Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Közben elkészült az Insignia fúvókaállító. Egy hatos imbuszkulcsot használtam. Vasfűrésszel belevágtam a vályatokat, majd a közepét kifúrtam 4-es fúróval, a hatlap éleit lereszeltem gömbölyűre. Mivel a vágatok nem bizonyultak elég szélesnek, még egy milis flexkorongal kiszélesítettem. Íme az eredmény:

http://kepfeltoltes.hu/view/130723/Insignia_f_v_ka_ll_t__www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nem szép, de a célnak megfelel.

Nem volt jó az irány?Nekem úgy jó ahogy van.Nem is gondolkodtam rajta, hogy állítani kéne.

Link to comment
Megosztás:

Nem volt jó az irány?Nekem úgy jó ahogy van.Nem is gondolkodtam rajta, hogy állítani kéne.

Nekem is jónak tűnt, sokkal jobbnak mint az eredeti fúvóka. De úgy néztem, hogy a szélvédő teteje felé csak nagyon finom permet jut, meg a vízsugár egy része a törlőkart érte. Úgy döntöttem mégiscsak jó lenne kicsit feljebb fordítani a fúvókán. Így több anyag kerül felülre. Szerintem így még jobb lett. Az eredeti fúvókát is úgy kell beállítani, hogy az a törölt terület tetejét célozza, legalábbis ez volt az ÍGY CSINÁLD szerelési könyvben leírva. Hát ezért állítottam rajta.

Link to comment
Megosztás:

Üdv mindenkinek!

Az általános műszaki topikban is feltettem (bocsánat a duplázásért), de egy kicsit elektromos is a kérdésem:

2 hónap után végre megérkezett az ELM327, sikerült is kiolvasnom egy szépet:

P0136=Lambdaszonda (Bank 1, szonda 2) funkció-rendellenesség

Ez melyik, hol találom, érdemes e kipucolni a csatlakozóját vagy hála az égnek vehetek egy újat így hó végén? Ez egyébként okozhat finom dadogást gyenge gázadásnál?

Amiket még sikerült kiolvasnom, 1-es szenzornál ír zárt kötés hibát (ennek nincs hibakódja tárolva, ezt csak úgy általánosságban írja), az egyes szenzor 0,0V-0,8V feszültségen ingadozik, a kettes 0,7V-0,8V körül áll stabilan. Ahogy olvastam elméletileg gázadásra kellene 0.0V és 0.9V között működnie. Az egyik, ahogy írtam, változik, de a másik nem. Ezek szerint kizárhatom a csatlakozó hibát, vagy sem?

A fogyasztásom kifejezetten jónak mondható, normál használat mellett vegyesen 5,5-6l körül van, ha rátévedek az autópályára, akkor sem megy nagyon 7l fölé. De mint említettem, finom gáznál néha bedadog. Akármilyen fokozatban, akármilyen fordulaton ha finoman lehelem a pedált, érezni.

Link to comment
Megosztás:

Az első szonda a katalizátor előtt van, ezt használja a keverékképzéshez a vezérlő. Ha ez jó, akkor a fogyasztás rendben lesz. Ennek a szondának valóban durván 0 és 0,8V között kell ingadoznia, tehát jónak tűnik. A kettes szonda viszont a katalizátor után van, és csak a katalizátor működésének a felügyelete a szerepe. Ennek a szondának viszont elméletileg 0,4V környékén kellene viszonylag stabilan állnia. Ahogy romlik a katalizátor, úgy lesz a második szondán is egyre hullámosabb a jel, és végül katalizátor nélkül ugyanúgy kell hullámzania, mint az elsőn. Tehát úgy tűnik, hogy valami a második szondával nem stimmel, egy takarítás nem ártana a csatlakozóknak, hátha csak az lesz a gond.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Az első szonda a katalizátor előtt van, ezt használja a keverékképzéshez a vezérlő. Ha ez jó, akkor a fogyasztás rendben lesz. Ennek a szondának valóban durván 0 és 0,8V között kell ingadoznia, tehát jónak tűnik. A kettes szonda viszont a katalizátor után van, és csak a katalizátor működésének a felügyelete a szerepe. Ennek a szondának viszont elméletileg 0,4V környékén kellene viszonylag stabilan állnia. Ahogy romlik a katalizátor, úgy lesz a második szondán is egyre hullámosabb a jel, és végül katalizátor nélkül ugyanúgy kell hullámzania, mint az elsőn. Tehát úgy tűnik, hogy valami a második szondával nem stimmel, egy takarítás nem ártana a csatlakozóknak, hátha csak az lesz a gond.

Ha jól értem, akkor a kettes nem szól be a keverékképzésbe? Mert ha viszonylag ignorálható ez a probléma, akkor csak megtisztítom, vagy jó vagy nem és várok míg esetleg összejön a "háttér" a cserére. Köszi a segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Nem lehet, hanem egészen biztos. A gyújtás közbeni tanítás csak elemcsere esetén működik, ha a kulcs maga nem változott.

A kulcsom ugyanaz, csak a távirányító része lett cserélve. Tech2-vel egyébként ki lehet törölni minden eddig hozzákapcsolt távirányítót? Amúgy Car passom nincs, ez csak immobiliser reset/csere esetén szükséges?

Link to comment
Megosztás:

Felszereltem ma a napszemüveg tartót. Síkba hoztam a hátoldalát a 2 talpnak és 2 csavarral rögzítettem a vakdugóhoz. Igazából az már a kezembe véve is feltűnt, hogy elég kicsi a szemüveg tartó és lapos, viszont felszerelve még szembetűnőbb. Igazából ez nem is napszemüveg tartó, hanem inkább szemüveg tartó... Pilóta napszemüveget hordok, az kb. közép vastag, de már azt sem lehet normálisan belerakni, kb. 1.5x vastagabb mint a tartó, így pedig a rugó úgy feszíti, hogy majd szét törik... Végül úgy oldottam meg, hogy belehajtottam egy hosszabb csavart középre, ami pont annyira eltartja, hogy a szemüveg egyáltalán nem feszül és a csavaron fekszik fel a tartó, a csavar támasztja. Így vállalhatóan néz ki, elfér benne a szemüveg és használható.

Link to comment
Megosztás:

A kulcsom ugyanaz, csak a távirányító része lett cserélve. Tech2-vel egyébként ki lehet törölni minden eddig hozzákapcsolt távirányítót? Amúgy Car passom nincs, ez csak immobiliser reset/csere esetén szükséges?

A kulcscserét úgy értettem hogy ha a távirányító részét cseréled...

Tech 2-vel ki lehet törölni ráprogramozott kulcsokat, sőt azt is meg lehet nézni hogy mennyi kulcs van felprogramozva. Ha több mint ami nálad van akkor a felesleget törölni kell. Elvileg kulcsprogramozáshoz is kellhet Car Pass, de nem mindegyikhez, ez talán alvázszámfüggő. Amikor nekem programozták, engem hazaküldtek a Car Pass-ért (2x15km, hurrá), aztán végül nem is kellett. Még az opeles szerelő is meglepődött, azt mondta eddig mindig kérte a Tech2.

Link to comment
Megosztás:

A veramonnál pontosan mit jelenetenek a következők:

Inst.Cons = ez a pillanatnyi fogyasztás ha jól tudom

Consupt = ?

Trip Cons = ?

Mean Speed = ??

Trip Dist = ?

Range Km=?

Consumpt = átlagfogyasztás l/100km (utolsó nullázás óta)

Trip cons. = az aktuális túra alatt elfogyasztott üzemanyag mennyisége literben (utolsó nullázás óta)

Mean Speed = átlagsebesség

Trip Dist = az aktuális túra alatt megtett távolság km-ben, szintén az utolsó nullázás óta. Gyakorlatilag egy második napi kilométer számláló ami független attól ami az órában van.

Range km = hatótáv, azaz a tankban levő üzemanyaggal még megtehető távolság km-ben. Nekem ha már kevés az üzemanyag, nem csak a távolságot írja ki, hanem azt is hogy mindezt milyen átlagfogyasztás esetén kalkulálta. Pl. fél tanknál egyszerűen annyit ír hogy 383km, de ha negyed alatt van akkor meg annyit hogy 143km / 7.2, azaz 7.2 literes fogyasztással számolva még 143km van benne.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Neki álltam ma az Insignia spricniknek, de nem sikerült túl jól... Hát biztos én vagyok a béna, de képtelen voltam kiszedni a gyári ablakmosó fúvókákat, illetve lehúzni azokról a tömlőt. Már nyúlt, de nem akart lefelé jönni, hiába tekertem... A fúvóka is elforog, de kifelé meg se moccan, akárhogy nyomtam, pedig a fület kiakasztottam...

Annyi előnye volt a dolognak, ha már odáig lebontottam, akkor megcsináltam a belső levegő keringető csappantyúmat, ami el volt törve, illetve kitakarítottam a fűtőmotort és befújtam WD40-el. Sokkal normálisabban jár. Nem ráz úgy a 4-es ventilátor fokozatban mint előtte.

Link to comment
Megosztás:

Neki álltam ma az Insignia spricniknek, de nem sikerült túl jól... Hát biztos én vagyok a béna, de képtelen voltam kiszedni a gyári ablakmosó fúvókákat, illetve lehúzni azokról a tömlőt. Már nyúlt, de nem akart lefelé jönni, hiába tekertem... A fúvóka is elforog, de kifelé meg se moccan, akárhogy nyomtam, pedig a fület kiakasztottam...

Annyi előnye volt a dolognak, ha már odáig lebontottam, akkor megcsináltam a belső levegő keringető csappantyúmat, ami el volt törve, illetve kitakarítottam a fűtőmotort és befújtam WD40-el. Sokkal normálisabban jár. Nem ráz úgy a 4-es ventilátor fokozatban mint előtte.

A gyári fúvóka nekem is nehezen akart kijönni. Én fejre fordítottam az egészet, hogy a fúvóka érjen az asztal sarkához és jól ránehezkedtem, így tudtam csak kiszedni. A tömlőket meg egy szemhajlító fogóval az élét két ponton nyomva toltam le. Először szerintem mindenképp a tömlőket szedd le, utánna már könnyebb vele bánni.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A gyári fúvóka nekem is nehezen akart kijönni. Én fejre fordítottam az egészet, hogy a fúvóka érjen az asztal sarkához és jól ránehezkedtem, így tudtam csak kiszedni. A tömlőket meg egy szemhajlító fogóval az élét két ponton nyomva toltam le. Először szerintem mindenképp a tömlőket szedd le, utánna már könnyebb vele bánni.

Ránehezedni próbáltam, nem sok sikerrel... Na majd ma nekifutok még1x, az itt kapott praktikákból valamelyik csak bejön :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Üdvözlet!

Jobb egyes villanyablak káddugó lánca (ami a motort köti össze a mechanikával) elszakadt. Ez egy utólagos beépítés, az előző tulaj műve.

A kérdésem:Ezt a láncot be lehet-e valahol szerezni (drótsodronyon gombóckák, káddugólánc kinézet)? Mivel megszorult a villanymotornál (áramot kap, meg is mozdul, de mivel beszorult a lánc, nem működik) Azt valahogy abból a láncvezető aluszerkezetből ki lehet valahogy operálni? Még nem láttam ilyent közelről, azért kérdezem. Vagy hagyjam a fenébe, és vigyem el szerelőhöz. (autószerelő, vagy autóvillamosságis ebben a kompetens?)

Hasonlóan néz ki, a lánc a műanyag vezetőkben szalad:

http://img07.aprod.hu/images_aprodhu/14773295_1_644x461_opel-astra-g-elso-elektromos-ablakemelo-szerkezet-miskolc.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !
Most raktam bele az astrámba hátulra két nagy hangfalat vezetékeléssel meg két csipogót, meg előre két csipogót házilag. Elől minden okés azóta szebb a hangzás, viszont hátul nem szólnak a hangfalak, pedig áramot kap mert a központi zár működik meg biztos h jól szereltem be. Mi lehet a baj? kell bele egy biztosíték nekik? vagy gondoltam még arra h a rádión kell beállítani de ott nem találtam semmit. egyébként nem gyári rádió van benne.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Most raktam bele az astrámba hátulra két nagy hangfalat vezetékeléssel meg két csipogót, meg előre két csipogót házilag. Elől minden okés azóta szebb a hangzás, viszont hátul nem szólnak a hangfalak, pedig áramot kap mert a központi zár működik meg biztos h jól szereltem be. Mi lehet a baj? kell bele egy biztosíték nekik? vagy gondoltam még arra h a rádión kell beállítani de ott nem találtam semmit. egyébként nem gyári rádió van benne.

Már 2x olvasom, minek ennyi helyre beírni? :omg:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok !

Most raktam bele az astrámba hátulra két nagy hangfalat vezetékeléssel meg két csipogót, meg előre két csipogót házilag. Elől minden okés azóta szebb a hangzás, viszont hátul nem szólnak a hangfalak, pedig áramot kap mert a központi zár működik meg biztos h jól szereltem be. Mi lehet a baj? kell bele egy biztosíték nekik? vagy gondoltam még arra h a rádión kell beállítani de ott nem találtam semmit. egyébként nem gyári rádió van benne.

Hová raktad a hangszórókat? Az ajtóba? Oda túl nagy nem fér. Vagy a kalaptartóba? Nem tudsz képet csinálni róla?

Egyébként szinte minden fejegységen van fader állítás. Ott lehet az első-hátsó hangszórókat külön hangosítani.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A kulcscserét úgy értettem hogy ha a távirányító részét cseréled...

Tech 2-vel ki lehet törölni ráprogramozott kulcsokat, sőt azt is meg lehet nézni hogy mennyi kulcs van felprogramozva. Ha több mint ami nálad van akkor a felesleget törölni kell. Elvileg kulcsprogramozáshoz is kellhet Car Pass, de nem mindegyikhez, ez talán alvázszámfüggő. Amikor nekem programozták, engem hazaküldtek a Car Pass-ért (2x15km, hurrá), aztán végül nem is kellett. Még az opeles szerelő is meglepődött, azt mondta eddig mindig kérte a Tech2.

Ma ráprogramoztattam a kulcsot opeléknél. Kértem, hogy töröljük ki az összes korábbi kulcsot, de nem engedte a műszer - mint kiderült nem is volt 1 db kulcs sem ráprogramozva. Rákerült az új, utána már engedte törölni, majd újra ráprogramozni. Ja és nem kért semmi kódot a tech2.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.