Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Jön a tavasz bütykölni akarok a kocsin. A komfort ablaktörlőt gondoltam első körben. Az a kérdésem, hogy az ablaktörlő kapcsolóba menő vezetékeket el kell csípni vagy csak bele kell toldani az újonnan behúzott vezetéket. Egyébként a wiper relést szeretném kivitelezni. Azt lehet tudni, hogy ezt a relét hogy keressem mert szinte minden boltban csak évjárat meg tipus alapján tudnak felvilágosítást adni. Egy helyen 10.000 körül mondták mert csak gyári volt. Lehetséges hogy ennyibe kerül?

Link to comment
Megosztás:

Komfort index modul, ha valaki meg akarja építeni.

Ez egy egyszerű időzítős áramkör, a kar "megpöccintése" után 3-at villan az irányjelző (de ezt a két potméterrel lehet állítani 0-5 villanásig oldalanként)

A piros írással jelölt pontokat az index bajuszkapcsoló jobb és bal oldali vezetékére kell rákötni,

a fekete írással jelölteket is ugyanoda kell csatlakoztatni.

Alkatrészek

  • R 1, R2, R5, R6: ellenállás 1MΩ 4 db
  • R3, R4, R7, R8, R 11, R 13: ellenállás 100KΩ 6 db
  • R9, R10, R12, R14: Ellenállás 10kΩ 4 db
  • P1, P2: Trimmer potenciométer 25KΩ lineáris 2 db
  • C1, C2, C3, C5: kondenzátor 10nF 4 db
  • C4, C6: Elektrolit kondenzátor 100μF / 25V 2 db
  • T1, T2: Tranzisztor BC547 vagy azzal egyenértékű 2 db
  • T3, T4: Tranzisztor BC337 vagy azzal egyenértékű 2 db
  • D1, D2: dióda 1N4148 2 db
  • RE1, RE2: Relé 12VDC 150mW Relé kétmorzés (váltóérintkező) 2 db
  • IC1, IC2: LM 555 időzítő IC 2 db

Ezt valaki már megépítette?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó olvasólámpás utastér kapaszkodók beszerelését terveztem az autómba. Szerintetek érdemes a gyári vezetékezést keresni a tetőkárpit vagy a B oszlop környékén, vagy esélytelen egy ferdehátú 2004-es októberi évjáratú már Classic II autónál? Van valakinek gyakorlati tapasztalata hogyha be van kábelezve, hová szokták a kábelcsatit "eldugni" ezen lámpák esetében? Ha nincs gyári kábelezés, akkor jól tudom, hogy ajtókapcsoló, 12V és, testpont amit be kell húzni?

Köszi minden segítséget.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Hátsó olvasólámpás utastér kapaszkodók beszerelését terveztem az autómba. Szerintetek érdemes a gyári vezetékezést keresni a tetőkárpit vagy a B oszlop környékén, vagy esélytelen egy ferdehátú 2004-es októberi évjáratú már Classic II autónál? Van valakinek gyakorlati tapasztalata hogyha be van kábelezve, hová szokták a kábelcsatit "eldugni" ezen lámpák esetében? Ha nincs gyári kábelezés, akkor jól tudom, hogy ajtókapcsoló, 12V és, testpont amit be kell húzni?

Köszi minden segítséget.

DSC03073_www.kepfeltoltes.hu_.jpg DSC03071_www.kepfeltoltes.hu_.jpg DSC03074_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ajánlott a gyári kábel megvétele, aminek a csatlakozóját az első olvasólámpa mögött találod, melyre csak rá kell dugni a csatlakozót amiben 3 szál megy test, 12V, Multitimer. én is így rendeltem a bontóból pikk pakk össze lehet dobni!

Este hátul minden fillért megér az a fény.

Link to comment
Megosztás:

Valaki segítene!!! Nem tudom beállítani az insigniás spricnit, szétbarmolni meg nem akarom! Előre is kőszi!!!

Egy vékony acéllapból (vasfűrészlap) köszörültem hozzá egy kb 1,5 mm széles elejű célszerszámot.

Azt beledugom és szépen lehet állítani vele.

Ha kb 5 cm hosszúra hagyod, akkor mutatja a vége, hogy hova fog spriccelni.

P0399150.JPG

Link to comment
Megosztás:

Egy vékony acéllapból (vasfűrészlap) köszörültem hozzá egy kb 1,5 mm széles elejű célszerszámot.

Azt beledugom és szépen lehet állítani vele.

Ha kb 5 cm hosszúra hagyod, akkor mutatja a vége, hogy hova fog spriccelni.

P0399150.JPG

Próbálkoztam kicsi csavarhúzóval, de nem mertem erőltetni nehogy elbarmoljam!

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a kárpitot és ilyen csatlakozókat keress mint a képen (a két alsó, szürke és a fekete kell). Ha megvan akkor egyszerűbb a dolgod, ha nem akkor a vezetéket is be kell húzni:

Ma beszereltem KaCsa komfort ablaktörlő vezérlőjét. Tök jól működik. Bár a doboza kicsit nagy, úgyhogy nem sikerült a biztositéktáblára kétoldalú ragasztóval felragasztani, mert akkor nem tudtam viszatenni azt a kis tárolót. De mindegy, a lényeg, hogy jól működik.

Próbáltam megnézni, hogy be vannak-e húzva az elektromos tükör vezetékei, de a kárpitot nem tudtam leszedni. Hogyan kell azt leszedni? Alul van két csavar, de hiába csavartam ki, akkor sem mozdult meg a kárpit.

Link to comment
Megosztás:

Vedd le a kárpitot és ilyen csatlakozókat keress mint a képen (a két alsó, szürke és a fekete kell). Ha megvan akkor egyszerűbb a dolgod, ha nem akkor a vezetéket is be kell húzni:

922964-20130225-0Oa5rY.jpg

Sikerült leszednem a kárpitot, vagyis sikerült a kárpit alá néznem és sajnos a képen látható lyukból nekem csak egy fekete kábel jön ki (ami szerintem a felső pici hangszóró).

Szóval ha fűthető tükröt akarok, akkor még a vezetéket is be kell húzni neki :(

KaCsa ablaktörlőjének a doboza mégis befért a biztositéktáblára. A probléma ott volt, hogy a biztositéktábla nem volt visszaakasztva a helyére (én meg nem is tudtam, hogy annak van rendes helye is. bár furcsa volt, hogy csak úgy lóg ott a levegőben).

Link to comment
Megosztás:

Sikerült leszednem a kárpitot, vagyis sikerült a kárpit alá néznem és sajnos a képen látható lyukból nekem csak egy fekete kábel jön ki (ami szerintem a felső pici hangszóró).

Szóval ha fűthető tükröt akarok, akkor még a vezetéket is be kell húzni neki :(

Az attól függ! Milyen évjáratú az autód, mennyire van kivezetékelve. Elvileg a vezető oldali ajtó csatiban benne van a tükörfűtés vezetéke a csatlakozóig. ami mindenképp kell neked az ajtókábel opel relé és biztosíték, no meg a két fűthető tükör ami elektromos működtetésű. Amihez kapcsoló is kell, gondolom az első ablakemelőd sem elektromos mert ugye karfából elég nehéz csak tükörállítósat találni (vagy nincs is)... kapcsolók helye meg ott lógna üresen?! O.o

Kevésbé szerencsés esetben (ami nálam is volt) el kell húznod egy (komplett elektromos tükör esetében 4et) vezetéket a jobb oldali tükörnek, mert nekem személy szerint oda nem ment el a vezeték.

DartVödör-nek köszönhetően itt egy kép a csatlakozó kiosztásról.:

P3244536S_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az attól függ! Milyen évjáratú az autód, mennyire van kivezetékelve. Elvileg a vezető oldali ajtó csatiban benne van a tükörfűtés vezetéke a csatlakozóig. ami mindenképp kell neked az ajtókábel opel relé és biztosíték, no meg a két fűthető tükör ami elektromos működtetésű. Amihez kapcsoló is kell, gondolom az első ablakemelőd sem elektromos mert ugye karfából elég nehéz csak tükörállítósat találni (vagy nincs is)... kapcsolók helye meg ott lógna üresen?! O.o

Kevésbé szerencsés esetben (ami nálam is volt) el kell húznod egy (komplett elektromos tükör esetében 4et) vezetéket a jobb oldali tükörnek, mert nekem személy szerint oda nem ment el a vezeték.

DartVödör-nek köszönhetően itt egy kép a csatlakozó kiosztásról.:

P3244536S_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A kocsi 2003-as és az ablakok nem elektromosak.

Amit leirtál, az alapján elég bonyolult megcsinálni. Tehát vagy megcsinálom a komplett elektromos ablakokat és tükröket vagy hagyom az egészet igy, ahogy van. Szerintem ez utóbbinál maradok. Bár rohadtul hiányzik az a szerencsétlen tükörfűtés!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok. Kettő kérdésem volna pontosabban kettő elektromos problémám.

Az egyik hogy a légzsák lámpa világít mivel az anyós oldali ülésnél a csatlakozó minden egyes ülés tologatásnál elmozdul és hibát jelez. Kérdésem hogy ezt a csatlakozót lehet javítani vagy kábelt kell venni aminek az ára amit kaptam 10 e ft fölött van picivel. Sajnos nem tudom az alkatrész kódját.

A másik amit már feltettem kérdést csak nem tudom hogy melyik topicba bocsi előre is, tehát a trafón levő csatlakozó el tört ezért néha kimozdul sőt maga a ház is meg van repedve. Ezért kihagy egy henger amint megigazitom ismét jó de ez áldatlan állapot.Ezt lehet cserélni külön vagy kábel köteget kell venni ami gondolom megint elég zorkó áron van, ráadásul a szerelése sem olcsó. Én nem merek hozzá nyúlni nagyon mert amihez hozzá nyúlok valamihez mindig más problémát generálok mostanában.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni: Az antennatalpig nem megy el a +12Volt,a rádióból még igen és a csatinál is megvan hagyva,tehát nincs elvágva,pont ezért,de mégsem érkezik meg a helyére!A kérdésem az volna,hogy merre van elvezetve ez a kábel?A kézifékkar alatt egyenlőre csak az antennakábelt találtam meg:(!

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Egy kis segítséget szeretnék kérni: Az antennatalpig nem megy el a +12Volt,a rádióból még igen és a csatinál is megvan hagyva,tehát nincs elvágva,pont ezért,de mégsem érkezik meg a helyére!A kérdésem az volna,hogy merre van elvezetve ez a kábel?A kézifékkar alatt egyenlőre csak az antennakábelt találtam meg:(!

Előre is köszönöm a segítséget!

Üdv!

pedig végig az antenna kábel mellet megy a piros/fehér táp is ..

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.