Stofl Elküldve Június30, 2013 Elküldve Június30, 2013 sziasztok Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló? volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát? ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak... előre is köszi a válaszokat! Gezoli leírását kiegészíteném a saját tapasztalataimmal. Egyébként nekem is ő segített az átalakításban! Nagyon pontosan körbejárta a dolgot. Elméletileg kötelező lenne a szigorított vizsga átépítésnél. Elméletileg. Elméletileg kizárólag gyártási év szerinti, alvázszámhoz tartozó verzió kerülhetne rá. Gondolok itt arra, hogy 2001 után csak Lucas volt, 2001-ig Bosch. Nekem a komplett átalakítás 98e Ft-ban állt meg. Ehhez nem számoltam az utánajárást és a benzinköltséget. Viszont benne van a lúzerségem is. Ha ügyes vagy 70e Ft-ból is kijön. Nekem eleve cserés volt már a kézifék kötelem, a dobok és a fékbetétek is, fékfolyadék is. Tehát ha ezeket is kivonom belőle, akkor jóindulattal mondhatom hogy 20-30e Ft felára van kb a tárcsaféknek a dobhoz képest. Viszont komfortosabb, egyszerübb a szerelése, jobban néz ki. És persze jobb is. Nekem fék padon kb 300 km megtétele után 0%-os eltérés volt a két oldal között, és az ingadozás 4 % volt. Sok sikert! Ha van egy kis érzéked hozzá, otthon is megvalósítható. Akna a kézifékkötél cseréjéhez szükséges. Légtelenítéshez pedig nem árt egy segítő! https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/106631535768501005420/albums/5884161830168847089 1
abaqoos Elküldve Június30, 2013 Elküldve Június30, 2013 Gezoli leírását kiegészíteném a saját tapasztalataimmal. Egyébként nekem is ő segített az átalakításban! Nagyon pontosan körbejárta a dolgot. Elméletileg kötelező lenne a szigorított vizsga átépítésnél. Elméletileg. Elméletileg kizárólag gyártási év szerinti, alvázszámhoz tartozó verzió kerülhetne rá. Gondolok itt arra, hogy 2001 után csak Lucas volt, 2001-ig Bosch. Nekem a komplett átalakítás 98e Ft-ban állt meg. Ehhez nem számoltam az utánajárást és a benzinköltséget. Viszont benne van a lúzerségem is. Ha ügyes vagy 70e Ft-ból is kijön. Nekem eleve cserés volt már a kézifék kötelem, a dobok és a fékbetétek is, fékfolyadék is. Tehát ha ezeket is kivonom belőle, akkor jóindulattal mondhatom hogy 20-30e Ft felára van kb a tárcsaféknek a dobhoz képest. Viszont komfortosabb, egyszerübb a szerelése, jobban néz ki. És persze jobb is. Nekem fék padon kb 300 km megtétele után 0%-os eltérés volt a két oldal között, és az ingadozás 4 % volt. Sok sikert! Ha van egy kis érzéked hozzá, otthon is megvalósítható. Akna a kézifékkötél cseréjéhez szükséges. Légtelenítéshez pedig nem árt egy segítő! https://plus.google.com/photos/106631535768501005420/albums?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/106631535768501005420/albums/5884161830168847089 Köszönöm mind a kettőtöknek!
Zulu Elküldve Június30, 2013 Elküldve Június30, 2013 sziasztok Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló? volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát? ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak... előre is köszi a válaszokat! Szevasz Nekem H Astra tárcsa fékek voltak hátul az előző 5 ajtós '98-as X16xel -emen. 265-ös átmérővel! Az első is ekkora gyárilag. Voltam vele a kpm-be baleset megelőzési napon és rendbe találták. Bár nem szóltam róla. Azt sem kifogásolták, hogy a fékkötél 30 cm-vel hosszabb volt a gyárinál és nem a gyári tarókkal hanem kötegelővel volt felfogatva és nagy kanyarokkal. Ja és brutális volt a fékerő! Most egy 2000 évjárú x20dtl kombim van, gyárilag elöl 285, hátul 265 tárcsa van. De érezhetően gyengébb a fék. Ja és a tárcsás híd szerintem keskenyebb mint a dobos! A hátsó nyomtáv kisebb mint az első, de mikor felraktam a nyereg konzolokat jobban nézett ki azzal a plusz kb 2 cmvel. Amit kell a cseréhez: - Kézifék kötél - Nyereg konzol 2db - Fék takaró 2db - Féknyereg 1pár - Fékcső 1 pár (H astráé 1 darabból van jobbos és balos külön 7500ft környéke a gyári, a G-s 3 db-ból áll oldalanként plusz a tartók) - fék tárcsa 2db - fékbetét garnitúra - 0,5-1 Liter Dot4 fékolaj - sok türelem míg ezeket felhajtod bontottan - Csápos emelő vagy akna. Mert a kipufogót és a hővédő lemezt is le kell venni a kézifékkötél cseréhez - Alvázvédő és üregvédő ha már alatta vagy és a hővédő lemez anyái úgy is letörnek hegesztesz helyette másik csavart. Akár önfúrós csavar is megfogja. De kirohadhat az alu lemez az anya körül is. - Kipufogó bilincs, ha még nem kellett cserélni -Tűz karika a középső és s hátsó dob közé, ha a nagy dob van hátul, és még nem cseréltél hátsó dobot - Csavar készlet a hátsó dob rögzítéséhez ha a nagy dob van hátul A kerékagyat nem kell cserélni! Sok sikert!
Zulu Elküldve Június30, 2013 Elküldve Június30, 2013 Ha csak a megtehető utat mutatja, akkor a sebesség (WEG) és az üzemanyagszint (fuel) van bekötve. Az ECU-val nincs kommunikáció. A lámpa kontroll, a kopásjelzők, és a szintjelzők logikai szintet kapcsolnak. Ha ezen bemeneteire 1-et (+12V) kapcsolsz, jelenik meg a figyelmeztetés. A másik MID nem felesleges? (megvenném) Eladó, de pixelhibás és egy csillag alakú ütődés van benne. Dobsz egy e-mail címet küldök képet. És ugyan azt csinálja, bár a számai is ugyan azok. A többit megbeszéljük e-mailbe. A fékkopás jelző akkor jelezne ha nem kap testet, de az sem jelez pedig nincs benne a 2 kopásjelző.
Zulu Elküldve Június30, 2013 Elküldve Június30, 2013 A két vékony vezeték a relé tápja (85 illetve 86-os pontok) a mák kettő a kontaktus. Mindegy hogy melyik a plusz - mínusz. 85 86-ra adsz tápot és szakadás mérővel ránézel a kontakt lábakra. Persze ha nincs dióda a tekercsel párhuzamosan!
balazs777 Elküldve Július1, 2013 Elküldve Július1, 2013 keresek ncdr 1100-at vagy ncdr 1500. tud valaki esetleg egyet?
nemeth_laca Elküldve Július1, 2013 Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv!
Stofl Elküldve Július1, 2013 Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! Szia! Nekem már megvan a középkonzol, "csak" a telefon/tablet hiányzik. Első ránézésre a 7"-os túl nagy a gyári helyre. Nem férne be. Az 5"-os telefonnál nál kell oldalanként 1,5cm-t kivágni, felfelé nem kell. 4,3-as Wayteq navigáció pedig faragás nélkül passzol. Én egy atab5-öt tervezek betenni. 1
killermedve Elküldve Július1, 2013 Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! http://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1220772 az 5.dik hozzászolásnál van a kép 1
astragpetya Elküldve Július1, 2013 Elküldve Július1, 2013 Sziasztok! Valaki csinált már ilyen navis középkonzolt? Ha igen, mik a tapasztalatok? Régebben láttam itt egy linket, ahol volt digit. klímás középkonzol is! Ha valaki belinkelné, azt megköszönném! :D Üdv! Szia http://racing-bazar.hu/?ncdr+1500 a kiemelt hirdetések után az első :) Üdv. 2
DM101 Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Ha veszek egy OBD2-es kütyüt, akkor az mutatja az átlagfogyasztást is a telefonon? Z14XEP a motor a kocsiban.
Stofl Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Igen. De nem ilyen egyszeru. Eleg sokat kell elmenni, hogy pontossan be lehessen allitani. Ha meg rovid utakra nem rakod be a telefont, akkor ugye ugrik az egesz. Obd tud pillanatnyi fogyaszt merni a szoftver pedig ebbol szamol atlagot. Maga az odb nem tud atlagot. Ha veszek egy OBD2-es kütyüt, akkor az mutatja az átlagfogyasztást is a telefonon? Z14XEP a motor a kocsiban.
DM101 Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Igen. De nem ilyen egyszeru. Eleg sokat kell elmenni, hogy pontossan be lehessen allitani. Ha meg rovid utakra nem rakod be a telefont, akkor ugye ugrik az egesz. Obd tud pillanatnyi fogyaszt merni a szoftver pedig ebbol szamol atlagot. Maga az odb nem tud atlagot. Azért gondoltam, hogy veszek egy ilyet mert a veramont ezzel ellenőrizném le, illetve állítanám be.Mondjuk a menéssel nem lesz baj, mert most ahová megyek az 870Km.
Stofl Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Szerintem ha van veramonod, akkor ezzel sem lennel semmivel elorebb! Az obd-s szoftverben is a tankolasnal kiszamolt atlaghoz korrigalsz, amit a veramonnal is meg tudsz tenni. A sokat ugy gondoltam, hogy 2-3 telitank legalabb mire kb beallitod. En az 5. teli tanknal jarok az obd ota de meg mindig nem pontos. Persze azert is nehez, mert nem mindig rakom ki a telefont. Azért gondoltam, hogy veszek egy ilyet mert a veramont ezzel ellenőrizném le, illetve állítanám be.Mondjuk a menéssel nem lesz baj, mert most ahová megyek az 870Km. 1
opi_ka Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Sziasztok! Abban kérném a segítségetek, hogy van a relé szekrény a motorházban, azon belül az üzemanyag szivattyú relé érdekelne. itt egy kép: Én a 4-es számmal jelöltre gyanakszom, (vagyis, hogy az alatt helyezkedik el) van az oldalán egy biztosíték is, de lehet, hogy a másik az, ami előtte van (a rajzon a 3-as). És még szeretném tudni, hogyan lehet ezt a relét széthúzni, mert nem mertem feszegetni. :huh: Előre is köszi,
ampervadasz Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Sziasztok! Abban kérném a segítségetek, hogy van a relé szekrény a motorházban, azon belül az üzemanyag szivattyú relé érdekelne. itt egy kép: Én a 4-es számmal jelöltre gyanakszom, (vagyis, hogy az alatt helyezkedik el) van az oldalán egy biztosíték is, de lehet, hogy a másik az, ami előtte van (a rajzon a 3-as). És még szeretném tudni, hogyan lehet ezt a relét széthúzni, mert nem mertem feszegetni. :huh: Előre is köszi, Szia! A biztosítékos melletti, a linkelt rajzon a 3-as a benzinszivattyú. Szerintem nincs neki külön rögzítése, lehet nehezen jön de csak simán kihúzod.
opi_ka Elküldve Július2, 2013 Elküldve Július2, 2013 Köszönöm, ampervadasz kifogom próbálni. ;) jó éjt.
DM101 Elküldve Július3, 2013 Elküldve Július3, 2013 Szerintem ha van veramonod, akkor ezzel sem lennel semmivel elorebb! Az obd-s szoftverben is a tankolasnal kiszamolt atlaghoz korrigalsz, amit a veramonnal is meg tudsz tenni. A sokat ugy gondoltam, hogy 2-3 telitank legalabb mire kb beallitod. En az 5. teli tanknal jarok az obd ota de meg mindig nem pontos. Persze azert is nehez, mert nem mindig rakom ki a telefont. Én meg azt hittem, hogy ez a valós pontos adatot mutatja, és nem kell semmit sem utána állítgatni.Akkor viszont valóbban felesleges nekem.
TomH Elküldve Július3, 2013 Elküldve Július3, 2013 Köszönöm, ampervadasz kifogom próbálni. ;) jó éjt. Egyszerűbb, ha magát a foglalatot kiszeded a dobozból, úgy simám kitudod húzni a foglalatból. Most nem emlékszem, h lapos csavarhúzóval kicsit beljeb kell nyomni egy rögzítőt fület, vagy csak simán lehúzod a foglalatot a sínjéről, de ha jobban megnézed látni fogod te is :)
opi_ka Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 Egyszerűbb, ha magát a foglalatot kiszeded a dobozból, úgy simám kitudod húzni a foglalatból. Most nem emlékszem, h lapos csavarhúzóval kicsit beljeb kell nyomni egy rögzítőt fület, vagy csak simán lehúzod a foglalatot a sínjéről, de ha jobban megnézed látni fogod te is :) Szia! Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1: De már sikerült! Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín? Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az? Előre is köszi. opi_ka
imy Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 Szia! Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1: De már sikerült! Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín? Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az? Előre is köszi. opi_ka Melyik az AC reléje? A biztis, vagy amit kihúztál?
ampervadasz Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 Szia! Köszönöm, azt tudtam, csak nem mertem széthúzni a relét az aljzatából, mert féltem, hogy eltöröm. :icon1: De már sikerült! Szerintetek melyik itt (relébe menő) a pozitív vezeték? Mert a könyv azt írja, hogy a vastag fekete (30-as) a pozitív, olyan nincs, csak vastag rózsaszín? Valaki nem tudja véletlenül, hogy belső (autón belül) biztosítéktábla mögött van-e az AC-nak egy pozitív vezetéke? Ha van, melyik az? Előre is köszi. opi_ka A vastag piros (a rajz szerint az piros, ha nálad rózsaszín akkor az :) ) az állandó feszültség, a kék csíkos a kapcsolt. Pontosan milyen vezeték kellene neked az AC-től? Kapcsolt oldali feszültség, vagy a kapcsoló oldali? Egyébként nincs egyik sem az utastérben, az AC-nek minden vezetéke a motortérben található, a motortéri főbiztosíték táblából kap tápot, és az ECU kapcsolja, nem vezették az utastérbe.
opi_ka Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 Melyik az AC reléje? A biztis, vagy amit kihúztál? Szia, imy! Amit kihúztam az, mert lecsekkoltam már. :icon1: A vastag piros (a rajz szerint az piros, ha nálad rózsaszín akkor az :) ) az állandó feszültség, a kék csíkos a kapcsolt. Pontosan milyen vezeték kellene neked az AC-től? Kapcsolt oldali feszültség, vagy a kapcsoló oldali? Egyébként nincs egyik sem az utastérben, az AC-nek minden vezetéke a motortérben található, a motortéri főbiztosíték táblából kap tápot, és az ECU kapcsolja, nem vezették az utastérbe. Köszi, így akkor világos ezek szerint a motortérben a főbiztosíték dobozban van, az AC biztosítékaja is!? - De most már, ez nem is olyan fontos - A rózsaszín amiben egy kék csík van, az a kapcsolt , amibe nincs az állandó. Akkor nekem ezt az állandót kell valahol megszakítanom,(ezért kérdezte, hogy nincs-e a kocsin belül) ha szeretném egy kicsit "furfangósra" csinálni az autóm indítását, ugye (de nem ártana a relé ellőtt még, szerintem )?
kobraCode Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 Akkor nekem ezt az állandót kell valahol megszakítanom,(ezért kérdezte, hogy nincs-e a kocsin belül) ha szeretném egy kicsit "furfangósra" csinálni az autóm indítását, ugye? Szia! Erre van más megoldás is, este elküldöm PM-ben, az otthoni gépemre le van mentve hogyan kell. 2
imy Elküldve Július4, 2013 Elküldve Július4, 2013 Szia! Erre van más megoldás is, este elküldöm PM-ben, az otthoni gépemre le van mentve hogyan kell. Ez engem is érdekelne, azért kérdeztem, :) Ha el akarják vinni, akkor ez meg tudja lassítani/állítani őket. :D Ha nem szabványos a dolog. Valaki az akksi kivételre esküszik. :D
Recommended Posts