tgabika76 Elküldve Január4, 2014 Megoszt Elküldve Január4, 2014 valószínű ülésfoglaltság érzékelésamit csak arab és japán piacra szereltekHát ha az az ülésfoglaltság-érzékelő (ami könnyen lehet), akkor az nem piacfüggő volt, hanem az IsoFix gyermekülés-rögzítő rendszerrel együtt járt. Én már ideheza is láttam Astrát (történetesen Coupét) amiben volt ilyen, a belső világítás lámpatestjében van a visszajelző lámpája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
oriat Elküldve Január4, 2014 Megoszt Elküldve Január4, 2014 Fékrásegítő mellett bal oldalt van egy gumidugó a tűfalban ott tudsz átvinni kábeleket: http://kepfeltoltes.hu/130616/DSCF0708_www.kepfeltoltes.hu_.jpg Nekem egy kicsit zsúfoltabb a motortér a gáz miatt... Az említett átjárót megtaláltam, de foglalt :icon9: http://kepkezelo.com/images/zvx3p5i1ukdtxd2cwt6.jpg http://kepkezelo.com/images/cfylpgvpdo8vu8kizj.jpg Esetleg más lehetőség? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Január4, 2014 Megoszt Elküldve Január4, 2014 Nekem egy kicsit zsúfoltabb a motortér a gáz miatt... Az említett átjárót megtaláltam, de foglalt :icon9: http://kepkezelo.com/images/zvx3p5i1ukdtxd2cwt6.jpg http://kepkezelo.com/images/cfylpgvpdo8vu8kizj.jpg Esetleg más lehetőség? Ezzel én is így jártam, és akkor jöttem rá, hogy az a lyuk a gázbovdennek van ott eredetileg, ami meg csak az első évjáratokban volt, a több már elektromos gázpedálos így azokon már üresen maradt. Mi meg megszívtuk :) Ezért én is kerestem de sajnos nem nagyon találtam igazán jó alternatívát. Másik üres gumidugót nem találtam, amin még gondolkoztam mint lehetőség az a géptető nyitó bovdenje mellett behúzni, vagy jobb oldalon ahol a levegőt szívja az utastérbe bedugni, és akkor csak a műanyagot kell megfúrni valahol belül a fűtőmotornál csak annyira hogy kitaláljon rajta a vezeték. De ez csak elmélet maradt, mert én végül mégiscsak beerőszakoltam egy vékony, lapos kábelt a gázbovden mellett, de nekem csak jelátvitelre kellett, neked meg ugye egy jó vastagot kéne bepaszírozni valahol. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Január4, 2014 Megoszt Elküldve Január4, 2014 Annak idején a ventilátornál lett fúrva egy lyuk, ott lett bevíve a tápkábel. nem ázott be soha egy kis szilóval meg lett kenve. azóta át lett helyezve az említett nagy lyukba, azóta is ott a fúrt lyuk sziló nélkül és nem ázik be így se. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Január4, 2014 Megoszt Elküldve Január4, 2014 Classicba valaki már berakta utólag? Ha ennyire mondjátok, hogy jó, akkor belevágnék berakni... Nézeggem nem is drága darabja a lámpáknak, 8e Ft-ból megvan a Cromaxban. Én már csináltam egybe. A lámpát a lakatosok faragták bele. Csak a műszerfalba volt meg a vezetékezés a tűzfali stekkerig. Világítás kapcsoló, bizti és relé kell. Majd a relé mögött a kimenő szálra ráforrasztottam és kivezettem a lámpához. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január4, 2014 Megoszt Elküldve Január4, 2014 Én már csináltam egybe. A lámpát a lakatosok faragták bele. Csak a műszerfalba volt meg a vezetékezés a tűzfali stekkerig. Világítás kapcsoló, bizti és relé kell. Majd a relé mögött a kimenő szálra ráforrasztottam és kivezettem a lámpához. Ha megnézed ez 3 éves hozzászólás.... :omg: Már rég beletettem a ködlámpát. Link to comment Megosztás: More sharing options...
laci1978 Elküldve Január5, 2014 Megoszt Elküldve Január5, 2014 Hát ha az az ülésfoglaltság-érzékelő (ami könnyen lehet), akkor az nem piacfüggő volt, hanem az IsoFix gyermekülés-rögzítő rendszerrel együtt járt. Én már ideheza is láttam Astrát (történetesen Coupét) amiben volt ilyen, a belső világítás lámpatestjében van a visszajelző lámpája. Szia! Kivételesen az én Astrám is ilyen! Meg is halt benne ez az érzékelő és nem kapok hozzá sehol sem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Január5, 2014 Megoszt Elküldve Január5, 2014 Én már csináltam egybe. A lámpát a lakatosok faragták bele. Csak a műszerfalba volt meg a vezetékezés a tűzfali stekkerig. Világítás kapcsoló, bizti és relé kell. Majd a relé mögött a kimenő szálra ráforrasztottam és kivezettem a lámpához. tűzfali stekker Ez pontosan mi is? Én utólag raktam ködlámpát, de nem tudtam hol a vezetéke... Végül a motortérből bejövő vezetéket elölről dugtam be a relé kapcsolt lábához. Tökéletesen működik, csak hülyén néz ki, hogy a relé alól elöl jön el a vezeték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
spzoli Elküldve Január5, 2014 Megoszt Elküldve Január5, 2014 Ez pontosan mi is?Én utólag raktam ködlámpát, de nem tudtam hol a vezetéke...Végül a motortérből bejövő vezetéket elölről dugtam be a relé kapcsolt lábához.Tökéletesen működik, csak hülyén néz ki, hogy a relé alól elöl jön el a vezeték.Abs kocka mögött bent a tűzfalon van egy nagy átvezető csatlakozó. Itt csatlakozik a külső és a belső kábelköteg. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Január5, 2014 Megoszt Elküldve Január5, 2014 De, ez zárásra jó, de a retesz felhúzása után nyitható az ajtó. A célom az lett volna, hogy a hátsó retesz felhúzásakor az ugorjon vissza zárt állapotba. Viszont a gyerekeimet ismerve egy ilyen megoldásnál simán felhúzva tartják a reteszt és úgy mennek neki az ajtó nyitónak... Szóval marad a kulcsos gyerekzár... Persze ha van valakinek ötlete rá, az ne tartsa vissza! A 100%-os megoldás számomra egy olyan verzió, amit a vezető oldalról tudok vezérelni, és megakadályozza az ajtó bentről és kintről való kinyitását. Gyárilag van gyerekzár. A hátsó ajtót kinyitva a zár mellett egy kis fül. De már anno a wartburg is tudta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Január5, 2014 Megoszt Elküldve Január5, 2014 Szia! Kivételesen az én Astrám is ilyen! Meg is halt benne ez az érzékelő és nem kapok hozzá sehol sem! Bontottan ritka, ezért irány a márkakereskedés! Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabiika11 Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Kedves Opel társak! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy,rendeltem egy motorvédő burkolatot de nem volt hozzá szerelési anyag,ahogy néztem az autó alját nem sima csavarok kellenek hanem valami spéci cucc gondolom,lehet valahol ilyet kapni Előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
kovlaczy Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Kedves Opel társak! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy,rendeltem egy motorvédő burkolatot de nem volt hozzá szerelési anyag,ahogy néztem az autó alját nem sima csavarok kellenek hanem valami spéci cucc gondolom,lehet valahol ilyet kapni Előre is köszönöm! Honnan rendelted? Link to comment Megosztás: More sharing options...
szabiika11 Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Honnan rendelted? innen rendeltem! http://www.grando.hu/opel-astra-g-1997-tol-also-motorvedo-burkolat-haspajzs-benzines-diesel-abs-pvc-uj-1574217684 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Sziasztok. Van egy 2004es G astra Viva-m. Utolagos első villany ablka, riasztó és centrál zár van benne. B oszloptól hátrafelé sötétítés. Már az elején feltűnt, hogy a hátsó ajtók nyitására nem kapcsol fel a belső világítás. tegnap ráértem gondoltam megnézem. Kicsavaroztam a 2 kapcsolót. Sajnos van egy olyan sejtésem valami utólagos mókulás van ott. A bal oldali ajtóhoz 2 darab fekete 2 eres vezeték megy. 2ből a barna szál rákötve a nyomókapcsolóra, a harmadik 2 eres összekötve az egyik kapcsolóra kötött kék száljával.... A jobb oldalon szintén ilyen 2 eres fekete vezeték, a barna rákötve a kapcsolóra a kék levágva... Elől rendes gyors csatlakozó van a kapcsolókon. A hátramenő barna szálakon a testhez képest akku feszültség mérhető (12,74V) Van rá esély, hogy komolyabb szétbontás nélkül beüzemeljem a hátsó ajtónyitásra is a világítást vagy inkább hagyjam? Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Kedves Opel társak! Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy,rendeltem egy motorvédő burkolatot de nem volt hozzá szerelési anyag,ahogy néztem az autó alját nem sima csavarok kellenek hanem valami spéci cucc gondolom,lehet valahol ilyet kapni Előre is köszönöm! Nem kell oda semmilyen spéci cucc. Bemész egy normális csavarboltba és kérsz rozsdamentes önmetsző csavart és alátétet. Ha rám hallgatsz akkor 6lapfejü csavart veszel. Link to comment Megosztás: More sharing options...
BalAstra Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Sziasztok! 14XEP-hez akkumulátort kell vennem, a mostani GM így megadni látszik magát :icon1: Mostani 55Ah 550 indítóárammal, valakinek ötlet, hogy milyet érdemes venni ? Esetleg valahol most valami jó akció ? köszike Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Sziasztok. Van egy 2004es G astra Viva-m. Utolagos első villany ablka, riasztó és centrál zár van benne. B oszloptól hátrafelé sötétítés. Már az elején feltűnt, hogy a hátsó ajtók nyitására nem kapcsol fel a belső világítás. tegnap ráértem gondoltam megnézem. Kicsavaroztam a 2 kapcsolót. Sajnos van egy olyan sejtésem valami utólagos mókulás van ott. A bal oldali ajtóhoz 2 darab fekete 2 eres vezeték megy. 2ből a barna szál rákötve a nyomókapcsolóra, a harmadik 2 eres összekötve az egyik kapcsolóra kötött kék száljával.... A jobb oldalon szintén ilyen 2 eres fekete vezeték, a barna rákötve a kapcsolóra a kék levágva... Elől rendes gyors csatlakozó van a kapcsolókon. A hátramenő barna szálakon a testhez képest akku feszültség mérhető (12,74V) Van rá esély, hogy komolyabb szétbontás nélkül beüzemeljem a hátsó ajtónyitásra is a világítást vagy inkább hagyjam? Szia! Nekem 2005-ös Classic II van. Abban csak gumi vakdugó volt... Vettem bontóban két nyitáskapcsolót és azt raktam a helyére. Belül levettem a B oszlop műanyag burkolatát és ott volt a gyári csatlakozó. A vége szépen becsomagolva szivacsba, hogy ne zörögjön. Csak ki kellett bontani, és a helyéhez pecázni egy darab dróttal. Link to comment Megosztás: More sharing options...
merenyi85 Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Sziasztok! 14XEP-hez akkumulátort kell vennem, a mostani GM így megadni látszik magát :icon1: Mostani 55Ah 550 indítóárammal, valakinek ötlet, hogy milyet érdemes venni ? Esetleg valahol most valami jó akció ? köszike Nem én leszek a legjobb példa, mert az enyém drága. Úgy voltam vele, hogy a lehető legjobbra akartam cserélni a gyári akkum, úgy hogy a mérete ugyan akkora maradjon. VARTA SILVER dynamic 61 Ah - 600 A (EN) - 175 x 175 x 242 mm Hátrány: 30.000 Ft Előny: Hosszú élettartamot ígérnek, és nagyon erős (indítózás ellenére semmitől nem vonja meg a villanyt, jut energia mindenre... Pl.: Indítózáskor sok astrán láttam ugrálni a benzinmutatót, ezzel nincs ilyen... Sőt a rádió sem kapcsol le indítózáskor... ) Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Nekem is Varta van de meg nem mondom milyen típus. 55Ah, 480 A. Indít szépen már lassan egy éve bent van, rádió nem halgat el indításkor itt sem, a benzinmutató ugrálását meg szerintem nem okozza, mert nálam is van de össze vissza jön elő. Ára 20.000 Ft körül volt, garancia talán 3 év nem emlékszem pontosan Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Nem kell oda semmilyen spéci cucc. Bemész egy normális csavarboltba és kérsz rozsdamentes önmetsző csavart és alátétet. Ha rám hallgatsz akkor 6lapfejü csavart veszel. NEM. Leírtam másik topicba, hogy mi kell!!! Van hozzá minden cucc gyári, csak meg kell venni. max 1000Ft.... Nem én leszek a legjobb példa, mert az enyém drága. Úgy voltam vele, hogy a lehető legjobbra akartam cserélni a gyári akkum, úgy hogy a mérete ugyan akkora maradjon. VARTA SILVER dynamic 61 Ah - 600 A (EN) - 175 x 175 x 242 mm Hátrány: 30.000 Ft Előny: Hosszú élettartamot ígérnek, és nagyon erős (indítózás ellenére semmitől nem vonja meg a villanyt, jut energia mindenre... Pl.: Indítózáskor sok astrán láttam ugrálni a benzinmutatót, ezzel nincs ilyen... Sőt a rádió sem kapcsol le indítózáskor... ) Kb 1 hónapja vettem 56Ah-s Vartát 18.000-ért. Ha kell a pontos típus keress privátban, s megnézem! Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Nem én leszek a legjobb példa, mert az enyém drága. Úgy voltam vele, hogy a lehető legjobbra akartam cserélni a gyári akkum, úgy hogy a mérete ugyan akkora maradjon. VARTA SILVER dynamic 61 Ah - 600 A (EN) - 175 x 175 x 242 mm Hátrány: 30.000 Ft Előny: Hosszú élettartamot ígérnek, és nagyon erős (indítózás ellenére semmitől nem vonja meg a villanyt, jut energia mindenre... Pl.: Indítózáskor sok astrán láttam ugrálni a benzinmutatót, ezzel nincs ilyen... Sőt a rádió sem kapcsol le indítózáskor... ) Én meg pont az ellenkező oldalt képviselem. Minőség terén lehet törekedni a minél jobbra, de nem kell azért elszállni sem. Kapacitás terén viszont teljesen felesleges a gyáritól nagyobbat venni, nem fogja az élettartamban visszahozni azt a különbséget, amit a vételár különbözete jelent. Inkább egy kéziműszert érdemes venni az árkülönbözetből, és néha rámérni a töltőfeszültségre, na meg tenni tisztességes keresztmetszetű vezetéket az akku és a generátor közé mind pozitív, mind negatív oldalra. Azt nagyon meghálálja az akku, ha rendben van a töltése, és nem a gyárilag alulméretezett vezetékeken keresztül kap bekapcsolt fogyasztók mellett 13,4-13,5V-ot, hanem a nagyobb keresztmetszetű vezetékeknek köszönhetően megkapja a 14-14,2V-ot. Az, hogy indítózáskor a rádió elhallgat, az véleményem szerint nem azon múlik, hogy nem kap elég energiát a rádió, hanem azon, hogy az indítózás idejére le van a rádió kapcsolva. Ugyanez érvényes lehet pl. a fűtés ventilátorra is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Dj Menyus Elküldve Január6, 2014 Megoszt Elküldve Január6, 2014 Szia! Nekem 2005-ös Classic II van. Abban csak gumi vakdugó volt... Vettem bontóban két nyitáskapcsolót és azt raktam a helyére. Belül levettem a B oszlop műanyag burkolatát és ott volt a gyári csatlakozó. A vége szépen becsomagolva szivacsba, hogy ne zörögjön. Csak ki kellett bontani, és a helyéhez pecázni egy darab dróttal. Áhh értem, vagyis mivel ez alap felszereltség gyárilag nem is volt benne csak utólagos próbálkozás nyomát látom. A B oszlop burkolat eltávolításának visszaszerelésének a menetét le tudnád írni nekem? Mert az erősítő telepítésénél a jobb oldali B oszlop burkolat félre lett húzva és elég szépen eláll, nincs a helyén, de nem merem jobban megbontani nehogy utána vissza se tudjam tenni... Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Január7, 2014 Megoszt Elküldve Január7, 2014 Sziasztok! 14XEP-hez akkumulátort kell vennem, a mostani GM így megadni látszik magát :icon1: Mostani 55Ah 550 indítóárammal, valakinek ötlet, hogy milyet érdemes venni ? Esetleg valahol most valami jó akció ? köszike Ez az akció tavaly óta él: http://www.csergoe.hu/akkumulator-es-fagyallo-akcio A gyári GM-aksik jók, olvastam teszteket róla, és az Ex Calibrámban 12-évig bírta. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Január7, 2014 Megoszt Elküldve Január7, 2014 Ez az akció tavaly óta él: http://www.csergoe.hu/akkumulator-es-fagyallo-akcio A gyári GM-aksik jók, olvastam teszteket róla, és az Ex Calibrámban 12-évig bírta. Nekem a gyári akksi 6 évig, pedig szinte minden nap használva volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts