Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Megkerestem a szakszervizt multikormány ügyben. Azt mondták, hogy nem tudják berakni, mert nagyon nehéz. A légzsák valószínű nem fog működni. :(

Mielőtt belefogtam én is megkerestem... (Békéscsaba)

Azt mondták lehetetlen megcsinálni, ekkora átalakítást ők nem tudnak! Ha multikormányra van igényem olyan autót kell vennem!

Azután itthon megcsináltam én magam.

Bontottan vettem egy multis légzsák átvezetőt, meg egy multikormányt

Munka:

-akksisaru le (légzsák miatt)

-Kormány mögötti a bajuszkapcsolóknál lévő alsó felső burkolat levenni

-hátsó két csavart ki kell csavarni ami kormányon ami a légzsákot fogja

-légzsákot kiemelve ki kell húzni belőle a csatlakozót

-szét kell húzni a kormányban lévő csatlakozót (ebben az esetben duda, később mulit/duda)

-a kormány rögzítő csavart ki kell csavarni

-kormányt lehúzni, közben a nyíláson átengedni az átvezetőben rögzített duda és a légzsák csatlakozót (a kormány tengely nem kúpos piszok könnyen lejön a kormány és be is van jelölve hogy kell álljon)

-szét kell húzni a légzsákátvezető másik oldalán a csatlakozót

-le kell venni az átvezetőt

Utána minden így csak fordított sorrendben

Én csak 3 buktatóról tudok:

-A légzsákot nem szabad lendületesen kiemelni mert rövid a vezeték

-Az átvezetőt középállásban kell feltenni, mindkét irányba csak 2,5 fordulatot szabad fordítani. (összeszerelve a kormány egyébként kettőt sem fordít rajta)

-az akkusarut addig nem szabad feltenni ameddig a légzsák nincs csatlakoztatva, mert hibakód megjelenik, és később ki kel üttetni.

Ha be is akarod szerelni van word-ben fényképes leírásom a lépésekről.

Egy rövid délelőtt meg lehet csinálni.

Rádió meg multis legyen......

Link to comment
Megosztás:

Nézzük már el nekik! Ők nem az "extrafelszerelések utólagos beépítésére (a fapados járművekbe)" vannak szakosodva.

Nem. Ha az ügyfél kér valamit, ami gyárilag volt, akkor annak utána nézünk, és tájékozódunk. A gyári extrák beépítése nem feladat, ha valami egyedit kér akkor az meg fejtörés, és ennek megfelelő díjszabás. Amúgy meg lehetetlen nem létezik...
  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Mielőtt belefogtam én is megkerestem... (Békéscsaba)

Azt mondták lehetetlen megcsinálni, ekkora átalakítást ők nem tudnak! Ha multikormányra van igényem olyan autót kell vennem!

Azután itthon megcsináltam én magam.

Bontottan vettem egy multis légzsák átvezetőt, meg egy multikormányt

Munka:

-akksisaru le (légzsák miatt)

-Kormány mögötti a bajuszkapcsolóknál lévő alsó felső burkolat levenni

-hátsó két csavart ki kell csavarni ami kormányon ami a légzsákot fogja

-légzsákot kiemelve ki kell húzni belőle a csatlakozót

-szét kell húzni a kormányban lévő csatlakozót (ebben az esetben duda, később mulit/duda)

-a kormány rögzítő csavart ki kell csavarni

-kormányt lehúzni, közben a nyíláson átengedni az átvezetőben rögzített duda és a légzsák csatlakozót (a kormány tengely nem kúpos piszok könnyen lejön a kormány és be is van jelölve hogy kell álljon)

-szét kell húzni a légzsákátvezető másik oldalán a csatlakozót

-le kell venni az átvezetőt......

Megerősítem! Pontos a leírás, én ugyanígy csináltam! Kivéve, hogy nem kerestem meg a márkaszervizt!

Link to comment
Megosztás:

Nem. Ha az ügyfél kér valamit, ami gyárilag volt, akkor annak utána nézünk, és tájékozódunk. A gyári extrák beépítése nem feladat, ha valami egyedit kér akkor az meg fejtörés, és ennek megfelelő díjszabás. Amúgy meg lehetetlen nem létezik...

Egyetértek...

Én hajlandó is lettem volna elég marós összeget otthagyni a munkáért... Régi vágyam volt egy ilyen kormány!

De végül is megcsináltam ingyen :)

Link to comment
Megosztás:

A márkaszervizt nem azért hozták létre, illetve nem azért tartják fent ebben a még inséges időkben, hogy utólagosan beépítsenek számunkra hiányzó extrákat. Ha új autót vesz az ember kérje bele. Ha meg használtan vásárol, olyan felszereltségűt vadásszon ami neki megfelel.

Nem ismétlem nem ez a fő feladata egy márkaszerviznek!
Erre vagyunk mi itt az opelforumon, hála az égnek van e remek közösség és itt segítünk minden kedves márkatársnak.

Link to comment
Megosztás:

A márkaszervizt nem azért hozták létre, illetve nem azért tartják fent ebben a még inséges időkben, hogy utólagosan beépítsenek számunkra hiányzó extrákat. Ha új autót vesz az ember kérje bele. Ha meg használtan vásárol, olyan felszereltségűt vadásszon ami neki megfelel.

Nem ismétlem nem ez a fő feladata egy márkaszerviznek!

Erre vagyunk mi itt az opelforumon, hála az égnek van e remek közösség és itt segítünk minden kedves márkatársnak.

Én meg azt gondolom hogy a szolgáltatónak bármit kötelessége megcsinálni ami a profiljába illik és amit az ügyfél hajlandó megfizetni. Ha ehhez a képességei nem elegendőek, akkor mondja azt hogy ő ehhez hülye, ne pedig azt hogy ez lehetetlen.

De sokkal valószínűbb egyébként hogy igenis meg tudta volna csinálni, csak vagy lusta utánanézni a hogyannak, vagy pedig nem nézett ki annyi pénzt az ügyfélből amennyiért neki megérné megcsinálni.

Az utolsó mondatoddal amúgy mélységesen egyetértek.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

G astram belso vilagitasat szeretnem upgrade-elni...jelenleg az a tipus van benne ami ajtonyitaskor felkapcsol, zaraskor le...nem is igazan ertem, hogy hogy tehettek ilyet bele, de a lenyeg a lenyeg, hogy le akarom cserelni olyanra, amit en magam is tudok kapcsolni, akar menet kozben is...ha jol sejtem, kell egy kulon 12V neki is, de a kerdesem inkabb arra iranyulna, hogy van e olyan lampa "test" ami egy az egyben passzol ennek a fajtanak a helyere...

$_12.JPG

Link to comment
Megosztás:

Ezt is lehet kapcsolni. Húzd meg kifelé a világítás kapcsolót.

Amúgy van ilyen lámpa. Ha jó emlékszem akkor az Omega B belső lámpája passzol egy az egyben.

Ha nem akkor majd kijavítanak

az összes 2000 körüli opel lámpája ugyan ez a méret

c corsa

b vectra

g astra

sőt az elődeikben is ez a méret

nekem ez van benne http://img.jofogas.hu/images/Opel_f_astra_terkeplampas_belso_vilagitas_3361561479.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A mai napon beépitésre került egy Veramon Mid és az lenne a kérdésem hogy a szerviz menübe szeretném be állítani a paramétereket de kér valami pin kódot .Tud valaki segíteni.

Ezen az oldalon ha legörgetsz, alul találsz egy User Manual feliratot. Katt rá, ha letöltöd, abban benne lesz hogy mi a gyári beállítás szerinti PIN kód:

http://veramon.czweb.org/en_pp_opel.html

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Mindenképp ragaszkodsz a gyárihoz? Én vateráztam 2-3 hónappal ezelőtt, rengeteg autóhoz árulnak könyöklőt. Mm-re pontosan illeszkedik ez is :icon1: Csúsztatható, nyitható, felemelhető, kényelmes.

http://kepfeltoltes.hu/131022/IMG_20131022_155700_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/131022/IMG_20131022_155730_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekem is ugyan ilyen van! :D

https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums/5671625077631084881?banner=pwa

Bevált! Auto-ridertől vettem, azt hiszem 16e Ft volt. De ez nem biztos..... Megvan a számla, ha nagyon kíváncsi vagy, akkor előszedem.

