njoeker Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Köszönöm szépen a hozzászólásokat! Valóban utángyártott kapcsolóról van szó, és a potméter helytelen beállítása mellett jelentkezett az a hiba is, amit Sanyi81 írt, miszerint nem világít a kapcsoló feletti 3 üzemmódot mutató háttérvilágító led (kikapcsolva/helyzetjelző/tompított fény). Az ember legszívesebben visszavinné, hogy azért a gyártó vegye észre magát, mit ad ki sorozatgyártásra, de akkor megint várni kell, amíg a megrendelés beérkezik, arról nem is beszélve, hogy tényleg benne van a kalapban, hogy a következővel is jelentkeznek ezek a problémák. (Nem tudom, szabad-e írni márkanevet, ha lehetne, akkor az jelzés lehetne a fórumozóknak is, meg ha a gyártó veszi a fáradságot, hogy benéz ide, akkor nekik is. Most inkább nem írok márkanevet.) A leddel kapcsolatosan van ötletetek, hol kellene keresni a hiba forrását? Köszönöm: Njoeker Link to comment Megosztás: More sharing options...
wessz Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 DV ennek a kapcsolási rajzát, és a mikrokontroller programját el lehet tőled kérni? Mert én is megpróbálkoznék egy példány legyártásával, és összedobnám egy oldalon NYÁK-ra, így nem kell a PCB-t legyártatni ( 2 oldalas furatgalvánost otthon nem igazán lehet). Így akár ahogy nézem egész olcsón ki lehetne hozni. kifejezetten megkértem hogy ne adja senkinek. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Sziasztok. pár kérdésem lenne, hátha valki tudja a tutit:) a hátsó szélvédő fűtése enyhén szólva is harmatos. kb. 5km-ert mentem, de szinte el sem kezdte párátlanítani. ez összefügghet a csomagtér világítás villogásával?(amikor csukom a csomagtér ajtót akkor 2 ponton is kialszik a lámpa de tovább lehajtva világít) F.B.S ragasztó miben különbözik a sima sziloplaszttól? köszönöm, Balázs Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Tisztelt Fórumtársak! Tanácsot kérnék a generátorral kapcsolatban. Az elmúlt hónapban keveset, és rövidtávon használtam az autómat. (Munkába járás reggel sötétben, este haza sötétben 6 km-es táv). 3 hónapos, 55 Ah-ás aksi van benne. Reggel viszonylag könnyen indul, Veramon szerint 12,4 V a feszültség, majd indulás előtt alapjáraton 14,1 V., Ahogy elindulok - csak a világítást kapcsolom fel - akkor visszaesik a feszültség 13,5 V-ra, és a fordulatszám növelésekor sem emelkedik. További fogyasztó pl- ventilátor - esetén csökken 13,2 V-ra, kikapcsolásakor visszamegy 13,5-re. Kérdésem: alacsony-e a töltőfeszültség, és így előbb-utóbb tönkremegy az akksim? Csatlakozókat, sarukat ellenőriztem, ékszíjfeszesség kevesebb mint 1 cm. Reggel első indításnál mindig megvan a 14 V, majd néhány kilométer után jön a csökkenés, amely hosszabb úton sem áll vissza (ha megy a világítás). Ha jól tudom, a terhelés növelése okozza a feszültségesést, de a fordulatszám emelésekor vissza kellene állnia a 14 V körüli értéknek (ha jó a fesz.szabályzó :icon1: .) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Sanyi81 Elküldve Február10, 2014 Megoszt Elküldve Február10, 2014 Köszönöm szépen a hozzászólásokat! Valóban utángyártott kapcsolóról van szó, és a potméter helytelen beállítása mellett jelentkezett az a hiba is, amit Sanyi81 írt, miszerint nem világít a kapcsoló feletti 3 üzemmódot mutató háttérvilágító led (kikapcsolva/helyzetjelző/tompított fény). Az ember legszívesebben visszavinné, hogy azért a gyártó vegye észre magát, mit ad ki sorozatgyártásra, de akkor megint várni kell, amíg a megrendelés beérkezik, arról nem is beszélve, hogy tényleg benne van a kalapban, hogy a következővel is jelentkeznek ezek a problémák. (Nem tudom, szabad-e írni márkanevet, ha lehetne, akkor az jelzés lehetne a fórumozóknak is, meg ha a gyártó veszi a fáradságot, hogy benéz ide, akkor nekik is. Most inkább nem írok márkanevet.) A leddel kapcsolatosan van ötletetek, hol kellene keresni a hiba forrását? Köszönöm: Njoeker Üdv! A kapcsolási rajzon van egy ellenállás a led előtt, amit én a gyári kapcsolómban sem találtam meg. Úgy tudom van olyan led amibe benne van az ellenálás is. (ha rosszul tudom javítsatok ki). Gondolom a gyári kapcsolóban ezért nem találtam ellenállást. Valószínű ebbe az utángyártottba meg egy sima ledet raktak, hogy miért??? jó kérdés... A lényeg, én kicsiptem a rossz ledet és egy ellenállással + led együttest forrasztottam a helyére. Most jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Tisztelt Fórumtársak! Tanácsot kérnék a generátorral kapcsolatban. Az elmúlt hónapban keveset, és rövidtávon használtam az autómat. (Munkába járás reggel sötétben, este haza sötétben 6 km-es táv). 3 hónapos, 55 Ah-ás aksi van benne. Reggel viszonylag könnyen indul, Veramon szerint 12,4 V a feszültség, majd indulás előtt alapjáraton 14,1 V., Ahogy elindulok - csak a világítást kapcsolom fel - akkor visszaesik a feszültség 13,5 V-ra, és a fordulatszám növelésekor sem emelkedik. További fogyasztó pl- ventilátor - esetén csökken 13,2 V-ra, kikapcsolásakor visszamegy 13,5-re. Kérdésem: alacsony-e a töltőfeszültség, és így előbb-utóbb tönkremegy az akksim? Csatlakozókat, sarukat ellenőriztem, ékszíjfeszesség kevesebb mint 1 cm. Reggel első indításnál mindig megvan a 14 V, majd néhány kilométer után jön a csökkenés, amely hosszabb úton sem áll vissza (ha megy a világítás). Ha jól tudom, a terhelés növelése okozza a feszültségesést, de a fordulatszám emelésekor vissza kellene állnia a 14 V körüli értéknek (ha jó a fesz.szabályzó :icon1: .) Mérd meg az akkun is a feszültséget, amikor a Veramon szerint 13,5V van. Igen, kevés a 13,5V, főleg így télen. Hosszútávon nem tesz jót az akkunak. Egyébként szerintem a vezetékezést kellene az akku és a generátor között megtisztítani, illetve valószínűleg megerősíteni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Sziasztok! Nem adtam fel a középkonzolba építendő Androidos kütyü tervemet, már már kisebb kijelzőben és a gyárinavis középkonzol nélkül folytatom. Kérdések merültek fel a kivitelezéssel kapcsolatban. A középkonzol kiszedése után, a szellőző rácsok mögötti rész hogy van berakva, rögzítve? Az ahol az elzáró lemezek vannak és az elakadásjelző kapcsolója. Az külön álló kis rész, és az is kijön ? Van valakinek képe? A másik kérdésem pedig, hogy az OBD csatlakozó +12V-ja az odáig rendben van, hogy állandó tápon van, de vajon van-e biztosítéka, és mekkora terhelést bírna el? Egy mobilt lehetne róla tölteni? Köszönöm! Szokott felbukkanni 2DIN-es felyegységhez való középkonzol... http://aprod.hu/hirdetes/g-astra-kozepkonzol-ID1vlU9.html#35baab8afa És 2 DIN-es Androidos fejegység létezik... http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/02/03/parrot_asteroid_smart_multimedia/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Jó az a fejegység, csak hát ha egy 10-11 éves kocsi árához viszonyítod, elég húzós a kocsi árának negyedét ilyesmire költeni. Szerintem Stofl sem gondolt ekkora kiadásra. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február11, 2014 Megoszt Elküldve Február11, 2014 Jó az a fejegység, csak hát ha egy 10-11 éves kocsi árához viszonyítod, elég húzós a kocsi árának negyedét ilyesmire költeni. Szerintem Stofl sem gondolt ekkora kiadásra. Szia! Bizony, igy van. En kompletten 40-45-bol kihozom a fedelzeti (odb), navi, zenelejatszo rendszert. Ha az eredeti konzolt faragom meg , akkor 35-bol kijon. Nem pedig 80-100-bol. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kombitomi Elküldve Február12, 2014 Megoszt Elküldve Február12, 2014 (edited) Szia! Bizony, igy van. En kompletten 40-45-bol kihozom a fedelzeti (odb), navi, zenelejatszo rendszert. Ha az eredeti konzolt faragom meg , akkor 35-bol kijon. Nem pedig 80-100-bol. Szia! Ez a dolog engem is érdekelne. Már régóta töröm én is a fejem, hogy lehetne 4,3"-os navit, gyári ncdr 1500 navis kijelző helyére aplikálni, hogy be tudjam kapcsolni stb... Vagy amit írtál, hogy a hagyományos középkonzolba mindezt behelyezni. b.tamas@citromail.hu e-mail címre küldhetnél nekem ilyen okosságokról képeket esetleg terveket. Köszönöm előre is a segítséget. Módosítva Február12, 2014 : Budai Tamás Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Február13, 2014 Megoszt Elküldve Február13, 2014 Mérd meg az akkun is a feszültséget, amikor a Veramon szerint 13,5V van. Igen, kevés a 13,5V, főleg így télen. Hosszútávon nem tesz jót az akkunak. Egyébként szerintem a vezetékezést kellene az akku és a generátor között megtisztítani, illetve valószínűleg megerősíteni. Köszönöm a segítő hozzászólásokat. Az akkun mért feszültség és a Veramon értékei ugyanazok. Úgy néz ki meg van a ludas. A generátor tökéletes, a generátor és a + akkusaru között volt a feszültségeses - a + saru sz*vatott. Így olcsón megusztam saru cserével. Folyamatosan melegedett, ezért nem jelenkezett a hiba a reggeli induláskor. Link to comment Megosztás: More sharing options...
csicsó Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Szia! Hát szerintem kompletten átrakhatod az egészet! Én is azt tettem! Vettem egy coupe fehér hátterű króm karikás órát és betettem a régi helyére! Max a kilométer számlálót kell átíratni és annyi! bekerült a helyére az újabb típusú krómkarikás műszercsoport :icon1: Viszont a km óra kevesebet mutat:pl.a régivel 60km/h az újjal 50km/h mutató szerint, a középső kijelzőn ilyenkor 53km/h jelenik meg <_< A fordulatszámmérő is kevesebbet mutat,alapjáraton kb.600ford/min óra szerint,amúgy 7-800 volt a régivel és feljebb is kevesebb a mutatott érték Lehet kalibrálni esetleg? :huh: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Okos középkonzol project lassú éledése 1.rész: A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tenky89 Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 Okos középkonzol project lassú éledése 1.rész: Jó kis project! Kíváncsian várom a folytatást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február15, 2014 Megoszt Elküldve Február15, 2014 (edited) Jó kis project! Kíváncsian várom a folytatást. Okos középkonzol project lassú éledése 2.rész: Valami ilyesmi lesz. Persze takaró plexi lesz az egész előtt, csak a gomboknak és a kijelzőnek lesz kihagyva. Kapcsolható tápja lesz, rádióra rákötve a jack aljzat. És ha sikerül, antracit szürkére lesz fújva az egész konzol, hogy passzoljon a mostani helyére. Folyt köv. jövő héten. Módosítva Február15, 2014 : Stofl Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Február17, 2014 Megoszt Elküldve Február17, 2014 bekerült a helyére az újabb típusú krómkarikás műszercsoport :icon1: Viszont a km óra kevesebet mutat:pl.a régivel 60km/h az újjal 50km/h mutató szerint, a középső kijelzőn ilyenkor 53km/h jelenik meg <_< A fordulatszámmérő is kevesebbet mutat,alapjáraton kb.600ford/min óra szerint,amúgy 7-800 volt a régivel és feljebb is kevesebb a mutatott érték Lehet kalibrálni esetleg? :huh: Igen, lehet kalibrálni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jatti Elküldve Február17, 2014 Megoszt Elküldve Február17, 2014 Hali. Nem rég vettem egy G astrát, multi kormányos. Sony xplod cd-s magnot szeretnék bele szerelni. Valahogy össze hozható hogy lehesen multi kornányról vezérelni? Egyszerű vagy nagyon szét kell hozzá szedni? A ledeket szeretném cserélni, utána jártam hogy mennyire kell szétszedni. Nem tünik bonyolultnak.... Elöre is köszönöm a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Február17, 2014 Megoszt Elküldve Február17, 2014 (edited) Hali. Nem rég vettem egy G astrát, multi kormányos. Sony xplod cd-s magnot szeretnék bele szerelni. Valahogy össze hozható hogy lehesen multi kornányról vezérelni? Egyszerű vagy nagyon szét kell hozzá szedni? A ledeket szeretném cserélni, utána jártam hogy mennyire kell szétszedni. Nem tünik bonyolultnak.... Elöre is köszönöm a segítséget. Egy kb.10.000-15.000 Ft-os átalakító interface segítségével vezérli a multikormány az utólagos rádiót. Szerelés egyszerű csak össze kell dugni és működik. A legtöbb újabb fejlesztésű Alpine, Pioneer, és SONY-hoz létezik olyan, de körültekintően vásárolj fejegységet, először győződj meg róla, hogy az adott típushoz biztosan létezik-e.... Pl.: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=838 Módosítva Február17, 2014 : merenyi85 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Jatti Elküldve Február17, 2014 Megoszt Elküldve Február17, 2014 Egy kb.10.000-15.000 Ft-os átalakító interface segítségével vezérli a multikormány az utólagos rádiót. Szerelés egyszerű csak össze kell dugni és működik. A legtöbb újabb fejlesztésű Alpine, Pioneer, és SONY-hoz létezik olyan, de körültekintően vásárolj fejegységet, először győződj meg róla, hogy az adott típushoz biztosan létezik-e.... Pl.: http://www.autohifi-city.hu/?oldal=2&kat=838 Köszöm a segítséget üdv: Jatti Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Ezt láttátok már: http://www.technikaiujdonsag.com/?id=0&label=50%%20KEDVEZM%C9NY%2002.20-IG! Esetleg valakinek van is? Bár azért az elég merész, hogy tíz tankolás után megtérül az ára. Bár, ha azt is beleszámítom, hogy igy nem kell használni a tompítottat, ami ugye igy később fog kiégni és köztudottan nem olcsó egy jobb izzó, akkor ugy már közelebb van az igazsághoz. Persze igy jórészt nappal kell kocsikázni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
wakond Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Üdv. a hangszóró plusz, mínusz elrendezését multiméterrel ki tudom deríteni? be van kötve a hátsó ajtókba 2 kábel, de persze a hangszórókat kivették. egyik barna másik fehér színű. így ki tudom deríteni melyik vezeték milyen polaritású? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Üdv. a hangszóró plusz, mínusz elrendezését multiméterrel ki tudom deríteni? be van kötve a hátsó ajtókba 2 kábel, de persze a hangszórókat kivették. egyik barna másik fehér színű. így ki tudom deríteni melyik vezeték milyen polaritású? Szia! Megjött a csomag! Köszönöm! Elméletileg a barna vezetékek a test (-), de multiméterrel ki lehet mérni! Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Ezt láttátok már: http://www.technikaiujdonsag.com/?id=0&label=50%%20KEDVEZM%C9NY%2002.20-IG! Esetleg valakinek van is? Bár azért az elég merész, hogy tíz tankolás után megtérül az ára. Bár, ha azt is beleszámítom, hogy igy nem kell használni a tompítottat, ami ugye igy később fog kiégni és köztudottan nem olcsó egy jobb izzó, akkor ugy már közelebb van az igazsághoz. Persze igy jórészt nappal kell kocsikázni. De ez mennyire szabályos, hogy plusz egy index? Tudtommal abba is belekötnek, ha a tükröd indexes, s fent hagyod a gyári oldalsót. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február18, 2014 Megoszt Elküldve Február18, 2014 Ezt láttátok már: http://www.technikaiujdonsag.com/?id=0&label=50%%20KEDVEZM%C9NY%2002.20-IG! Esetleg valakinek van is? Bár azért az elég merész, hogy tíz tankolás után megtérül az ára. Bár, ha azt is beleszámítom, hogy igy nem kell használni a tompítottat, ami ugye igy később fog kiégni és köztudottan nem olcsó egy jobb izzó, akkor ugy már közelebb van az igazsághoz. Persze igy jórészt nappal kell kocsikázni. Pont jó képet raktak be.A BMW-s soha nem használ irányjelzőt.Szerintem gyárilag nem is szerelnek bele olyat:) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Február19, 2014 Megoszt Elküldve Február19, 2014 Sziasztok! A rádió állandó + 12V-ja az el van látva külön biztosítékkal? Vagy direktben van kötve az akksitól és csak a rádióban van biztosíték? A multitimerhez is van köze? Mert tudom, hogy kb 30 perc után kikapcsol a rádió ha nincs gyújtáson az autót, de úgy tudom utána visszakapcsolhatom. Hogy működik ez az egész? Gondolom egy telefont és egy navigációt még simán elbírna ez a vezeték. Jól gondolom? Légyszi valaki írja le hogy van kialakítva a rádió állandó 12-je! Köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts