Elöre is köszönöm a segítséget.

Egy kb.10.000-15.000 Ft-os átalakító interface segítségével vezérli a multikormány az utólagos rádiót. Szerelés egyszerű csak össze kell dugni és működik. A legtöbb újabb fejlesztésű Alpine, Pioneer, és SONY-hoz létezik olyan, de körültekintően vásárolj fejegységet, először győződj meg róla, hogy az adott típushoz biztosan létezik-e....

Pl.:

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=838

Módosítva : merenyi85
Link to comment
Megosztás:

Egy kb.10.000-15.000 Ft-os átalakító interface segítségével vezérli a multikormány az utólagos rádiót. Szerelés egyszerű csak össze kell dugni és működik. A legtöbb újabb fejlesztésű Alpine, Pioneer, és SONY-hoz létezik olyan, de körültekintően vásárolj fejegységet, először győződj meg róla, hogy az adott típushoz biztosan létezik-e....

Pl.:

http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=838

Köszöm a segítséget üdv: Jatti

Link to comment
Megosztás:

Ezt láttátok már: http://www.technikaiujdonsag.com/?id=0&label=50%%20KEDVEZM%C9NY%2002.20-IG!

Esetleg valakinek van is?

Bár azért az elég merész, hogy tíz tankolás után megtérül az ára. Bár, ha azt is beleszámítom, hogy igy nem kell használni a tompítottat, ami ugye igy később fog kiégni és köztudottan nem olcsó egy jobb izzó, akkor ugy már közelebb van az igazsághoz. Persze igy jórészt nappal kell kocsikázni.

Link to comment
Megosztás:

Üdv.

a hangszóró plusz, mínusz elrendezését multiméterrel ki tudom deríteni?

be van kötve a hátsó ajtókba 2 kábel, de persze a hangszórókat kivették.

egyik barna másik fehér színű. így ki tudom deríteni melyik vezeték milyen polaritású?

Szia! Megjött a csomag! Köszönöm!

Elméletileg a barna vezetékek a test (-), de multiméterrel ki lehet mérni!

Link to comment
Megosztás:

Ezt láttátok már: http://www.technikaiujdonsag.com/?id=0&label=50%%20KEDVEZM%C9NY%2002.20-IG!

Esetleg valakinek van is?

Bár azért az elég merész, hogy tíz tankolás után megtérül az ára. Bár, ha azt is beleszámítom, hogy igy nem kell használni a tompítottat, ami ugye igy később fog kiégni és köztudottan nem olcsó egy jobb izzó, akkor ugy már közelebb van az igazsághoz. Persze igy jórészt nappal kell kocsikázni.

De ez mennyire szabályos, hogy plusz egy index?

Tudtommal abba is belekötnek, ha a tükröd indexes, s fent hagyod a gyári oldalsót.

Link to comment
Megosztás:

Ezt láttátok már: http://www.technikaiujdonsag.com/?id=0&label=50%%20KEDVEZM%C9NY%2002.20-IG!

Esetleg valakinek van is?

Bár azért az elég merész, hogy tíz tankolás után megtérül az ára. Bár, ha azt is beleszámítom, hogy igy nem kell használni a tompítottat, ami ugye igy később fog kiégni és köztudottan nem olcsó egy jobb izzó, akkor ugy már közelebb van az igazsághoz. Persze igy jórészt nappal kell kocsikázni.

Pont jó képet raktak be.A BMW-s soha nem használ irányjelzőt.Szerintem gyárilag nem is szerelnek bele olyat:)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A rádió állandó + 12V-ja az el van látva külön biztosítékkal? Vagy direktben van kötve az akksitól és csak a rádióban van biztosíték?

A multitimerhez is van köze? Mert tudom, hogy kb 30 perc után kikapcsol a rádió ha nincs gyújtáson az autót, de úgy tudom utána visszakapcsolhatom.

Hogy működik ez az egész?

Gondolom egy telefont és egy navigációt még simán elbírna ez a vezeték. Jól gondolom?

Légyszi valaki írja le hogy van kialakítva a rádió állandó 12-je!

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.