imy Elküldve Október5, 2013 Megoszt Elküldve Október5, 2013 Szia! 11.5 v-ot mutat gyújtás ráadása után. Kíváncsi leszek ha bejönnek a hidegek mennyit mutat majd. Mindig garázsban áll a kocsi,csak szombaton éjszaka "alszik" kinnt a szabadban,akkor fogom Vasárnap reggelenként megnézni mi az ábra. :) Akkor jó, akkor az én aksim sem rossz, de még 2 hónap és 6 éves lesz a kocsi az akksival együtt. Már tavaly télen a nagy hidegekben féltem, hogy nem indul be. Nekem is garázsban áll, de az gyorsan áthűl, de a kinti hőmérsékletnél csak 2-3 fokkal szokott ott melegebb lenni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
adyy Elküldve Október5, 2013 Megoszt Elküldve Október5, 2013 Akkor jó, akkor az én aksim sem rossz, de még 2 hónap és 6 éves lesz a kocsi az akksival együtt. Már tavaly télen a nagy hidegekben féltem, hogy nem indul be. Nekem is garázsban áll, de az gyorsan áthűl, de a kinti hőmérsékletnél csak 2-3 fokkal szokott ott melegebb lenni. Arról lehet tudni valamit, hogy a boltban kapható GM akksik mennyire egyeznek meg az új kocsival együtt szerelt GM akksikkal, tehát pl. a Tiéddel? Link to comment Megosztás: More sharing options...
bocs Elküldve Október5, 2013 Megoszt Elküldve Október5, 2013 Akkor jó, akkor az én aksim sem rossz, de még 2 hónap és 6 éves lesz a kocsi az akksival együtt. Már tavaly télen a nagy hidegekben féltem, hogy nem indul be. Nekem is garázsban áll, de az gyorsan áthűl, de a kinti hőmérsékletnél csak 2-3 fokkal szokott ott melegebb lenni. Itt a fórumon olvasgatva a márkatársak hozzászólásait akkuval kapcsolatban, a 6 év az már szép idő. Édesapám OFF Lanosában ON 13 éves az akku,attól félek,hogy most télen végleg beadja az unalmast,ma este 8-kor álltam be vele a garázsba,és észre lehetett venni,hogy egy nagyon picit nehezebben tekeri meg az önindítót. Hátha még bejönnek a kemény fagyok. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október5, 2013 Megoszt Elküldve Október5, 2013 Arról lehet tudni valamit, hogy a boltban kapható GM akksik mennyire egyeznek meg az új kocsival együtt szerelt GM akksikkal, tehát pl. a Tiéddel? Elvileg jók, gyakorlatilag nincs tapasztalatom. ;) Családban van egy 9 éves astra gyári akksival, és 18e km-el. :) Igaz az télen 2 hetente töltve van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október5, 2013 Megoszt Elküldve Október5, 2013 Arról lehet tudni valamit, hogy a boltban kapható GM akksik mennyire egyeznek meg az új kocsival együtt szerelt GM akksikkal, tehát pl. a Tiéddel? Szerintem megegyezik. Én itt vettem tavaly: http://www.csergoe.hu/akkumulator-es-fagyallo-akcio Nagyon jó erőben van, és jókat olvastam róla a neten. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október5, 2013 Megoszt Elküldve Október5, 2013 Szerintem megegyezik. Én itt vettem tavaly: http://www.csergoe.hu/akkumulator-es-fagyallo-akcio Nagyon jó erőben van, és jókat olvastam róla a neten. És mekkorát vetted meg? Az enyimben 55Ah-s van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
astra Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 uraim .ma bogarásztam egy kicsit az auton és a kesztyütarto alatt ill. balrol mellette találtam egy csatit de nagyon vékony kb. 0.5cu lehet pirosfehér ill. barnafehér a vezetékek szinei . minden müxik az auton. mi lehet? Y17DT-M VAN. Link to comment Megosztás: More sharing options...
j_szilard Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Sziasztok Érdeklődnék a következő termékkel kapcsolatba: http://legterelo.hu/teli-hutoracs-maszk/thm-opel/1897-heko-opel-astra-g-classic-4-ajtos-5-ajtos-031998-teli-hutoracs-maszk-2032 Mivel rövid távokon( hét közbe 2x7km) használom városon kívül és garázs nincs, van-e értelme? Mivel még nincsenek is nagyon hidegek de kb. 2-3km kell neki mire a hőfok eléri a 70-80fokot (elm327-el mérve),de a nagyobb hidegekbe több idő is kell és 80fok fölé egyáltalán nem megy télen. Nyáron, meg a városba eléri a 90fokot,tehát úgy gondolom hogy nem a termosztát lenne a gond. A fogyasztásom télen átlag 7, nyáron 6, olajat (Motul 8100 X-Clean C3 5W40) nem eszi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Sziasztok Érdeklődnék a következő termékkel kapcsolatba: http://legterelo.hu/teli-hutoracs-maszk/thm-opel/1897-heko-opel-astra-g-classic-4-ajtos-5-ajtos-031998-teli-hutoracs-maszk-2032 Mivel rövid távokon( hét közbe 2x7km) használom városon kívül és garázs nincs, van-e értelme? Mivel még nincsenek is nagyon hidegek de kb. 2-3km kell neki mire a hőfok eléri a 70-80fokot (elm327-el mérve),de a nagyobb hidegekbe több idő is kell és 80fok fölé egyáltalán nem megy télen. Nyáron, meg a városba eléri a 90fokot,tehát úgy gondolom hogy nem a termosztát lenne a gond. A fogyasztásom télen átlag 7, nyáron 6, olajat (Motul 8100 X-Clean C3 5W40) nem eszi. Ilyet ne vegyél, azért van a termosztát. Ha hűteni kell valami oknál fogva, akkor meg majd nem kap elég levegőt. Nekem 2-3km télen mire átkapcsol LPG-re, és 5-6km alatt lesz üzem meleg... persze nem városban megyek ennyit....és nem aggódok. A termosztátom jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Sziasztok Érdeklődnék a következő termékkel kapcsolatba: http://legterelo.hu/teli-hutoracs-maszk/thm-opel/1897-heko-opel-astra-g-classic-4-ajtos-5-ajtos-031998-teli-hutoracs-maszk-2032 Mivel rövid távokon( hét közbe 2x7km) használom városon kívül és garázs nincs, van-e értelme? Mivel még nincsenek is nagyon hidegek de kb. 2-3km kell neki mire a hőfok eléri a 70-80fokot (elm327-el mérve),de a nagyobb hidegekbe több idő is kell és 80fok fölé egyáltalán nem megy télen. Nyáron, meg a városba eléri a 90fokot,tehát úgy gondolom hogy nem a termosztát lenne a gond. A fogyasztásom télen átlag 7, nyáron 6, olajat (Motul 8100 X-Clean C3 5W40) nem eszi. Én egy alukasírozott polifoam lemezt szoktam télen a hűtő elé tenni. Olyat amilyet a radiátorok mögé is tesznek. A mérete akkora, hogy a két szélén kb. 5-5 centit kilátszik a hűtő, de teljes magasságban takar. Izlések és pofonok, hogy tesz-e valaki ilyet a hűtő elé. Mindenesetre ez nem került hatezer forintba. Az tény, hogy figyelni kell a vízhőfokot, de az is, hogy -20 fokban is éppen 90 fok alatt van a mutató. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 Én egy alukasírozott polifoam lemezt szoktam télen a hűtő elé tenni. Olyat amilyet a radiátorok mögé is tesznek. A mérete akkora, hogy a két szélén kb. 5-5 centit kilátszik a hűtő, de teljes magasságban takar. Izlések és pofonok, hogy tesz-e valaki ilyet a hűtő elé. Mindenesetre ez nem került hatezer forintba. Az tény, hogy figyelni kell a vízhőfokot, de az is, hogy -20 fokban is éppen 90 fok alatt van a mutató. Jó letakarod, kevesebb hideg megy a motorra. De ha a termosztát jó, akkor nem megy meleg víz a hűtőbe... Szóval nem igazán értem a takargatást.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október6, 2013 Megoszt Elküldve Október6, 2013 És mekkorát vetted meg? Az enyimben 55Ah-s van. Akkor volt a kínálatban 60Ah-s, azt vettem. A tiédbe szerintem elég az 50-es, de ha nem sajnálod rá a lét, vehetsz nagyobbat is. A 65-ös még biztos hogy belefér. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMiki Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Sziasztok Érdeklődnék a következő termékkel kapcsolatba: http://legterelo.hu/teli-hutoracs-maszk/thm-opel/1897-heko-opel-astra-g-classic-4-ajtos-5-ajtos-031998-teli-hutoracs-maszk-2032 Mivel rövid távokon( hét közbe 2x7km) használom városon kívül és garázs nincs, van-e értelme? Mivel még nincsenek is nagyon hidegek de kb. 2-3km kell neki mire a hőfok eléri a 70-80fokot (elm327-el mérve),de a nagyobb hidegekbe több idő is kell és 80fok fölé egyáltalán nem megy télen. Nyáron, meg a városba eléri a 90fokot,tehát úgy gondolom hogy nem a termosztát lenne a gond. A fogyasztásom télen átlag 7, nyáron 6, olajat (Motul 8100 X-Clean C3 5W40) nem eszi. Üdv, Ha van rá lehetőséged - 230V hálózati elektromos csatlakozó az autód közelében - akkor elektromos hűtővíz előmelegítő (pl. DEFA) forever! Én beépítetem a defa fagydugós verzióját (ezt: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_vizmelegito_auto_hoz_tipus_opel_allofutes_1812286277.html viszonylag olcsó volt a vaterán: 10 000 HUF2011-ben), de legközelebb talán inkább a vízcsőbe épithetőt választanám, hidegben elég macerás volt beépíteni pl ilyet: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_vizmelegito_allofutes_vizcsobe_tobb_tipushoz_1804598687.html Nem bántam meg: egy digitális kapcsolóórával beállítom a tervezett indulás előtt 3 órával és kész. A papírja szerint 3 óra alatt 50 C-ot emel a vízhőmérsékleten. Ez nem azt jelenti, hogy máris üzemmeleggé válik a motor, de lényegesen rövidebb idő alatt éri el ezt az állapotot. Tavaly az előmelegítővel együtt én is takartam a hűtő kb. 1/2-ét,mert én is rövid távokon használom ha munkába megyek. És ha megfejeled egy biztonságos termoventillátorral pl: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_belsoter_futes_allofutes_1810422521.html akkor jég- és páramentes, és nem jéghideg autóba ülsz reggelente :icon1:. Link to comment Megosztás: More sharing options...
j_szilard Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Köszönöm a válaszokat! Link to comment Megosztás: More sharing options...
scream24 Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Üdv, Ha van rá lehetőséged - 230V hálózati elektromos csatlakozó az autód közelében - akkor elektromos hűtővíz előmelegítő (pl. DEFA) forever! Én beépítetem a defa fagydugós verzióját (ezt: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_vizmelegito_auto_hoz_tipus_opel_allofutes_1812286277.html viszonylag olcsó volt a vaterán: 10 000 HUF2011-ben), de legközelebb talán inkább a vízcsőbe épithetőt választanám, hidegben elég macerás volt beépíteni pl ilyet: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_vizmelegito_allofutes_vizcsobe_tobb_tipushoz_1804598687.html Nem bántam meg: egy digitális kapcsolóórával beállítom a tervezett indulás előtt 3 órával és kész. A papírja szerint 3 óra alatt 50 C-ot emel a vízhőmérsékleten. Ez nem azt jelenti, hogy máris üzemmeleggé válik a motor, de lényegesen rövidebb idő alatt éri el ezt az állapotot. Tavaly az előmelegítővel együtt én is takartam a hűtő kb. 1/2-ét,mert én is rövid távokon használom ha munkába megyek. És ha megfejeled egy biztonságos termoventillátorral pl: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_belsoter_futes_allofutes_1810422521.html akkor jég- és páramentes, és nem jéghideg autóba ülsz reggelente :icon1:. Amikor nagy hidegeket mondanak, akkor be szoktam vágni az anyos ülés elé a hősugárzót (mindenkinek van otthon) és a tervezett indulás előtt 10 percel beállitottam az időkapcsolót és máris meleg volt a verdába. :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Üdv, Ha van rá lehetőséged - 230V hálózati elektromos csatlakozó az autód közelében - akkor elektromos hűtővíz előmelegítő (pl. DEFA) forever! Én beépítetem a defa fagydugós verzióját (ezt: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_vizmelegito_auto_hoz_tipus_opel_allofutes_1812286277.html viszonylag olcsó volt a vaterán: 10 000 HUF2011-ben), de legközelebb talán inkább a vízcsőbe épithetőt választanám, hidegben elég macerás volt beépíteni pl ilyet: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_vizmelegito_allofutes_vizcsobe_tobb_tipushoz_1804598687.html Nem bántam meg: egy digitális kapcsolóórával beállítom a tervezett indulás előtt 3 órával és kész. A papírja szerint 3 óra alatt 50 C-ot emel a vízhőmérsékleten. Ez nem azt jelenti, hogy máris üzemmeleggé válik a motor, de lényegesen rövidebb idő alatt éri el ezt az állapotot. Tavaly az előmelegítővel együtt én is takartam a hűtő kb. 1/2-ét,mert én is rövid távokon használom ha munkába megyek. És ha megfejeled egy biztonságos termoventillátorral pl: http://auto-motor.vatera.hu/szemelygepkocsi_alkatresz_felszereles/motorikus_alkatresz/hutes_futes/defa_belsoter_futes_allofutes_1810422521.html akkor jég- és páramentes, és nem jéghideg autóba ülsz reggelente :icon1:. Astában hol van a fagydugó? Amúgy jó cuccnak néz ki. :) (1.) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bombero Elküldve Október7, 2013 Megoszt Elküldve Október7, 2013 Astában hol van a fagydugó? Amúgy jó cuccnak néz ki. :) (1.) Én nem találtam. Z14XEP-hez egyébként ez való. Nekem a komplett szett van beépítve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KMiki Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Astában hol van a fagydugó? Amúgy jó cuccnak néz ki. :) (1.) A Z16XE-n a blokk hűtő felőli oldalán az olajszűrő fölött (csak a szűrőnél levőt lehet látni, a többit takarja a leömlő). De amint írtam, nem volt egyszerű a beépítés (a DEFA leírása 3 órát írt, nekem 3 délutánomba került). Először a hozzáférés volt gáz, végére lekerült a lökhárító, a keresztmerevítő (zárhíd), a hűtők (klíma, motor) kifordítva. És akkor jött a fagydugó kiimátkozása (mert sima dugó, nem menetes, mint néhány autónál), volt néhány órácska, amikor felmerült, hogy ezentúl lesz egy használt fagydugó a víztérben (persze, óvatosságból volt rendelve egy tarcsi fagydugó...), mert kiszedő specszerszámom nem volt (DEFA ajánlás) és a "feltöltöm sima vízzel és kinthagyom a fagyban, majd kinyomja" megoldásban nem igazán bíznék. Ezért írtam, hogy ha mégegyszer csinálnám, inkább a csőbeépítősre szavaznék. Van egy magyar cég is, aki csinál ilyen előmelegítő egységeket, kamionos, mezőgépes boltokban kapható: http://www.schriffert.hu/motor-elomelegito/schriffert-elomelegito-vizmelegito-univerzalis-16.html Mondjuk a DEFA csinosabb, de szerintem ez nem releváns. A hősugárzó nekem is játszik télen vettem is erre a célra egy fekvő kivitelűt ;) . Link to comment Megosztás: More sharing options...
nundee Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Szia! Ilyened van?: http://www.szerszamok-webaruhaz.hu/sites/default/files/imagecache/product_full/dt838.jpg Természetesen meg tudod mérni vele az akkufeszültséget, azok az áramértékek az áramerősség mérésre vonatkoznak (feszültségmérésnél a műszeren jelentéktelenül kis áram halad át). A fölső, 10A jelölésű csatlakozás egyedül az árammérés 10A-es méréshatárához tartozik, az összes többi méréshez a középsőt kell használni. Ezután úgy ahogy írtad, a DCV 20V méréshatárba tekered a műszert, és csak simán ráteszed a két mérővezetéket az akksi két pólusára, aztán leolvasod. Ennyi. Szia! 4 nap garázs után - "terhelés" nélkül - 12.38 Voltot mértem az akkun. Köszönöm még egyszer a segítségedet és természetesen potyo cartársnak is! :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kdani Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Sziasztok!! Első fényszórókat szeretnék cserélni az Astrámban,karcos,matt és nem bízom benne, hogy egy polírozás hosszú távra megoldaná a problémát.Mindenképpen gyári minőségűt szeretnék, Hella Black, vagy esetleg egy gyári projektoros fényszórót.Valakinek esetleg tipp, tapasztalat ezekkel kapcsolatban?? Előre is köszi! :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Sziasztok!! Első fényszórókat szeretnék cserélni az Astrámban,karcos,matt és nem bízom benne, hogy egy polírozás hosszú távra megoldaná a problémát.Mindenképpen gyári minőségűt szeretnék, Hella Black, vagy esetleg egy gyári projektoros fényszórót.Valakinek esetleg tipp, tapasztalat ezekkel kapcsolatban?? Előre is köszi! :icon1: Tapasztalatom ugyan nincs, de másoktól jókat hallottam a Helláról, én is azt veszek még idén. A fekete keretest néztem ki: http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00996/00996733.unk 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Kdani Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Tapasztalatom ugyan nincs, de másoktól jókat hallottam a Helláról, én is azt veszek még idén. A fekete keretest néztem ki: http://www.unixauto.hu/TL_IMAGES/00996/00996733.unk Nem rossz :icon1: Hella felé húz az én szívem is :D Izzó ügyben esetleg valami tuti tipped? Most GE Megalight Ultra-t használok, de vizes úton katasztrófa...... Link to comment Megosztás: More sharing options...
grofbandi Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Izzó ügyben esetleg valami tuti tipped? Sajnos nincs. Az én lámpám is be van mattulva, ráadásul a jobb oldalinak valahol belül eltört az állítója, hiába tekergetem, csak üresben forog. Ezért kell cserélnem, mert akár milyen égőt rakhatok bele, sz@rt se látok. :lipssealed: Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Nem rossz :icon1: Hella felé húz az én szívem is :D Izzó ügyben esetleg valami tuti tipped? Most GE Megalight Ultra-t használok, de vizes úton katasztrófa...... Volt már szó a fórumon róla, sokan ezt használják : Osram Night Breaker Plus Legközelebb én is azt veszek kipróbálom, jelenleg nekem is Megalight Ultra +90%-os van, de nincs vele bajom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Október8, 2013 Megoszt Elküldve Október8, 2013 Volt már szó a fórumon róla, sokan ezt használják : Osram Night Breaker Plus Legközelebb én is azt veszek kipróbálom, jelenleg nekem is Megalight Ultra +90%-os van, de nincs vele bajom. Nekem is Osram Night Breaker Plus van, és nekem nagyon bejött! ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts