Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Ügyes...mennyi volt ha kérdezhetem?

Köszi!

MAD üléshuzat került bele(azért ez mert fater Merivájában is ez van azt is a Szalonba rakták fel mikor elhozta annó és már 6 éve bírja kopás szakadás nyúlás nélkül pedig az az autó is napi használatban van rendesen), márkaszervizben választottam ki és a felrakást is beleszámolva 63ezret fizettem.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Bammmmeg, annyiért már megvarrom magam, bár még sosem varrtam semmit sem. :icon1:

Elismerem nem volt olcsó de miután kész lett egy forintot se bántam meg. Érződik, hogy van benne anyag, szerintem.

http://üléshuzat.hu/

Amúgy ez volt az az oldal ahol összeállították a szervizbe de kezembe nyomtak egy raklap anyagmintát előtte, hogy tessék választani. :D

Link to comment
Megosztás:

Miért kellett csináltatni huzatot?Kiszakadt a régi, vagy csak újra vágytál?

Semmi baja nem volt a réginek annak ellenére, hogy most lesz 12 éves az autó, csak szerettem volna ha úgy néz ki ahogy nekem tetszik. Ennyi az oka. :icon1:

De meg is lesheted ha gondolod:

Régi gyári:

http://kepfeltoltes.hu/130625/681785692k_p_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amúgy az egész a váltószoknyával kezdődött mert az ki volt kopva természetesen.

Akkor beötlött a szürke-kék kombináció, és így a huzat már adta magát színügyileg

De ha a váltószoknyának semmi baja se lett volna akkor meg az lett volna cserélve az új üléshuzat miatt. :D Huzat mindenképpen lett volna az a lényeg. :icon1:

Üdv!

Gábor

Link to comment
Megosztás:

Én a Piroskánál csináltattam üléshuzatot a 13.ker.Csuka utcában.17 ezer volt felrakással együtt.A kollégám pont ilyen kék/szürke kombinácót csináltatott az egy kicsit drágább volt.A Vectrámba is ott csináltattam vagy 8 éve,egy kicsit megszívta a nap,de semmi baja azon kívül.

Link to comment
Megosztás:

Beépítettem hátra a hamutartó alá egy szivargyújtó aljzatot.Jó lett, olyan mintha gyárilag ott lenne.Azt nem tudom, hogy az elől lévő szivargyújtóra kössem rá, vagy inkább az aksira?Szerintetek?A szivargyújtót mennyire lehet megterhelni?

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok

Használom egy ideje a torque pro programot ELM327-el. Már tól vagyok a következőkön:

-nem/nehezen csatlakozik. megoldás: Ha lehúzom az adaptert utána mindít párosítás törlése, majd újra párosítás kell.

-motorféknél is írt pillanatnyi fogyasztást. megoldás: beállítások -> enable MPG calculation

Most viszont azt vettem észre, hogy megállok, leállítom a motort. Torque megy, kapcsolat megvan. Erre elkezdi szépen lassan a Trip LPK értéket szépen lassan növelni pont mint amikor járó motorral állok. Hogy ezt nem veszi észre, hogy leállt a motor ergo nincs gogyaszás!!!

Másik kérdésem:

Lehet valalhogy mentenia trip aktuális értéket, vagy úgy beállítani a torque programot hogy ha leállítom a programot mert kiszállok és viszem magammal telefont, ne dobja el ill. nullázza a trip adatokat?

Link to comment
Megosztás:

Beépítettem hátra a hamutartó alá egy szivargyújtó aljzatot.Jó lett, olyan mintha gyárilag ott lenne.Azt nem tudom, hogy az elől lévő szivargyújtóra kössem rá, vagy inkább az aksira?Szerintetek?A szivargyújtót mennyire lehet megterhelni?

Nem tudom te hogy vagy vele, de engem nagyon idegesít, hogy nem tudok benthagyni pl. egy telefont tölteni az autóban, mert csak gyújtással van áram a szivargyújtóba. Én a helyedben külön kötném, direkt villanyra. Persze egy biztosíték nem ártana elé (15-20A). Én olyat is láttam egy ismerősnél, hogy a kesztűtartó világításról hozott villanyt egy plussz szivargyújtóra, mert annak a villanyát csak a központi zár tiltja le. Ő csak telefon, GPS, stb töltésére használja, Nagyobb teljesítményú dolgokhoz szerintem nemigazán jó, vékony a vezetéke.

Én még nem döntöttem el, hogy csináljam meg magamnak, majd írd meg mire jutottál vele.

Link to comment
Megosztás:

Szervusztok

Használom egy ideje a torque pro programot ELM327-el. Már tól vagyok a következőkön:

-nem/nehezen csatlakozik. megoldás: Ha lehúzom az adaptert utána mindít párosítás törlése, majd újra párosítás kell.

-motorféknél is írt pillanatnyi fogyasztást. megoldás: beállítások -> enable MPG calculation

Most viszont azt vettem észre, hogy megállok, leállítom a motort. Torque megy, kapcsolat megvan. Erre elkezdi szépen lassan a Trip LPK értéket szépen lassan növelni pont mint amikor járó motorral állok. Hogy ezt nem veszi észre, hogy leállt a motor ergo nincs gogyaszás!!!

Másik kérdésem:

Lehet valalhogy mentenia trip aktuális értéket, vagy úgy beállítani a torque programot hogy ha leállítom a programot mert kiszállok és viszem magammal telefont, ne dobja el ill. nullázza a trip adatokat?

Az első problémára a legjobb megoldás, ha kikapcsolod a programot, miután leállsz. Sajnos ezzel a gonddal én is küzdök, de remélem majd kiküszöbölik ezt is egy program frissítés alkalmával.

A trip az egy elég nagy hülyeség funkció szempontjából, eredetileg azt hittem, hogy lesz egy olyan mint a kocsiban a napi kilométer számláló, meg külön egy amivel mondjuk adott utat (akár megállásokkal) lehet mérni. Mivel ez távol áll ettől, így ezt a funkciót nem használom, nincs sok értelme. Sok javítandó dolog van még...

Amúgy milyen ELM327 eszközt használsz? Mert nekem egy olcsó kütyüm van, és már arra is gondoltam, hogy a fogyasztás mérési gondot okozhatja az is, hogy ez egy gagyi utánzat. Sajnos olyat meg nem ismerek, aki többszörösét kifizette volna valami neves ELM327 eszközért, pedig kíváncsi lennék egy ilyen tapasztalatra is.

Link to comment
Megosztás:

Az első problémára a legjobb megoldás, ha kikapcsolod a programot, miután leállsz. Sajnos ezzel a gonddal én is küzdök, de remélem majd kiküszöbölik ezt is egy program frissítés alkalmával.

A trip az egy elég nagy hülyeség funkció szempontjából, eredetileg azt hittem, hogy lesz egy olyan mint a kocsiban a napi kilométer számláló, meg külön egy amivel mondjuk adott utat (akár megállásokkal) lehet mérni. Mivel ez távol áll ettől, így ezt a funkciót nem használom, nincs sok értelme. Sok javítandó dolog van még...

Amúgy milyen ELM327 eszközt használsz? Mert nekem egy olcsó kütyüm van, és már arra is gondoltam, hogy a fogyasztás mérési gondot okozhatja az is, hogy ez egy gagyi utánzat. Sajnos olyat meg nem ismerek, aki többszörösét kifizette volna valami neves ELM327 eszközért, pedig kíváncsi lennék egy ilyen tapasztalatra is.

Pont azért nem kapcsoltam ki a programot, hogy ne nullázza a trip adatokat. Ekkor vettem észre, hogy tovább számol. Szóval a program kikapcs nálam nem játszik. Amire viszont rájöttem: Ha motor leállítás után visszaadom a gyújtást (nem indítózok) 10-20mp-re akkor ráfrissít az adatokra és leáll a számláló. Nem szép megoldás de így működik.

Olcsó ELM-et használok, de az csak egy iteface, szóval hogy mikor milyen adatot használ és milyen sűrűn frissíti szerintem mind a torque program feladata/hibája.

Abban nekem is sokat segített, hogy jobban odafigyelek a fogyasztásra, így tankolásoknál már bőven megtérült a torque pro és az ELM ára :)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem az önindító elektromos kérdés :) Úgy néz ki szép lassan megadja magát, indításkor olyan hangja van, mint amikor járó motornál ráindítok, meg 1-2x előfordul, h kicsit nehezebben indít (nem, nam aksi, mert az zsír új és tele van :) ). A kérdés: nem tudom eldönteni,h vegyek újat vagy csak újítassam fel. Mondjuk azért megnézetem autó villanyásszal, h mi baja lett. Egy munkatársam mondta, h felesleges újat venni, mert ott is csak felújítottat adnak. A Unixnál néztem az árakat de ott fel volt tüntetve, h új vagy felújított.
De a kérdés marad, újítassam fel vagy jobban járok egy újjal?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem az önindító elektromos kérdés :) Úgy néz ki szép lassan megadja magát, indításkor olyan hangja van, mint amikor járó motornál ráindítok, meg 1-2x előfordul, h kicsit nehezebben indít (nem, nam aksi, mert az zsír új és tele van :) ). A kérdés: nem tudom eldönteni,h vegyek újat vagy csak újítassam fel. Mondjuk azért megnézetem autó villanyásszal, h mi baja lett. Egy munkatársam mondta, h felesleges újat venni, mert ott is csak felújítottat adnak. A Unixnál néztem az árakat de ott fel volt tüntetve, h új vagy felújított.

De a kérdés marad, újítassam fel vagy jobban járok egy újjal?

Szia!

Újíttasd fel, az önindító szerencsére még nem az az eldobható kategória, javítható. A kopó alkatrészek cseréje, egy kis tisztítás és kenés után nagy valószínűséggel tökéletes állapotba hozható, felesleges rögtön újat venni. Esetleg becseréled egy felújítottra.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Okosok segítsetek!

Hoztak nekem egy 2000 évjáratú x20dtl G kombit kintről, szép és jó meg minden de:

- nem volt benne bc kapcsoló, de a Mid kijelző bent volt. Kapcsoló be, de nem lehet léptetni és nullázni sem. Csak a megtehető utat mutatja. Vettem másik kijelzőt de az is detto ugyan ez. Cikkszáma is azonos.

- a lámpa controll modult viszont kihagyták, raktam bele egy bontottat de erre sem reagál

Biztitáblát feltöltöttem, villanyokat megkapja kiméricskéltem. Bár a szintjelzők és a fékkopás jelzők nincsenek bent.

Mi van ilyenkor? Valaki találkozott már ilyennel?

Tech2-vel kell programozni? Ha valakinek van és leírná milyen menü pontok alatt lehet megtalálni?

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Újíttasd fel, az önindító szerencsére még nem az az eldobható kategória, javítható. A kopó alkatrészek cseréje, egy kis tisztítás és kenés után nagy valószínűséggel tökéletes állapotba hozható, felesleges rögtön újat venni. Esetleg becseréled egy felújítottra.

Kössz, akkor felújítatom, az azér bőven olcsóbb, mint az új :) Tipp esetleg, h ebben az állapotban még augusztus közepéig kibírja-e? Ma is, mikor indultam melóból haza kb 5 másodpercet indított mire elkapta, a mutatóim feküdtek az utolsó kettőben. Melóba indulásnál délbe, mondhatni pöc röf. Persze az idióta hangja maradt :P

Még lenne egy olyanom hogy...A napi km számláló LCD-m eléggé hiányos, de ha megyek 3-4 km-t akkor hirtelen megjavul és utána jó is marad. De van, h egyből jó, beülök, gyújtás és látok mindent. Erre ötlet esetleg?

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló?

volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát?

ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak...

előre is köszi a válaszokat!

Link to comment
Megosztás:

sziasztok

Következőben kérném hozzáértők válaszát. Szeretném kicsit módosítani itt- ott a kocsit. Mostani részben a hátsó fékdobot cseréltetném le féktárcsákra. Kérdésem, alkatrészek+ szerelési kts.-en felül milyen egyéb költségekkel járna egy ilyen módosítás? Kell ezután szigorított kpm vizsga vagy hasonló?

volt aki már csinált hasonlót s esetleg leírná a menetét, tapasztalatát?

ezek még csak tervek szerelőműhelyben még nem voltam előtte tudni akarom h kb mivel számoljak...

előre is köszi a válaszokat!

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdONTYzaEZRaGkwTjg/edit?pli=1

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.