Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hová raktad a hangszórókat? Az ajtóba? Oda túl nagy nem fér. Vagy a kalaptartóba? Nem tudsz képet csinálni róla?

Egyébként szinte minden fejegységen van fader állítás. Ott lehet az első-hátsó hangszórókat külön hangosítani.

Az ajtóba raktam, kombiról van szó, nincs kalaptartó. De a gyári hangfalai úgyhogy befért.

Link to comment
Megosztás:

Az ajtóba raktam, kombiról van szó, nincs kalaptartó. De a gyári hangfalai úgyhogy befért.

Ja, értem. Azért csodálkoztam, mert azt írtad, "nagy hangfalakat" vettél. A gyári 13 centisek nem számítanak nagynak.

A kábelezés bent volt gyárilag, vagy te oldottad meg? És a hátsó csipogók szólnak, csak a mélyközepek nem?

Link to comment
Megosztás:

Grat! Mennyi idő és anyagi befektetésbe került? :icon1:

Köszi! :) Idő volt sok, mert saját tekerésű a trafó. Sec oldalra vettem csak huzalt, az 800Ft volt baráti áron.

A műszerek ~1500Ft körül, a többi plusz ~1500Ft. (sok alkatrészem volt itthon, ellenállások, diódák, fesztabok, PC táp ház)

Most a következő a motorhoz a 6V-os kistestvére lesz. :) (+ motor fesz. szabályozó, és egy LED-es hátsó lámpa)

Link to comment
Megosztás:

Ja, értem. Azért csodálkoztam, mert azt írtad, "nagy hangfalakat" vettél. A gyári 13 centisek nem számítanak nagynak.

A kábelezés bent volt gyárilag, vagy te oldottad meg? És a hátsó csipogók szólnak, csak a mélyközepek nem?

Hátul semmi sem szól. Se a csipogók se a 13 centisek :S kábelezés nem volt azt én csináltam, vagyishát lerendeltem bontóból a gyári kábeleket és kicseréltem, de a kábelezéssel nincs gond mert a központi zár működik hibátlanul

Link to comment
Megosztás:

Köszi! :) Idő volt sok, mert saját tekerésű a trafó. Sec oldalra vettem csak huzalt, az 800Ft volt baráti áron.

A műszerek ~1500Ft körül, a többi plusz ~1500Ft. (sok alkatrészem volt itthon, ellenállások, diódák, fesztabok, PC táp ház)

Most a következő a motorhoz a 6V-os kistestvére lesz. :) (+ motor fesz. szabályozó, és egy LED-es hátsó lámpa)

Mutatósan néz ki, és akkor még nem is került sokba neked :) Belsejéről is tudsz feldobni egy képet?

Link to comment
Megosztás:

Mutatósan néz ki, és akkor még nem is került sokba neked :) Belsejéről is tudsz feldobni egy képet?

Igen, tettem is fel. A belseje a zsúfoltság miatt kicsit puritánabb. :(

De látszik, hogy a ventit, és a hőszabályzóját is felhasználtam, de a 6V-nak a panelára már ráterveztem egy saját tervezésű hőfokszabályozás. (NTC-s N-FET-est)

20130726_133831_www.kepfeltoltes.hu_.jpg20130726_133843_www.kepfeltoltes.hu_.jpg20130726_113408_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hátul semmi sem szól. Se a csipogók se a 13 centisek :S kábelezés nem volt azt én csináltam, vagyishát lerendeltem bontóból a gyári kábeleket és kicseréltem, de a kábelezéssel nincs gond mert a központi zár működik hibátlanul

Szia!

Megtudnád írni milyen kábelt kellet rendelned bele és mennyibe került?

Mert az ennyim sincs hátul bekábelezve és lehet egyszer Én is rászánom magam a pótlásra. :icon1:

Ha gyári fejegységed van, akkor szerintem elöl nincs bekötve a hátsó hangfal, vagy azt már nézted?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Megtudnád írni milyen kábelt kellet rendelned bele és mennyibe került?

Mert az ennyim sincs hátul bekábelezve és lehet egyszer Én is rászánom magam a pótlásra. :icon1:

Ha gyári fejegységed van, akkor szerintem elöl nincs bekötve a hátsó hangfal, vagy azt már nézted?

http://blog.vbalazs.me/2010/08/opel-astra-g-classic-ii-gyari-audio.html

Végig ez alapján csináltam, közbe rájöttem miért nem szóltak, mire szétcibáltam a rádiót mert a beépítő keretbe belevolt szorulva és láttam h minden jól be van kötve visszaszereltem és a rádión kellett beállítani :D hibátanul működik nagyon a lett csak minuszos vagyok egy beépítő kerettel :DD

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A hangszóró szereléshez szeretnék hozzászólni. A Hátsó ajtóban három vezeték van ami egy tűzőérintkezős csatlakozóba megy. A hangszóró vezetékei pedig a B oszlopból kijövő kötegben ott vannak (legalábbis nálam ott volt). Tehát az ajtócsatlakozó egyik felén öt vezeték van (a két szélső a hangszóró), az ajtóba meg csak három, és még a tüskék sincsenek ott az ajtó felöli oldalon. A tűzős csatlakozó felső részén van két nagyobb - valószínűleg saruknak való - hely. Én ezeken a helyeken áthúztam a hangszóró kábeleit és hozzáforrasztottam a B oszlop felöli csatlakozó két szélső vezetékéhez (csíkos a negatív), majd a csatlakozó összerakásakor folyamatosan húztam a két átfűzött vezetéket, hogy szépen össze lehessen pattintani a csatit. Tökéletesen működi, csak egy 1- 1,5m kéteres vezeték kell hozzá, meg kb. egy óra megcsinálni.

Link to comment
Megosztás:

Igen, tettem is fel. A belseje a zsúfoltság miatt kicsit puritánabb. :(

De látszik, hogy a ventit, és a hőszabályzóját is felhasználtam, de a 6V-nak a panelára már ráterveztem egy saját tervezésű hőfokszabályozás. (NTC-s N-FET-est)

Köszi, most akkor beleláttunk a lelkivilágába :D

Nem az a lényeg hogy hogy néz ki csak működjön!

Link to comment
Megosztás:

Ferdehátu g astrámba a pótféklámpát hogyan lehet kiszedni?illetve milyen izzó van benne?

Valami patentos megoldással, sztem a körülötte lévő burlolatot is meg kell bontani.

Az összes nem világít, vagy csak pár? LED van benne, elvileg az nem ég ki sosem, vagyis tovább bírja mint a kocsi, sztem forrasztási hiba lesz (ha csak 1-2 nem világít), hogy a true hole alkatrész lábát elengedte, vagy a PCAn van valami szakadás.....

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Printed Curcuit Board... PCB. :blush: én így ismerem, de nem tudok angolul.

PCB: Printed Circuit Board

PCA: Printed Circuid Assembly

Igazad van elgépeltem, az összeszerelés az PCA. Tudom mi az, ezen a területen dolgozok 2003 óta.

Én PCA területen dolgoztam mint ICT mérnök, most ICT pr. fejlesztés :)

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

végre eljutottam a szinterezőshöz

a 4 féknyereg színterezése 8000ft

3 év garival

rengeteg szín közül választhatsz

jobban megéri, mint otthon szenvedni vele

egy - két szemrevétel

a kerékagy kupak beszerzése nem egyszerű

bárdiban és cromaxban se volt max gyári 2000+ ft ért/db

ladának ugyan ez a kupak mérete, hagyatékból maradt 2db a pincébe köszi Tata!

47MM átmérőjű

bosh féknyereg kézifékmozgató rögzítő csavarja 5lapfejű

mérete 14 es semmilyen más szerszám nem hajtja meg

szerszámboltban rápróbáltak mindent

még kerékőr csavar leszedőt is ha nem volna meg a fej hozzá

(10pénz és viszik a felnit)

2 hetes átfutással küldik angliából a kulcsfejet a fék csavarhoz

idő híján

flex megold mindent meg egy combos crova fej ami lapos csavarhúzóformályú

meg 120 kiló haveri segítség

nehéz kihajtani ha be van ragasztva :D

melegítés felejtős van bent egy gumi tömítés amiért kár lenne

jövőhéten kész teszek fel képeket

Link to comment
Megosztás:

bosh féknyereg kézifékmozgató rögzítő csavarja 5lapfejű

mérete 14 es semmilyen más szerszám nem hajtja meg

szerszámboltban rápróbáltak mindent

még kerékőr csavar leszedőt is ha nem volna meg a fej hozzá

(10pénz és viszik a felnit)

2 hetes átfutással küldik angliából a kulcsfejet a fék csavarhoz

idő híján

flex megold mindent meg egy combos crova fej ami lapos csavarhúzóformályú

meg 120 kiló haveri segítség

nehéz kihajtani ha be van ragasztva :D

Ez ismerős, de én kihajtottam valahogy 4 évvel ezelőtt, sőt még a csavarfej is kibírta, mert vissza is ment. Már nem tudom mivel csináltam, de az tuti hogy ötlapfejű csavarhoz való kulcsom nincs.

Link to comment
Megosztás:

Valami patentos megoldással, sztem a körülötte lévő burlolatot is meg kell bontani.

Az összes nem világít, vagy csak pár? LED van benne, elvileg az nem ég ki sosem, vagyis tovább bírja mint a kocsi, sztem forrasztási hiba lesz (ha csak 1-2 nem világít), hogy a true hole alkatrész lábát elengedte, vagy a PCAn van valami szakadás.....

Sziasztok!

Nekem is a hátsó féklámpa ledsorral van problémám (autóm 2003as 1,2es Opel Astra G)...a kb. 20 ledből 4 ég összesen csak (szerencsére legalább azok szimetrikusan elosztva, így nagyon nem feltűnő)...szeretném orvosolni a problémát...kérdésem, hogy most ezt csak egyben lehet cserélni vagy izzót kell cserélni vagy lehet nincs is bajuk, hanem valami csatlakozó vagy biztosítékkal lesz gond?

Felhívtam az Opel Schillert, azt mondták (nem tudom igaz-e), hogy nem lehet ledet cserélni, csak komplett ledsor részt, ára pedig 22.000 Ft+szerelés:(

Köszönöm válaszotokat!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Nekem is a hátsó féklámpa ledsorral van problémám (autóm 2003as 1,2es Opel Astra G)...a kb. 20 ledből 4 ég összesen csak (szerencsére legalább azok szimetrikusan elosztva, így nagyon nem feltűnő)...szeretném orvosolni a problémát...kérdésem, hogy most ezt csak egyben lehet cserélni vagy izzót kell cserélni vagy lehet nincs is bajuk, hanem valami csatlakozó vagy biztosítékkal lesz gond?

Felhívtam az Opel Schillert, azt mondták (nem tudom igaz-e), hogy nem lehet ledet cserélni, csak komplett ledsor részt, ára pedig 22.000 Ft+szerelés:(

Köszönöm válaszotokat!

Szétszeded, és a LED-eket (nem izzó, dióda) ki lehet cserélni. Lehet csak forrasztási hiba, ami valószínűbb. Mi úgy tanultuk, hogy 1 millió óra az élettartama a LED-nek (azóta leddek szuper fényű LED-ek, meg nagyobb árammal hajtják meg, stb....), de ha csak 100e óra, akkor sem mehetett volna tönkre.

Más nem ha nem boldogulsz vele küldd el nekem, megnézem, max. a postaköltséget bukod. Ha nem kicserélem benne ami rossz.... És az nem lesz 22e...

Link to comment
Megosztás:

A szétszedés, ha jól tudom olyan sorrendben van, hogy elsőként a jobb-bal oldali keretet kell, majd magát a lámpa részt...nagy meló? Patentos vagy csavaros? Neki merjek állni, nem vagyok nagy szerelő:)

Forrasztási hiba hogyan alakul ki, úthiba miatt megszakad vagy miért nem ég a többi led (ha jók maguk a ledek)? Vagy biztosíték hiba?

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Astra G 1.6, 16V Caravan-nal kapcsolatban két kérdésem is lenne:

1) a csomagtartóban hol találok olyan vezetéket, amin csak gyújtásnál van áram? szivargyújtó csatlakozó beszereléséhez kellene.

2) a belső levegőkeringetés bekapcsolásakor nem történik semmi, kapcsoló világít, de nem látja el a funkcióját. mi törhetett el, és hol, valamint mit tudok kezdeni vele házilag?

köszönöm a segítséget előre is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Na ma beépítésre került az én autómba is a tempomat! Szerencsém volt mert ebben az évjáratban és felszereltségben minden be van vezetékelve!

Csak a kart kellett berakni meg a kuplungkapcsolót amit egy picit meg is kellett reszelni! Ezúton is köszönöm Darthvödör szuper leírását a témáról hogy hogy alakítsuk a 3 vezetékes dugót a 2 vezetékes kapcsolóhoz!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.