Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Szia!

Megmértem, 20 fok körül a szenzor nálam is 5KOhm, a vezetéken viszont stabil 5V van.Ha nálad ez folyamatosan változik az pedig a kijelzőre tereli a gyanút sajnos. Elszállhatott egy feszültségstabilizátor a TID-ben ami a referenciafeszültséget adja a méréshez.

Köszi, hogy megmérted, így már biztos vagyok benne, hogy nem az érzékelő rossz. :blush:

A TID javítható szerintetek? Sokat nem tudnék rá költeni, emiatt másikat biztos, hogy nem veszek.

Link to comment
Megosztás:

A középkonzolban elhelyezett TID, MID, (CID, GID) kijelzők mérik a külső hőmérsékletet, és +3 °C alatt, egy ikonnal figyelmeztet a fagyásveszélyre.

A külső szenzor (ellenállás) meghibásodása a jellemző. Ilyenkor, vagy extrém értékek, vagy --,-°C olvasható.

A szenzor, az első lökhárítóban, középen található. Körmös pattintós a rögzítése.

Az ellenállást kivéve, az érintkezőkön: 0V, és +5V-ot kell mérni.

Az ellenállás, 0°C körül: 10KOhm.

Lehetséges hiba még, az érintkezők oxidálódása.

Köszi, hogy megmérted, így már biztos vagyok benne, hogy nem az érzékelő rossz. :blush:

A TID javítható szerintetek? Sokat nem tudnék rá költeni, emiatt másikat biztos, hogy nem veszek.

Írd meg, milyen gyártmányú. Talán tudok segíteni...

Nem tudom sajnos, gondolom a hátulján van írva. A rádióm: Siemens VDO CCR600, ha ez segít.

És mint írtam nem stabil 5V van a két vezeték közt.

Link to comment
Megosztás:

Miért nem próbálkozol 7"-os tablettel? Sgery fórumozó a Corsa C topikból már megcsinálta, és ahhoz sem kell sokat faragni. Még leírást is készített hozzá, itt van ni:

http://logout.hu/cikk/tablet_autoba_epitese/bevezetes.html

Szia!

Köszi! Ismerem a leírást, konzultáltam is Sgeryvel. A probléma az, hogy a G Astrában kisebb a hely. Más a konzol kialakítása. Az 5"-os 16:9-es tablethez is faragni kell egy picit. A 7"-os pedig nem fér be a konzol mérete és íve miatt. C Corsanal fentebb van a kijelző. Itt csak úgy lehetne megcsinálni, kivágni az egészet, és üvegszállal újra építeni a konzol szélét.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Navis középkonzolt kell venni, mint amit én meg is tettem. 5"-os tablet / gps tök jó bele. Csak nincs már ilyen Androidos cucc. WinCE eszközzel meg nem vagyok elölrébb....

Mert nekem a G astra óra burkolata egyben van a középkonzollal.

A táblagép nem kivitelezhető sajnos

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek.

Tudna valaki nekem segíteni kettő dologban?

1. Hogyan tudom elérni, hogy a G astram fedélzeti órája kiírja nekem a fogyasztást.

2. van-e gyárilag az ülésekben fűtőbetét?

2002-e G astra

köszönöm

Túl sok az információ a kocsiról! :D

Link to comment
Megosztás:

Na ennek örülök! És mi a véleményed a Depo-ról?Van valami különbség,a teljesen eredeti lámpádhoz képest?

Mivel nekem a gyári lámpám az eredetileg nem projektoros volt hanem a hagyományos FF tükrös, így persze hogy van különbség, nem is kevés. :D

Eredeti gyári projektoros lámpával sajna nincsen tapasztalatom.

Link to comment
Megosztás:

Mit írjak még le? nem rég van nálam az autó és nem nagyon értek az ilyen átalakításokról, csak olvastam valahol, hogy megoldható, hogy a fedélzeti óra kiírja valahogy a fogyasztást is. ebben szeretnék segítséget kérni.

Ha csak sima háromosztatú kijelződ van (ismertebb nevén TID, pontos időt, külső hőmérsékletet és az alsó sorban a dátumot vagy a rádióállomás nevét írja ki), akkor vagy kicseréled gyári MID-re (ez fedélzeti computer, tudja egyebek között a fogyasztást is, az ablaktörlőkar végén levő gombokkal kapcsolható), vagy beszerelsz egy Veramon nevű cseh fejlesztésű eszközt ami a TID-ből MID-et csinál. Többünknek már van itt ilyen, Google-n ha rákeresel a nevére (Veramon) akkor még egy videót is találhatsz a funkcióiról és a működéséről.

Átalakítás nélkül sajnos nem fog menni, mindenképp szerelni kell.

Link to comment
Megosztás:

Egy ilyen átalakítás mennyiben volna?

Nekem ha jól emlékszem a teljes funkciós Veramon 17e Ft-ban állt meg postával együtt (ehhez jön még a beszerelés díja ha nem magad csinálod, bár elég jó leírás van hozzá), de ha nem akarsz daylight vezérlést, PIN-kódos indítástiltást és klímavezérlést bele akkor megvan 10e Ft körül is.

A gyári MID húzósabb, mert az tudja a folyadékszinteket is monitorozni (olajszint, hűtőfolyadékszint, ablakmosófolyadék-szint), viszont ehhez meg kell venni a gyári szenzorokat, így az nem fog kijönni 50e Ft alatt...

Itt vannak a Veramon-féle computer funkciói (angolul): http://veramon.czweb.org/en_pp_opel.html

Itt pedig az árak: http://veramon.czweb.org/en_pp_cenik_opel.html

Link to comment
Megosztás:

Szépek ezek a projektoros lámpák,de egy idő után semmit sem lehet vele látni.Az 55 watt is simán megsüti.Azért kókányolták bele az utólagos xenonokat.A Calibrába Bmwkbe Audikba mind szétégett egy időután a műanyag foncsor.Ha fémből van az szerencsésebb eset.

Azt mondod, a gyári lámpa jobb? Mert kettő között filózok, vagy a projektoros amit belinkeltem, vagy a hagyományos Hella. Árban nincs nagy különbség.

Link to comment
Megosztás:

Nekem ha jól emlékszem a teljes funkciós Veramon 17e Ft-ban állt meg postával együtt (ehhez jön még a beszerelés díja ha nem magad csinálod, bár elég jó leírás van hozzá), de ha nem akarsz daylight vezérlést, PIN-kódos indítástiltást és klímavezérlést bele akkor megvan 10e Ft körül is.

A gyári MID húzósabb, mert az tudja a folyadékszinteket is monitorozni (olajszint, hűtőfolyadékszint, ablakmosófolyadék-szint), viszont ehhez meg kell venni a gyári szenzorokat, így az nem fog kijönni 50e Ft alatt...

Itt vannak a Veramon-féle computer funkciói (angolul): http://veramon.czweb.org/en_pp_opel.html

Itt pedig az árak: http://veramon.czweb.org/en_pp_cenik_opel.html

És tudsz mondani mondani vkit aki a beszerelést vállalja? Lehetőleg Bp. pesti oldala?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.