Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok ! 1.4 16V X14XE... hol talalok a motorterben egy gyujtasra kapcsolo +12V-ot ? Jo lenne valahol a motorterben levo rele dobozban vagy annak kozeleben :).

Vagy kenyetelen vagyok az utasterbol hozni egyett a biztositek tablarol ??? Allando +12V-ot mar csinaltam oda a fenyszoromosonal mivel az nincs a kocsiban, de nekem olyan kene ami a gyujtas raadasanal ad +12V-t vagy esetleg testet !? Elore is koszonom !

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok ! 1.4 16V X14XE... hol talalok a motorterben egy gyujtasra kapcsolo +12V-ot ? Jo lenne valahol a motorterben levo rele dobozban vagy annak kozeleben :).

Vagy kenyetelen vagyok az utasterbol hozni egyett a biztositek tablarol ??? Allando +12V-ot mar csinaltam oda a fenyszoromosonal mivel az nincs a kocsiban, de nekem olyan kene ami a gyujtas raadasanal ad +12V-t vagy esetleg testet !? Elore is koszonom !

ez engem is érdekelne, DRL bekötés miatt. /nekem X16XEL/

Link to comment
Megosztás:

a drl -nek nem kell ,csak 12v akumulátor-ról,a többit a vezérlő elektronika el végzi.

Igen, ha van vezerlo elektronika, de nekem nincs, igy relekkel oldanam meg, h kikapcsoljon a lampa kapcsolaskor de jo lenne talani a reledoboz kozeleben vagy benne egy gyujtasra kapcsolo +12V-t. Probaltam keresni de egyenlore nem talatam olyan labat (ventillator, stb) a reledobozban ami ilyen lenne.

Link to comment
Megosztás:

A válasz a kérdésedre a gyári MID (a fentiek alapján TID-ed van), illetve a Veramon beszerelése. Utóbbira keress rá itt a fórumon illetve Google-n, sok okosságot tud. Többünknek már van ilyen. A teljes funkciós gyári MID drágább, a Veramon olyan ~20e Ft körül megvan. A teljes műszerfalat ugyan nem, de a középkonzolt mindegyikhez ki kell szerelni.

Link to comment
Megosztás:

A klip "TID MID-esítést" mutat. A TID-hez lehet kapni egy elektronikus panelt, melyet a műszer átalakítása nélkül lehet rádugni a 12 érintkezős csatlakozóra. Ennél a megoldásnál azonban más csatikat is meg kell "buherálni", de pontos fényképes leírás is van hozzá.

Az a típus, amit én rendeltem, az eredeti MID helyére került. Ez utóbbi azoknak lehet jó megoldás, akiknek pixelhibás a kijelzőjük, míg a másik azoknak is, akik a TID-jüket szeretnék felturbózni.

Egyébként sokat tud:

  • Pillnatnyi fogyaztást mér
  • Átlag fogyasztást számol l/100km
  • Átlag sebességet számol
  • Mutatja az üzemanyag tankban lévő üza. mennyiséget
  • Kiszámolja a következő tankolásig megtehető út hosszát
  • Fordulatszámot mutat
  • Aktuális jármű sebességet mutat
  • Taximeter van beépítve a programba
  • Stopper funkció van beépítve a programba
  • Aksi töltöttséget mér
  • Külső és (opcionálisan) belső hőmérsékletet mér
  • Időt és dátumot mutat
  • Ellenőrzi az aksi töltöttésget
  • Ellenőrzi az olajszintet
  • Ellenőrzi a hűtőt
  • Ellenőrzi a hűtővíz szintjét
  • Ellenőrzi az ablakmosó folyadék szintjét
  • Figyeli és jelzi a motor túlmelegedését
  • Ellenőrzi a fékbetét vastagságát
  • Ellenőrzi a kéklámpa kacsoló működőképességét
  • Ellenőrzi a féklámpákat
  • Ellenőrzi a fényszórók működőképességét
  • Jelzi az út jegesedését
  • Képes PIN kódos immobiliozer feladatot ellátni
  • Képes a manuális légkondícionálót a belső és külső hőmérséklet függvényében vezérelni
  • Képes magyarul "megszólalni"
  • Számos egyéb adatot lehet közvetlenül megadni, pl gumiméret, motortípus (CPU), üzemanyag tank nagysága
  • Programozható a fényereje

azt mondja meg nekem mar valaki hogy akkor en mit kell megvegyek/rendeljek h nekem is mutassa a pillanatnyi fogyasztast stb stb , 2001-es astram van 1.6 8szelepes es nincs gyari computerbord benne

Link to comment
Megosztás:

Ha még mindig a Veramonra gondolsz, akkor íme az árlista az oldalukról:

1035716-20130520-Mqv95c.jpg

A pirossal bekeretezett tételek mindenképpen kellenek, a kék opciós (ha van klímád és szeretnéd hogy a Veramon vezérelje csak akkor, egyébként nem feltétlenül szükséges), a sárgával bekeretezett tétel pedig csak Twinport motorhoz kell, neked a fentiek alapján Z16SE-d van, ahhoz nem szükséges. Az árakat (cseh koronában) látod a tételek mellett, az itthoni végösszeg függ még a mindenkori árfolyamtól illetve a postaköltségtől, valamint kell még venned egy BC-kapcsolós ablaktörlőkart amivel kezeled majd a computert, mert azt a készlet nem tartalmazza. Nekem volt ilyenem, úgyhogy nem emlékszem a pontos árra, de ha jól rémlik utángyártottat olyan 6000Ft körüli ártól lehet kapni. (Ami neked kell annak a gyári cikkszáma 90413243, katalógusszáma pedig 12 41 135. Ezen cikkszámok alapján megveheted ugyan eredeti gyári változatban is bármelyik Opel-szalonban, de úgy az ára 20e Ft++, szóval inkább utángyártottat keress..)

Valami ilyesmit keress (látszik a végén a két, R-el és S-el jelölt gomb, azok a computer kapcsolói):

$(KGrHqF_!hsE-RcrILg7BP4FQu2cMg~~60_1__4

Megrendelni itt tudod: http://veramon.czweb.org/en_kontakt.html (Angolul vagy csehül írj neki mailt és megírja a részleteket), és ha kész lett a beszerelés, akkor valami ilyesmi lesz a végeredmény:

Link to comment
Megosztás:

Ha még mindig a Veramonra gondolsz, akkor íme az árlista az oldalukról:

A pirossal bekeretezett tételek mindenképpen kellenek, a kék opciós (ha van klímád és szeretnéd hogy a Veramon vezérelje csak akkor, egyébként nem feltétlenül szükséges), a sárgával bekeretezett tétel pedig csak Twinport motorhoz kell, neked a fentiek alapján Z16SE-d van, ahhoz nem szükséges. Az árakat (cseh koronában) látod a tételek mellett, az itthoni végösszeg függ még a mindenkori árfolyamtól illetve a postaköltségtől, valamint kell még venned egy BC-kapcsolós ablaktörlőkart amivel kezeled majd a computert, mert azt a készlet nem tartalmazza. Nekem volt ilyenem, úgyhogy nem emlékszem a pontos árra, de ha jól rémlik utángyártottat olyan 6000Ft körüli ártól lehet kapni. (Ami neked kell annak a gyári cikkszáma 90413243, katalógusszáma pedig 12 41 135. Ezen cikkszámok alapján megveheted ugyan eredeti gyári változatban is bármelyik Opel-szalonban, de úgy az ára 20e Ft++, szóval inkább utángyártottat keress..)

Valami ilyesmit keress (látszik a végén a két, R-el és S-el jelölt gomb, azok a computer kapcsolói):

Megrendelni itt tudod: http://veramon.czweb.org/en_kontakt.html (Angolul vagy csehül írj neki mailt és megírja a részleteket), és ha kész lett a beszerelés, akkor valami ilyesmi lesz a végeredmény:

koszonom szepen , meg anyit szeretnek kerdezni hogy ha nem szeretnek kart cserelni hanem tennek 2 gombot(kapcsolot) valahova a muszerfalra azt ugy meglehet oldani? v kell feltetlenul a kar is? ( s ez tud atlag fogyasztast szamolni 100km-en? nkm ez lenne a fontos)

Módosítva : hening
Képpel idézés.
Link to comment
Megosztás:

koszonom szepen , meg anyit szeretnek kerdezni hogy ha nem szeretnek kart cserelni hanem tennek 2 gombot(kapcsolot) valahova a muszerfalra azt ugy meglehet oldani? v kell feltetlenul a kar is? ( s ez tud atlag fogyasztast szamolni 100km-en? nkm ez lenne a fontos)

Természetesen tudja az átlagfogyasztást. Természetesen nyomógombokkal is meg tudod oldani, de miért variálnál vele? Bontottan is tudsz kart szerezni, de az utángyártott is tökéletesen megfelel. Nem gondolom, h két normális nyomógomb annyival olcsóbb lenne, mint amennyivel ocsmányabb... Szerintem...

Link to comment
Megosztás:

Na igen. Nekem ha ez a két alternatívám lenne hogy veszek hatezerért utángyártott kart vagy hatszázért két nyomógombot amit belekókányolok a műszerfalba, akkor inkább az előbbi. A bontott is esélyes (B Omegákban gyakrabban találni, és azokban még állítható intervallumú ablaktörlőpoti is van), de erre mifelénk az sem olcsóbb mint az új utángyártott...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Elkészülten én is a hátsó dobfék tárcsafékre történő átépítéssel.

Nagyon nagy köszönet gezolinak a segítségért!!!

Ami problémáim adódtak:

Kézifék esetén a jobb hátsó gyengébben fog mint a bal oldal. Van rá mód tárcsaféknél a fékerő beállítására?

A kötél hossz megegyezik, a kötél útja megegyezik. Betétet tárcsák újak mindkét oldalon.

Amit tudni kell, hogy a bal oldalon utángyártott munkahenger van. Sajnos ezt vásárláskor nem vettem észre.

Kézenfekvő lenne, hogy emiatt van az eltérés. Üzemi féknél úgy tűnik, egyszerre fog, ott nem tapasztaltam különbséget.

Szóval lehet kéziféken valamit állítani? Vagy ez ilyen. Ha bekopik lehet jobb lesz...

A másik kérésem, hogy akinek hátul tárcsaféke van, az rakna fel képet a kézifék kötél elvezetéséről?

És a hátsó hídon lévő kötél tartó konzol is érdekelne. Továbbá, hogy a kötél hogyan megy el a lengéscsillapító és a felni között, mellett, alatt...

Köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársak!

Veramon beszerelése előtt állok, TID kijelző, Z14XEP motor. Kérdésem - a fórumon visszaolvasva ellentmondó leírások vannak - a TID kijelzőre vonatkozik:

Sohasem volt benne gyári rádió (classic modell), az alsó sorban mindig a dátum látszik, a rádió infók nem látszanak- logikus az ISO csatlakozó 2 alsó részét használja a JVC fejegység.

Ha a két gombot egyszerre megnyomom asszem k012 jelenik meg, (vagy a sebesség).

Kérdés: kell-e majd "felprogramozni", hogy lássam a Veramon értékeit.

Köszönettel, várom a választ: F.L.

Link to comment
Megosztás:

Tisztelt Fórumtársak!

Veramon beszerelése előtt állok, TID kijelző, Z14XEP motor. Kérdésem - a fórumon visszaolvasva ellentmondó leírások vannak - a TID kijelzőre vonatkozik:

Sohasem volt benne gyári rádió (classic modell), az alsó sorban mindig a dátum látszik, a rádió infók nem látszanak- logikus az ISO csatlakozó 2 alsó részét használja a JVC fejegység.

Ha a két gombot egyszerre megnyomom asszem k012 jelenik meg, (vagy a sebesség).

Kérdés: kell-e majd "felprogramozni", hogy lássam a Veramon értékeit.

Köszönettel, várom a választ: F.L.

Nekem sem volt gyári rádióm, és én sem igazodtam ki teljesen a leírásokban.Szóval amikor nekem átírták a régió kódot, onnantól kezdve amikor bekapcsoltam a Pioneer fejegységet, akkor az alsó sor letünt, és csak az idő és a hőmérséklet látszott.Amikor meg kikapcsoltam, akkor megint látszott minden..Amikor beüzemeltem a veramont, akkor az látszódott az alsó sorban.

Link to comment
Megosztás:

ez engem is érdekelne, DRL bekötés miatt. /nekem X16XEL/

Na megoldottam a DRL kerdest ha mar ugy is volt egy kis olaj, hutofolyadek, szurok, gyertya csere.

A lenyeg ,h en az ablaktorlo motorrol szedtem +12V-ot ami gyujtsra kapcsolt (ha jol emlekszem 30A de nekem ugy is csak a rele vezerleshez kellett).

Lekaptam a ket lapatot (elotte esetleg erdemes megjelolni ,hogy is alltak) es a muanyag alatt van a motor a reledoboz felett.

A fekete vezetek a csatlakozon ami gyujtasra kapcsolt +12V, raadasul pont a reledoboz felett van igy "konnyen" bevittem a reledobozba a gumigomban keresztul es a meglevo kabelcsatornaba berakva ami bemegy a reledobozba. A +12V-ot ami a lampakat hajtja azt pedig az elokeszitett fenyszoro mosorol szedtem mivel nekem nincs, beraktam a biztositek tablaba egy 3A-es biztit es igy kaptam oda +-at. (mar nem emlekszem de talan a 9-es)

Mar csak ket rele kellett amit beraktam a reledobozba es muxik a DRL gyujtasra es lekapcsol a tompitottra. Tudom ,h most mar a helyzetjelzore is le kene kapcsolnia de nekem egyenlore igy mukodik (jobban nez ki) sztem.

Csak sajat felelossegre !

:)

Udv!

Link to comment
Megosztás:

A verdában gyári immo és (rhino)riasztó van. Ez a gyári riasztója? . Ha be van riasztva és kinyitom kulccsal az ajtót elkezd szirénázni viszont a motort be tudom indítani. Ez azért van mert az immo felül bírálja vagy esetleg a riasztó rosszul van bekötve? Néha csinál olyat hogy riasztott állapotban kikapcsolom a riasztót kinyitom az ajtót visszacsukom és az újboli beriasztásnál szirénázik egy rövidet. Ezt miért csinálhatja?

Link to comment
Megosztás:

A verdában gyári immo és (rhino)riasztó van. Ez a gyári riasztója? . Ha be van riasztva és kinyitom kulccsal az ajtót elkezd szirénázni viszont a motort be tudom indítani. Ez azért van mert az immo felül bírálja vagy esetleg a riasztó rosszul van bekötve? Néha csinál olyat hogy riasztott állapotban kikapcsolom a riasztót kinyitom az ajtót visszacsukom és az újboli beriasztásnál szirénázik egy rövidet. Ezt miért csinálhatja?

Az nem gyári riasztó. Hogy be tudod indítani a riasztás ellenére, az azért van, mert a gyári immo teljesen függetlenül működik az utólagos riasztótól, aminek meg nincs (vagy nincs bekötve) saját indításgátló funkciója.

Link to comment
Megosztás:

Az nem gyári riasztó. Hogy be tudod indítani a riasztás ellenére, az azért van, mert a gyári immo teljesen függetlenül működik az utólagos riasztótól, aminek meg nincs (vagy nincs bekötve) saját indításgátló funkciója.

Nézegettem a neten ezt a riasztór de ott külön távirányítót írnak hozzá. Azonban én a reteszeléskor aktiválom a riasztót. Ez egy opciója lehet vagy pedig a kulcs aktiválja mikor reteszelem illetve deaktiválja mikor kinyitom a távirányítóval? Ez nem világos nekem. A lényeg hogy nincs hozzá semmim csak a két gombos kulcs.

Link to comment
Megosztás:

Vannak olyan riasztók amik a gyári távirányítóval működnek, az enyém is ilyen (nem Rhino). Én mondjuk direkt ilyet kerestem, nem szerettem volna két távirányítóval bonyolítani az életemet: az egyikkel a gyári központi zárat oldom, a másikkal meg a riasztót?

A gyári riasztót onnan ismered meg hogy a belső világítás lámpatestjében benne vannak az ultrahangérzékelők, valahogy úgy mint ennek:

$T2eC16F,!wsE9suw))7vBRjr!MPEHw~~60_12.J

...valamint a vészvillogó kapcsolóban van egy kicsi piros led ami a riasztó üzemjelző ledje (akkor villog amikor aktív) Ha ilyened nincs akkor nem gyári a riasztó.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

A verdában gyári immo és (rhino)riasztó van. Ez a gyári riasztója? . Ha be van riasztva és kinyitom kulccsal az ajtót elkezd szirénázni viszont a motort be tudom indítani. Ez azért van mert az immo felül bírálja vagy esetleg a riasztó rosszul van bekötve? Néha csinál olyat hogy riasztott állapotban kikapcsolom a riasztót kinyitom az ajtót visszacsukom és az újboli beriasztásnál szirénázik egy rövidet. Ezt miért csinálhatja?

Szerintem gyári vagy nem gyári riasztó, tök mindegy, a legfőbb kérdés, hogy a gyári immo miért nem tilt le függetlenül a riasztótól???

Link to comment
Megosztás:

Nézegettem a neten ezt a riasztór de ott külön távirányítót írnak hozzá. Azonban én a reteszeléskor aktiválom a riasztót. Ez egy opciója lehet vagy pedig a kulcs aktiválja mikor reteszelem illetve deaktiválja mikor kinyitom a távirányítóval? Ez nem világos nekem. A lényeg hogy nincs hozzá semmim csak a két gombos kulcs.

Lehet, hogy össze van hozva a központizárral, ahogy tgabika76 is írja, de a riasztó ismerete nélkül nem sok mindent tudok hozzászólni. Milyen típusú ez pontosan?

Szerintem gyári vagy nem gyári riasztó, tök mindegy, a legfőbb kérdés, hogy a gyári immo miért nem tilt le függetlenül a riasztótól???

Feltételezem azért, mert az eredeti kulcsával indította, amiben meg benne van az immo chip ami feloldja. És éppen azért, mert a riasztóval nem tudnak egymásról annak ellenére is feloldja, hogy közben az riaszt.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Meghozta a posta a veramont, a kérdés, hogy nekiálljak beszerelni, vagy keressek egy autóvillamosságist aki beköti nekem.
Esetleg valaki nem készített a beszerelésről egy hülyebiztos leírást, lehetőleg fényképekkel illusztrálva?
Z14XEP-be lenne, és a teljes csomagot megrendeltem....

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Meghozta a posta a veramont, a kérdés, hogy nekiálljak beszerelni, vagy keressek egy autóvillamosságist aki beköti nekem.

Esetleg valaki nem készített a beszerelésről egy hülyebiztos leírást, lehetőleg fényképekkel illusztrálva?

Z14XEP-be lenne, és a teljes csomagot megrendeltem....

Én már végigjártam ezt az utat.Nekem Glare68 fórumtárs segített elég sokat.

Elsőnek a kijelzőt kell ellenőrizni, hogy meg tudja-e jeleníteni az infót a veramon.Ha nem át kell íratni a kódot.

Ami itt van a fórumon leírás az nagyon jó.Azt is Glare68 csinálta.

Ha szemben állsz a kocsival, akkor balról az első injektor csatlakozóra kösd rá az opto csatoló vezetékét.

A klímánál egy fekete-zöld vezeték van, amit meg kell szakítani, és rákötni a két fehéret, de ez mind le van írva itt a fórumban.

Link to comment
Megosztás:

SZiasztok!

Meghozta a posta a veramont, a kérdés, hogy nekiálljak beszerelni, vagy keressek egy autóvillamosságist aki beköti nekem.

Esetleg valaki nem készített a beszerelésről egy hülyebiztos leírást, lehetőleg fényképekkel illusztrálva?

Z14XEP-be lenne, és a teljes csomagot megrendeltem....

ha sikerül veramont beépiteni és miden müködni fog képekkel dokumentáltd légy szíves (énekem még ezzel kételyeim vannak Z14XEP motor :::? ) :huh:

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.