imy Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 ELM327-el kapcsolatban. Ha jól emlékszek, volt itt valaki, akinek az átlagfogyasztás motorféknél nem volt 0. Nálam sem annyi, (nagyobb fordulaton sem), hanem olyan 1.6l/100km. Ezt hogyan lehet megoldani, hogy 0-t mutasson? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Marci J Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Mekkora óriási ez a cucc :D (a bőrözött középkonzol sem kutya) Milyen áron lehet ezt a TID verziót beszerezni, mindennel együtt? És az előző kérdés hogy pest környékén valaki vállal aux in-t? Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Nekem már műkszik az AUX-IN CDR-500-on! :D stofl kolléga jóvoltából! Nagyon köszönöm neki a segítséget!!! 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 ELM327-el kapcsolatban. Ha jól emlékszek, volt itt valaki, akinek az átlagfogyasztás motorféknél nem volt 0. Nálam sem annyi, (nagyobb fordulaton sem), hanem olyan 1.6l/100km. Ezt hogyan lehet megoldani, hogy 0-t mutasson? Nekem volt ilyen gondom, ha a Torque progit használod, akkor az adapter beállításoknál kell bekapcsolni az 'Enhanced MGP calculation'-t. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Nagyon frankó, az ablaktörlő kapcsoló vezetékezésén kívül kellett még valahol kábelezni (ECU..)? Az ECU-ról egy szálat kell felvezetni, az óracsoport mögötti csatlakozóból pedig 2 vezetéket, az alap funkciókhoz. Ha a kiegészítő funkciókat is működtetni akarod (belső hőmérséklet jelzés, klíma vezérlés, DRL vezérlés, PIN kódos Immobilizer,) akkor azokat is ki kell kábelezni. A klímavezérléshez kell egy belső hőmérő szenzor is (ez kb 500 forint a híradástechnikai boltokban). 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 En is csak akkor rendelem meg ha lesz egy jo leiras. Mert nekem igy magas Nyugodtan megveheted, a kezelése és bekötése egyszerű, ha kell küldök magyarított leírást. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kovlaczy Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Nyugodtan megveheted, a kezelése és bekötése egyszerű, ha kell küldök magyarított leírást. Ha esetleg küldenél nekem is azt nagyon megköszönném! :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
demura Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Nyugodtan megveheted, a kezelése és bekötése egyszerű, ha kell küldök magyarított leírást. Nagyon megköszönném, ha nekem is tudnál küldeni egy leírást ! :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Kikódolták a kijelzőmet.Most 070 2 Kód látszik az alsó sorban. Töröltem a hozzászólásomat, mert egy csatlakozó szívatott..... Már müxik a veramon. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandee Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Szevasztok. Érdeklődnék mennyi égő van a G Astra műszerfalába.? Cserélni szeretném őket. Köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
killermedve Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Szevasztok. Érdeklődnék mennyi égő van a G Astra műszerfalába.? Cserélni szeretném őket. Köszi előre is.hello4db a számlap+ 1 led a kilométerszámlálóB8.5D a tipus:asszem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandee Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 hello 4db a számlap+ 1 led a kilométerszámláló B8.5D a tipus: asszem Link to comment Megosztás: More sharing options...
Bandee Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Köszi szépen a gyors választ.! Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Április24, 2013 Megoszt Elküldve Április24, 2013 Azért ezt érdemes megnézni: http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/515766-daves-astra-g-car-pc-aka-dave-one-2.html 1 Link to comment Megosztás: More sharing options...
flali Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék, hogy beépíthető az a bizonyos Veramon BC - Astra G 1.4 XEP 2006, és milyen alkatrészek kellenek hozzá, azokat honnan lehet beszerezni. Nagyon megköszönnék egy teljes magyar nyelvű beszerelési útmutatót is. Köszi előre is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Sziasztok! Érdeklődnék, hogy beépíthető az a bizonyos Veramon BC - Astra G 1.4 XEP 2006, és milyen alkatrészek kellenek hozzá, azokat honnan lehet beszerezni. Nagyon megköszönnék egy teljes magyar nyelvű beszerelési útmutatót is. Köszi előre is. Szia! Beszerezni innen: http://veramon.czweb.org/en_kontakt.html Ezt kell megrendelned: Module on-board computer 880,- CZK Cable with connector: 120,- CZK Connector for control lever handle 40,- CZK Mounting Kit: 150,- CZK Optocoupler with wiring: 80,- CZK Ha klímát is akarod vezéreltetni automatán: Internal temperature sensor with wiring: 150,- CZK Relay with wiring for air conditioning: 150,- CZK Fizetni bármelyik Western Union -nál tudsz, ez a leggyorsabb és legkevesebb költséggel jár. Ez a kezelési utasítása: VERAMON fedélzeti számítógép - Használati utasítás ( Fordította és kiegészítette: Glare)Kezelőgombok a bajuszkapcsolón: A fedélzeti számítógép vezérlő modul kijelzése a hagyományos MID displayon történik, kezelése a két gomb segítségével az ablaktörlő karon. R gomb: léptetés a menüben SET gomb : paraméter beállítás és memória elraktározás MENÜ struktúra: Pillanatnyi fogyasztás: Álló helyzetben a fogyasztás liter/óránként, ha a jármű sebessége meghaladja a 15 km óránként akkor pedig liter/100 km.Átlagfogyasztás: Az átlagfogyasztás az ECU-ban eltárolt adatok alapján kerül kiszámításra, hogy mennyi felhasznált üzemanyag és a megtett távolság hányadosa az utolsó nullázás óta. Nullázni a paramétert úgy lehet, hogy nyomva kell tartani a reset gombot legalább három másodpercig. Megtett km (napi számláló): ide nem írok semmit, mindenki tudja mire való Tankolás óta megtett km: meg ezt is :whistle: Felhasznált üzemanyag mennyisége: Átlagsebesség/Megtett távolság arányában kerül kiszámításra. Az összeg a felhasznált üzemanyag kiszámításánál az átlagsebesség és a megtett távolság is számít, hiszen az utolsó nullázás óta rögzíti az ECU a paramétert. Pl. ha egy hónapon keresztül nem nullázod, akkor az egy havi átlagfogyasztást mutatja. Nullázni a paramétert úgy lehet, hogy nyomva kell tartani a reset gombot legalább három másodpercig. Az üzemanyag tartályban levő üzemanyaggal megtehető maximális távolság: Mérés alapja jármű sebessége/megtett út/üzemanyagtankban levő mennyiség paraméter. A pontos méréshez szükséges a szervízmenü adatainak beállítása. Ha nyomva tartod a reset gombot legalább három másodpercig, egy menü jelenik meg, ahol kiválaszthatod, hogy tele tankoltad-e a járművet, vagy sem. Csak tele tankolásnál kell elvégezni, ekkor automatikusan kalibrálja magát a rendszer. Ha nem tankolunk tele, akkor a gyújtás kulcs elfordítása után a bejelentkező képernyő után várjunk min. 3 másodpercet csak ezután indítsunk. A rendszer automatikusan felülírja az üzemanyag adatokat, a betöltött mennyiséggel (ezeket a tankérzékelő és a tankszellőző érzékelő adja az ECU-nak). 5 másodperc után a kijelzőn megjelenik a megtehető útra kiszámított átlagfogyasztás is. Stopper: Indít, megállít, nulláz, mint bármelyik elektronikus stopper. Taxaméter: Csak euróban számoló taxióra funkció, be lehet állítani a viteldíj egységet is. Üzemanyag tartályban levő mennyiség: A tankban levő üzemanyag mennyiségét mutatja. A pontos méréshez a szerviz menüben a tank kapacitását literben meg kell adni. (Astra G re van állítva gyárilag: 51 liter)Jármű sebessége: Pontosan jelzi a pillanatnyi sebességet. A km-óra kontrolárásra használható.Akkumulátor töltöttség kijelzése: Mutatja a töltöttséget, ami ideális esetben a motor indításától körülbelül 13.7V a 14.3V. A fedélzeti számítógép modul is fel van szerelve automatikus vezérléssel, amely úgy van beállítva, hogy a tartomány 12.5V 15.5V. Ha ez a tartományt eltérő, a felhasználó tájékoztatást (figyelmeztető jel) kap a kijelzőn.Belső hőmérséklet kijelzése, és klímaberendezés félautomata üzemmód: Az INT. TEMP. menüpontban a belső hőmérséklet értéket mutatja. Tartsa benyomva 3 másodpercig a reset gombot, ekkor megjelenik a félautomata klíma beállítási menü, amely lehetővé teszi klímaberendezés paraméterezését. SET AIRCON: ON/OFF – a félautomata klíma ki és bekapcsolása SET TEMP: xx° C – A kívánt hűtési hőmérséklet beállítása Histerz: xx° C - az úgynevezett Hiszterézis (ki és bekapcsolási tolerancia) beállítása. Hiszterézis beállítása azért fontos, hogy elkerülhető legyen a klímaberendezés gyakori be-és kikapcsolása ugyanis a légkondicionáló kompresszor nem alkalmas a percenként többszöri kapcsolgatásra. Javasolt beállítás 2 fok. ESCAPE: beállítások letárolása Példa: Állítsa be a hőmérséklete 23 ° C-ra és 2 ° C Hiszterézist. Ebben az esetben a légkondicionáló 25 ° C-on bekapcsol, és kikapcsol ha a hőmérséklet lehűlt 21 ° C-raIndításgátló (IMMOBILISER): Indításgátló funkció be / ki kapcsolása a szervizmenüben lehetséges. Az indításgátló funkcióhoz egy külső relé szükséges ami megszakítja az üzemanyag szivattyú vezetékét. Bekapcsolt állapotban a kulcsot fordítsa gyújtás az aktív helyzetbe, majd adja meg a PIN-kódot. Ellenkező esetben a jármű nem indul. A PIN kódot következő módon adhatja be a karon levő gombokkal: Példa: (PIN kód: 23) 2 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot 3 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot Nyugtázáshoz nyomja meg az 1 x reset gombot PIN kód lehet 1-4 szám. Különböző PIN-t lehet megadni 2 felhasználónak, (pl. A menü: admin, B menü: felhasználók.) Az admin PIN kikapcsolhatja az indításgátlót és juthat be a szerviz menübe. A felhasználó PIN kikapcsolhatja az indításgátlót, de nem juthat be a szerviz menübe, és nem változtathatja meg a kódokat sem. Az alapbeállítású Administrator PIN értéke: 3 3 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot Nyugtázáshoz nyomja meg az 1 x reset gombot Nappali világítás (DRL) automata kapcsolása: A nappali világítás akkor aktiválódik, ha a motor beindult és kikapcsol a motort leállítás után.Szerviz menü: A fő szerviz menü eléréséhez nyomva kell tartani mindkét gombot több, mint három másodpercig, itt ki lehet választani, az alábbi lehetőségek bármelyikét: A menü (Admin menü üzemmód futtatása a kijelzőn, minden funkciót mutat) B menü (felhasználó menü üzemmód futtatása a kijelzőn, csak a kijelölt funkciókat mutatja) Service Menü. (beállítás/paraméterezés menü) Szerviz menüben lehet beállítani a fedélzeti számítógép alapparamétereit,: - Biztonsági beállítás (PIN kód) - Immobilizer ( indításgátló) ki és bekapcsolása - Gumiméret beállítása - Kerék fordulat beállítása - Kilométer-számláló impulzus - Motorvezérlő egység (ECU) típusának beállítása - Egyéni menü beállítása (A:admin és B:felhasználó menük) Itt ki és bekapcsolhatók a nem kívánt menüelemek (pl. a taxaméter, vagy a stopper) - Üzemanyag tartály mérete literben - Fogyasztási érték korrekció SERVICE MENÜ (Beállítás menü) A fedélzeti számítógép kéri, hogy adja meg a PIN kódot a belépéshez. A szerviz menüben válassza ki a paramétert, majd állítsa be a kívánt értéket a SET / RESET gombokkal. Paraméterek mentése: meg kell nyomni mindkét gombot több mint 3 másodpercig.Biztonsági PIN kód beállítása: Itt lehet beállítani a pin kódokat. Régi pin beadása Új pin beadása Mégegyszer új PIN beadása Nyugtázás (2 gomb egyszerre 3 másodpercig) Indításgátló (SET Immobilizer): Indításgátló funkció ki/be kapcsolása Gumiabroncs méret beállítása (SET TIRE): Itt kell megadni a használt gumiabroncs méretét (pl 205/60 R15) Impulse Odometer: Itt kell beállítani az 1 km-re jutó impulzusok számát. ( Glare megjegyzése: állítgassa akinek hat anyja van, meg aki hitelesíteni akarja a Párizsi etalont. Nem kell piszkálni, semmi nem változik, csak beleőszül a felhasználó……………..!) A motorvezérlő egység típusának kiválasztása: Ebben a menüben válaszd ki, melyik vezérlő egység (ECU) van az autódban.Felhasználói beállítások menü: Menu "A" megmutatja az összes paramétert (admin menü). Menu "B" csak a kiválasztott paraméterek jelennek meg. Üzemanyag tank mérete: Az Opel Astra G körülbelül 51 liter. Az autó Opel Vectra körülbelül 58 liter, stbFogyasztás korrekció beállítása: -Astra G esetében nem kell állítani, gyárilag arra van programozva!!!! Ez pedig a szerelési utasítása: VERAMON bekötés magyarítva: A fedélzeti számítógép beépítése A telepítés előtt, szerelje le az akkumulátor csatlakozóit. A modul telepítése a középkozol kijelző csatlakozójára történik (TID) amelynek, amelyet a szereléshez el kell távolítani. Távolítsa el a középkizelzőt és a műszerfalat, a vezetékeket itt kell csatlakoztatni a motor fordulatszám és az üzemanyagtartály szint jelvezetékéhez. Szerelje be a BC bajuszkapcsolót. A középkonzol eltávolítása: (de DarthVödör oldálán profin le van írva) - Vegye ki a rádiót, - Vegye ki a hamutartót, (távolítsa el a szivargyújtó műanyag burkolatát) - Lazítsa meg a csavarokat a hamutartón és szivargyújtó fedélen - Vegye ki a rádiót (a hátsó csavart is a rögzítókeretből) - Vegye ki a csatlakozókat , beleértve az antenna csatlakozót is - Szereljük ki a szellőzés kezelőpaneljét (2x2 klip a felső és alsó részen) - Húzza ki az elakadásjelző kapcsolót, és távolítsa el Most már szabaddá vált a teljes középkonzol, de tartja a felső fém klip, így erősen húzza kicsit felfelé, és húzza ki. - Vegye ki a kijelző 2 csavarját - Válasszuk le a csatlakozót a Kijelzőről A fedélzeti kijelző kiszerelése: - Vegye ki a csavarokat, ami tartja a műszercsoportot (2 db) - Húzza ki a csatlakozót (felül egy műanyag kart kell átbillenteni) - Vegye ki a műszercsoportot KM óra kiszerelése - Húzza ki a két műanyag dugót a kormánykerék alatt a burkolaton - Csavarja ki a csavarokat (a dugók alatt vannak) - Távolítsa el a KM-óra takarófedelét (2 csavar fent, és 2 db lent a műanyag takarók alatt) - Távolítsa el a KM óra alső rögzítőcsavarjait - Távolítsa el az alsó kormánytakaró burkolatot - A KM órát a felső kar elfordításával szerelheti ki ECU jelvezeték beszerelése a motortérben: A motortérből a műszerfal alá több módon lehetséges: - A főkábel burkolatának megnyitásával az X2 csatlakozónál (ez bonyolult nem ajánlom) - Gumi tömítőgyűrűn keresztül ,a pedálok felett van egy üres (ezt ajánlom) - Mindenképpen védőcsőbe kell tenni a vezetéket (pl gégecső) A vezetéket az ECU alábbi csatlakozóvezetékére kell kötni: (Nem szabad elvágni a vezetéket, csak a szigetelést kb 2 cm hosszan lefejteni, majd ráforrasztani a vezetéket és leszigetelni) Motorvezérlő egység: Motor azonosítása: RJ: PIN PP modul a vezérlő egység X12XE / 1998 Motronic 1.5.5 PIN No. 16 X14XE, X16XEL Multec PIN No. 21 / X53 X16SZR Multec PIN No. 9 X18XE, X20XEV Simtec PIN 5 X18XE 1 Simtec 70 PIN 5 / 7 X5 X17DTL, X20DTL EDC 15M PIN No. 29 Y17DTL, Y20DTH EDC 15M PIN No. 29 Y16XE, Z16XE Multec PIN No. 47 / 7 x 1 Z18XE Simtec PIN 20 / X57 Z22SE Multec PIN 8 / X77 Z12XE Motronic 1.5.5 PIN No. 52 / X79 Y14XE, Z16SE Multec PIN No. 47 / X71 Y20DTL, Y20DTH EDC (pSG5) PIN No. 29 / X59 Y20DTH, Y22DTR EDC (PSG16) PIN No. 26 / X93 Z20LET Motronic PIN No. 52 / X79 Y17DT PIN No. 47 / 73 X Z16XEP Multec PIN No. 47 / X71 Z17DT , Z17DTL PIN No. 12 / X129 Z14XE Multec PIN No. 47 / X71 Vezeték színe barna, amit keresni kell!! XEP motorkód esetén egy illesztőmodult (Optocsatotló: optocoupler) kell beépíteni, amit az egyes henger injektorszelep vezérlő vezetékére kell forrasztani. XEP motorkódnál az ECU csatlakozójára nem kell kötni semmit (mivel nincs is benne tüske) A BC modul bekötése: Modulon van egy műanyag fekete betét, 12-tűs csatlakozóval a kijelzőhöz. Dugja rá viszonylag szorosan megy rá, és csak egy féleképpen lehet rátenni. A modulon van egy lyuk, amely arra szolgál, hogy rögzítse a modult a mellékelt csavarral. A helyes pozíció beállításához használja a műanyag alátéteket. Kössük be a vezetékeket a mellékelt rajz szerint. (fent van a VERAMON oldalán) A óracsoport műszer csatlakozónál: Fordulatszámmérő jel - PIN No. 20 a csatlakozó (zöld vezeték) Üzemanyag szint jel - PIN No. 25 a csatlakozó (kék-fekete vezeték) Vezérlő kar: RESET - A jelű csatlakozó tüske a karon (fehér) SET - D jelű csatlakozó tüske a karon (piros) GND (föld) - C jelű csatlakozó tüske a karon (barna) klímaberendezés csatlakoztatása A klímaberendezés modul használ egy miniatűr kapcsoló relét, ami gyakorlatilag szimulálja a záró kapcsoló gombot a vezérlőpulton. Légkondicionálás Behr: PIN No. 11 piros vezetéket 4 mm PIN 4 lila drót 0,5 mm-es Légkondicionálás Delphi: Connector X65 / 5 fekete vezetéket 4 mm Csatlakozó X66 / 2 fekete és zöld drót 0,5 mm-es 10 Link to comment Megosztás: More sharing options...
astragpetya Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 na ez aztán a mindenre kiterjedő fordítás és válasz. köszönjük :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 ha mondjuk a tid helyet mid-et szeretnek az mennyi plusz koltesggel jar? erdemes eggyaltalan? mennyivel [tudd tobbet? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Az ECU beállításnál, ha Z14XEP motor van a kocsiban, akkor nem kell semmit sem beállítani ugye? Nekem ez olyan furi, hogy ettől a gumi méret beállítástól jó fogyasztási értéket fog mutatni, mert idáig, hogy nem volt beállítva a gumi mérete, ilyen 3,4L mutatott. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Az ECU beállításnál, ha Z14XEP motor van a kocsiban, akkor nem kell semmit sem beállítani ugye? Nekem ez olyan furi, hogy ettől a gumi méret beállítástól jó fogyasztási értéket fog mutatni, mert idáig, hogy nem volt beállítva a gumi mérete, ilyen 3,4L mutatott. De be kell állítani!!! Attól, hogy nem az ECU-ra van kötve a Veramon, még van benne motorvezérlő, csak az X71 es csatlakozópont nincs kivezetékelve a 47-es PIN-re. Egyébként a 47-es PIN a befecskendező szelepekre kimenő impulzusjel. Minden típusnál más és más az ECU!!! Nálad is be kell állítani, mert nem fog jó adatokat kapni az ECU-tól, mivel a jelkódtáblák változó paraméterezésűek. Egyszerűbb nyelven pl a sebesség (WEG) jel az egyiknél 120 microsecundumos, a másiknál meg 144. Ebből adódóan rosszul fog számolni a Veramon. A Z14XE gyárilag Multec S-szel szerelt, a Z14XEP meg Bosch Motronic-kal jött ki. De itt a gyári adatlapja: Z14XEP Bauform: R4 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 73,4 Hub (mm): 80,6 Volumen (cm³): 1364 Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600 Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000 Verdichtung: 10,5 : 1 Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2 Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator Üdv: Zoli Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 ha mondjuk a tid helyet mid-et szeretnek az mennyi plusz koltesggel jar? erdemes eggyaltalan? mennyivel [tudd tobbet? Alap esetben semmivel nem fog többet tudni, mint a Veramon+TID, sőt inkább kevesebb lesz a szolgáltatása. Ahhoz, hogy ki tudd használni a MID-et egy sor kiegészítőre lesz szükséged: Cserélni kell az olajteknőt érzékelősre Cserélni kell az ablakmosó tartályt szintjeladósra És még sok más kütyüt is, mert alap esetben nincsenek meg az érzékelők helyei. Egy rahedli vezeték és gyári csatlakozó is kell. Biztosan jó dolog, de amire a végére érsz, legalább 3 Veramon árába fog fájni (még ha bontóból szerzed is meg a dolgokat), no meg kb 2 hét tömör szívás lesz, mert szinte mindent szét kell bombázni a szereléshez. (motortér, műszerfal stb) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 De be kell állítani!!! Attól, hogy nem az ECU-ra van kötve a Veramon, még van benne motorvezérlő, csak az X71 es csatlakozópont nincs kivezetékelve a 47-es PIN-re. Egyébként a 47-es PIN a befecskendező szelepekre kimenő impulzusjel. Minden típusnál más és más az ECU!!! Nálad is be kell állítani, mert nem fog jó adatokat kapni az ECU-tól, mivel a jelkódtáblák változó paraméterezésűek. Egyszerűbb nyelven pl a sebesség (WEG) jel az egyiknél 120 microsecundumos, a másiknál meg 144. Ebből adódóan rosszul fog számolni a Veramon. A Z14XE gyárilag Multec S-szel szerelt, a Z14XEP meg Bosch Motronic-kal jött ki. De itt a gyári adatlapja: Z14XEP Bauform: R4 Steuerung: DOHC Anzahl der Ventile: 16 Bohrung (mm): 73,4 Hub (mm): 80,6 Volumen (cm³): 1364 Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600 Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000 Verdichtung: 10,5 : 1 Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2 Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt Steuerung: Steuerkette Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator Üdv: Zoli Akkor viszont mi a szöszre állítsam be, ha nincsen Z14XEP a listában ahol be lehet állítani? A másik kérdésem az lenne, hogy melyik az 1-es henger? Én amikor az optocsatolót kötöttem be az injektor kábelére, akkor szemben álltam a kocsival, és a bal oldali első hengert neveztem ki 1-es hengernek.(pont a jobb oldali az 1-es, mi?) Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Akkor viszont mi a szöszre állítsam be, ha nincsen Z14XEP a listában ahol be lehet állítani?Z14XEL van esetleg? Ugyanaz a motorvezérlője mint a Z14XEP-nek, bár ilyen motor meg csak H Astrában volt... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DM101 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Z14XEL van esetleg? Ugyanaz a motorvezérlője mint a Z14XEP-nek, bár ilyen motor meg csak H Astrában volt... Nincsen. Z12xe van. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Április25, 2013 Megoszt Elküldve Április25, 2013 Az nem jó. Csak a Twinportoknak meg a Z14XEL-nek van ilyen motorvezérlője, illetve H Astrában már gyakoribb volt (pl. Z20LER, LEL), de G-ben még a Z16XEP se ilyen. :( Nagyon sokat csal Z14XE-vel? Mivel a két motor teljesítményadatai nagyjából ugyanazok, így gondolom egyedül a fogyasztásra lenne hatással ez a beállítás, de ezt meg majd szép lassan utánállítod a beállítható fogyasztás-korrekcióval, én legalábbis ezt tenném. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts