Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

És tettél elé valami biztosítékot, vagy csak simán elvitted az akksiról a kábeleket?Hol vezetted el?

Biztosíték feltétlenül kell elé (az akksinál)! De szerintem felesleges külön vezetéket húzogatni, van már ott egy szép vastag áramvezeték a bal-hátsó lámpa mögött a kötegben, arról nyugodtan le lehet venni. Mikor az utánfutó vezetékeit kötöttem be akkor néztem én is ki azt magamnak ilyen célra.

Elküldve

Biztosíték feltétlenül kell elé (az akksinál)! De szerintem felesleges külön vezetéket húzogatni, van már ott egy szép vastag áramvezeték a bal-hátsó lámpa mögött a kötegben, arról nyugodtan le lehet venni. Mikor az utánfutó vezetékeit kötöttem be akkor néztem én is ki azt magamnak ilyen célra.

na én pont azt alkalmaztam :)

Elküldve

Biztosíték feltétlenül kell elé (az akksinál)! De szerintem felesleges külön vezetéket húzogatni, van már ott egy szép vastag áramvezeték a bal-hátsó lámpa mögött a kötegben, arról nyugodtan le lehet venni. Mikor az utánfutó vezetékeit kötöttem be akkor néztem én is ki azt magamnak ilyen célra.

Kárpitot hogyan lehet lebontani a csomagtartóban?

Elküldve

Ha a Coupé ugyanaz mint a többi karosszériaváltozat (valószínű...), akkor vedd le belül a hátsó lámpa szerelőfedelét (mintha izzót cserélnél), hajtsd fel a padlókárpitot a csomagtérben hogy ne legyen útban (sőt én még a hátsó ülést is előredöntöttem), aztán az oldalkárpitot valahol alányúlva egy határozott rántással le lehet venni a helyéről. Patentekkel van felrakva amik a kárpit mögötti lemezben kialakított lyukakba pattannak bele, a másik felül meg egyszerűen rá van ragasztva a csomagtérkárpit hátoldalára. Ha nincs szerencséd akkor ez a ragasztás elenged, de akkor sincs gond, visszatétel előtt újra fel kell ragasztani a patenteket. Én is így jártam, de egy bármilyen forró ömledékes ragasztópisztoly tökéletesen megfelelő a patentek visszaragasztására:

824013_LB_00_FB.EPS_400.jpg

  • Like 1
Elküldve

Nekem 5 ajtós van, én nem emlékszem ott patentokra, úgy rémlik a padlóborítás kivétele, és talán a felül lévő műanyag elem - amin a kalaptartó fekszik - néhány csavarjának kivétele után már fel tudtam annyira hajtani, hogy kényelmesen tudtam dolgozni tőle. Régen volt, pontosabban már nem emlékszem, de nem volt nagy ügy, eléggé adta magát.

update:

Ja, és még az elsősegély doboz műanyag rekeszét kell kivenni, nem emlékszem van-e benne csavar, vagy csak pattintós, de könnyen kijön az is. Meg talán a csomagtérvilágítást, az is pattintós.

  • Like 1
Elküldve

Betettem a VW9 relét a kocsiba.Ha hátrahúzom a kart, akkor jön az ablakmosó folyadék, de az ablaktörlő meg sem mozdul. A szakaszos törlés csak a második fokozattól megy.A hátsó ablaktörlő működik rendesen.Tehát ha egyet kattintok felfelé a karon, akkor nem történik semmi, csak a következő fokozattól megy az ablaktörlő..

Rossz a relé amit vettem?

Elküldve

Nekem 5 ajtós van, én nem emlékszem ott patentokra, úgy rémlik a padlóborítás kivétele, és talán a felül lévő műanyag elem - amin a kalaptartó fekszik - néhány csavarjának kivétele után már fel tudtam annyira hajtani, hogy kényelmesen tudtam dolgozni tőle. Régen volt, pontosabban már nem emlékszem, de nem volt nagy ügy, eléggé adta magát.

update:

Ja, és még az elsősegély doboz műanyag rekeszét kell kivenni, nem emlékszem van-e benne csavar, vagy csak pattintós, de könnyen kijön az is. Meg talán a csomagtérvilágítást, az is pattintós.

Ezek szerint mégis teljesen más a Coupé mint a 3/5 ajtós:

Nekem ugye fix a kalaptartóm, ha akarnám se tudnám kivenni, valamint nincsen semmiféle rekeszem az elsősegélydoboznak. A csomagtérvilágítás meg a kivehetetlen fém kalaptartó aljában van, a kárpit leszedéshez nem kell piszkálni. :blush:

Elküldve

Betettem a VW9 relét a kocsiba.Ha hátrahúzom a kart, akkor jön az ablakmosó folyadék, de az ablaktörlő meg sem mozdul. A szakaszos törlés csak a második fokozattól megy.A hátsó ablaktörlő működik rendesen.Tehát ha egyet kattintok felfelé a karon, akkor nem történik semmi, csak a következő fokozattól megy az ablaktörlő..

Rossz a relé amit vettem?

Hogyan szerelted be? Mit hová kötöttél?

Javaslom ez alapján nézd át, hogy minden a helyén van-e?: https://sites.google.com/site/opelccled/komfort-ablaktoerlo

Közelebbit ennyi információból nem tudok mondani.

Elküldve

Hogyan szerelted be? Mit hová kötöttél?

Javaslom ez alapján nézd át, hogy minden a helyén van-e?: https://sites.google.com/site/opelccled/komfort-ablaktoerlo

Közelebbit ennyi információból nem tudok mondani.

Ez alapján csináltam.

Forrasztottam mindent.Nem változott semmi, ugyanúgy nem töröl.

Visszaraktam az eredeti relét, és azzal is ugyanazt a hibát produkálja.Úgyhogy most már egyáltalán nincsen első fokozatom, és egyáltalán nem működik az, hogy hátrahúzom a kart és spriccel és töröl.

Valamit nagyon elrontottam.

Elküldve

Ez alapján csináltam.

Forrasztottam mindent.Nem változott semmi, ugyanúgy nem töröl.

Visszaraktam az eredeti relét, és azzal is ugyanazt a hibát produkálja.Úgyhogy most már egyáltalán nincsen első fokozatom, és egyáltalán nem működik az, hogy hátrahúzom a kart és spriccel és töröl.

Valamit nagyon elrontottam.

Szia!

Amikor én szereltem be a VW99-et ugyan ez a hiba jött elő. Lebontott burkolatoknál minden jó volt. Mikor összeraktam akkor meg ez a hiba, nem volt spriccelés és az első fokozat bizonytalan volt.

Késes csatlakozót használtam. Hiba volt. Forrasztás után rendben működött.

Biztos nálad is valahol valami szétcsúszott. Gondolom/remélem!

szerk.: ablakmosásnál nem volt törlés, úgy ahogy neked

Elküldve

Ez alapján csináltam.

Forrasztottam mindent.Nem változott semmi, ugyanúgy nem töröl.

Visszaraktam az eredeti relét, és azzal is ugyanazt a hibát produkálja.Úgyhogy most már egyáltalán nincsen első fokozatom, és egyáltalán nem működik az, hogy hátrahúzom a kart és spriccel és töröl.

Valamit nagyon elrontottam.

Akkor kezdd a legelején, nézd meg kap-e áramot a 15-lábára a relé a kapcsolót szakaszos állásba kapcsolva. Ellenőrizd a biztosítékot. Ha az ablakmosó szivattyú se megy, akkor sanszos hogy csak kilőtted valamivel a biztosítékát, mert az ugyanonnan kap áramot, de egyébként különálló a relétől.

Elküldve

Akkor kezdd a legelején, nézd meg kap-e áramot a 15-lábára a relé a kapcsolót szakaszos állásba kapcsolva. Ellenőrizd a biztosítékot. Ha az ablakmosó szivattyú se megy, akkor sanszos hogy csak kilőtted valamivel a biztosítékát, mert az ugyanonnan kap áramot, de egyébként különálló a relétől.

Az ablakmosó szivattyú megy, mert amikor hátrahúzom a kart akkor spricceli a folyadékot, csak a kar nem mozog.Ekkor ha jól emlékszem 3x kell törölnie.Sajna most meg sem mozdul.Viszont a többi fokozat az jó.

Elküldve

Sziasztok!

Elméletileg pontosan úgy építettem meg a Behr repairt ahogy a Sötét Úr oldalán megtalálható. A mikrokapcsoló szépen megállítja, de vissza egyik kapcsolótól se hajlandó indulni. Ha a tengely középen van, szépen megy jobbra-balra. 1N4007 dióda polaritás ahogy a képen,mikrokapcsoló, még a kábel színek is u.a. .

Tehát bénáztam ,de hol? Sajna a műszaki rajzhoz nem értek, de némi kézügyességgel meg vagyok áldva. Ha valaki konyhanyelven el tudná mondani mit rontottam el, megköszönném.

Üdv Xenof

Elküldve

Valószínűleg, a diódák vannak fordítva.

Vagy a mikrokapcsolót nem a megfelelő lábakra kötötted.

NC: normál zárt. (alap helyzetben vezet a common lábbal, benyomott gombbal nyit, nem vezet) ez megy a csatlakozóra.

NO: normál nyitott. (alap helyzetben nyitva, nem vezet a common lábbal, benyomott gombbal vezet a common lábbal) ide megy a dióda "csíkos" fele, a másik fele az NC-re.

Common: közös. (mind a két másik láb erre fog vezetni) ez megy a motorra, mind a két kapcsolónál!

Amit én vettem kapcsolón mindent fordítva kell kötni az elmondás alapján.

Reggel kiderül, hogy jól értettem-e.

Köszönöm a segítséget.

Xenof

Elküldve

És tettél elé valami biztosítékot, vagy csak simán elvitted az akksiról a kábeleket?Hol vezetted el?

Igen, tettem egy biztosíték tartót, biztosítékkal.

A kábelek elvezetése nem volt a legegyszerűbb, a legnehezebb feladat a tűzfalon áthúzni.

Azután elvezettem a küszöbborítás alatt.

  • Like 1
Elküldve

Mekkora a terhelhetősége a szivargyújtónak?Mert arra gondoltam, hogy párhuzamosan bekötök egy másikat a hátsó hamutartóhoz.

Elküldve

Mekkora a terhelhetősége a szivargyújtónak?Mert arra gondoltam, hogy párhuzamosan bekötök egy másikat a hátsó hamutartóhoz.

10-16A lehet. meg kellene nézni a biztosítékát, de ha nem akarod nagy fogyasztónan akkor nyugodtan...

Elküldve

Nincs benne ilyen.

A veramon semmiféle állítási lehetőséget nem biztosít a DRL-hez (minek is?), egyszerűen csak bekapcsolja kb. 1000 1/min fordulatnál, és kikapcsolja ha megszűnik a fordulatszámjel.

Elküldve

Valószínűleg, a diódák vannak fordítva.

Vagy a mikrokapcsolót nem a megfelelő lábakra kötötted.

NC: normál zárt. (alap helyzetben vezet a common lábbal, benyomott gombbal nyit, nem vezet) ez megy a csatlakozóra.

NO: normál nyitott. (alap helyzetben nyitva, nem vezet a common lábbal, benyomott gombbal vezet a common lábbal) ide megy a dióda "csíkos" fele, a másik fele az NC-re.

Common: közös. (mind a két másik láb erre fog vezetni) ez megy a motorra, mind a két kapcsolónál!

Asszem valamit rosszul logikáztam, mert nem változott a helyzet, ezért google-on néztem képet a mikrókapcsoló bekötésről (Nc, No, C). Kiderült, hogy az első megoldás volt a jó, de a bekötés mégsem működik. Az igazsághoz hozzátartozik,hogy Behr van a dobozra írva, de MES Swiss Made is(30.93680.00 B B0443090.12637)elméletileg nem kéne számítania, nem? Delhinél a dióda polaritás fordított esetleg, vagy még mit lehet elrontani? Akármi is a megoldás, most már érdekel.

Üdv X

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.