Link to comment
Megosztás:

Ezt is lehet kapcsolni. Húzd meg kifelé a világítás kapcsolót.

Amúgy van ilyen lámpa. Ha jó emlékszem akkor az Omega B belső lámpája passzol egy az egyben.

Ha nem akkor majd kijavítanak

a vilagitas kapcsolot?? nemmondod! idorol idore megdobbenek, mennyire nem ertek az opelekhez..(nemreg ota van).. :)

Link to comment
Megosztás:

Ezt ennyivel nem úszod meg!!! :D

Követeljük a részleteket! Én is akarok!

Viszonylag egyszerűen kivitelezhető...

Működése:

Ha hátul több a fény mint előröl(pl. este jön egy kocsi mögötted), elsötétedik olyanra mint egy napszemüveg kb. 5 sec. alatt.

Plussz funkciók: Ha tolatást kapcsolsz kivilágosodik, valamint az aljában van egy led ami éjszaka magától felkapcsol, és halványan a váltót világítja.

Én eredeti GM-et választottam, de megoldható mással is.

Gyárilag ritka mint a fehér holló, vagy még ritkább. De itt találtam egy eladó astrát amiben van:

http://www.hasznaltauto.hu/auto/opel/astra_g/opel_astra_g_caravan_2.2_dti_njoy_szep_allapotban._klima._tempom-7481497

A tükör egyébként ugyan az ami később a vectra C-kbe került. Ezért érdemes úgy keresni bontottan.

http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/karosszeria/tukor_visszapillanto/opel_vectra_c_belso_tukor_1843102340.html

Egy srác rakott fel leírást, Ő BMW tükröt szerelt...

http://opelmuhely.com/leiras-reszletei/101/automatikusan_elsotetedo_belso_visszapillanto_tukor_beszerelese

A GM tükör a gyárilag szélvédőre felragasztott konzolra felrakható, más tükörnél keresni kell a konzolt is és szélvédőssel felragasztani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A tükör talpal kapcsolatban kell még futnom egy kört... A burkolata egyenlőre még nincs felrakva, nem borzasztó így sem, de látszik az elektromos csati egy darabka vezetékkel.

Általában amelyik fényre sötétedős tükrös volt, az esőérzékelős is. Ezért bazi nagy a tükörtalp burkolata.

Én kaptam hozzá ilyen burkolatot, ami belűről egyébként nem néz ki rosszul, csak kívülről fura, ahogy belelátsz egy üres tálkába...

Még utána járok a dolgoknak, mert állítólag létezik kisebb, esőérzékelő nélküli burkolat is, ami csak a tüköré. Ha találok olyan lesz, de ha nem, lesötétíttetem az ablakon azt a részt, ami ez alá a burkolat alá esik, és felrakom ezt a fedelet...

Így néz ki:

http://rbcdn.hu/b/201307/18/3067661_1024x768.jpg

Link to comment
Megosztás:

A tükör talpal kapcsolatban kell még futnom egy kört... A burkolata egyenlőre még nincs felrakva, nem borzasztó így sem, de látszik az elektromos csati egy darabka vezetékkel.

Általában amelyik fényre sötétedős tükrös volt, az esőérzékelős is. Ezért bazi nagy a tükörtalp burkolata.

Én kaptam hozzá ilyen burkolatot, ami belűről egyébként nem néz ki rosszul, csak kívülről fura, ahogy belelátsz egy üres tálkába...

Még utána járok a dolgoknak, mert állítólag létezik kisebb, esőérzékelő nélküli burkolat is, ami csak a tüköré. Ha találok olyan lesz, de ha nem, lesötétíttetem az ablakon azt a részt, ami ez alá a burkolat alá esik, és felrakom ezt a fedelet...

Így néz ki:

http://rbcdn.hu/b/201307/18/3067661_1024x768.jpg

És az elektromos bekötés mennyire bonyolult?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.