demura Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 (edited) Én az USB-s változatot rendeltem meg. Úgyis a Bluetoothos egy darabig lenne újdonság, utána úgysem használnám. :) Ma kipróbáltam a Bletoothos elm327-et Symbianon. Nokia N8-assal. Nehezen, de összejött a kapcsolat. Az OBDAuto Doctor Lite verzióján, csak sebesség, és a fordulatszám volt olvasható. Az összes többi adat, csak a 2000 Ft-os Pro verzióban érhető el. Kipróbáltuk Androidos telóval is, Ott a Lite verzió, egy csomó adatot megjelenített. Ami Sotwareket kaptam hozzá cd-n, Valahogy nem akarnak Bloutoothon kommunikálni. Tud valaki win7-re vagy XP-re Bloutoothos ODB2 progit ? Vagy esetleg olyat, ami futtatható win ce 6.0-án Wayteq GPS-en ? Esetleg ubuntu linuxon futó prigi is érdekel. Csak akkor veszem meg a Pro verziót symbianra, a laptopra nem találok megfelelőt. Még annyi hogy többeteknél is olvastam, ha jól értem, hogy a Bluetoothos elm327-et állandóra kötné az autóban. Nem lehet ez egy kicsit veszélyes? Mivel ha jól tudom az ODB2 port nincs softwaresen kódolva, Bloutoothon, bárki bele tud nyúlni a gépbe. Azt olvastam, hogy az ellopott autók kb 70%-át az OBD-n keresztül indítják el. Módosítva Február2, 2013 : demura Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 AZ OBD kommunikácó plug&play, azaz motor járása közben is csatlakoztatható, vagy leállított motor=>csatlakoztat=>majd indít? Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Ma kipróbáltam a Bletoothos elm327-et Symbianon. Nokia N8-assal. Nehezen, de összejött a kapcsolat. Az OBDAuto Doctor Lite verzióján, csak sebesség, és a fordulatszám volt olvasható. Az összes többi adat, csak a 2000 Ft-os Pro verzióban érhető el. Kipróbáltuk Androidos telóval is, Ott a Lite verzió, egy csomó adatot megjelenített. Ami Sotwareket kaptam hozzá cd-n, Valahogy nem akarnak Bloutoothon kommunikálni. Tud valaki win7-re vagy XP-re Bloutoothos ODB2 progit ? Vagy esetleg olyat, ami futtatható win ce 6.0-án Wayteq GPS-en ? Esetleg ubuntu linuxon futó prigi is érdekel. Csak akkor veszem meg a Pro verziót symbianra, a laptopra nem találok megfelelőt. Még annyi hogy többeteknél is olvastam, ha jól értem, hogy a Bluetoothos elm327-et állandóra kötné az autóban. Nem lehet ez egy kicsit veszélyes? Mivel ha jól tudom az ODB2 port nincs softwaresen kódolva, Bloutoothon, bárki bele tud nyúlni a gépbe. Azt olvastam, hogy az ellopott autók kb 70%-át az OBD-n keresztül indítják el. Ha be is kötöd állandóra (ami az eddigi tapasztalatom szerint azért lenne jó, mert nem kell újra párosítani a telóval minden alkalommal), gyújtás nélkül nem kommunikál az ECU-val (legalábbis nálam). Amúgy ha ezzel olyan egyszerű lenne a kocsit elvinni, akkor nem is kellene, hogy benne legyen, vinné magával a tolvaj az adaptert (illetve viszi is), de szerintem ők nem ilyen pár ezer forintos kütyükkel "dolgoznak". Én nem tervezem állandóra bekötni, mert hátha valakinek megtetszik, és pont miatta nyomja be az ablakot, sokkal kevesebbért és képesek betörni az ablakot.. Annyira viszont nem szeretném megbontani a kocsit, hogy forrasztgatással, vezetékeléssel valami rejtekhelyre kössem be a műszerfal mögött, bár ez lenne a legjobb megoldás. Ami az OBDAutoDoctor-t illeti, az androidost próbáltam, szerintem egy nagy kalap sz@r, nehezen csatlakozott az adapterhez, amikor sikerült, akkor se sokáig tartotta, állandóan megszakadt, használhatatlan volt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 AZ OBD kommunikácó plug&play, azaz motor járása közben is csatlakoztatható, vagy leállított motor=>csatlakoztat=>majd indít? Pont ma fogalmazódott meg bennem is ez a kérdés. De szerintem a gyújtás nélküli csatlakoztatás a legbiztonságosabb , de cáfoljon meg egy szagértő :) inkább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 Pont ma fogalmazódott meg bennem is ez a kérdés. De szerintem a gyújtás nélküli csatlakoztatás a legbiztonságosabb , de cáfoljon meg egy szagértő :) inkább. Megy menet közben is, ma szórakoztam vele, mert valamiért nehezen akart összekapcsolódni a teló az adapterrel. Csak bevásárolni mentem pár kilométerre, mire megérkeztem az áruház parkolójába, pont addigra csatlakozott rá az ECU-ra. :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
dionaea Elküldve Február2, 2013 Megoszt Elküldve Február2, 2013 hát akor vagy készülék vagy autó probléma. én az elm 327 et probáltam vagy 4 különböző autón és a párosítást megjegyzi a tel vagy tab. tehát olyan mintha füles lenne. program indulása után kb 20 másodperc és meg is volt a jel, de csak járó motornál. írja is hogy be kell indítani a kocsit. hogy direktbe kötni nem tudom miért vinnék könnyebben. sztem egy astrát ha akarnak 5 perc alatt elvisznek. ha van rejtett indulás akkor nem szarakodnak 2 autóval arrébb ott egy másik amit elvihetnek. én berlingónál mindig bedugva hagyom igaz más helyen van a csati.androidnál meg a torque t kell felrakni az tényleg mindent tud. persze nem egy szerviz program. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibi(1) Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Köszönöm a gyors válaszokat,megpróbálom a drótos módszert ha nem sikerül akkor bontok. azt nem értem,hogy lehet egy ilyen alapvető dolgot kihagyni az autóbol hamár ugyis ott a kábel és csak összekéne dugni. Gumi dudót kivettem és láss csodátott felvanhuzva a kábel,egy kis szivacsdarabbal volt odaragasztva, csak összekell majd dugnom Merre volt a kábel,én is próbáltam elég sokat halászni egy vissza hajlitott dróttal,de nem találtam meg...merre kellene keresnem,nem tudnád megmondani?lefele csak,vagy ha lent vagyok a dróttal,merre próbálkozzak? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Merre volt a kábel,én is próbáltam elég sokat halászni egy vissza hajlitott dróttal,de nem találtam meg...merre kellene keresnem,nem tudnád megmondani?lefele csak,vagy ha lent vagyok a dróttal,merre próbálkozzak? B oszlop oldalában van, a hátsó ajtó felőli résznél ha szerencséd van. Nekem nem volt mert rossz helyen fűzték el a kábelt az első ajtó felől és így rövid lett. Bontás, majd átfűzés az öv alatt és fel a jó oldalon, majd kárpit vissza szerelése. Egy egy oldal kb 10 perc. Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Kicseréltem a szivargyújtónál lévő rizségőt. Viszont most ha bemelegszik az utastér a hamutartó nem nyílik ki, megakad, de csak melegen hidegen nem. Próbáltam már minden irányban igazítani rajta, újra kivettem stb. Találkoztatok már ilyennel? Miben akadhat meg? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tibi(1) Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 B oszlop oldalában van, a hátsó ajtó felőli résznél ha szerencséd van. Nekem nem volt mert rossz helyen fűzték el a kábelt az első ajtó felől és így rövid lett. Bontás, majd átfűzés az öv alatt és fel a jó oldalon, majd kárpit vissza szerelése. Egy egy oldal kb 10 perc. Körülbelül mennyire van a kapcsolo lyukától lefelé,nemtudod?15-20 cm,jó az alján? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Sziasztok.ma vettem ledes izzót a belsőtér világitásba,a problémám,hogy a led izzó kikapcsolás után is világit nagyon halványan mindig,milehet az oka?? .a régi szofita izzó az eleludt teljesen. A belső világítást a Multitimer szabályozza, ami egy ellenállás/áramfelvétel értékre van állítva. Az ajtóban levő kapcsolók csak jelet adnak. Mivel a LED-ek ellenállása és áramfelvétele sokkal kisebb mint a hagyományos izzóké, így a Multitimer nem veszi el teljesen a "naftát" a fogyasztóktól. Nekem is halványan parázslik, de nem kell vele törődni. Az áramfelvétele csak pár mikroamper. Ettől nem merül le az akku, ha a garázsban áll a kocsi (menet közben meg mindegy). De ha lezárod a központi zárat, akkor teljesen kialszik, mivel a zárás parancs felülbírálja a Multitimer kikapcsolási paramétereit. Ha zavar a parázslás, egy előtét ellenállással (5 OHM) megoldható a dolog. ;) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Geopake Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Megnéztem én is a B oszlopnál azt a csatlakozót.A jobb oldalon oda volt ragasztva egy szivacsra és a lyuknál volt.A bal oldalon is láttam,de ahogy piszkáltam dróttal leesett.Majd tavasszal kiszedem.Lejjebb van az ajtóhatároló,azt kicsavarom és benézek azon a lyukon is:)Hátha könnyebben kilehet piszkálni.Minek spórolták ki azt a 2 darab kapcsolót?És még barátaink a Lengyelek,nekem akkor nem is kell ellenség :icon1: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Hát elkezdtem a MID okosítót, de rájöttem, hogy marhaság. Az egész többe kerül, mint amennyiért a VERA-t meg lehet szerezni. Meg aztán a programozás sem semmi, a kalibrálás meg kínlódás. Még jó hogy csak próbanyákon kísérleteztem ("szerzett anyagból :D ) Így hát végül is megrendeltem a VERAMON-t, 13 ezer pénzbe került postával. Amit tud: -Rádió adatainak megjelenítése RDS / dátum és idő -Pillanatfogyasztás (liter/óra. vagy liter/100 km) -Átlagfogyasztás (liter/100 km) -A felhasznált tüzelőanyag mennyisége -Átlag sebesség -A megtett távolság -A maradék üzemanyaggal megtehető út -Stopperóra -Pillanatnyi sebesség -Fordulatszám -Akkumulátor feszültség -A tankban lévő üzemanyag mennyiség -Taxis viteldíj jelzés - Indításgátló (PIN kóddal lehet lezárni az ECU-t) -Külső és belső hőmérséklet mérés -Akkumulátor töltés ellenőrzés -Nappali fény (DRL) ellenőrzés és kapcsolás -Manuális klíma berendezés automatizálása (a kijelzőn beállítható a hűtési hőmérséklet) Remélem a 15-ei hétvégén be tudom szerelni, előbb sajna nem lesz rá időm. A beszerelésről és a működésről teszek fel majd képeket. A TAXI-meternek meg örülök, mert be szokott "ficcenni" néha olyan dolog amihez kell..... Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Hát elkezdtem a MID okosítót, de rájöttem, hogy marhaság. Az egész többe kerül, mint amennyiért a VERA-t meg lehet szerezni. Meg aztán a programozás sem semmi, a kalibrálás meg kínlódás. Még jó hogy csak próbanyákon kísérleteztem ("szerzett anyagból :D ) Így hát végül is megrendeltem a VERAMON-t, 13 ezer pénzbe került postával. Amit tud: -Rádió adatainak megjelenítése RDS / dátum és idő -Pillanatfogyasztás (liter/óra. vagy liter/100 km) -Átlagfogyasztás (liter/100 km) -A felhasznált tüzelőanyag mennyisége -Átlag sebesség -A megtett távolság -A maradék üzemanyaggal megtehető út -Stopperóra -Pillanatnyi sebesség -Fordulatszám -Akkumulátor feszültség -A tankban lévő üzemanyag mennyiség -Taxis viteldíj jelzés - Indításgátló (PIN kóddal lehet lezárni az ECU-t) -Külső és belső hőmérséklet mérés -Akkumulátor töltés ellenőrzés -Nappali fény (DRL) ellenőrzés és kapcsolás -Manuális klíma berendezés automatizálása (a kijelzőn beállítható a hűtési hőmérséklet) Remélem a 15-ei hétvégén be tudom szerelni, előbb sajna nem lesz rá időm. A beszerelésről és a működésről teszek fel majd képeket. A TAXI-meternek meg örülök, mert be szokott "ficcenni" néha olyan dolog amihez kell..... Na egy ilyen kellnekem is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Glare68 Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Na egy ilyen kellnekem is. Akkor hajrá, csak 880 korona + 150 korona postaköltség, a sallangok meg nem kellenek hozzá, mert itthon fillérekért megkapod a drótokat, relét, csatikat meg hőmérő PTC-t. KLIKK IDE: http://veramon.czweb.org/en_pp_astra_g.html Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Kicseréltem a szivargyújtónál lévő rizségőt. Viszont most ha bemelegszik az utastér a hamutartó nem nyílik ki, megakad, de csak melegen hidegen nem. Próbáltam már minden irányban igazítani rajta, újra kivettem stb. Találkoztatok már ilyennel? Miben akadhat meg? Isteni jel, hogy ne dohányozz az autóban! :D Bár én is dohányzom néha, na de mindegy. Szerintem próbálkozz egy kis WD40-el. Ha meg nem jó, akkor csapj oda neki! :D Link to comment Megosztás: More sharing options...
nemeth_laca Elküldve Február3, 2013 Megoszt Elküldve Február3, 2013 Hali! Ma hallottam olyat, hogy (nem tudom, hogy marhaság-e) valakire "rápukkantak" a légzsákok, mert nem megfelelő sorrendben tette vissza az akksira a sarukat! Bár én nem hiszek benne, mert párszor már volt kivéve az akksi, de nem emlékszem, hogy figyeltem-e a sorrendre, sőt biztos, hogy nem. Igazából csak azért kérdem, mert kíváncsi vagyok, hogy vajon van-e valami alapja ennek? Link to comment Megosztás: More sharing options...
dsteel Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Hali! Ma hallottam olyat, hogy (nem tudom, hogy marhaság-e) valakire "rápukkantak" a légzsákok, mert nem megfelelő sorrendben tette vissza az akksira a sarukat! Bár én nem hiszek benne, mert párszor már volt kivéve az akksi, de nem emlékszem, hogy figyeltem-e a sorrendre, sőt biztos, hogy nem. Igazából csak azért kérdem, mert kíváncsi vagyok, hogy vajon van-e valami alapja ennek? Hali, én már tettem vissza így is és úgy is az akkusarukat, a max pukkanás, amit hallottam az jómagam lehettem egy nagy tál bableves után. Namármost vagy nem számít a visszarakási sorrend (nyilván) vagy az előző tulaj kivette a légzsákomat. Asszem nem erre szokták ajánlani, hogy vigyázz a szétszedésnél/összerakésnál, hanem az ülés alatti csatiknál az övfeszítőnél vagy oldallégzsáknál, nem tudom... De majd mások javítanak, ha rosszul emlékszem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
potyo Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Asszem nem erre szokták ajánlani, hogy vigyázz a szétszedésnél/összerakésnál, hanem az ülés alatti csatiknál az övfeszítőnél vagy oldallégzsáknál, nem tudom... De majd mások javítanak, ha rosszul emlékszem. Igen, azokat nem érdemes macerálni akkor, ha az akkun rajta vannak a saruk. Akármit szerelsz, akkuról először leszedni legalább a negatív sarut, várni néhány percet, és utána lehet bármit széthúzni, összedugni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Igen, azokat nem érdemes macerálni akkor, ha az akkun rajta vannak a saruk. Akármit szerelsz, akkuról először leszedni legalább a negatív sarut, várni néhány percet, és utána lehet bármit széthúzni, összedugni. Még anno az F astránál volt egy kis műanyag lap amit az övfeszítő piropatronyához kelett behelyezni hogy tehermentesítve legyen nehogy elszólja magát amikor veszed ki az ülést. Bár ha jól emlékszem azon nem volt más vezeték. Tehát nem elektromos jelre sült el. Link to comment Megosztás: More sharing options...
extraisti Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! Megoldható az, hogy a ködlámpámat kikötöm, és annak a vezetékére kötöm rá a DRL nappali fényt. (8 ledes, piros-fekete vezeték van csak a DRL-en) Így azért lenne, jó mert gombbal tudnám kapcsolni, amikor a helyzetjelző, vagy a tompított felvan kapcsolva... Köszi a segítséget. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
terry13 Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok. Ha szeretnek tenni az autoba egy veramon bc-t. Akkor mire van szugsegem hozza a mid az ablaktorlo kapcsolo es a bc-n kivul( a gepben egy sima tid van). Nem tudom milyen csatlakozok kellenek meg. Lattam, hogy van klimavezerlo es belso homerseklet mero is. Ezekkel egyutt mennyibe jon ki ? Ha csinalt mar ilyet valaki elmondhatna a beszerelesi eljarast is. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 (edited) On 2013. 02. 03. at 10:53, extraisti írta: On 2013. 02. 03. at 11:14, terry13 írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
gyurigyerek Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! Megoldható az, hogy a ködlámpámat kikötöm, és annak a vezetékére kötöm rá a DRL nappali fényt. (8 ledes, piros-fekete vezeték van csak a DRL-en) Így azért lenne, jó mert gombbal tudnám kapcsolni, amikor a helyzetjelző, vagy a tompított felvan kapcsolva... Köszi a segítséget. Üdv. Megoldható, de minek? A DLR-t csak helyzetjelző nélkül szabad használni! Ráadásul műszakin is piszkálnának miért nem működik a ködlámpa ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Február4, 2013 Megoszt Elküldve Február4, 2013 Sziasztok! Megoldható az, hogy a ködlámpámat kikötöm, és annak a vezetékére kötöm rá a DRL nappali fényt. (8 ledes, piros-fekete vezeték van csak a DRL-en) Így azért lenne, jó mert gombbal tudnám kapcsolni, amikor a helyzetjelző, vagy a tompított felvan kapcsolva... Köszi a segítséget. Üdv. Szia! Természetesen minden további nélkül megoldható, csak éppen teljesen szabálytalan. Mert a DRL nem világíthat együtt a tompítottal, motorindításra automatikusan fel kell kapcsoljon, a fényszóró bekapcsolására meg le. Plusz ha kikötöd a ködlámpát akkor le is kell szereld, mert az csak úgy lehet az autón, ha működik (az összes többi világítóberendezéssel egyetemben). Szóval szerintem nem jó ötlet, de te tudod. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts