Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Jamies!

De hogyan? Valahogy nem ugrik be hogy mit merre kéne kötni ahhoz a relén hogy gyújtáson égjen, lámpa kapcsoláskor meg ne.

DarthVödör!

Köszi! A tiéd relézve van vagy vezérlő elektronikás?

DM101, astra1!

Le tudnátok írni hogy mi a pontos típusa? Köszi

Nekem ez van benne:

Szerintem ilyen lámpát már csak külföldről tudsz rendelni, mert itthon már nem igen találtam:

http://www.srovnanicen.cz/q/LED%20%20SJ-296E/

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Nem járatják nagyobb feszültségről a LED-eket, mint a gyár(tó)i megengedett! Ez végzetes az élettartamra nézve!

Ebben is van egy step-down táp, ami kis méret, nagy áram, kevés hővel jár.

A soros LED-eknél egy soros ellenállás az áramgenerátor. Ebben is van. Áramfigyelés az áramgenerátor után nem kell.

A LED-ek hőmérsékletét hogy figyeled? Nyilván, csak a környezetének a mérése jöhet szóba.

CAN bus minek, egy nem ilyen rendszerű autóba?

A lámpatestbe nem volt kedvem beépíteni:

-Le kell hozzá bontani az első lökhárítót is...

-Nem maradna vízhatlan a lámpatest...

-Nem fér el, csak ha ott is kivágok egy kis részt...

-Nem szereti a nagy hőt...

-Valami biztos útban lenne a magasság mozgatáskor...

-Egy esetleges DRL cserkor ismét mindent szét kell szedni, bontani...

Nincs relé, benne van a logikai áramkör, helyzetjelző bekapcsolásra letilt.

Nem mondtam, hogy Te építsd meg, csak hogy a mai kocsikban már mi van...

Nagyobb feszültségről járnak, mint az akksi feszültséged, jellemzően 20V felett. A LED-ek feszültségénél nem több, ne értsd félre, hanem a LED-ek nagyobb feszültségen üzemelnek...

A LED méri a maga hőmérsékletét vagyis van benne egy szenzor, amit a mikroprocesszor figyel, CAN buszon pedig le tudja kérdezni a lámpákat vezérlő áramkör. És amit elfelejtettem van benne egy ellenállás is gyárilag, ami az adott LED-re jellemző, ami hozzá van rendelve egy fényerő-áramerősség. Ebből a mikroprocesszor kiszámolja, hogy mennyivel hajtsa meg, hogy a lámpák egyforma fényerővel világítsanak. És ide is kell a CAN kommunikáció is, hogy később tudja a párja kicsoda...

Szóval ez nem a párezer forintos otthoni hobby kategória, amit csak úgy utólag belerakunk a kocsiba.

Én is ugyanígy vagyok ezzel a témával mint imy! Nem tetszenek a nem gyári extrák!

Viszont amit eddig láttam, szerintem azok közül a Tiéd a "legszebb", legigényesebb megoldás.

Sajnos nekem ott a ködlámpa! Gondolkodtam már rajta, hogy esetleg a ködlámpa belsejébe bele rakni valahogy a LED-et.

Másik megoldás a DLR-es lámpa. Viszont azért nem fogok 50-60Eft-ot adni. Láttam már ilyen G Astrát, mit mondjak kicsit giccses!

Igen, nekem McEleké tetszik, az úgy jó ahogy van. :) Sztem is a ködlámpába kellene valamit tenni, vagy ha lenne DLR-es ködlámpa, esetleg egy olyanba beneveznék....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezetés közben kigyulladt a légzsák ellenőrző lámpám. Kiolvastam a hibát: "vezetőoldali légzsák gyújtó áramkör magas ellenállás 31-es hiba". Az ellenállás érték itt 5 ohm körüli, a többi 3 légzsáknál 2 ohm. Mi okozhatja ezt a hibát? Kb. 2 éve lett benne cserélve a szalagkábel, mivel multikormányos lett az autó. A szalagkábel bontóból származik, minden gyári alkatrésszel lett kiépítve, a szalagkábelig a rádiótól ki is volt vezetékelve, csak össze kellett dugdosni a csatlakozókat. A szalagkábel okozhatja ezt a hibát? Köszönöm előre is a válaszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vezetés közben kigyulladt a légzsák ellenőrző lámpám. Kiolvastam a hibát: "vezetőoldali légzsák gyújtó áramkör magas ellenállás 31-es hiba". Az ellenállás érték itt 5 ohm körüli, a többi 3 légzsáknál 2 ohm. Mi okozhatja ezt a hibát? Kb. 2 éve lett benne cserélve a szalagkábel, mivel multikormányos lett az autó. A szalagkábel bontóból származik, minden gyári alkatrésszel lett kiépítve, a szalagkábelig a rádiótól ki is volt vezetékelve, csak össze kellett dugdosni a csatlakozókat. A szalagkábel okozhatja ezt a hibát? Köszönöm előre is a válaszokat.

Ülés alatti csati kontakt hibás!

Szériahiba...

Link to comment
Megosztás:

urak sziasztok. A multkor kivettem a kesztyütartot és ott találtam egy csatit .2 eres barna fehér és egy pirosfehér vékony vezeték mi lehet ,nem mértem rá hogy van-e benne valami felülröl logott le a kábel kötegböl kb.10cm hosszan .Minden müködik az auton .Y17dt a drága caraván. köszi a válszokat.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van jelentősége, hogy a tompított izzót hogyan rakja bele az ember a foglaltba? Mert fejjel lefelé is belemegy és világít úgy is, csak kérdés, hogy számít-e?

Köszi!

szia. csak egyféleképpen lehet berakni mert a foglalaton van egy kis fül ami csak egy irányt enged ha nincs fül akkor cserés a foglalat.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

van jelentősége, hogy a tompított izzót hogyan rakja bele az ember a foglaltba? Mert fejjel lefelé is belemegy és világít úgy is, csak kérdés, hogy számít-e?

Köszi!

Az izzót a csatlakozóba/foglalatba teljesen mindegy hogy rakod bele, mert nem érzékeny a polaritásra, a leddel ellentétben. A foglalatot a fényszóróba viszont csak egyféleképpen lehet belerakni, úgy van kialakítva, hogy fordítva nem is tudod elfordítani, csak ha nagyon izmozol. Akkor viszont kitekerni kb. nem fogod utána, csak ha letörik a "bütyök"...

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

urak sziasztok. A multkor kivettem a kesztyütartot és ott találtam egy csatit .2 eres barna fehér és egy pirosfehér vékony vezeték mi lehet ,nem mértem rá hogy van-e benne valami felülröl logott le a kábel kötegböl kb.10cm hosszan .Minden müködik az auton .Y17dt a drága caraván. köszi a válszokat.

Ha ki lett szerelve a külső/belső levegő keringő csappantyú állító motor, akkor azé. Én most szórtam ki belőle, onnan tudom. :-)
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajna újabb baj van hátul a lépcsőshátú 99-es G-ben. Az ablaktörlők nem működtek és hát a bizti kiment. Csere után az elsők jók a hátsó sorra verte ki, annyira, hogy belső kárpit lebontás után lehúztam a csatit, hogy legalább az elsőt tudjam használni.

Kérdés, hogy ez a motor így hirtelen tönkre tud menni vagy valahol a kábelekben van a "bibi"? (a pótféklámpa is halott)

Hogy tudom csekkolni, hogy jó-e az ablaktörlő motor?

Az ötleteket szívesen fogadom, hogy miket nézzek meg.

Előre is köszönöm.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Sajna újabb baj van hátul a lépcsőshátú 99-es G-ben. Az ablaktörlők nem működtek és hát a bizti kiment. Csere után az elsők jók a hátsó sorra verte ki, annyira, hogy belső kárpit lebontás után lehúztam a csatit, hogy legalább az elsőt tudjam használni.

Kérdés, hogy ez a motor így hirtelen tönkre tud menni vagy valahol a kábelekben van a "bibi"? (a pótféklámpa is halott)

Hogy tudom csekkolni, hogy jó-e az ablaktörlő motor?

Az ötleteket szívesen fogadom, hogy miket nézzek meg.

Előre is köszönöm.

Sziasztok! Ismét Én. Megvan hiba, szinte az összes vezeték eltört és ott a zárlat --> kábelköteg csere lesz... :omg:

14 év sok 5. ajtó használat és a normál kábel öregedés... :blink:

Egyéb: az EGR szelepet is cseréltem pár hónapja, de a napokban előjött a sárga lámpa és a 1405 hibakódot villogtatok ki. Ehhez gondolom semmi köze a hátsó ajtó "bibi"-nek!?

További szép napot!

Link to comment
Megosztás:

:) már megint én :)

egyébként szuperül működik , és csodájára járnak :)

tisztára olyan mintha gyári lenne , és ez a lényeg :)

a1_2013_11_17_13l5eij21y_tn.jpg

köszi DV :icon13:

Ez a szép megoldás, egy eredeti lámpába való integrálás.

A csíkok nekem nagyon nem jönnek be, s még egyszer mondom, ha másnak tetszik, akkor építse be.

DV:

http://u-led.hu/termekek/10w-power-led

Látod, én mondtam, hogy van nagyobb nyító feszültségű is.

Ami az X gyártó termékébe épül, azt a típust nem lehet reklámozni sehol sem... De hidd el, van ilyen.

A LED fényszórók és ködlámpák komoly elektronikával van megoldva, de a nappali menetfény elektronikái sem egyszerű cuccok...

Nem mondom, hogy G-be olyan kell, de olyan van, és olyan lesz a jövő....

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.