Glare68 Elküldve Február10, 2013 Megoszt Elküldve Február10, 2013 IC lábai: 1- "A" kormánykapcsoló állandó, IC1A/A benyomva megszakítja a +12V-ot 2- IC1A/B kapcsoló kimenet, amíg IC1A/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1B/C-re. 3- IC1B/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1C/C-re. 4- IC1B/A bemenet a kuplungkapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V. 5- IC1B/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről. 6- IC1C/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről. 7- GND 0V 8- IC1C/A bemenet a féklámpakapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V. 9- IC1C/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1D/A-ra. 10- IC1D/B kimenet, ez kapcsolja a LED-et, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. IC1A/C-re, és IC1D/C-re. 11- IC1D/A bemenet az IC1C/B kimenetéről. 12- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. 13- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. 14- gyújtás +12V Bocs rosszul emlékeztem, mert meg kell szakítani a 12 Voltot, nem ráadni. :omg: Már régen csináltam a ketyerét. Még jó hogy DarthVödör résen volt és javította balf...ságom.. SORRY :sowwy: Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 (edited) On 2013. 02. 09. at 20:01, krisz395 írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Highstore Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Sziasztok Mivel az OPEL távozott a családtól, így van egy fölösleges 1.44 OP-COM adapterem eladó ha valakinek kell dobjon rám privát üzenetet. Telepítésben tudok segíteni. "magyar nyelvű a program" Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Kis segítség kellene. Megjött a Veramon modulom. Az lenne a kérdésem, tudja-e valaki, hogy a 6 tüskés csatlakozó mire szolgál rajta. Köszi :confused: Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Erre gondolsz: Hát ezt passzolnám, én a fullextrás készletet rendeltem klímavezérléssel, daylight-tal és immoval, de egyikhez sem kellett. Talán a Twinportokhoz szükséges optocsatolónál van jelentősége, esetleg azon keresztül lehet programozni? Bár lehet hülyeséget beszélek... Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Az lenne a kérdésem, tudja-e valaki, hogy a 6 tüskés csatlakozó mire szolgál rajta. Szerintem azon keresztül lehet a rajta levő kontroller programját beletölteni. Ezeknél kell adat be, adat ki, órajel, reset, gnd és mondjuk a hatodik tüske a táp :-) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 (edited) On 2013. 02. 10. at 16:56, tgabika76 írta: On 2013. 02. 10. at 17:10, potyo írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Az ATMEL AtMega programozási tüskéi. +5V MOSI SCK MISO Reset GND Hogy milyen sorrendben, azt a képen bejelöltem. Ezer köszönetem MESTER! :icon13:, megvilágosodtam. Megpróbálom kiolvasni a programot belőle, ha lehet (csak úgy kíváncsiságból) Még egy kérdésem lenne, a leírásában az van, hogy belső hőmérőnek egy DS18B20 Dallas digitális hőszenzor van felprogramozva a mikrokontrollerben. Én nem rendeltem hozzá, mert van a cégnél, és az meg ugye "gratis"-ban volt. csak ugye a kapcs rajzban 2 vezetékkel van bekötve, de a DS18B20-nak meg 3 lába van (GND, DQ, Vdd). Hogyan kössem be, ha egy lábbal több van? :confused: Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Én nem rendeltem hozzá, mert van a cégnél, és az meg ugye "gratis"-ban volt. csak ugye a kapcs rajzban 2 vezetékkel van bekötve, de a DS18B20-nak meg 3 lába van (GND, DQ, Vdd). Hogyan kössem be, ha egy lábbal több van? :confused: A szenzor Vdd lábát kösd össze a GND lábával és a kettőt együtt kösd a GND pontjára az áramkörnek. A DQ meg értelemszerűen a DQ-ra megy. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 (edited) On 2013. 02. 10. at 19:33, Glare68 írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 Vdd:+5V DQ: adat GND: test A gond az, hogy a Dallas egyedi azonosítóját is fel kellene programozni. A két vezetékes, valószínűleg egy NTC, vagy hőellenállás. Lehet, hogy az olcsóbb, hazai (cseh) KTY hőszenzorra tért át... Ha csak egy szenzor van, akkor nem kell az egyedi azonosító. Az csak akkor kell, ha több szenzor van egy adatvezetékre kötve. Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisz395 Elküldve Február11, 2013 Megoszt Elküldve Február11, 2013 IC lábai: 1- "A" kormánykapcsoló állandó, IC1A/A benyomva megszakítja a +12V-ot 2- IC1A/B kapcsoló kimenet, amíg IC1A/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1B/C-re. 3- IC1B/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1C/C-re. 4- IC1B/A bemenet a kuplungkapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V. 5- IC1B/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről. 6- IC1C/C bemenet, az IC1A/B kimenetéről. 7- GND 0V 8- IC1C/A bemenet a féklámpakapcsolóról, benyomott pedálnál 0V, felengedettnél +12V. 9- IC1C/B kapcsoló kimenet, amíg IC1B/C bemenet 0V, addig 0V. Ez megy az IC1D/A-ra. 10- IC1D/B kimenet, ez kapcsolja a LED-et, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. IC1A/C-re, és IC1D/C-re. 11- IC1D/A bemenet az IC1C/B kimenetéről. 12- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V, és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. 13- Ezen a ponton, addig amíg az IC1A/C, és IC1D/C a kormánykapcsoló "B", vagy "C" nyomógombbal nem adunk +12V-ot, (D1, D2-n keresztül) addig 0V és D6-on lesz "öntartó" az áramkör. 14- gyújtás +12V Probáltam ezek alapján kimérni de nem igazán kaptam mindenüt ezeket az értékekt.Ez alpján csináltam meg,már kinomban meg forditotam az ic-t meg a tranzisztort igy kikapcsolta meg bekacsolta a ledet.Ha a 2-esre adtam +12v akor világitot aled ha elvetem akor nem,a rajz alapján az ic-é 1 lába a sorkapocs fele néz de igy nem akart müködni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
KaCsa007 Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! :icon1: Nnorbi99 , albinka és kobraCode részére felrakom a Tanítható Ablaktörlő Elektronika bekötését. Mindhármotoknak elkészült az elektronikája. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Ha csak egy szenzor van, akkor nem kell az egyedi azonosító. Az csak akkor kell, ha több szenzor van egy adatvezetékre kötve. DarthVödör - Dátum: 2013 február 11 - 19:49 Vdd:+5V DQ: adat GND: test A gond az, hogy a Dallas egyedi azonosítóját is fel kellene programozni. A két vezetékes, valószínűleg egy NTC, vagy hőellenállás. Lehet, hogy az olcsóbb, hazai (cseh) KTY hőszenzorra tért át... Köszönöm a válaszokat. Kíváncsiságból azért írtam egy mailt David Benda-nak, hogy milyen érzékelő kell hozzá (amit Mo.-on is meg lehet venni) Két kérdésem lenne még: 1. A leírásban azt írja, hogy az RPM jel kábelét (nálam fehér színű) az X71-es csati 47-es PIN-jére kell kötni. Az X71-es csatlakozónál, ha kihúzom a kis műanyag dugót a 47-es tüskénél, akkor alatta megtalálom azt a kis réz kütyüt amibe be kell forrasztani a vezetéket: Én csak az alapcsomagot rendeltem meg: Module on-board computer 880,- CZK - ez ugye a panel Cable with connector: 120,- CZK - ez meg a kábelköteg Connector for control lever handle 40,- CZK - ebben meg 2 fajta csatlakozótüske van (a fekete sorcsatihoz, meg a fehér négyzeteshez), meg egy fehér csatlakozó, a csavar meg a műanyag távtartó hüvelyek. Hétvégén már otthon leszek és szeretném beépíteni, de nem lenne jó, ha egy kis kütyü miatt megállna a tudomány. 2. A klímát is rá szeretném kötni, hogy kihasználjam ezt a funkciót is (eddig egy "fapados" tekerős termosztát kapcsolgatta ki-be egy relén keresztül a klímát) Van-e ezzel kapcsolatban valami tapasztalat, mert eddig legalább 3 verziót láttam a kapcsolási rajzokból. Előre is köszönöm a választ és a segítséget. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Most volt a kocsim, mondhatnám, teljes generálon. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertya csere. Egyedül benya szűrőt nem cseréltettem. Így utólag már bánom. Olaj és szűrő a GM-es került bele, viszont gyertyát a cromax netes honlapjáról választottam. NGK két pólusú lett beletéve. Kérdésem az lenne mennyire jó gyertya ez? 3-at hozott fel a cromaxon. A gyári GM-et, NGK-t és a Bosch-t. Jobb lett volna, ha másik kettőből választottam volna, mert árban nem sok különbség van köztük. Ha igen, akkor miért lett volna jobb választás? A régi az GM-es volt, de míg ki nem szedtük, nem tudtam, hogy az van benne. A bosch-t azért nem választottam egyébként, mert már két előző kocsimban sem volt jó a működése. Így esett a választás az NGK-ra. A válaszokat előre is köszönöm! Link to comment Megosztás: More sharing options...
