Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Vettem egy G astrát, és kezdésnek az egyik kulcs nem nyitja a központi zárat.

Kicseréltem az elemet, a működővel, az is behalt tőle, de azt újra tudtam tanítani, a másikon csak villog a led, de nem akar meggyógyulni, nem tanulja meg a központi zár nyitását.

Tudok még valamivel házilag próbálkozni?

Mit hol, mennyiért lehet orvosolni észak Buda környékén?

Link to comment
Megosztás:

Menet közben is kinyitod az ajtót? :D

Az irányjelző visszajelzőjét sem látod nappal az opelben? Mert akkor tényleg nem fogod ezt sem.

Menet közben nem nyitom ki az ajtót,de tudom hogy bekapcsoltam-e a lámpát vagy nem.Ott van a világításkapcsoló azt is látom,hogy hol áll.Általában lakott területen kívül kapcsolom be meg szürkületbe szaridőbe sötétbe.Az irányjelző visszajelzőjét lehet,hogy látom,de nem nézem.Tudom mikor indexelek ott a kar bal oldalon :)

Link to comment
Megosztás:

Menet közben nem nyitom ki az ajtót,de tudom hogy bekapcsoltam-e a lámpát vagy nem.Ott van a világításkapcsoló azt is látom,hogy hol áll.Általában lakott területen kívül kapcsolom be meg szürkületbe szaridőbe sötétbe.Az irányjelző visszajelzőjét lehet,hogy látom,de nem nézem.Tudom mikor indexelek ott a kar bal oldalon :)

Ám a visszajelző már csak amiatt sem hülyeség, mert a tekerő kapcsoló idővel elhasználódik, és lehet hiába kapcsolod fel, nem világít a lámpád. Én a távolságival szoktam ellenőrizni, ha az visszajelez akkor jó (korábban itt olvastam ezt a trükköt), de nem értem miért kellett ezt a visszajelzést kispórolni...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Vettem egy G astrát, és kezdésnek az egyik kulcs nem nyitja a központi zárat.

Kicseréltem az elemet, a működővel, az is behalt tőle, de azt újra tudtam tanítani, a másikon csak villog a led, de nem akar meggyógyulni, nem tanulja meg a központi zár nyitását.

Tudok még valamivel házilag próbálkozni?

Mit hol, mennyiért lehet orvosolni észak Buda környékén?

Hi, pont tegnap csináltam meg magamnál:

http://www.opelforum.hu/index.php?showtopic=225&page=1484#entry958190

Nálam szervizben 3-től 25e mindent mondtak..

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Szivar gyújtó biztosítékját hol keressem? A biztosíték táblában vagy máshol? Esetleg a középkonzol mögött?

Elvileg a 36-os számú biztosíték az a biztosítéktáblán. A biztosítéktábla fedelén szerintem ott van a lista a szimbólumokkal, ellenőrizd le ott is. Itt is van két kép:

http://i657.photobucket.com/albums/uu293/4utosparks/Diagrams/AstraGearlyfuses1.jpg

http://imageshack.us/a/img99/758/astragfuses8ln.gif

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ám a visszajelző már csak amiatt sem hülyeség, mert a tekerő kapcsoló idővel elhasználódik, és lehet hiába kapcsolod fel, nem világít a lámpád. Én a távolságival szoktam ellenőrizni, ha az visszajelez akkor jó (korábban itt olvastam ezt a trükköt), de nem értem miért kellett ezt a visszajelzést kispórolni...

Indulás előtt minden nap ellenőrizni kell a fényszóró működését,meg az irányjelzőjét is.Amúgy meg az előttem levő kocsi hátulján látom ha ég nappal is.Azért az nem mindenapos,hogy egy pár éves autónál elromlik a világításkapcsoló.A Jettámon 30 éves korára égett el,de az is azért mert a normál izzó helyett H4-et raktam bele.Mondjuk azt én sem értem miért spórolták ki a visszajelzőt,bár nekem nem hiányzik.Én biztos nem szedném szét azért a kocsit hogy legyen benne.

Link to comment
Megosztás:

Indulás előtt minden nap ellenőrizni kell a fényszóró működését,meg az irányjelzőjét is.Amúgy meg az előttem levő kocsi hátulján látom ha ég nappal is.Azért az nem mindenapos,hogy egy pár éves autónál elromlik a világításkapcsoló.A Jettámon 30 éves korára égett el,de az is azért mert a normál izzó helyett H4-et raktam bele.Mondjuk azt én sem értem miért spórolták ki a visszajelzőt,bár nekem nem hiányzik.Én biztos nem szedném szét azért a kocsit hogy legyen benne.

Ismerős G Astrajaban szétszedtük a lámpakapcsolót, mert az is meghibásodott. Az egyszerűen alul van méretezve, hibásan van tervezve. Azokra az érintkezőkre abban a mechanikai kialakításban én nem bíznék 10A-t.

Link to comment
Megosztás:

Ismerős G Astrajaban szétszedtük a lámpakapcsolót, mert az is meghibásodott. Az egyszerűen alul van méretezve, hibásan van tervezve. Azokra az érintkezőkre abban a mechanikai kialakításban én nem bíznék 10A-t.

Nem lehet berelézni a kapcsolót hogy ne égjen szét?

Indulás előtt minden nap ellenőrizni kell a fényszóró működését,meg az irányjelzőjét is.Amúgy meg az előttem levő kocsi hátulján látom ha ég nappal is.Azért az nem mindenapos,hogy egy pár éves autónál elromlik a világításkapcsoló.A Jettámon 30 éves korára égett el,de az is azért mert a normál izzó helyett H4-et raktam bele.Mondjuk azt én sem értem miért spórolták ki a visszajelzőt,bár nekem nem hiányzik.Én biztos nem szedném szét azért a kocsit hogy legyen benne.

Igazad van ellenőrizni kell a lámpákat és egyéb dolgokat, de szerintem sokan nem ellenőrzik, főleg ha napi használatban van az autó. Volt egy időszak most nyáron a nagy melegekben mikor valahogy sose közlekedett előttem senki, hosszú km-eken keresztül. Valahogy véletlenül elfelejtettem felkapcsolni a lámpát, bár mindig felszoktam amint kiérek lakott területről. A szembe jövők közül senki sem villantott rám hogy nem világítok míg nem jött szembe egy rendőrautó és ő villantott. Ez kb 1 órás kocsikázás után volt. Ennyiből egy közúti ellenörzésnél meg is állíthattak volan és akár meg is bűntethettek volna.

Csak ezért én sem szedném szét a műszeregységet de ha már belekerül a CC led akkor miért ne legyen benne ez is? Eredetileg DRL visszajelzésre szántam de lehet hogy sose veszek a kocsihoz. Amúgy még azt is megkérdezhetnék miért hagyták ki a hátsó ajtónyitás érzékelőket, az olvasólámpákat és sok egyéb dolgot ami mondjuk egy F Astrában benne van. Ezeken a pár filléres dolgokon talán nem kellene spróolniuk, ennyiből a műszeregységet is teljesen kiépíthetnék, pár led pár forint csak.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet berelézni a kapcsolót hogy ne égjen szét?

Igazad van ellenőrizni kell a lámpákat és egyéb dolgokat, de szerintem sokan nem ellenőrzik, főleg ha napi használatban van az autó. Volt egy időszak most nyáron a nagy melegekben mikor valahogy sose közlekedett előttem senki, hosszú km-eken keresztül. Valahogy véletlenül elfelejtettem felkapcsolni a lámpát, bár mindig felszoktam amint kiérek lakott területről. A szembe jövők közül senki sem villantott rám hogy nem világítok míg nem jött szembe egy rendőrautó és ő villantott. Ez kb 1 órás kocsikázás után volt. Ennyiből egy közúti ellenörzésnél meg is állíthattak volan és akár meg is bűntethettek volna.

Csak ezért én sem szedném szét a műszeregységet de ha már belekerül a CC led akkor miért ne legyen benne ez is? Eredetileg DRL visszajelzésre szántam de lehet hogy sose veszek a kocsihoz. Amúgy még azt is megkérdezhetnék miért hagyták ki a hátsó ajtónyitás érzékelőket, az olvasólámpákat és sok egyéb dolgot ami mondjuk egy F Astrában benne van. Ezeken a pár filléres dolgokon talán nem kellene spróolniuk, ennyiből a műszeregységet is teljesen kiépíthetnék, pár led pár forint csak.

De, be lehet. Mechanikailag is elég sz@r konstrukció, de talán ha nem melegszik, akkor tovább bírja.

Miért nem kapcsolod fel mindig, amikor elindulsz? Előbb-utóbb olyan automatikus mozdulattá válik, mint a biztonsági öv bekötése. Velem néha előfordul, hogy beülök a garázsban, és bekapcsolom az övet, pedig ki kell még szállni, hogy becsukjam a garázsajtót :omg:

Link to comment
Megosztás:

De, be lehet. Mechanikailag is elég sz@r konstrukció, de talán ha nem melegszik, akkor tovább bírja.

Miért nem kapcsolod fel mindig, amikor elindulsz? Előbb-utóbb olyan automatikus mozdulattá válik, mint a biztonsági öv bekötése. Velem néha előfordul, hogy beülök a garázsban, és bekapcsolom az övet, pedig ki kell még szállni, hogy becsukjam a garázsajtót :omg:

Ha helyben használom akkor nem szoktam felkapcsolni, így kímélem az aksit is. Csak akkor nyomom fel amikor tudom hogy kimegyek lakotton kívülre is. A biztonsági öv az más, azt rögtön indulás után bekötöm.

A kapcsoló relézése mennyire vészes?

Ráadásul aki elfelejti felkapcsolni, az akár elfelejtheti a visszajelzőt figyelni is... ;)

De lehet előbb észreveszem, főleg mikor benyomom a tempomatot és megnézem a km órát hogy mennyivel megyek :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Ha helyben használom akkor nem szoktam felkapcsolni, így kímélem az aksit is. Csak akkor nyomom fel amikor tudom hogy kimegyek lakotton kívülre is. A biztonsági öv az más, azt rögtön indulás után bekötöm.

A kapcsoló relézése mennyire vészes?

Tévedsz, ezzel nem kíméled az akkut.

Annyira nem vészes, kell egy relé hozzá, néhányszor tíz centi drót, egy forrasztópáka, meg szigetelőszalag.

Link to comment
Megosztás:

Tévedsz, ezzel nem kíméled az akkut.

Annyira nem vészes, kell egy relé hozzá, néhányszor tíz centi drót, egy forrasztópáka, meg szigetelőszalag.

Egy pontosabb leírást is tudnál mondani hogy hogyan kell be relézni a kapcsolót ? :icon1:

Miért nem kímélem az akkut? Ha elugrok a boltba és nem kapcsolok villanyt akkor a generátornak max annyit kell visszatöltenie amit indításkor elhasználtam, és rövid távon még nem kell a plusz fogyasztókat táplálni sem. Nem jól gondolom?

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet berelézni a kapcsolót hogy ne égjen szét?

Én a ködlámpát reléztem meg, mert a biztitáblába beleolvadt egy biztosíték. Most már csak vezérel, s a motortérben az AC relédobozba tettem egy 20A-es relét, és egy 15A-es biztivel húztam betápot neki.

Cromaxban van jó Hella relé ~700Ft-ért, ha gondolkozol rajta. ;)

Link to comment
Megosztás:

Ezért szeretek a Transittal járni.Azon már gyújtáson működik a fényszóró.Le sem lehet kapcsolni a lámpát,csak ha helyzetjelzőre állítom,de ugye úgy nem közlekedünk.Visszajelző is csak akkor van benne,ha télen bekapcsolom,hogy lássam a műszereket gombokat.A H astra még szarabb azon meg a műszerfalvilágítás ég állandóan.és azt hiszem hogy ég a fényszóró is.A G astrán is csak azért nem égetem állandóan a lámpát,mert drága a nightbreaker és hamar kiég. Igaz már több mint 1 éve bírja.

Link to comment
Megosztás:

Egy pontosabb leírást is tudnál mondani hogy hogyan kell be relézni a kapcsolót ? :icon1:

Miért nem kímélem az akkut? Ha elugrok a boltba és nem kapcsolok villanyt akkor a generátornak max annyit kell visszatöltenie amit indításkor elhasználtam, és rövid távon még nem kell a plusz fogyasztókat táplálni sem. Nem jól gondolom?

Ezzel azért nem kíméled az akkut, mert onnantól kezdve, hogy beindult a motor, és a generátor megemeli a hálózat feszültségét 14V körülire, az akksiból egy csepp áram nem fog elfolyni (éppen ellenkezőleg). Ez nem úgy működik, hogy a fogyasztók az akksiról táplálkoznak, a generátor meg majd oda tölti vissza ami elfogyott. Az akkumulátort gyakorlatilag akkor használják a fogyasztók, mikor áll a motor, na meg az indítózásra, járó motornál az egész hálózatot a generátor látja el árammal, innentől kezdeve az akksinak teljesen mind1, hogy te miket kapcsolsz föl :) Extrém esetben előfordulhat ugyan, hogy a fogyasztás meghaladja a generátor teljesítőképességét és az akksinak is "be kell segíteni", de normál használat mellett ez egyáltalán nem jellemző, és általában néhány extra, nagy teljesítményű fogyasztó utólagos beépítésével sikerül elérni.

A relé bekötése nagyvonalakban: Megkeresed a világításkapcsoló vezetékei közül a kapcsolt szálat, ami a fényszóróhoz megy. Elvágod, és azt a felét ami a kapcsolóról jön rákötöd a relé 85-ös lábára, amelyik a lámpákhoz megy tovább, azt meg a 87-re. Aztán megkeresed a kapcsoló állandó áramát (a másik jó vastag vezeték), azt megcsapolod, és rákötöd a relé 30-ra. A 86-os lábra meg adsz egy testet, és kész is vagy.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ismerős G Astrajaban szétszedtük a lámpakapcsolót, mert az is meghibásodott. Az egyszerűen alul van méretezve, hibásan van tervezve. Azokra az érintkezőkre abban a mechanikai kialakításban én nem bíznék 10A-t.

Bekapcsoláskor nem annyi folyik, hanem az izzók áramfelvételének min 2-3x-a, amíg fel nem izzik az izzószál. Szóval minimum 20-30A folyik akkor.

Link to comment
Megosztás:

Ma beépítettem egy multikormányt!

Nevetségesen egyszerű... Vettem bontottan egy multikormányt, a hozzá tartozó multis átvezetővel. 10.000 Ft. Ezt a két alkatrészt kicseréltem, beraktam a gyári CAR 400 rádiót és minden működik...

Ha valakinek kell képes leírás, az keressem meg a merenyi85@citromail.hu címen...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.