Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

De feltehetően mégsem gyári, mert ha gyári lenne akkor eleve bent lett volna hozzá a BC gombos ablaktörlőkar is...

Sztem neked sima TID (kétsoros) kijelző volt benne, csak valaki előtted már nekiállt átalakítani MID-re, de félbemaradt a bekötés. Ha jól kötötted be a kapcsolót akkor elvileg az alapfunkcióknak működnie kellene, csak a Check control funkcióit nem látnád az érzékelők hiánya miatt...

Link to comment
Megosztás:

nekem most csak azt azt mutazja hogy ami a tankban van üzemanyag azzal mennyit tudok még elmenni

De feltehetően mégsem gyári, mert ha gyári lenne akkor eleve bent lett volna hozzá a BC gombos ablaktörlőkar is...

Sztem neked sima TID (kétsoros) kijelző volt benne, csak valaki előtted már nekiállt átalakítani MID-re, de félbemaradt a bekötés. Ha jól kötötted be a kapcsolót akkor elvileg az alapfunkcióknak működnie kellene, csak a Check control funkcióit nem látnád az érzékelők hiánya miatt...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni hogy milyen relé kell a fényszórómosóhoz? Nekem gyárilag be volt kábelezve és a relé helye is meg van csak bele kéne tenni a relét!

Olvastam valahol hogy ez egy spec relé és elég húzós az ára!

Létezik hozzá utángyártott is ami ugyan azt tudja mint a gyári?

Link to comment
Megosztás:

https://sites.google.com/site/opelccled/hatso-eablak

Itt meg tudod mérni, hogy megy-e a záró feszültség az ajtózárhoz.

https://sites.google.com/site/opelrepair/koezpontizar

Ha megy, akkor a zár javítása...

Köszönöm az infot, ha lesz időm megnézem.

Következő kérdés: Ahogy visszaolvastam, a pixelhibás MID-nél nem lehet csak a kijelzőt cserélni és leginkább nem is a kijelző a hibás, hanem legnagyobb valószínűséggel megtört a szalagkábel. Jól dekódoltam az olvasottakat? :) Mindezek ellenére van olyan, aki tudja / megpróbálja javítani az ilyen hibát. Tudtok adni elérhetőséget egy ilyen személyhez és mondani egy kb. javítási költséget?

Köszönöm szépen előre is!

Link to comment
Megosztás:

Udv.

Szeretnek venni egy ilyen cuccot

http://dx.com/p/obd-multi-scan-wifi-car-diagnostic-tool-white-179625

Az lenne a kerdesem, hogy nem lehet egy hosszabitoval megoldani azt, hogy ne kelljen fojton kiszedni a kezifek alatti burkolatot. Szoval elvezetni mondjuk kesztyutartoba vagy a vilagitas kapcsolo alatti rekeszbe.

A masik, hogy szerintetek tablettel mukodne?

Kozben talaltam eggyet:

http://dx.com/p/obd-2-16-pin-female-to-16-pin-male-diagnostic-cable-116350

De szerintem ez sem fer ala

Link to comment
Megosztás:

És hova kötötted?

Vagyis a gombokkal nem lehet navigálni.

A BC félig van csak bekötve.

Valószínű, hogy sem az ECU, sem a sebességjel nincs bekötve, ugyan úgy ahogy a nyomógombok sincsenek.

Lehet, hogy egyszerűbb ( de lehet hogy olcsóbb) a Veramon. Igaz, a MID-hez nem csinálnak...

felraktuk tech 2re és ott is lát mindent, csak semmit nem lehet vele csináélni.

de akkor miért mutatja azt hogy a tankban lévő üzemanyaggal mennyit tudok elmenni?

a nyomógombok is be vannak kötve, minden vezeték be van építve

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy az utastér világítást (annak kapcsolt 12v-ját) hogyan tudnám az első ajtókba kikábelezni? Az is elég lenne ha csak tudnátok mondani egy olyan helyet ahonnan le tudok kötni. pl a-oszlop kábelkötegben a kábelek színe.

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Üdv, Gyuri

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondolkodott már valaki olyanon hogy csinál visszajelzést arról ha működik a világítás? Mert ugye off autóknál nem is egyben van és szerintem praktikus is. Főleg nappal verőfényes napsütésben mikor nem látod se a lámpádat se a műszeregységet hogy világít e e.

Én már előkészítettem magamnak a DRL visszajelzést a műszeregységben, de lehet hogy soha nem fogok DRL-t használni. Arra gondoltam hogy erre a helyre bekötném a világítás visszajelzését. Ha jól gondolom akkor csak egy +12 Voltot kellene adni ennek a lednek és már jó is lenne? A Xenon helyére lett beépítve tehát a Pin 15-re kell bekötnöm a kérdés csak az hogy mit és honnan kössek be?

Van egy képem is róla hogy hova tettem be a DRL ledjét.

P1030628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jöhetnek az ötletek, tanácsok, hozzászólások a témában.

Köszi.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok,

Gondolkodott már valaki olyanon hogy csinál visszajelzést arról ha működik a világítás? Mert ugye off autóknál nem is egyben van és szerintem praktikus is. Főleg nappal verőfényes napsütésben mikor nem látod se a lámpádat se a műszeregységet hogy világít e e.

Én már előkészítettem magamnak a DRL visszajelzést a műszeregységben, de lehet hogy soha nem fogok DRL-t használni. Arra gondoltam hogy erre a helyre bekötném a világítás visszajelzését. Ha jól gondolom akkor csak egy +12 Voltot kellene adni ennek a lednek és már jó is lenne? A Xenon helyére lett beépítve tehát a Pin 15-re kell bekötnöm a kérdés csak az hogy mit és honnan kössek be?

Van egy képem is róla hogy hova tettem be a DRL ledjét.

P1030628_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Jöhetnek az ötletek, tanácsok, hozzászólások a témában.

Köszi.

Melyik szimbolum lesz?

Esetleg az első izzók állapotát lehetne figyelni egy áramfigyeléssel oldalanként (OPA-val akár), s az még jelezné, ha kiég az izzó.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok abban segíteni hogy milyen relé kell a fényszórómosóhoz? Nekem gyárilag be volt kábelezve és a relé helye is meg van csak bele kéne tenni a relét!

Olvastam valahol hogy ez egy spec relé és elég húzós az ára!

Létezik hozzá utángyártott is ami ugyan azt tudja mint a gyári?

Létezik hogy ezzel a relével lehet helyettesíteni a a gyári GM es fényszórómosó relét?

http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=FB04658&ktypnr=16121

Gyárit nem is találok hozzá sehol sem! Tudja valaki hogy milyen kell hozzá és hogy hol lehetne beszerezni?

Link to comment
Megosztás:

Én verőfényes napsütésben a visszajelzőt sem látom az egyéb autókban amiben van ilyen.Ha kinyitom az ajtót úgy is visít a visszajelző,ha ég a lámpa.

Menet közben is kinyitod az ajtót? :D

Az irányjelző visszajelzőjét sem látod nappal az opelben? Mert akkor tényleg nem fogod ezt sem.

Link to comment
Megosztás:

Melyik szimbolum lesz?

Esetleg az első izzók állapotát lehetne figyelni egy áramfigyeléssel oldalanként (OPA-val akár), s az még jelezné, ha kiég az izzó.

A gyári xenon visszajelzése lesz, az a szimbólum a CC led mellett.

Én valami egyszerűbb visszjelzésre gondoltam, pl ha felkapcsolom a világítást onnan levenni egy +12V-ot és felvinni a visszajelzőhöz.

Link to comment
Megosztás:

A gyári xenon visszajelzése lesz, az a szimbólum a CC led mellett.

Én valami egyszerűbb visszjelzésre gondoltam, pl ha felkapcsolom a világítást onnan levenni egy +12V-ot és felvinni a visszajelzőhöz.

A világításról áramot levenni a visszajelzőhöz legegyszerűbben szerintem vagy a gyári DRL csatlakozójából tudsz (ez ha meg van nálad, akkor a biztosítéktábla mögött lóg szabadon egy 8 érintkezős csatlakozó), vagy pedig a multitimer hosszúkás fekete csatlakozójába futó kötegből a biztosítáktábla jobb szélén. Mindkét helyen egy sárga vezeték a tompítotté. Ha a helyzetjelzőre szeretnéd kötni, akkor egy szürke-zöldet keress a multitimernél ill. szürke-fekete a drl csatlakozóban.

Én beüzemeltem az enyémben a gyári DRL-t, vagyis motorindítás után automatikusan kapcsolja a világítást. Előtte nem éreztem szükségét a visszajelzőnek, mert rálátok a világításkapcsolóra, így viszont már én is szerettem volna ha valami visszajelzi ha bekapcsolt a világítás. Én is a xenon automata lámpaállítójának a visszajelzőjét szemeltem ki erre a célra, és azt csináltam, hogy a számlap hátoldalán leragasztottam a két kis nyilat a piktogramon, így egy tompított világítás visszajelző ikon lett belőle.

Létezik hogy ezzel a relével lehet helyettesíteni a a gyári GM es fényszórómosó relét?

http://autoalkatreszwebaruhaz.hu/termektulajdonsagok.php?cikkszam=FB04658&ktypnr=16121

Gyárit nem is találok hozzá sehol sem! Tudja valaki hogy milyen kell hozzá és hogy hol lehetne beszerezni?

Jobb oldalon a G Astra is fel van sorolva a "mihez jó" listában.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A világításról áramot levenni a visszajelzőhöz legegyszerűbben szerintem vagy a gyári DRL csatlakozójából tudsz (ez ha meg van nálad, akkor a biztosítéktábla mögött lóg szabadon egy 8 érintkezős csatlakozó), vagy pedig a multitimer hosszúkás fekete csatlakozójába futó kötegből a biztosítáktábla jobb szélén. Mindkét helyen egy sárga vezeték a tompítotté. Ha a helyzetjelzőre szeretnéd kötni, akkor egy szürke-zöldet keress a multitimernél ill. szürke-fekete a drl csatlakozóban.

Én beüzemeltem az enyémben a gyári DRL-t, vagyis motorindítás után automatikusan kapcsolja a világítást. Előtte nem éreztem szükségét a visszajelzőnek, mert rálátok a világításkapcsolóra, így viszont már én is szerettem volna ha valami visszajelzi ha bekapcsolt a világítás. Én is a xenon automata lámpaállítójának a visszajelzőjét szemeltem ki erre a célra, és azt csináltam, hogy a számlap hátoldalán leragasztottam a két kis nyilat a piktogramon, így egy tompított világítás visszajelző ikon lett belőle.

Jobb oldalon a G Astra is fel van sorolva a "mihez jó" listában.

Igen én is láttam azért is kérdezem!

A GM 09 114 580 gyári fényszórómosó relé az 13ezer+áfa! Ezért is csodálkozom ezen az 1653ft áron! Nekem már csak a relé kéne és kész a gyári xenon rendszerem!(projektoros lámpa,mosó,szintező,és a lámpakapcsoló is bent van már)

Link to comment
Megosztás:

Igen én is láttam azért is kérdezem!

A GM 09 114 580 gyári fényszórómosó relé az 13ezer+áfa! Ezért is csodálkozom ezen az 1653ft áron! Nekem már csak a relé kéne és kész a gyári xenon rendszerem!(projektoros lámpa,mosó,szintező,és a lámpakapcsoló is bent van már)

Hát nem ez lenne az első eset, hogy 10x-es árkülönbség van a gyári és az utángyártott között, pl. tükörlapnál is ugyan ez a helyzet. Egy egyszerű időzítő áramkör van benne egyébként, semmi nem indokolja a tizenezer forintos árat. Mivel ennek a Febi relének nincs infó a belső felépítéséről azt lehetne, hogy megnézni az F Astránál is ugyan az-e a működése és a bekötése a fényszórómosónak mint a G-nél, de sajnos nekem nincs meg az F rajza. De gondolom nem véletlenül írták oda, hogy jó a G-hez is.

Link to comment
Megosztás:

Hát nem ez lenne az első eset, hogy 10x-es árkülönbség van a gyári és az utángyártott között, pl. tükörlapnál is ugyan ez a helyzet. Egy egyszerű időzítő áramkör van benne egyébként, semmi nem indokolja a tizenezer forintos árat. Mivel ennek a Febi relének nincs infó a belső felépítéséről azt lehetne, hogy megnézni az F Astránál is ugyan az-e a működése és a bekötése a fényszórómosónak mint a G-nél, de sajnos nekem nincs meg az F rajza. De gondolom nem véletlenül írták oda, hogy jó a G-hez is.

Szerintem ugyan az lehet a működési elv az F Astránál is mint a G-nél! Ahogy néztem az Opel szinte összes típusa fel van sorolva a listában!

Az a baj ezzel a fényszórómosó rendszerrel hogy relét szinte sehol nem árulnak hozzá! Tartály mosó spricnit egyszerű beszerezni de ez a relé!

Szerintem rendelek egy ilyet és ha nem jó max marad az Opel szalon 10* áron!

Link to comment
Megosztás:

A világításról áramot levenni a visszajelzőhöz legegyszerűbben szerintem vagy a gyári DRL csatlakozójából tudsz (ez ha meg van nálad, akkor a biztosítéktábla mögött lóg szabadon egy 8 érintkezős csatlakozó), vagy pedig a multitimer hosszúkás fekete csatlakozójába futó kötegből a biztosítáktábla jobb szélén. Mindkét helyen egy sárga vezeték a tompítotté. Ha a helyzetjelzőre szeretnéd kötni, akkor egy szürke-zöldet keress a multitimernél ill. szürke-fekete a drl csatlakozóban.

Én beüzemeltem az enyémben a gyári DRL-t, vagyis motorindítás után automatikusan kapcsolja a világítást. Előtte nem éreztem szükségét a visszajelzőnek, mert rálátok a világításkapcsolóra, így viszont már én is szerettem volna ha valami visszajelzi ha bekapcsolt a világítás. Én is a xenon automata lámpaállítójának a visszajelzőjét szemeltem ki erre a célra, és azt csináltam, hogy a számlap hátoldalán leragasztottam a két kis nyilat a piktogramon, így egy tompított világítás visszajelző ikon lett belőle.

Köszi!

DRL csatlakozóm biztos nincsen mert matattam már párszor a bizti tábla mögött és eddig nem láttam. Marad a multitimer és a sárga szál.

A piktogram leragasztása nem is rossz ötlet, de most ezért újra nem szedem szét a műszeregységet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.