Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

A TID kijelző alsó sorában jobb oldalon van egy [TP] jelzés.Ez micsoda?

Gyári RDS es rádió TP funkciójának bekapcsolt állapotát jelzi ha csak a TP van az azt jelenti hogy az állmás amit hallgatsz küldi a TP jelet ha [TP]-t látsz akkor azt jelenti hogy a TP be is van kapcsolva. A TP: Taraffic Program azaz azon rádióállomások esetén akik RDS be küldik a TP jelet ha közlekedési infót sugároznak akkor mikor CD/magnó üzembe van a fejegység és a TP be van kapcsolva akkor átvált rádióra, majd mikor vége akkor visszakapcsol, gyári fejegységeknél de szerintem a normális utólagosoknál állítható a TP hangereje is. Veramon esetén asszem vmi klímás üzemet jelez a TP nah de olyanom nincsen ezért ezt csak hallomásból tudom.

Link to comment
Megosztás:

Van valaki itt a fórumon, akinek Z14XEP a motor a kocsijában, és szerelt a kocsiba veramont?

A másik kérdésem, hogy amit rá kell dugni a veramonra csatlakozót, annak a jobb felső 1-es részében van egy NC nevezetű hely.Az micsoda?

NC = Not Connected vagyis üres, nincs bekötve

Nekem ugyan nincs veramonom, de ez a rövidítés általánosságban ezt jelenti.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Remélem jó helyre írom első hozzászólásom, mert eddig csak szorgos olvasó voltam :)

Nos, tulajdonomban van lassan 2 éve egy 2000es évj. 1,6 16V G Caraván. A motorommal igencsak meggyűlt a problémám (német import az egész autó) és szép lassan előjött rajta minden gond. (először vizet evett, aztán olajat,de azt sem keveset, és persze szép volt a füstje). Nos az olaj öntögetés megunása, illetve eme helyzet nem megfelelősége vezette oda, hogy sok 100ezret mondtak a motorom felújítására, és persze ahány szerelő annyi ár, és annyi mindent cseréltek volna, és egyik sem mondta, hogy utánna minden okés lesz. Adott az ötlet, veszek egy komplett donort, mert akkor még pár apróságot is át tudok tenni, ill alkatrészként ki tudom árulni a maradékot, így nem kerül annyiba. Ezzel nem is lett volna gond, ha nem hallgatok cimborám nagy mellényű "én értek hozzá" emberére. Vettem egy vaux opel g csapot seggű 2004-es 1,6 16V-s kicsi autót. gyerek: 2 nap alatt kicserélem, haver mondja, minden befér, minden oké. Mondom, ha te mondod, legyen. Műszaki ember lévén,természetesen a jelenlétem nélkül nem volt szerelés, és még, jó ,mert ugye az hogy a motor passzol, de hogy egy darab vezeték nem, me más a computer, meg minden...A lényeg,hogy megállítottam a szerelést, és mindent, és a kezembe vettem az egészet. Természetesen azt a 2 napi munkát nem fizettem meg,amivel engem 2 hónapnyi autószerelésre kárhoztattak. Mindezt persze munkaidő után...De, hogy büszke legyek magamra, magam beraktam az új motort,hűtőt, szervót, az új motortér kábelköteget, az új műszerfal kábelköteget, és persze az üzemanyag rendszert.

És most jön a lényegi kérdésem. Mindenem működik, kivéve az el. ablakom, ill az el. tükröm. A donorban volt el.ablak, de tükör nem. Adott az A oszlopnál lévő X1-es nagy 75 vagy hány lábú csati.
(nem tekintem lényegében hülyének ebben a témában,csak nem mindennap szed szét az ember egy autót, és rak össze, de mint a példa is bizonyítja nem lehetetlen) Ű
Szóval a lényegi segítség most jól jönne, ha tudnám annak az X1-es csatinak a lábkiosztását, hogy mit hol keressek, mert gyanítom, hogy a jobbkormányos verzióban, pár vezeték nem oda van befűzve ahová a balosban, és gyanítom, hogy emitt nem műxik az ablakom. Vagy, ha nem ezen a csatin múlik, akkor mi lehet a probléma? (én szerintem igen) van összehasonlításom a két autó csatijáról, és van jó pár tüske ami itt van ott nincs, és fordítva)

Bocsi a hosszú szövegért, de így akkor tiszta minden, legalábbis remélem. Ha most ott állnék, hogy meg kellene lépnem ezt a motorcserés történetet, akkor is donorral csinálnám, csak már nem szopatnám le magam pár dologgal :)

Robi

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő dologban kérnék némi útbaigazítást.

Gyári fényszórómosóm van, ami ugyebár felkapcsolt világításnál működik, ha spriccelek a szélvédőre. Erre az esetek többségében nincs szükség, de kiiktatni sem akarom. Hallottam már "időzítőrelé"-ről, vagy mi a pontos neve, nem tudom.

A kérdésem annyi lenne, hogy ezt egyszerűen ki kell cserélnem a biztosítéktáblán az egyik relére? Egyáltalán ott van külön reléje a fényszórómosónak és ha van, akkor melyik?

Vagy van erre valami megoldás? Mert az nekem tökéletes lenne, ha mondjuk csak 2-3sec után működne, ha rajta van a világítás és folyamatosan nyomom.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hátha tud valaki tanácsot adni a következő problémára. Egy hete vettem egy 1.4 Astrát (2001 évjárat). 300 km-t mentem vele minden gond nélkül, de a budapesti dugóban felforrt a víz, mint később kiderült letört a termosztáton lévő műanyag csonk. Ez nem is lenne érdekes, de az eset előtti percekben nem tudtam bekapcsolni az addig működő klímá (nem égett a led és a belső venti sem működött). Miután leállítottam a motort, a vízhűtő venti ment rendesen. Miután kicseréltük a termosztátot, ismét működött a klíma, viszont ahogy bekapcsoltam az ablaktörlőt kialudt a műszerfal világítás. Az a gyanúm, hogy a termosztát csonk nem magától tört le, hanem a klíma kapcsolgatása miatt a dugöban valamiért nem működött a vízhűtő venti és a nyomástól tört le. Attól félek most, hogy ha bekapcsolok valami elektromos dolgot akkor egy másik ismét megadja magát. Valakivel történt már hasonló?

Link to comment
Megosztás:

Szerintetek 5. sebességben 60-as tempónál a 4,5L pillanatnyi fogyasztás Z14XEP motornál helytálló?

Negyedikben 6,5-7 L.

Igen, de az átlagfogyasztás a mérvadó. A pillanatnyi sok mindentől függ (emelkedő, lejtő, ellenszél, hátszél, útburkolat, keréknyomás.....)

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Igen, de az átlagfogyasztás a mérvadó. A pillanatnyi sok mindentől függ (emelkedő, lejtő, ellenszél, hátszél, útburkolat, keréknyomás.....)

Megkérdeztem a Benda Dávidot :D hogy melyik ECU-t állítsam be.Azt mondta, hogy nekem nem kell semmit, mert nekem a veramon az ECU. Csak a fogyasztás korrekciót állítsam utána.Azt írta, hogy "That is N x 1.0000 . This value is zero correction.".

Tehát feltételezem, ha ez a nulla, akkor nekem 5x1.0000-re kell állítani, mivel 4 henger van.Nem is lehet többre állítani mint 5.

Link to comment
Megosztás:

Megkérdeztem a Benda Dávidot :D hogy melyik ECU-t állítsam be.Azt mondta, hogy nekem nem kell semmit, mert nekem a veramon az ECU. Csak a fogyasztás korrekciót állítsam utána.Azt írta, hogy "That is N x 1.0000 . This value is zero correction.".

Tehát feltételezem, ha ez a nulla, akkor nekem 5x1.0000-re kell állítani, mivel 4 henger van.Nem is lehet többre állítani mint 5.

Rosszul értelmezed, nem a fogyasztás a 0, hanem a korrekció (1-gyel szorzol, vagyis nem változik). N tehát amit most kiír neked fogyasztást. Ha a gyakorlatban többet mutat, mint amit tankoláskor számolsz, pl. 10%-kal, akkor 0.9000-re kell állítani, de ha mondjuk annyival kevesebbet, akkor 1,1000-re.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Hátha tud valaki tanácsot adni a következő problémára. Egy hete vettem egy 1.4 Astrát (2001 évjárat). 300 km-t mentem vele minden gond nélkül, de a budapesti dugóban felforrt a víz, mint később kiderült letört a termosztáton lévő műanyag csonk. Ez nem is lenne érdekes, de az eset előtti percekben nem tudtam bekapcsolni az addig működő klímá (nem égett a led és a belső venti sem működött). Miután leállítottam a motort, a vízhűtő venti ment rendesen. Miután kicseréltük a termosztátot, ismét működött a klíma, viszont ahogy bekapcsoltam az ablaktörlőt kialudt a műszerfal világítás. Az a gyanúm, hogy a termosztát csonk nem magától tört le, hanem a klíma kapcsolgatása miatt a dugöban valamiért nem működött a vízhűtő venti és a nyomástól tört le. Attól félek most, hogy ha bekapcsolok valami elektromos dolgot akkor egy másik ismét megadja magát. Valakivel történt már hasonló?

Amennyire tudom ez az évjárat még hűtőmodulos, azaz van egy vezérlő (az első lökhárító menetirány szerinti bal sarkja alatt) ami a ventillátorokat kapcsolgatja. Ez pedig nem engedi bekapcsolni a klímát ha nagyon magas a vízhőmérsékleted szóval ez nem hiba. Ha visszahűlt a motor akkor a klíma újra bekapcsolható. Az egésznek az oka pedig feltehetően a termosztátról letört műanyag csonk volt, ezért forrt fel a vized és ezért nem tudtál klímázni. Az ablaktörlő/műszerfalvilágítás jelenség ettől független probléma, a legjobb lenne autóvillamossági szerelővel átnézetned az autót.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Attól tönkre mehet a veramon, ha a TID kábelét fordítva dugom rá?

Véletlenül ez történt.Nem volt semmi a kijelzőn, tök sötét volt.Aztán megnéztem, és láttam, hogy fordítva tettem rá .Azóta a felső sorban megjelennek a dolgok, de alul még az sincsen, hogy Opel Astra, vagy hogy key remove.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mondtam a múltkor, hogy a motorháztető spoilert megpróbálom a bátyámmal megcsinálni házilag. Csináltunk egy sémát kartonból mennyire lóg be a látótérbe és hogyan néz ki belülről. Nem nyerte el a tetszésemet a látvány. Amennyire szép kívülről nézve, belülről annyira nem szép látvány. Így nem is kínlódtunk a végleges, festhető darabbal.

Más.

Csak megadta magát a pótféklámpám. Azt megmondaná valaki hogyan lehet leszedni a burkolatát? Nem mertük feszegetni a bátyámmal, mert fóliázott a szélvédőm és nem akartuk azt felsérteni még véletlenül sem. A világos része mozdítható valamerre vagy a vékony kis fekete peremmel együtt kellene lejönnie, ami a szélvédőnek feszül? Ettől jobb képet sajnos nem találtam. Ebből pedig nem tudom kisilabizálni, hogyan lehet leszedni. A segítséget előre is köszönöm!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mondtam a múltkor, hogy a motorháztető spoilert megpróbálom a bátyámmal megcsinálni házilag. Csináltunk egy sémát kartonból mennyire lóg be a látótérbe és hogyan néz ki belülről. Nem nyerte el a tetszésemet a látvány. Amennyire szép kívülről nézve, belülről annyira nem szép látvány. Így nem is kínlódtunk a végleges, festhető darabbal.

Más.

Csak megadta magát a pótféklámpám. Azt megmondaná valaki hogyan lehet leszedni a burkolatát? Nem mertük feszegetni a bátyámmal, mert fóliázott a szélvédőm és nem akartuk azt felsérteni még véletlenül sem. A világos része mozdítható valamerre vagy a vékony kis fekete peremmel együtt kellene lejönnie, ami a szélvédőnek feszül? Ettől jobb képet sajnos nem találtam. Ebből pedig nem tudom kisilabizálni, hogyan lehet leszedni. A segítséget előre is köszönöm!

Itt látszik a rögzítése:(patent) 08369.JPG

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mondtam a múltkor, hogy a motorháztető spoilert megpróbálom a bátyámmal megcsinálni házilag. Csináltunk egy sémát kartonból mennyire lóg be a látótérbe és hogyan néz ki belülről. Nem nyerte el a tetszésemet a látvány. Amennyire szép kívülről nézve, belülről annyira nem szép látvány. Így nem is kínlódtunk a végleges, festhető darabbal.

Más.

Csak megadta magát a pótféklámpám. Azt megmondaná valaki hogyan lehet leszedni a burkolatát? Nem mertük feszegetni a bátyámmal, mert fóliázott a szélvédőm és nem akartuk azt felsérteni még véletlenül sem. A világos része mozdítható valamerre vagy a vékony kis fekete peremmel együtt kellene lejönnie, ami a szélvédőnek feszül? Ettől jobb képet sajnos nem találtam. Ebből pedig nem tudom kisilabizálni, hogyan lehet leszedni. A segítséget előre is köszönöm!

Szia!

Én először megnézném a vezetékeket az ajtóátvezető gumiban. Van rá esély, hogy ott tört el a vezeték.

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.