Stofl Elküldve Június30, 2013 Megoszt Elküldve Június30, 2013 sziasztok Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló? volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát? ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak... előre is köszi a válaszokat! Gezoli leírását kiegészíteném a saját tapasztalataimmal. Egyébként nekem is ő segített az átalakításban! Nagyon pontosan körbejárta a dolgot. Elméletileg kötelező lenne a szigorított vizsga átépítésnél. Elméletileg. Elméletileg kizárólag gyártási év szerinti, alvázszámhoz tartozó verzió kerülhetne rá. Gondolok itt arra, hogy 2001 után csak Lucas volt, 2001-ig Bosch. Nekem a komplett átalakítás 98e Ft-ban állt meg. Ehhez nem számoltam az utánajárást és a benzinköltséget. Viszont benne van a lúzerségem is. Ha ügyes vagy 70e Ft-ból is kijön. Nekem eleve cserés volt már a kézifék kötelem, a dobok és a fékbetétek is, fékfolyadék is. Tehát ha ezeket is kivonom belőle, akkor jóindulattal mondhatom hogy 20-30e Ft felára van kb a tárcsaféknek a dobhoz képest. Viszont komfortosabb, egyszerübb a szerelése, jobban néz ki. És persze jobb is. Nekem fék padon kb 300 km megtétele után 0%-os eltérés volt a két oldal között, és az ingadozás 4 % volt. Sok sikert! Ha van egy kis érzéked hozzá, otthon is megvalósítható. Akna a kézifékkötél cseréjéhez szükséges. Légtelenítéshez pedig nem árt egy segítő! https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/106631535768501005420/albums/5884161830168847089 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
abaqoos Elküldve Június30, 2013 Megoszt Elküldve Június30, 2013 Gezoli leírását kiegészíteném a saját tapasztalataimmal. Egyébként nekem is ő segített az átalakításban! Nagyon pontosan körbejárta a dolgot. Elméletileg kötelező lenne a szigorított vizsga átépítésnél. Elméletileg. Elméletileg kizárólag gyártási év szerinti, alvázszámhoz tartozó verzió kerülhetne rá. Gondolok itt arra, hogy 2001 után csak Lucas volt, 2001-ig Bosch. Nekem a komplett átalakítás 98e Ft-ban állt meg. Ehhez nem számoltam az utánajárást és a benzinköltséget. Viszont benne van a lúzerségem is. Ha ügyes vagy 70e Ft-ból is kijön. Nekem eleve cserés volt már a kézifék kötelem, a dobok és a fékbetétek is, fékfolyadék is. Tehát ha ezeket is kivonom belőle, akkor jóindulattal mondhatom hogy 20-30e Ft felára van kb a tárcsaféknek a dobhoz képest. Viszont komfortosabb, egyszerübb a szerelése, jobban néz ki. És persze jobb is. Nekem fék padon kb 300 km megtétele után 0%-os eltérés volt a két oldal között, és az ingadozás 4 % volt. Sok sikert! Ha van egy kis érzéked hozzá, otthon is megvalósítható. Akna a kézifékkötél cseréjéhez szükséges. Légtelenítéshez pedig nem árt egy segítő! https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/106631535768501005420/albums/5884161830168847089 Köszönöm mind a kettőtöknek! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Június30, 2013 Megoszt Elküldve Június30, 2013 sziasztok Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló? volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát? ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak... előre is köszi a válaszokat! Szevasz Nekem H Astra tárcsa fékek voltak hátul az előző 5 ajtós '98-as X16xel -emen. 265-ös átmérővel! Az első is ekkora gyárilag. Voltam vele a kpm-be baleset megelőzési napon és rendbe találták. Bár nem szóltam róla. Azt sem kifogásolták, hogy a fékkötél 30 cm-vel hosszabb volt a gyárinál és nem a gyári tarókkal hanem kötegelővel volt felfogatva és nagy kanyarokkal. Ja és brutális volt a fékerő! Most egy 2000 évjárú x20dtl kombim van, gyárilag elöl 285, hátul 265 tárcsa van. De érezhetően gyengébb a fék. Ja és a tárcsás híd szerintem keskenyebb mint a dobos! A hátsó nyomtáv kisebb mint az első, de mikor felraktam a nyereg konzolokat jobban nézett ki azzal a plusz kb 2 cmvel. Amit kell a cseréhez: - Kézifék kötél - Nyereg konzol 2db - Fék takaró 2db - Féknyereg 1pár - Fékcső 1 pár (H astráé 1 darabból van jobbos és balos külön 7500ft környéke a gyári, a G-s 3 db-ból áll oldalanként plusz a tartók) - fék tárcsa 2db - fékbetét garnitúra - 0,5-1 Liter Dot4 fékolaj - sok türelem míg ezeket felhajtod bontottan - Csápos emelő vagy akna. Mert a kipufogót és a hővédő lemezt is le kell venni a kézifékkötél cseréhez - Alvázvédő és üregvédő ha már alatta vagy és a hővédő lemez anyái úgy is letörnek hegesztesz helyette másik csavart. Akár önfúrós csavar is megfogja. De kirohadhat az alu lemez az anya körül is. - Kipufogó bilincs, ha még nem kellett cserélni -Tűz karika a középső és s hátsó dob közé, ha a nagy dob van hátul, és még nem cseréltél hátsó dobot - Csavar készlet a hátsó dob rögzítéséhez ha a nagy dob van hátul A kerékagyat nem kell cserélni! Sok sikert! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Június30, 2013 Megoszt Elküldve Június30, 2013 Ha csak a megtehető utat mutatja, akkor a sebesség (WEG) és az üzemanyagszint (fuel) van bekötve. Az ECU-val nincs kommunikáció. A lámpa kontroll, a kopásjelzők, és a szintjelzők logikai szintet kapcsolnak. Ha ezen bemeneteire 1-et (+12V) kapcsolsz, jelenik meg a figyelmeztetés. A másik MID nem felesleges? (megvenném) Eladó, de pixelhibás és egy csillag alakú ütődés van benne. Dobsz egy e-mail címet küldök képet. És ugyan azt csinálja, bár a számai is ugyan azok. A többit megbeszéljük e-mailbe. A fékkopás jelző akkor jelezne ha nem kap testet, de az sem jelez pedig nincs benne a 2 kopásjelző. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Zulu Elküldve Június30, 2013 Megoszt Elküldve Június30, 2013 A két vékony vezeték a relé tápja (85 illetve 86-os pontok) a mák kettő a kontaktus. Mindegy hogy melyik a plusz - mínusz. 85 86-ra adsz tápot és szakadás mérővel ránézel a kontakt lábakra. Persze ha nincs dióda a tekercsel párhuzamosan! Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs777 Elküldve Július1, 2013 Megoszt Elküldve Július1, 2013 keresek ncdr 1100-at vagy ncdr 1500. tud valaki esetleg egyet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Július1, 2013 Megoszt Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Július1, 2013 Megoszt Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! Szia! Nekem már megvan a középkonzol, "csak" a telefon/tablet hiányzik. Első ránézésre a 7"-os túl nagy a gyári helyre. Nem férne be. Az 5"-os telefonnál nál kell oldalanként 1,5cm-t kivágni, felfelé nem kell. 4,3-as Wayteq navigáció pedig faragás nélkül passzol. Én egy atab5-öt tervezek betenni. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Július1, 2013 Megoszt Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1220772 az 5.dik hozzászolásnál van a kép 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astragpetya Elküldve Július1, 2013 Megoszt Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! Szia http://racing-bazar.hu/?ncdr+1500 a kiemelt hirdetések után az első :) Üdv. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Ha veszek egy OBD2-es kütyüt, akkor az mutatja az átlagfogyasztást is a telefonon? Z14XEP a motor a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Igen. De nem ilyen egyszeru. Eleg sokat kell elmenni, hogy pontossan be lehessen allitani. Ha meg rovid utakra nem rakod be a telefont, akkor ugye ugrik az egesz. Obd tud pillanatnyi fogyaszt merni a szoftver pedig ebbol szamol atlagot. Maga az odb nem tud atlagot. Ha veszek egy OBD2-es kütyüt, akkor az mutatja az átlagfogyasztást is a telefonon? Z14XEP a motor a kocsiban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Igen. De nem ilyen egyszeru. Eleg sokat kell elmenni, hogy pontossan be lehessen allitani. Ha meg rovid utakra nem rakod be a telefont, akkor ugye ugrik az egesz. Obd tud pillanatnyi fogyaszt merni a szoftver pedig ebbol szamol atlagot. Maga az odb nem tud atlagot. Azért gondoltam, hogy veszek egy ilyet mert a veramont ezzel ellenőrizném le, illetve állítanám be.Mondjuk a menéssel nem lesz baj, mert most ahová megyek az 870Km. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Szerintem ha van veramonod, akkor ezzel sem lennel semmivel elorebb! Az obd-s szoftverben is a tankolasnal kiszamolt atlaghoz korrigalsz, amit a veramonnal is meg tudsz tenni. A sokat ugy gondoltam, hogy 2-3 telitank legalabb mire kb beallitod. En az 5. teli tanknal jarok az obd ota de meg mindig nem pontos. Persze azert is nehez, mert nem mindig rakom ki a telefont. Azért gondoltam, hogy veszek egy ilyet mert a veramont ezzel ellenőrizném le, illetve állítanám be.Mondjuk a menéssel nem lesz baj, mert most ahová megyek az 870Km. 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
opi_ka Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Sziasztok! Abban kérném a segítségetek, hogy van a relé szekrény a motorházban, azon belül az üzemanyag szivattyú relé érdekelne. itt egy kép: Én a 4-es számmal jelöltre gyanakszom, (vagyis, hogy az alatt helyezkedik el) van az oldalán egy biztosíték is, de lehet, hogy a másik az, ami előtte van (a rajzon a 3-as). És még szeretném tudni, hogyan lehet ezt a relét széthúzni, mert nem mertem feszegetni. :huh: Előre is köszi, Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Sziasztok! Abban kérném a segítségetek, hogy van a relé szekrény a motorházban, azon belül az üzemanyag szivattyú relé érdekelne. itt egy kép: Én a 4-es számmal jelöltre gyanakszom, (vagyis, hogy az alatt helyezkedik el) van az oldalán egy biztosíték is, de lehet, hogy a másik az, ami előtte van (a rajzon a 3-as). És még szeretném tudni, hogyan lehet ezt a relét széthúzni, mert nem mertem feszegetni. :huh: Előre is köszi, Szia! A biztosítékos melletti, a linkelt rajzon a 3-as a benzinszivattyú. Szerintem nincs neki külön rögzítése, lehet nehezen jön de csak simán kihúzod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opi_ka Elküldve Július2, 2013 Megoszt Elküldve Július2, 2013 Köszönöm, ampervadasz kifogom próbálni. ;) jó éjt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Július3, 2013 Megoszt Elküldve Július3, 2013 Szerintem ha van veramonod, akkor ezzel sem lennel semmivel elorebb! Az obd-s szoftverben is a tankolasnal kiszamolt atlaghoz korrigalsz, amit a veramonnal is meg tudsz tenni. A sokat ugy gondoltam, hogy 2-3 telitank legalabb mire kb beallitod. En az 5. teli tanknal jarok az obd ota de meg mindig nem pontos. Persze azert is nehez, mert nem mindig rakom ki a telefont. Én meg azt hittem, hogy ez a valós pontos adatot mutatja, és nem kell semmit sem utána állítgatni.Akkor viszont valóbban felesleges nekem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
TomH Elküldve Július3, 2013 Megoszt Elküldve Július3, 2013 Köszönöm, ampervadasz kifogom próbálni. ;) jó éjt. Egyszerűbb, ha magát a foglalatot kiszeded a dobozból, úgy simám kitudod húzni a foglalatból. Most nem emlékszem, h lapos csavarhúzóval kicsit beljeb kell nyomni egy rögzítőt fület, vagy csak simán lehúzod a foglalatot a sínjéről, de ha jobban megnézed látni fogod te is :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
opi_ka Elküldve Július4, 2013 Megoszt Elküldve Július4, 2013 Egyszerűbb, ha magát a foglalatot kiszeded a dobozból, úgy simám kitudod húzni a foglalatból. Most nem emlékszem, h lapos csavarhúzóval kicsit beljeb kell nyomni egy rögzítőt fület, vagy csak simán lehúzod a foglalatot a sínjéről, de ha jobban megnézed látni fogod te is :) Szia! Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1: De már sikerült! Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín? Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az? Előre is köszi. opi_ka Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július4, 2013 Megoszt Elküldve Július4, 2013 Szia! Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1: De már sikerült! Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín? Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az? Előre is köszi. opi_ka Melyik az AC reléje? A biztis, vagy amit kihúztál? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Július4, 2013 Megoszt Elküldve Július4, 2013 Szia! Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1: De már sikerült! Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín? Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az? Előre is köszi. opi_ka A vastag piros (a rajz szerint az piros, ha nálad rózsaszín akkor az :) ) az állandó feszültség, a kék csíkos a kapcsolt. Pontosan milyen vezeték kellene neked az AC-től? Kapcsolt oldali feszültség, vagy a kapcsoló oldali? Egyébként nincs egyik sem az utastérben, az AC-nek minden vezetéke a motortérben található, a motortéri főbiztosíték táblából kap tápot, és az ECU kapcsolja, nem vezették az utastérbe. Link to comment Megosztás: More sharing options...
opi_ka Elküldve Július4, 2013 Megoszt Elküldve Július4, 2013 Melyik az AC reléje? A biztis, vagy amit kihúztál? Szia, imy! Amit kihúztam az, mert lecsekkoltam már. :icon1: A vastag piros (a rajz szerint az piros, ha nálad rózsaszín akkor az :) ) az állandó feszültség, a kék csíkos a kapcsolt. Pontosan milyen vezeték kellene neked az AC-től? Kapcsolt oldali feszültség, vagy a kapcsoló oldali? Egyébként nincs egyik sem az utastérben, az AC-nek minden vezetéke a motortérben található, a motortéri főbiztosíték táblából kap tápot, és az ECU kapcsolja, nem vezették az utastérbe. Köszi, így akkor világos ezek szerint a motortérben a főbiztosíték dobozban van, az AC biztosítékaja is!? - De most már, ez nem is olyan fontos - A rózsaszín amiben egy kék csík van, az a kapcsolt , amibe nincs az állandó. Akkor nekem ezt az állandót kell valahol megszakítanom,(ezért kérdezte, hogy nincs-e a kocsin belül) ha szeretném egy kicsit "furfangósra" csinálni az autóm indítását, ugye (de nem ártana a relé ellőtt még, szerintem )? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Július4, 2013 Megoszt Elküldve Július4, 2013 Akkor nekem ezt az állandót kell valahol megszakítanom,(ezért kérdezte, hogy nincs-e a kocsin belül) ha szeretném egy kicsit "furfangósra" csinálni az autóm indítását, ugye? Szia! Erre van más megoldás is, este elküldöm PM-ben, az otthoni gépemre le van mentve hogyan kell. 2 Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Július4, 2013 Megoszt Elküldve Július4, 2013 Szia! Erre van más megoldás is, este elküldöm PM-ben, az otthoni gépemre le van mentve hogyan kell. Ez engem is érdekelne, azért kérdeztem, :) Ha el akarják vinni, akkor ez meg tudja lassítani/állítani őket. :D Ha nem szabványos a dolog. Valaki az akksi kivételre esküszik. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts