Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

a belső világitásba tettem ledes szofitát de kikapcsoláskor parázslik,mit lehet csinálni vele?

Én úgy csináltam, hogy az eredeti izzót benne hagytam, és LED szalagot tettem bele.

Ilyen esetben neked az izzóval párhuzamosan egy ellenállás kellene, kb 2k2, 2k7 stb, ki kell kísérletezni, melyik a jó, amikor még nem világít, és nem melegszik nagyon az ellenállás (ezért min 0,6W-os legyen)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

a belső világitásba tettem ledes szofitát de kikapcsoláskor parázslik,mit lehet csinálni vele?

Ha nem zavar a fénye, csak félsz, hogy mondjuk lemeríti az akkut, akkor attól nem kell félned. Némi áram az izzón is folyt ott át, csak az izzó akkora áramtól nem adott még fényt, ezért nem láttad.

Ha a fénye az, ami zavar, akkor köss vele párhuzamosan valamekkora ellenállást. Én első körben 2,7k-val próbálkoznék, ha nem elég, akkor lehet lejjebb menni. Túl kicsi azért nem jó, mert ha be van kapcsolva a lámpa, akkor az ellenállás is melegszik, és ne melegedjen túl.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha a fénye az, ami zavar, akkor köss vele párhuzamosan valamekkora ellenállást. Én első körben 2,7k-val próbálkoznék, ha nem elég, akkor lehet lejjebb menni. Túl kicsi azért nem jó, mert ha be van kapcsolva a lámpa, akkor az ellenállás is melegszik, és ne melegedjen túl.

Nem ezt írtam? :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Lehet valamit kezdeni a gyújtáskapcsolóval,hogy ne kelljen kivenni a kulcsot ha újra akarom indítani?Unom már hogyha leállítom a vasútnál,akkor mindig ki kell venni a kulcsot.A zene meg ugye kikapcsol olyankor.Aztán vissza a kulcsot és indítani.Vagy kössem át a zajládát,hogy szóljon kulcs nélkül is?

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan hogyha leállítom akkor nem tudom elfordítani a kulcsot,csak ha kiveszem és visszarakom.A zene nekem akkor szól,ha benne van a kulcs,ha kiveszem és visszarakom akkor már nem szól,csak ha megint elfordítom egyet,de a visszajelzők akkor még nem égnek,gondolom akkor nincs gyújtáson,csak a kormányzárat oldom.Mondjuk gyújtáson nem hagytam eddig soha ha leállítottam,lehet hogy akkor elfordul a kulcs.

Link to comment
Megosztás:

Nekem olyan hogyha leállítom akkor nem tudom elfordítani a kulcsot,csak ha kiveszem és visszarakom.A zene nekem akkor szól,ha benne van a kulcs,ha kiveszem és visszarakom akkor már nem szól,csak ha megint elfordítom egyet,de a visszajelzők akkor még nem égnek,gondolom akkor nincs gyújtáson,csak a kormányzárat oldom.Mondjuk gyújtáson nem hagytam eddig soha ha leállítottam,lehet hogy akkor elfordul a kulcs.

Tuti nálad van valami gond. Én ha leállítom, annyiszor indítom újra, ahányszor nem szégyellem. Hiába fordítom teljesen alap állásba a kulcsot, akkor is tudok újra indítózni. Hogy ezt mi okozhatja, azt majd megmondja aki ért is hozzá :icon1: Gondolom valami zárbetét csere lesz belőle...

Link to comment
Megosztás:

Valaki régebben írta,hogy neki is ilyen.Azt hittem ez így gyári.Akkor befújom egy kis WD 40-nel hátha segít rajta.Csak nehogy úgy járjak,mint anno a Vectrával,hogy szüretkor a szőlőbe romlott el,itthonról 100 km-re :)Jöhettem haza anyós kocsijával zárbetétet venni.Azután ott volt a csomagtartóban a tartalék.Lehet ehhez is veszek már most egyet .

Link to comment
Megosztás:

Valaki régebben írta,hogy neki is ilyen.Azt hittem ez így gyári.Akkor befújom egy kis WD 40-nel hátha segít rajta.Csak nehogy úgy járjak,mint anno a Vectrával,hogy szüretkor a szőlőbe romlott el,itthonról 100 km-re :)Jöhettem haza anyós kocsijával zárbetétet venni.Azután ott volt a csomagtartóban a tartalék.Lehet ehhez is veszek már most egyet .

Nem tudom, hogy G Astrában hány fajta van (az enyém sem ilyen), de léteznek olyan gyújtáskapcsolók, amik direkt ilyenek. Ez a ráindítás megakadájozása miatt van, hogy járó motorra ne tudj ráindítózni. Én meg pont hogy hiányolom az enyémből ezt a funkciót, mert nekem már sikerült a járó motorra ráindítózni mikor zajosab környezeten nem hallottam, hogy már jár, és elfelejtettem, hogy már beindítottam korábban. Csak beugrottam és reflexből fordítottam a kulcsot :blush:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

NCDR 1500 navis gyári fejegységem van az astrámban. A kérdés/problémám az, hogy mivel ebben az esetben (színes kijelzős) a fejegységen keresztül lehet a fedélzeti kompjutert piszkálni, nem pedig a bajuszkapcsolóról, mi történik, ha lecserélem másik cd lejátszóra?? Vagy esetleg van valakinek hozzá gyári CD tára, és telefon kihangosító (GSM) modul, amik a kesztyűtartóban lennének?

Vélemények, tapasztalatok, ötletek, tippek, vagy alkatrészek is érdekelnek!

Válaszokat a zcsomby@gmail.com-ra is várok, ha úgy egyszerűbb.

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Kedves imy!

Na számoljunk akkor 14,4V-tal!

A háttérvilágítást a MULTITIMER állítja elő.

Ez, már akkor is kevesebb, ha az akkun 14,4V van...

Az izzók élettartamát úgy lehet meghosszabbítani, ha nem adjuk rá a névleges feszültséget.

Ilyenkor nem izzik teljesen, (ezt szabad szemmel nem is lehet észre venni) és üzemórában akár a többszöröse is lehet a "normál" bekötéshez képest.

Ezen kívül, a fényerejét is lehet szabályozni, ami ugye PWM-ben van.

Melegedni sem fog, hiszen a 0,0533W igen messze van a 0,25W-hoz.

Az általad megadott 14,4V mellett, sem fog melegedni.

14,4V/2700Ohm=0,00533A

14,4V*0,00533A=0,0768W

Ez, a 0,25W-nak (1/4) a 3,2552-ed része.

Magyarul több, mint háromszor nagyobb a teljesítménye az ellenállásnak, mint a névleges fogyasztás.

Tehát beláthatod, hogy egyáltalán nem fog melegedni!

Melegedni fog, csak túlmelegedni nem. 0; Azt a teljesítményt nem az ürbe varázsolja el, hanem a környezetének adja le. ;)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.