steve78 Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Most volt a kocsim, mondhatnám, teljes generálon. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertya csere. Egyedül benya szűrőt nem cseréltettem. Így utólag már bánom. Olaj és szűrő a GM-es került bele, viszont gyertyát a cromax netes honlapjáról választottam. NGK két pólusú lett beletéve. Kérdésem az lenne mennyire jó gyertya ez? 3-at hozott fel a cromaxon. A gyári GM-et, NGK-t és a Bosch-t. Jobb lett volna, ha másik kettőből választottam volna, mert árban nem sok különbség van köztük. Ha igen, akkor miért lett volna jobb választás? A régi az GM-es volt, de míg ki nem szedtük, nem tudtam, hogy az van benne. A bosch-t azért nem választottam egyébként, mert már két előző kocsimban sem volt jó a működése. Így esett a választás az NGK-ra. A válaszokat előre is köszönöm! Ha benne van, akkor már ne parázz azon, hogy "Mi lett volna, ha...". Ezt rakattad bele, használd, majd kiderül, hogy jól döntöttél-e. Ha nem vagy vele megelégedve, akkor veszel bele egy másik fajtát. Fogd fel úgy, hogy ez volt a tanulópénz -persze csak ha mégsem jó-, legközelebb majd vásárlás előtt kérdezz, úgy talán lesz értelme. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Ha benne van, akkor már ne parázz azon, hogy "Mi lett volna, ha...". Ezt rakattad bele, használd, majd kiderül, hogy jól döntöttél-e. Ha nem vagy vele megelégedve, akkor veszel bele egy másik fajtát. Fogd fel úgy, hogy ez volt a tanulópénz -persze csak ha mégsem jó-, legközelebb majd vásárlás előtt kérdezz, úgy talán lesz értelme. :D Köszönöm a tanácsot! Valóban hülyeség ezen rágódni, hogy mi lett volna jobb. De ez nem olyan, hogy hagyjam és használjam, majd lesz valahogy, mert automata váltós a gépsárkányom és nem akarnám az ebből fakadó magas fogyasztást tovább növelni. Ez városban 10 lityi körüli fogyi. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Én minden Opelembe GM gyertyát raktam.Soha nem volt vele bajom.NGK-t a motorba teszem,abba azt írja csak a szakirodalom. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Most volt a kocsim, mondhatnám, teljes generálon. Olaj, olajszűrő, levegőszűrő és gyertya csere. Egyedül benya szűrőt nem cseréltettem. Így utólag már bánom. Olaj és szűrő a GM-es került bele, viszont gyertyát a cromax netes honlapjáról választottam. NGK két pólusú lett beletéve. Kérdésem az lenne mennyire jó gyertya ez? 3-at hozott fel a cromaxon. A gyári GM-et, NGK-t és a Bosch-t. Jobb lett volna, ha másik kettőből választottam volna, mert árban nem sok különbség van köztük. Ha igen, akkor miért lett volna jobb választás? A régi az GM-es volt, de míg ki nem szedtük, nem tudtam, hogy az van benne. A bosch-t azért nem választottam egyébként, mert már két előző kocsimban sem volt jó a működése. Így esett a választás az NGK-ra. A válaszokat előre is köszönöm! Első gyertya cserénél én is NGK-t raktam bele, mivel a katalógus ezt hozta. 2000km-t mentem vele és utána kivágtam a p.csába. Alapjáratom ingadozott és dadogott a motor. Miután visszaraktam a gyári gyertyákat (BOSCH) amiben 60.000+ km volt megszűnt minden hiba. Utána ugyanilyet vettem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Probert Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Első gyertya cserénél én is NGK-t raktam bele, mivel a katalógus ezt hozta. 2000km-t mentem vele és utána kivágtam a p.csába. Alapjáratom ingadozott és dadogott a motor. Miután visszaraktam a gyári gyertyákat (BOSCH) amiben 60.000+ km volt megszűnt minden hiba. Utána ugyanilyet vettem. A bosch-sal nincsenek szép emlékeim, ezért rakattam bele NGK-t. Skoda 120-asom a bosch gyertyát is rendszeresen beköpte és a bosch megszakító is rendszeresen összeégett. Kösz az infót, akkor nem lesz nálam sem hosszú életű, mert mozgássérültként nem szeretnék lerobbanni vele emiatt. Mihelyst jelentkezik valami hasonlatos bibi, ami kapcsolható ehhez, akkor kuka és kerül bele GM-es. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Első gyertya cserénél én is NGK-t raktam bele, mivel a katalógus ezt hozta. 2000km-t mentem vele és utána kivágtam a p.csába. Alapjáratom ingadozott és dadogott a motor. Miután visszaraktam a gyári gyertyákat (BOSCH) amiben 60.000+ km volt megszűnt minden hiba. Utána ugyanilyet vettem. Motorjaimba mindig NGK volt, ott jó volt, pedig azok jobban igénybe vannak véve, 'kicsit' többet forgott 6e-nél kelt életre.... :) Igaz ott 18e km-nél csere. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Motorjaimba mindig NGK volt, ott jó volt, pedig azok jobban igénybe vannak véve, 'kicsit' többet forgott 6e-nél kelt életre.... :) Igaz ott 18e km-nél csere. Nem mondtam, hogy rossz gyertya, csak nem az autómba való. Ha rosszat gyártanának akkor nem lennének már ennyi ideje a piacon! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Pár hónapja volt szó az EGR cheater ről. Ehez kapcsolódik most a hozzászólásom. Aki már beszerelt ilyet milyen tapasztalatai vannak a működéséről? Ma este én is megépítettem az elektronikát ezt alapul véve: http://www.vx220.org.uk/forums/topic/92359-egr-cheater/ Holnap hibakód kiütés után be szeretném szerelni, feltéve ha teljesen veszélytelen a használata. Élőadatos mérésnél milyen adatokat kéne produkálnia? Üdv.: Hegyi Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! :icon1: Nnorbi99 , albinka és kobraCode részére felrakom a Tanítható Ablaktörlő Elektronika bekötését. Mindhármotoknak elkészült az elektronikája. Köszi KaCsa! Aki már épített be ilyet lenne hozzá kérdésem. Honnan lehet legkönnyebben testet fogni? Óracsoport mögött tudom hogy van, de ha lehet nem bontanám megint szét. Az elektronika kis dobozát helyileg hova helyezte el, hogyan rögzítette? Az ablaktörlőnél hogyan kötött rá a kábelekre? Ráforrasztott az eredetiekre, vagy valahogy szétbontotta a csatlakozót és átcserélte a két kábelt? A lényeg hogy minél egyszerűbben meglehessen oldani, és ha kell vissza lehessen állítani az eredeti állapotot (bár remélem soha nem kell). Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
krisz395 Elküldve Február12, 2013 Megoszt Elküldve Február12, 2013 Sziasztok! Lene egy kérésem megtudná-e nekem csinálni valaki a ccled modult,persze nem ingyen kérném. Köszönöm elöreis. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts