Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

De igen, mert már 8 éves az autóm és nyengül a rugó az indexkarban. Majd lehet, hogy veszek egy új indexkart, vagy ezúton kérem a cartársakat, ha van valakinek új, vagy alig használt (tempomat miatt kivett) indexkarja, akkor azt szívesen megvenném.

Nekem van egy indexkarom amit szívesen neked adok ingyen, átvehető Budapesten az őrs vezér tere, 16.kerület körzetében, helyileg Kistarcsán. Ha érdekel csak írj privátba.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megcsináltam a lopásgátló áramkört.
Ugye ac pumba szál elvág, átvittem az anyós ülés lábához az ablakemelő vezérlőjéhez.
Na ott kerestem rajta egy kapcsolt 12 voltot. Meg is lett egy vékony piros vezetékben.
Erre kötöttem a relét, a testet pedig a testpontra természetesen. A testkábelben van egy kulcsos kapcsoló.
Következő a probléma:
Minden működik frankón, de a központi zár nem. Lenyomtam a gombot, akkor lezárt, de nyitni már nem nyitott.
A jobb hátsó ajtó gombját fel sem tudom húzni.
A komfort elektromos ablakot már megcsináltam korábban. Gondoltam, hogy elfelejtette a programot a gép, de újraprogramozás esetén sem csinál semmit.
Ha a kulcsot a zárba dugom akkor sem nyit a központi, csak a vezető ajtó. És ha tartom jobbra a zárba, akkor az ablakok sem húznak ahogy kéne.

Na vajon ez mitől lehet? Lekéne szállnom arról a kapcsolt 12 voltról a relével? Vagy szimplán lemerült az elem a távirányítóban ezért nem tudom programozni? Remélem nem nyírtam ki a kp. zár elektronikáját.

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma megcsináltam a lopásgátló áramkört.

Ugye ac pumba szál elvág, átvittem az anyós ülés lábához az ablakemelő vezérlőjéhez.

Na ott kerestem rajta egy kapcsolt 12 voltot. Meg is lett egy vékony piros vezetékben.

Erre kötöttem a relét, a testet pedig a testpontra természetesen. A testkábelben van egy kulcsos kapcsoló.

Következő a probléma:

Minden működik frankón, de a központi zár nem. Lenyomtam a gombot, akkor lezárt, de nyitni már nem nyitott.

A jobb hátsó ajtó gombját fel sem tudom húzni.

A komfort elektromos ablakot már megcsináltam korábban. Gondoltam, hogy elfelejtette a programot a gép, de újraprogramozás esetén sem csinál semmit.

Ha a kulcsot a zárba dugom akkor sem nyit a központi, csak a vezető ajtó. És ha tartom jobbra a zárba, akkor az ablakok sem húznak ahogy kéne.

Na vajon ez mitől lehet? Lekéne szállnom arról a kapcsolt 12 voltról a relével? Vagy szimplán lemerült az elem a távirányítóban ezért nem tudom programozni? Remélem nem nyírtam ki a kp. zár elektronikáját.

Üdv!

Szerintem vissza minden alapra!

Link to comment
Megosztás:

Na további fejlemény, hogy visszaraktam mindent gyárira. De, ha lezárom a központit egyből kicsapja a biztosítékot.

Remélem tudtok mondani valami hasznosat :\

Nem csináltál valahol egy zárlatot véletlenül :icon14:

Nem kisebb biztit tettél a helyére :icon14:

Link to comment
Megosztás:

Minden totál gyári mostmár. Persze ugyanazt a 20A-es biztit raktam vissza.

Hát annyira nem vagyok benne biztos, de hátha segít, ha leveszed az akkut egy kis időre. Hátha csak "megbolondult" valami.

Remélhetőleg nem halt meg a vezérlő.

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy jön a meleg és mindenki klímázik megint felvetődik a klíma hatása a teljesítményre kérdés.

Ebből adódik az a kérdésem, hogy megvalósítható - e az utólagosan valahogy mint a "komolyabb" autókban, hogy egy erősebb gázadásra

a kocsi érzi, hogy most mennie kell és kikapcsolja a klímát arra az időre.

Mi a véleményetek erről?

Megéri ezen gondolkozni? Kivitelezhető?

Link to comment
Megosztás:

Most, hogy jön a meleg és mindenki klímázik megint felvetődik a klíma hatása a teljesítményre kérdés.

Ebből adódik az a kérdésem, hogy megvalósítható - e az utólagosan valahogy mint a "komolyabb" autókban, hogy egy erősebb gázadásra

a kocsi érzi, hogy most mennie kell és kikapcsolja a klímát arra az időre.

Mi a véleményetek erről?

Megéri ezen gondolkozni? Kivitelezhető?

biztos hogy megoldható ,csak nem lesz egyszerű :)

Link to comment
Megosztás:

Üdv Cartársak!

Megtaláltam ma a hibát, hogy miért csapja le állandóan a kp. zár biztosítékot a gép!
Mondhatni igen nagy mákom volt, hogy egyáltalán megtaláltam.

Mivel azt tapasztaltam, hogy nyitásnál nem csapta ki, csak zárásnál ezért gyanakodtam a komfort e.ablakra is.
Persze furcsálltam, hogy eddig működött, aztán most annyi neki.
Mert mikor zárt az autó, egyből ugye az ablak megindul felfelé!
Nos a probléma a következő volt!
Megnéztem a kis kábelt amit beforrasztottam, ugye a komfort e.ablakhoz.
Láthatólag semmi baja nemvolt. De gondoltam leveszem a kábelt és kipróbálom úgy.
El is távolítottam a kábelt, aztán néztem hogy itt van valami bibi. A sok kis tüske közül az egyik megkezdte, egy
másik pedig át is szúrta a kábel szigetelését. És így ugye zárás után, egyből indulna az ablak, de így rövidre zárt
és ezért szállt el egyből a biztosíték.
Úgyhogy, egyáltalán semmi köze sem volt az lopásgátló áramkörnek hozzá, csak valószínűleg erősen fogtam meg
a dobozt és így átszúrtam a kábel szigetelését.
Persze ez az én pancserságom, de azért jó tanácsként, azt mondom, hogy ha ott szereltek, erre figyeljetek! :)
Kicseréltem és egyből jó lett a gépsas! :)

http://kepfeltoltes.hu/view/130513/1es_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/view/130513/3as_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Bocs a kisregényért! :D

Üdv!

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :icon1:

Csináltam Glare68 -nak egy Komfort Index Elektronikát.

Ilyen lett:

3553426101_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Mivel ez mikrokontrollerrel van megvalósítva egyáltalán nincs probléma az indexkarral, úgy van programozva, hogy ne legyen, lehet új, vagy öreg az indexkar akár, teljesen mindegy.

Nekem ugye Suzuki IGNIS-em van és nekem is csinálta a villogást a másik irányba, ha visszament középállásba a kar.

Ezért aztán tettem róla, hogy ezt ne tegye! (programozás)

Ez a jó a mikrokontrollerekben, hogy azt csinálják, amire utasítást kapnak. Tulajdonképen egychipes mikroprocesszorok. Minden benne van mint egy nagy gépben, csak itt kicsiben.

Itt már be van dobozolva:

131543877002_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

... és a legvégén a doboz fedele is a helyén van:

9014467003_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Két konkrét kötéspontot keresek, de nem tudom, hogy hol követték el.

Az egyik az üzemanyagszivattyú kapcsolt vezetéke. A relé több helyre juttat el 12 V-ot,

Arra a helyre van szükségem, ahonnan már csak a szivattyú felé megy el a vezeték.

A másik pont az injektor kötéspontja a 12 V-ra.

Ilyen pontokat hol kell keresni?

A kábelkorbácsban kötnek, vagy a biztosítéktábla hátulján?

Megpróbáltam kibillenteni a biztosítéktáblát, de nem nagy sikerrel. A műanyag zsanérról sikerült letolni, valamelyest szabadabban mozgot, de nem tudtam kifordítani, hogy kihúzzam az utastérbe.

Mi a trükkje?

Köszönöm:

Levente

X16SZR

Link to comment
Megosztás:

km óra kivesz

mögötte van egy testpont csavar leteker

világításkapcsoló kivesz a hátsó foglalatot benyomod az m.falba

a zsanér csavarjai leteker 2db és most jön a szívás, kisebb a lyuk mint a biztitábla ki kell feszegetni

nem tudod hazavágni véleményem szerint, ne sajnáld egyedül a jobb szélére vigyázz

Link to comment
Megosztás:

km óra kivesz

mögötte van egy testpont csavar leteker

világításkapcsoló kivesz a hátsó foglalatot benyomod az m.falba

a zsanér csavarjai leteker 2db és most jön a szívás, kisebb a lyuk mint a biztitábla ki kell feszegetni

nem tudod hazavágni véleményem szerint, ne sajnáld egyedül a jobb szélére vigyázz

Ki kell szedni a reléket, és akkor kifér.

Link to comment
Megosztás:

Sztaleborult :(

Még jó, hogy a bal hátsó lámpabúrát nem kell kivenni :(

Köszönöm a segítséget, így már ki tudom venni a biztosítéktáblát.

A kötéspontokat ott fogom találni a tábla hátulján? Valami sínbe vannak rakva az összekötött vezetékek, vagy saruzva?

Levente

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.