Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

a pakliban benne van hogy z14xep-nél nem lehet bekötni .....

legalább is én nem láttam a kapcsolási rajzban hogy lenne rá megoldás

de sose lehet tudni

Az a baj, hogy én is olvastam ilyet.

Szeretnék biztosra menni....

Elküldve

Szia

Én építettem Z16XEP-be tempomatot minden gond nélkül. Ismerős épített Z14XEP-be tempomatot gond nélkül. Mind a két autó jelenleg is hibátlanul müködik. Érdemes lenne megnézetni az ECU-t, hogy tudja -e a tempomat funkciót. Ha tudja ( és ha már ott vagy érdemes aktiváltatni) akkor minden gond nélkül be építhető. Ha esetleg valami segítségre lenne szükséged akkor esetleg pm.-be is írhatsz és szivesen segítek

Üdv Attila

  • Like 1
Elküldve

az ecu ban lehet aktiválni

csak nincs hová bekötni :)

van rá megoldás , de ha tudsz jobbat oszd meg mert sokakat érdekel ;)

Z16XEP-be be is volt vezetékezve a motortérbe és ha jól emlékszem akkor a leírásokban nem is említ "XEP" beépíthetőséget. Ezért én az "XE" alapján építettem be és hibátlanul működik. Meg kell nézni, hogy be van e vezetékelve. Ha nincs akkor be kell vezetékezni. Érdemes megnézni- megpróbálni mert szerintem sikerül. Van 2 "XEP"-s autó amiről biztosan tudom h tempomatos és működik.

Elküldve

Z16XEP-be be is volt vezetékezve a motortérbe és ha jól emlékszem akkor a leírásokban nem is említ "XEP" beépíthetőséget. Ezért én az "XE" alapján építettem be és hibátlanul működik. Meg kell nézni, hogy be van e vezetékelve. Ha nincs akkor be kell vezetékezni. Érdemes megnézni- megpróbálni mert szerintem sikerül. Van 2 "XEP"-s autó amiről biztosan tudom h tempomatos és működik.

a z16xep egész más mint a z14xep ;)

z16xe ből lett z16xep,

de

nem a z14xe ből lett z14xep

köszönő viszonyban nincs a két motor :)

inkább a z14xe és a z16xe hasonlít egymásra ,mint öcs és báty :)

Elküldve

Z16XEP-be be is volt vezetékezve a motortérbe és ha jól emlékszem akkor a leírásokban nem is említ "XEP" beépíthetőséget. Ezért én az "XE" alapján építettem be és hibátlanul működik. Meg kell nézni, hogy be van e vezetékelve. Ha nincs akkor be kell vezetékezni. Érdemes megnézni- megpróbálni mert szerintem sikerül. Van 2 "XEP"-s autó amiről biztosan tudom h tempomatos és működik.

A Z14XEP-s megoldást légy szíves oszd meg, nagyon sokan kíváncsiak lennének rá, én is, ha csak kuplung kapcsoló, és egy bajuszkapcsoló csere lenne... ;)

Elküldve

Üdv !

Beszereltem ma az Insignia spricniket. A bal oldali jó helyre nyomja de a jobb oldali kicsit alacsony. Erős menetszélnél szerintem fel sem nyomná a szélvédőre. Láttam itt egy inbuszkulcsból faragott célszerszámot. Van ennél egyszerűbb megoldás vagy faragjak egyett. :)

Elküldve

Nem tudom, mennyire kényelmi extra, de megkérdem. Épített már be valaki OPC design (tehát nem teljesen M3) visszapillantót?

Ennél miért jó, h kék az üveg? Eleget lehet vele látni?

http://www.ebay.de/itm/Astra-G-Sport-Spiegel-elektr-beheizt-neu-/300733808936?pt=DE_Autoteile&hash=item460521c128

Nekem ezek a visszapillantók nem tetszenek. :(

De gyáriba nem lehet kékitett tükröt szerezni? Az enyim kék, neki jól állna. :D

Elküldve

Nem tudom, mennyire kényelmi extra, de megkérdem. Épített már be valaki OPC design (tehát nem teljesen M3) visszapillantót?

Ennél miért jó, h kék az üveg? Eleget lehet vele látni?

http://www.ebay.de/itm/Astra-G-Sport-Spiegel-elektr-beheizt-neu-/300733808936?pt=DE_Autoteile&hash=item460521c128

Epiteni nem, de van eredeti opc tukrom es meglepo modon hasznalhato. A masolatokat sokszor szidjak. A szinezet pedig sztem elvakitas csokkentese miatt van.
Elküldve

Sziasztok!

A hétvégén vettem egy 98-as G Astrát. Az eladó korrekten elmondta, hogy a központi zár nem nyitja / zárja egyik hátsó ajtót sem. Az első ajtókat, a csomagtartót és a tanksapka ajtaját nyitja és zárja rendesen. A két hátsó ajtó nyitható / zárható a gombok segítségével. A központi zár gyári. A hibajelenség állandó, mindig csinálja, nem alkalmi jellegű. Visszakerestem a 'központi zár' kulcsszóra, de ilyen mindkét hátsó ajtós hibát nem találtam. Hol és mit lenne érdemes megnéznem? Az anyósülés lábánál lévő központi zár paneljétől kövessem a vezetékeket a hátsó ajtókig? Valaki tudna egy kissé gyakorlatiasabb tippeket és ötleteket, egy kicsit részletesebb leírást adni?

Köszönöm szépen előre is!

Elküldve

X1/74...X24/4 Fekete/Lila vezetéket keress, ez a hátsó ablaktörlő áramszála.

Behr, vagy Delphi?

Amúgy, itt megtalálod, bármelyik is van neked...

Hol találom, hol fut ez a vezeték?

Elküldve

Üdv. Motortérből miképp lehet behúzni egy plusz vezetéket a kormány felé? néztem a köteget de ott vhogy nem tudtam átbújtatni. Köszönöm.

Elküldve

Üdv. Motortérből miképp lehet behúzni egy plusz vezetéket a kormány felé? néztem a köteget de ott vhogy nem tudtam átbújtatni. Köszönöm.

Van egy dugó a túzfalon, a fékrásegítőtől balra.

Elküldve

A bal-hátsó lámpánál van az X24 csatlakozó, abból indul tovább a csomagtérajtó kötege a tető felé.

Én úgy tudtam, hogy a bal lámpánál az X26-van, ha nem az akkor, mondja meg nekem valaki, hogy merre találom. Lehet, hogy azért nem találtam a kiszemelt vezetéket mert rossz csatlakozót néztem.

Elküldve

Üdv. Motortérből miképp lehet behúzni egy plusz vezetéket a kormány felé? néztem a köteget de ott vhogy nem tudtam átbújtatni. Köszönöm.

Én a motorháztetőnyitó mellett húztam be, amikor ködlámpát szereltem.

Elküldve

Én úgy tudtam, hogy a bal lámpánál az X26-van, ha nem az akkor, mondja meg nekem valaki, hogy merre találom. Lehet, hogy azért nem találtam a kiszemelt vezetéket mert rossz csatlakozót néztem.

Az X26 az utánfutó ajzat kötegének a csatlakozója, arról a kötegről ágazik le ami átmegy a két hátsó lámpa között. Valahol középtájon található - a vonóhorog környékén - a belső burkolat alatt, ha van egyáltalán olyanod, mert az enyémben pl. nincs benne. Melyik vezetéket keresed?

Szerk.:

Annyival helyesbítem magam miután utána néztem, hogy karosszériaváltozattól is függ, a caravan-ban pl. az X26 is oldalt van, csak kicsivel előbb ágazik le, mint az x24.

  • Like 1
Elküldve

Az X26 az utánfutó ajzat kötegének a csatlakozója, arról a kötegről ágazik le ami átmegy a két hátsó lámpa között. Valahol középtájon található - a vonóhorog környékén - a belső burkolat alatt, ha van egyáltalán olyanod, mert az enyémben pl. nincs benne. Melyik vezetéket keresed?

Szerk.:

Annyival helyesbítem magam miután utána néztem, hogy karosszériaváltozattól is függ, a caravan-ban pl. az X26 is oldalt van, csak kicsivel előbb ágazik le, mint az x24.

Az X26-ban elvileg van egy 2,5 piros vezeték, direkt villannyal. Egy szivargyújtót szeretnék a csomagtartóba, ezért keresem. Van vonóhorgom (gyári). A utánfutó csatlakozó tudtommal az X27. Normál esetben hét pólusú, de létezik egy nagyobb, több pólusú. A rajzokon úgy néztem, elméletileg ez a sok pólusú van előkészítve X26-ig. A hétpólusún biztos nincs direkt villany, ezért keresem X26-ot. Csak reménykedem, eddig az a tapasztalatom ami nincs bekötve, annak vezetéke sincs (cl2).

Elküldve

Sziasztok !

Tolató kamera és monitor beszerelésével kapcsolatban érdeklődnék. A kamerával valószínűleg nem lesz gondom, úgy tudom, a tolatólámpához kell bekötni. A monitor tápját hova érdemes elől bekötni, és hogyan? Mire figyeljek? Szerintetek fel lhet esetleg fogatni valahogy a belső világítás mellé, Vagy csak a konzolra?

Ilyet vettem. Hétvégén kapom meg, és szeretném beszerelni. http://www.grando.hu/tolatokamera-monitorral-minden-autoba-beszerelheto-1558454958

Elküldve

Sziasztok!

Lenne egy villamossági gondom.

Mostanság egyfolytában világít az ABS és az ESP visszajelző, de sajnos nem csak ebben merül ki a gond.

Elég érdekes dolgokat művel az autó. Ha álló helyezetben járó motornál tekergetem a kormányt akkor a km óra mutató ugrál, de ezt menet közben is produkálja. Amikor éppen nem világítanak akkor pedig néha berregő hangott hallok előről, mint télen amikor megcsúszik az autó és bekapcsol az ESP, majd utána fel is kapcsolnak a lámpák, plusz még a fordulat is néha felugrál 3-4000-re. Szóba került a kormánymű szögjeladó, mint okozó.

Lehetséges, hogy ez tud ilyen dolgokat produkálni vagy valami érintkezési vagy test gond lehet? Van esetleg valakinek valami ötlete?

Köszönöm,

Elküldve

Nekem ABS jeladó ugrik még be, de nekem is hibás testelésnek tűnik első körben. Kormánymű szögjeladótól nem hiszem, hogy a fordulatnak ugrálnia kellene.

3-4000-re csak a fordulatmérő ugrik fel, vagy a motor is felpörög?

Elküldve

A motor is felpörög.

Az ABS jeladóra én is gondoltam, de az a furcsa, hogy először mindig akkor csinálta amikor lemostam a kocsit és leverettem az alját is vagy esett az eső. Ezért gondoltam, hogy valahol valamelyik vezetékkel lehet gond. Megnéztem a kerék mögötti ABS csatlakozókat is. Az egyik el volt oxidálódva, de azt megtisztítottam és befújtam kontakt sprayvel, de sajnos még mindig csinálja.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.