Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

ELM327-el kapcsolatban.

Ha jól emlékszek, volt itt valaki, akinek az átlagfogyasztás motorféknél nem volt 0. Nálam sem annyi, (nagyobb fordulaton sem), hanem olyan 1.6l/100km. Ezt hogyan lehet megoldani, hogy 0-t mutasson?

Nekem volt ilyen gondom, ha a Torque progit használod, akkor az adapter beállításoknál kell bekapcsolni az 'Enhanced MGP calculation'-t.

Link to comment
Megosztás:

Nagyon frankó, az ablaktörlő kapcsoló vezetékezésén kívül kellett még valahol kábelezni (ECU..)?

Az ECU-ról egy szálat kell felvezetni, az óracsoport mögötti csatlakozóból pedig 2 vezetéket, az alap funkciókhoz.

Ha a kiegészítő funkciókat is működtetni akarod (belső hőmérséklet jelzés, klíma vezérlés, DRL vezérlés, PIN kódos Immobilizer,) akkor azokat is ki kell kábelezni.

A klímavezérléshez kell egy belső hőmérő szenzor is (ez kb 500 forint a híradástechnikai boltokban).

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy beépíthető az a bizonyos Veramon BC - Astra G 1.4 XEP 2006, és milyen alkatrészek kellenek hozzá, azokat honnan lehet beszerezni.

Nagyon megköszönnék egy teljes magyar nyelvű beszerelési útmutatót is.

Köszi előre is.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy beépíthető az a bizonyos Veramon BC - Astra G 1.4 XEP 2006, és milyen alkatrészek kellenek hozzá, azokat honnan lehet beszerezni.

Nagyon megköszönnék egy teljes magyar nyelvű beszerelési útmutatót is.

Köszi előre is.

Szia!

Beszerezni innen: http://veramon.czweb.org/en_kontakt.html

Ezt kell megrendelned:

Module on-board computer 880,- CZK

Cable with connector: 120,- CZK

Connector for control lever handle 40,- CZK

Mounting Kit: 150,- CZK

Optocoupler with wiring: 80,- CZK

Ha klímát is akarod vezéreltetni automatán:

Internal temperature sensor with wiring: 150,- CZK

Relay with wiring for air conditioning: 150,- CZK

Fizetni bármelyik Western Union -nál tudsz, ez a leggyorsabb és legkevesebb költséggel jár.

Ez a kezelési utasítása:

VERAMON fedélzeti számítógép - Használati utasítás

( Fordította és kiegészítette: Glare)

Kezelőgombok a bajuszkapcsolón:

A fedélzeti számítógép vezérlő modul kijelzése a hagyományos MID displayon történik, kezelése a két gomb segítségével az ablaktörlő karon. R gomb: léptetés a menüben SET gomb : paraméter beállítás és memória elraktározás

MENÜ struktúra:

Pillanatnyi fogyasztás:

Álló helyzetben a fogyasztás liter/óránként, ha a jármű sebessége meghaladja a 15 km óránként akkor pedig liter/100 km.

Átlagfogyasztás:

Az átlagfogyasztás az ECU-ban eltárolt adatok alapján kerül kiszámításra, hogy mennyi felhasznált üzemanyag és a megtett távolság hányadosa az utolsó nullázás óta. Nullázni a paramétert úgy lehet, hogy nyomva kell tartani a reset gombot legalább három másodpercig.

Megtett km (napi számláló): ide nem írok semmit, mindenki tudja mire való

Tankolás óta megtett km: meg ezt is :whistle:

Felhasznált üzemanyag mennyisége:

Átlagsebesség/Megtett távolság arányában kerül kiszámításra.

Az összeg a felhasznált üzemanyag kiszámításánál az átlagsebesség és a megtett távolság is számít, hiszen az utolsó nullázás óta rögzíti az ECU a paramétert. Pl. ha egy hónapon keresztül nem nullázod, akkor az egy havi átlagfogyasztást mutatja. Nullázni a paramétert úgy lehet, hogy nyomva kell tartani a reset gombot legalább három másodpercig.

Az üzemanyag tartályban levő üzemanyaggal megtehető maximális távolság:

Mérés alapja jármű sebessége/megtett út/üzemanyagtankban levő mennyiség paraméter. A pontos méréshez szükséges a szervízmenü adatainak beállítása.

Ha nyomva tartod a reset gombot legalább három másodpercig, egy menü jelenik meg, ahol kiválaszthatod, hogy tele tankoltad-e a járművet, vagy sem. Csak tele tankolásnál kell elvégezni, ekkor automatikusan kalibrálja magát a rendszer.

Ha nem tankolunk tele, akkor a gyújtás kulcs elfordítása után a bejelentkező képernyő után várjunk min. 3 másodpercet csak ezután indítsunk. A rendszer automatikusan felülírja az üzemanyag adatokat, a betöltött mennyiséggel (ezeket a tankérzékelő és a tankszellőző érzékelő adja az ECU-nak).

5 másodperc után a kijelzőn megjelenik a megtehető útra kiszámított átlagfogyasztás is.

Stopper:

Indít, megállít, nulláz, mint bármelyik elektronikus stopper.

Taxaméter:

Csak euróban számoló taxióra funkció, be lehet állítani a viteldíj egységet is.

Üzemanyag tartályban levő mennyiség:

A tankban levő üzemanyag mennyiségét mutatja. A pontos méréshez a szerviz menüben a tank kapacitását literben meg kell adni. (Astra G re van állítva gyárilag: 51 liter)

Jármű sebessége:

Pontosan jelzi a pillanatnyi sebességet. A km-óra kontrolárásra használható.

Akkumulátor töltöttség kijelzése:

Mutatja a töltöttséget, ami ideális esetben a motor indításától körülbelül 13.7V a 14.3V.

A fedélzeti számítógép modul is fel van szerelve automatikus vezérléssel, amely úgy van beállítva, hogy a tartomány 12.5V 15.5V. Ha ez a tartományt eltérő, a felhasználó tájékoztatást (figyelmeztető jel) kap a kijelzőn.

Belső hőmérséklet kijelzése, és klímaberendezés félautomata üzemmód:

Az INT. TEMP. menüpontban a belső hőmérséklet értéket mutatja.

Tartsa benyomva 3 másodpercig a reset gombot, ekkor megjelenik a félautomata klíma beállítási menü, amely lehetővé teszi klímaberendezés paraméterezését.

SET AIRCON: ON/OFF – a félautomata klíma ki és bekapcsolása

SET TEMP: xx° C – A kívánt hűtési hőmérséklet beállítása

Histerz: xx° C - az úgynevezett Hiszterézis (ki és bekapcsolási tolerancia) beállítása. Hiszterézis beállítása azért fontos, hogy elkerülhető legyen a klímaberendezés gyakori be-és kikapcsolása ugyanis a légkondicionáló kompresszor nem alkalmas a percenként többszöri kapcsolgatásra. Javasolt beállítás 2 fok.

ESCAPE: beállítások letárolása

Példa:

Állítsa be a hőmérséklete 23 ° C-ra és 2 ° C Hiszterézist. Ebben az esetben a légkondicionáló 25 ° C-on bekapcsol, és kikapcsol ha a hőmérséklet lehűlt 21 ° C-ra

Indításgátló (IMMOBILISER):

Indításgátló funkció be / ki kapcsolása a szervizmenüben lehetséges. Az indításgátló funkcióhoz egy külső relé szükséges ami megszakítja az üzemanyag szivattyú vezetékét. Bekapcsolt állapotban a kulcsot fordítsa gyújtás az aktív helyzetbe, majd adja meg a PIN-kódot. Ellenkező esetben a jármű nem indul.

A PIN kódot következő módon adhatja be a karon levő gombokkal:

Példa: (PIN kód: 23)

2 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot

3 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak), majd nyomja meg 1 x a reset a gombot

Nyugtázáshoz nyomja meg az 1 x reset gombot

PIN kód lehet 1-4 szám. Különböző PIN-t lehet megadni 2 felhasználónak, (pl. A menü: admin, B menü: felhasználók.)

Az admin PIN kikapcsolhatja az indításgátlót és juthat be a szerviz menübe.

A felhasználó PIN kikapcsolhatja az indításgátlót, de nem juthat be a szerviz menübe, és nem változtathatja meg a kódokat sem.

Az alapbeállítású Administrator PIN értéke: 3

3 x nyomja meg a SET gombot (lassan egymás után, megvárva míg az o/O karakterek átváltanak),

majd nyomja meg 1 x a reset a gombot

Nyugtázáshoz nyomja meg az 1 x reset gombot

Nappali világítás (DRL) automata kapcsolása:

A nappali világítás akkor aktiválódik, ha a motor beindult és kikapcsol a motort leállítás után.

Szerviz menü:

A fő szerviz menü eléréséhez nyomva kell tartani mindkét gombot több, mint három másodpercig, itt ki lehet választani, az alábbi lehetőségek bármelyikét:

  • A menü (Admin menü üzemmód futtatása a kijelzőn, minden funkciót mutat)
  • B menü (felhasználó menü üzemmód futtatása a kijelzőn, csak a kijelölt funkciókat mutatja)
  • Service Menü. (beállítás/paraméterezés menü)

Szerviz menüben lehet beállítani a fedélzeti számítógép alapparamétereit,:

- Biztonsági beállítás (PIN kód)

- Immobilizer ( indításgátló) ki és bekapcsolása

- Gumiméret beállítása

- Kerék fordulat beállítása

- Kilométer-számláló impulzus

- Motorvezérlő egység (ECU) típusának beállítása

- Egyéni menü beállítása (A:admin és B:felhasználó menük)

Itt ki és bekapcsolhatók a nem kívánt menüelemek (pl. a taxaméter, vagy a stopper)

- Üzemanyag tartály mérete literben

- Fogyasztási érték korrekció

SERVICE MENÜ (Beállítás menü)

A fedélzeti számítógép kéri, hogy adja meg a PIN kódot a belépéshez.

A szerviz menüben válassza ki a paramétert, majd állítsa be a kívánt értéket a SET / RESET gombokkal.

Paraméterek mentése: meg kell nyomni mindkét gombot több mint 3 másodpercig.

Biztonsági PIN kód beállítása:

Itt lehet beállítani a pin kódokat.

  1. Régi pin beadása
  2. Új pin beadása
  3. Mégegyszer új PIN beadása
  4. Nyugtázás (2 gomb egyszerre 3 másodpercig)

Indításgátló (SET Immobilizer):

Indításgátló funkció ki/be kapcsolása

Gumiabroncs méret beállítása (SET TIRE):

Itt kell megadni a használt gumiabroncs méretét (pl 205/60 R15)

Impulse Odometer:

Itt kell beállítani az 1 km-re jutó impulzusok számát.

( Glare megjegyzése: állítgassa akinek hat anyja van, meg aki hitelesíteni akarja a Párizsi etalont. Nem kell piszkálni, semmi nem változik, csak beleőszül a felhasználó……………..!)

A motorvezérlő egység típusának kiválasztása:

Ebben a menüben válaszd ki, melyik vezérlő egység (ECU) van az autódban.

Felhasználói beállítások menü:

Menu "A" megmutatja az összes paramétert (admin menü).

Menu "B" csak a kiválasztott paraméterek jelennek meg.

Üzemanyag tank mérete:

Az Opel Astra G körülbelül 51 liter. Az autó Opel Vectra körülbelül 58 liter, stb

Fogyasztás korrekció beállítása:

-Astra G esetében nem kell állítani, gyárilag arra van programozva!!!!

Ez pedig a szerelési utasítása:

VERAMON bekötés magyarítva:

A fedélzeti számítógép beépítése

A telepítés előtt, szerelje le az akkumulátor csatlakozóit.

A modul telepítése a középkozol kijelző csatlakozójára történik (TID) amelynek, amelyet a szereléshez el kell távolítani. Távolítsa el a középkizelzőt és a műszerfalat, a vezetékeket itt kell csatlakoztatni a motor fordulatszám és az üzemanyagtartály szint jelvezetékéhez. Szerelje be a BC bajuszkapcsolót.

A középkonzol eltávolítása: (de DarthVödör oldálán profin le van írva)

- Vegye ki a rádiót,

- Vegye ki a hamutartót, (távolítsa el a szivargyújtó műanyag burkolatát)

- Lazítsa meg a csavarokat a hamutartón és szivargyújtó fedélen

- Vegye ki a rádiót (a hátsó csavart is a rögzítókeretből)

- Vegye ki a csatlakozókat , beleértve az antenna csatlakozót is

- Szereljük ki a szellőzés kezelőpaneljét (2x2 klip a felső és alsó részen)

- Húzza ki az elakadásjelző kapcsolót, és távolítsa el

Most már szabaddá vált a teljes középkonzol, de tartja a felső fém klip, így erősen húzza kicsit felfelé, és húzza ki.

- Vegye ki a kijelző 2 csavarját

- Válasszuk le a csatlakozót a Kijelzőről

A fedélzeti kijelző kiszerelése:

- Vegye ki a csavarokat, ami tartja a műszercsoportot (2 db)

- Húzza ki a csatlakozót (felül egy műanyag kart kell átbillenteni)

- Vegye ki a műszercsoportot

KM óra kiszerelése

- Húzza ki a két műanyag dugót a kormánykerék alatt a burkolaton

- Csavarja ki a csavarokat (a dugók alatt vannak)

- Távolítsa el a KM-óra takarófedelét (2 csavar fent, és 2 db lent a műanyag takarók alatt)

- Távolítsa el a KM óra alső rögzítőcsavarjait

- Távolítsa el az alsó kormánytakaró burkolatot

- A KM órát a felső kar elfordításával szerelheti ki

ECU jelvezeték beszerelése a motortérben:

A motortérből a műszerfal alá több módon lehetséges:

- A főkábel burkolatának megnyitásával az X2 csatlakozónál (ez bonyolult nem ajánlom)

- Gumi tömítőgyűrűn keresztül ,a pedálok felett van egy üres (ezt ajánlom)

- Mindenképpen védőcsőbe kell tenni a vezetéket (pl gégecső)

A vezetéket az ECU alábbi csatlakozóvezetékére kell kötni:

(Nem szabad elvágni a vezetéket, csak a szigetelést kb 2 cm hosszan lefejteni, majd ráforrasztani a vezetéket és leszigetelni)

Motorvezérlő egység:

Motor azonosítása: RJ: PIN PP modul a vezérlő egység

X12XE / 1998 Motronic 1.5.5 PIN No. 16

X14XE, X16XEL Multec PIN No. 21 / X53

X16SZR Multec PIN No. 9

X18XE, X20XEV Simtec PIN 5

X18XE 1 Simtec 70 PIN 5 / 7 X5

X17DTL, X20DTL EDC 15M PIN No. 29

Y17DTL, Y20DTH EDC 15M PIN No. 29

Y16XE, Z16XE Multec PIN No. 47 / 7 x 1

Z18XE Simtec PIN 20 / X57

Z22SE Multec PIN 8 / X77

Z12XE Motronic 1.5.5 PIN No. 52 / X79

Y14XE, Z16SE Multec PIN No. 47 / X71

Y20DTL, Y20DTH EDC (pSG5) PIN No. 29 / X59

Y20DTH, Y22DTR EDC (PSG16) PIN No. 26 / X93

Z20LET Motronic PIN No. 52 / X79

Y17DT PIN No. 47 / 73 X

Z16XEP Multec PIN No. 47 / X71

Z17DT , Z17DTL PIN No. 12 / X129

Z14XE Multec PIN No. 47 / X71

Vezeték színe barna, amit keresni kell!!

XEP motorkód esetén egy illesztőmodult (Optocsatotló: optocoupler) kell beépíteni, amit az egyes henger injektorszelep vezérlő vezetékére kell forrasztani.

XEP motorkódnál az ECU csatlakozójára nem kell kötni semmit (mivel nincs is benne tüske)

A BC modul bekötése:

Modulon van egy műanyag fekete betét, 12-tűs csatlakozóval a kijelzőhöz. Dugja rá viszonylag szorosan megy rá, és csak egy féleképpen lehet rátenni. A modulon van egy lyuk, amely arra szolgál, hogy rögzítse a modult a mellékelt csavarral. A helyes pozíció beállításához használja a műanyag alátéteket.

Kössük be a vezetékeket a mellékelt rajz szerint. (fent van a VERAMON oldalán)

A óracsoport műszer csatlakozónál:

Fordulatszámmérő jel - PIN No. 20 a csatlakozó (zöld vezeték)

Üzemanyag szint jel - PIN No. 25 a csatlakozó (kék-fekete vezeték)

Vezérlő kar:

RESET - A jelű csatlakozó tüske a karon (fehér)

SET - D jelű csatlakozó tüske a karon (piros)

GND (föld) - C jelű csatlakozó tüske a karon (barna)

klímaberendezés csatlakoztatása

A klímaberendezés modul használ egy miniatűr kapcsoló relét, ami gyakorlatilag szimulálja a záró kapcsoló gombot a vezérlőpulton.

Légkondicionálás Behr: PIN No. 11 piros vezetéket 4 mm

PIN 4 lila drót 0,5 mm-es

Légkondicionálás Delphi: Connector X65 / 5 fekete vezetéket 4 mm

Csatlakozó X66 / 2 fekete és zöld drót 0,5 mm-es

  • Like 10
Link to comment
Megosztás:

Az ECU beállításnál, ha Z14XEP motor van a kocsiban, akkor nem kell semmit sem beállítani ugye?

Nekem ez olyan furi, hogy ettől a gumi méret beállítástól jó fogyasztási értéket fog mutatni, mert idáig, hogy nem volt beállítva a gumi mérete, ilyen 3,4L mutatott.

Link to comment
Megosztás:

Az ECU beállításnál, ha Z14XEP motor van a kocsiban, akkor nem kell semmit sem beállítani ugye?

Nekem ez olyan furi, hogy ettől a gumi méret beállítástól jó fogyasztási értéket fog mutatni, mert idáig, hogy nem volt beállítva a gumi mérete, ilyen 3,4L mutatott.

De be kell állítani!!!

Attól, hogy nem az ECU-ra van kötve a Veramon, még van benne motorvezérlő, csak az X71 es csatlakozópont nincs kivezetékelve a 47-es PIN-re. Egyébként a 47-es PIN a befecskendező szelepekre kimenő impulzusjel.

Minden típusnál más és más az ECU!!!

Nálad is be kell állítani, mert nem fog jó adatokat kapni az ECU-tól, mivel a jelkódtáblák változó paraméterezésűek.

Egyszerűbb nyelven pl a sebesség (WEG) jel az egyiknél 120 microsecundumos, a másiknál meg 144. Ebből adódóan rosszul fog számolni a Veramon.

A Z14XE gyárilag Multec S-szel szerelt, a Z14XEP meg Bosch Motronic-kal jött ki.

De itt a gyári adatlapja:

Z14XEP

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 73,4

Hub (mm): 80,6

Volumen (cm³): 1364

Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600

Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Steuerkette

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Üdv: Zoli

Link to comment
Megosztás:

ha mondjuk a tid helyet mid-et szeretnek az mennyi plusz koltesggel jar? erdemes eggyaltalan? mennyivel [tudd tobbet?

Alap esetben semmivel nem fog többet tudni, mint a Veramon+TID, sőt inkább kevesebb lesz a szolgáltatása.

Ahhoz, hogy ki tudd használni a MID-et egy sor kiegészítőre lesz szükséged:

  • Cserélni kell az olajteknőt érzékelősre
  • Cserélni kell az ablakmosó tartályt szintjeladósra
  • És még sok más kütyüt is, mert alap esetben nincsenek meg az érzékelők helyei.
  • Egy rahedli vezeték és gyári csatlakozó is kell.

Biztosan jó dolog, de amire a végére érsz, legalább 3 Veramon árába fog fájni (még ha bontóból szerzed is meg a dolgokat), no meg kb 2 hét tömör szívás lesz, mert szinte mindent szét kell bombázni a szereléshez. (motortér, műszerfal stb)

Link to comment
Megosztás:

De be kell állítani!!!

Attól, hogy nem az ECU-ra van kötve a Veramon, még van benne motorvezérlő, csak az X71 es csatlakozópont nincs kivezetékelve a 47-es PIN-re. Egyébként a 47-es PIN a befecskendező szelepekre kimenő impulzusjel.

Minden típusnál más és más az ECU!!!

Nálad is be kell állítani, mert nem fog jó adatokat kapni az ECU-tól, mivel a jelkódtáblák változó paraméterezésűek.

Egyszerűbb nyelven pl a sebesség (WEG) jel az egyiknél 120 microsecundumos, a másiknál meg 144. Ebből adódóan rosszul fog számolni a Veramon.

A Z14XE gyárilag Multec S-szel szerelt, a Z14XEP meg Bosch Motronic-kal jött ki.

De itt a gyári adatlapja:

Z14XEP

Bauform: R4

Steuerung: DOHC

Anzahl der Ventile: 16

Bohrung (mm): 73,4

Hub (mm): 80,6

Volumen (cm³): 1364

Leistung (kW bei min-1): 66 / 5600

Drehmoment (Nm bei min-1): 125 / 4000

Verdichtung: 10,5 : 1

Motormanagement: Bosch Motronic ME 7.6.1, ab MJ06 Bosch Motronic ME 7.6.2

Oktanzahlbedarf: 95 / 98 / 91, klopfgeregelt

Steuerung: Steuerkette

Abgasanlage: AGR, geregelter Katalysator

Üdv: Zoli

Akkor viszont mi a szöszre állítsam be, ha nincsen Z14XEP a listában ahol be lehet állítani?

A másik kérdésem az lenne, hogy melyik az 1-es henger?

Én amikor az optocsatolót kötöttem be az injektor kábelére, akkor szemben álltam a kocsival, és a bal oldali első hengert neveztem ki 1-es hengernek.(pont a jobb oldali az 1-es, mi?)

Link to comment
Megosztás:

Az nem jó. Csak a Twinportoknak meg a Z14XEL-nek van ilyen motorvezérlője, illetve H Astrában már gyakoribb volt (pl. Z20LER, LEL), de G-ben még a Z16XEP se ilyen. :(

Nagyon sokat csal Z14XE-vel? Mivel a két motor teljesítményadatai nagyjából ugyanazok, így gondolom egyedül a fogyasztásra lenne hatással ez a beállítás, de ezt meg majd szép lassan utánállítod a beállítható fogyasztás-korrekcióval, én legalábbis ezt tenném.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.