Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a benzinpumpa pontosan hol található a verdában?

És ha a pumpa nem működik akkor mennyit megy el a verda?

Ha egy rejtett kapcsolóval megszakítanám az áramot akkor ezzel nem lehet probléma ugye?

(persze csak ha elfelejtem visszakapcsolni indítás után :D )

Szval egy mezei kapcsoló beiktatásával jó lenne ez?

Gondolom nem kell hozzá a kapcsolón kívül más elektromos cucc, plusz egy elektronikai szakember, tehát én is megtudnám csinálni...

Link to comment
Megosztás:

Szia,

szerintem ha a benzinpumpa nem kap áramot akkor a verda nem megy sehová...csak ha tolod.

még a golfom volt meg amikor a szakember által bekötött riasztó kábele kidörzsölődött, a riasztó lekapcsolta a benzinpumpát.

nem indult az autó.

benzinmotoroknál az üzemanyagszivattyú a hátsó ülés alatt a benzintartályban van elhelyezve...szerintem, de biztosat az itteni szakik megmondják Neked. remélem tudtam segíteni egy kicsit.

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem az Uraknak...és természetesen a Hölgyeknek is ha vannak itt..! :icon1:

Kedves Ampervadász, Darth Vader Nagyúr és redfirD kollégák! Nagyon köszönöm a számomra igen hasznos tanácsokat és észrevételeiteket a szivargyújtóval kapcsolatban. (és természetesen mindenki másnak is, aki hozzászólt) Ezeknek fényében fogok eljárni az ügyben....előbb feszegetek, majd ha ez sem megy, akkor csere lesz...

Még valami ha esetleg tudok tippeket adni. Nagyon nehéz kiszerelni a fűtés keringetőmotorját? :huh: Mert azt tapasztaltam, hogy az autóban ütemesen nyikorgó hang hallatszik, de csak akkor, amikor kanyarodok. Azután rájöttem, hogy ez a hang csak akkor van, ha megy a fűtés ventillátorja, ergo szerintem annak sétált el a csapágya a túlvilágra. Ráadásul ha a legmagasabb fokozatra kapcsolom a fűtőventillátort, akkor a cipőmön át is érzem, hogy erősen remeg a gázpedál a lábam alatt, úgy rázza a műszerfalegységet.....durva! :blink: Szóval, valami nem smakkol.

Amúgy 1-2-3 fokozatban nincs gond a kanyarban hallható nyikorgáson kívül, de engem már ez is aggaszt, hát még az, hogy berezonál 4-es fokozaton a gázpedál. :omg:

Szóval ezért kérdezem, hogy mennyire nehéz kiszerelni a fűtés motorját...ha jól diagnosztizáltam a típusát, akkor BEHR fűtőrendszer van a verdában...

Köszönöm előre is a javaslatokat minden Kedves Márkatársnak. :icon1:

Üdv!

Link to comment
Megosztás:

Tiszteletem az Uraknak...és természetesen a Hölgyeknek is ha vannak itt..! :icon1:

Kedves Ampervadász, Darth Vader Nagyúr és redfirD kollégák! Nagyon köszönöm a számomra igen hasznos tanácsokat és észrevételeiteket a szivargyújtóval kapcsolatban. (és természetesen mindenki másnak is, aki hozzászólt) Ezeknek fényében fogok eljárni az ügyben....előbb feszegetek, majd ha ez sem megy, akkor csere lesz...

Még valami ha esetleg tudok tippeket adni. Nagyon nehéz kiszerelni a fűtés keringetőmotorját? :huh: Mert azt tapasztaltam, hogy az autóban ütemesen nyikorgó hang hallatszik, de csak akkor, amikor kanyarodok. Azután rájöttem, hogy ez a hang csak akkor van, ha megy a fűtés ventillátorja, ergo szerintem annak sétált el a csapágya a túlvilágra. Ráadásul ha a legmagasabb fokozatra kapcsolom a fűtőventillátort, akkor a cipőmön át is érzem, hogy erősen remeg a gázpedál a lábam alatt, úgy rázza a műszerfalegységet.....durva! :blink: Szóval, valami nem smakkol.

Amúgy 1-2-3 fokozatban nincs gond a kanyarban hallható nyikorgáson kívül, de engem már ez is aggaszt, hát még az, hogy berezonál 4-es fokozaton a gázpedál. :omg:

Szóval ezért kérdezem, hogy mennyire nehéz kiszerelni a fűtés motorját...ha jól diagnosztizáltam a típusát, akkor BEHR fűtőrendszer van a verdában...

Köszönöm előre is a javaslatokat minden Kedves Márkatársnak. :icon1:

Üdv!

Szia!

Ha kiveszed a kesztyűtartót (körben fogja 6 db csavar) akkor látni fogod a fűtőmotort. Bár én még nem szedtem ki, de ránézésre nem nehéz hozzáférni. DarthVödör itt részletesen leírja a kivételét: https://sites.google.com/site/opelrepair/szelloztetes/behr

Link to comment
Megosztás:

Új távirányító párosításához kell a tech2 (vagy asszem opcom is tudja). A gyújtás rá, gombnyomás módszer csak arra jó, ha elvesztette a szinkront a vevőegységgel, pl. elemcsere miatt.

Nah de mi a frász az a tech2 és opcom ??????? Nah ezt ki tudja megcsinálni? Ez nagyon úgy hangzik, hogy ha új távirányító lesz belőle, szakember és egy vagyon nélkül ezt nem úszom meg... :S Én azt gondoltam, hogy rendelem az új távirányítót, és programozom gyújtáskapcsolás után egy gombnyomással. TÉVEDTEM?

Egyébként a mikrokapcsolót az elemet cserélő órás-kulcsmásolós pasas is mondta, de van egy olyan érzésem, hogy ha elkezdik macerálni, folyamatosan gond lesz vele. Így azon morfondírozok, hogy tényleg jobban járnék az újjal, vagy tévedek?

Link to comment
Megosztás:

Szoval, hogy magamat idezzem.... Mibol es mennyibol all ez az extra?

Ha teljeskörűen, az összes gyári funkciót akarod, akkor mindenképpen több tízezer Ft.

Először is kell maga a MID kijelző (jó állapotban, pixelhibamentesen 15e Ft-tól bontóban), aztán kell egy BC kapcsolós ablaktörlőkar amin rajta vannak a MId vezérlőgombjai (ennek nem tudom az árát, de sanszos hogy 10e felett va még utángyártottban is, eredeti gyári alkatrészként még drágább). Egy alapverziót ezekből és megfelelő kábelezésből már össze tudnál hozni, de az eredeti fedélzeti computernek vannak rendszerellenőrző funkciói is (u.n. check control, pl. kiégett izzókra, alacsony motorolaj- és ablakmosófolyadék szintre, valamint kopott fékbetétre figyelmeztetés), amik tovább érzékelők beszerzését és bekötését teszik szükségessé, ezekkel együtt a végső ár pedig akár az 50e Ft-ot is elérheti, sőt meg is haladhatja, beszerzési forrástól függően.

Link to comment
Megosztás:

Ha teljeskörűen, az összes gyári funkciót akarod, akkor mindenképpen több tízezer Ft.

Először is kell maga a MID kijelző (jó állapotban, pixelhibamentesen 15e Ft-tól bontóban), aztán kell egy BC kapcsolós ablaktörlőkar amin rajta vannak a MId vezérlőgombjai (ennek nem tudom az árát, de sanszos hogy 10e felett va még utángyártottban is, eredeti gyári alkatrészként még drágább). Egy alapverziót ezekből és megfelelő kábelezésből már össze tudnál hozni, de az eredeti fedélzeti computernek vannak rendszerellenőrző funkciói is (u.n. check control, pl. kiégett izzókra, alacsony motorolaj- és ablakmosófolyadék szintre, valamint kopott fékbetétre figyelmeztetés), amik tovább érzékelők beszerzését és bekötését teszik szükségessé, ezekkel együtt a végső ár pedig akár az 50e Ft-ot is elérheti, sőt meg is haladhatja, beszerzési forrástól függően.

Leginkabb a fogyasztas es a meg megteheto kilometer miatt szeretnem betenni, nem tudtam , hogy ennyi mindenre jo.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Folytattam a tesztelését az OBD / Android Torque full változattal.

Ami az első meglepetés, hogy hiába tud a szoftver többet, több információ akkor sem jelenik meg. Csak annyi mint az ingyenes verziónál.

Ha másnál ez másképp van, akkor szóljon mit kell beállítani!

Amikre kíváncsi lettem volna, de nem működtek:

Feszültség / Volts (CM) (V)

Kipuffogó rendszer hőmérséklet / EGT1 ©

Olaj hőmésrséklet / Oil Temp ©

Külső levegő hőmérséklet / Air temp ©

Üzemanyag nyomás / Fuel Rail

Üzemanyag szint / Fuel ECU

Ami továbbra is tetszik és jó:

Coolant

Intake air temp

Átlag és pillanatnyi fogyasztás

Throttle position

Engine Load

OBD Speed

GPS Speed

MAF

Ami érdekesség:

A műszerek pontosságával kapcsolatosan. Ugye megállapítottam, hogy a vízhőfok mérőm teljesen pontos, a kijelzés megegyezik az ECU által adott hőmérséklettel.

A km/h az hülyeséget mutat. Vagyis többet mindentől.

Példa:

ECU Speed: 86

GPS Speed: 90

Óra szerint: 94

Tehát az ecu és a kijelzés között 10km/h eltérés van.

A torque szoftverben az ecu sebesség "hibáját" lehet korrigálni. Én 1,05-ös szorzót adtam neki, így az ECU speed megegyezik a GPS-el. Így fog a program pontosabb fogyasztásadatokat adni.

Még tankolás után majd tesztelem az egyéni adatokból számított szintet és megtehető km-t. Amíg nincs egy teli tanki addig ezek az adatok is hülyeségek, messze vannak a valóságtól. Remélem utána már ezek is jók lesznek! :)

Egyelőre ennyi. Várom mások tapasztalatát is!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma vettem egy sony fejegységet a gyári kazis helyére, ugye a csatik ISO szabványosak ezért csak simán rádugtam és müködik is,de ha kiveszem a kulcsot kikapcsol,és elfelejt minden beállítást. Valami tipp vagy ötlet a megoldásra? (kezdő vagyok és nem akarom nagyon szétbombázni a kocsit)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ma vettem egy sony fejegységet a gyári kazis helyére, ugye a csatik ISO szabványosak ezért csak simán rádugtam és müködik is,de ha kiveszem a kulcsot kikapcsol,és elfelejt minden beállítást. Valami tipp vagy ötlet a megoldásra? (kezdő vagyok és nem akarom nagyon szétbombázni a kocsit)

ISO csatin fordítsd meg a sárga meg a piros vezetéket.vagy a sárgába dugd bele a pirosat,azt hiszem sonynál a sárga dupla csatis.de ekkor nem fog kulcs kivételével kikapcsolni a rádió.

Link to comment
Megosztás:

Megérkezett a bluetooth-os OBD adapterem, gyorsan ki is próbáltam, eddig meg vagyok elégedve vele. Egyelőre csak álló helyben próbáltam, de az alap funkciókat jól kijelzi. Az olaj hőmérsékletet nálam sem jeleníti meg, külső levegő hőmérsékletet nem néztem, de szerintem annak meg kellene egyezni az intake air temp hőmérsékletével (vagy közel azonos) elvégre a külső levegőt szívja be. 5 °C-ot írt a program, a központi kijelzőn a kocsi pedig 4,5 °C-ot. Fordulatszám, coolant, engine load ok, pillanatnyi fogyasztást nem írt (álló helyben), viszont az órára lebontottat mutatta (~0,5 liter/óra), illetve gondolom szintén amiatt végtelen az átlagfogyasztás, mert egy centit se mentem vele. Egyelőre ennyi, majd még írok, ha lesznek új tapasztalatok menet közben. Minden esetre már most konstatálhatom, hogy nekem ezt a 3000 Ft-ot megérte a kütyü. Ja, és nincs tárolt hibakódom - megerősítette ami sejthető volt villogtatásból. Arra mondjuk kíváncsi lennék, tényleg törölhető-e ami benne van, de azt legutóbb töröltettem. Azért annyira viszont nem érdekel, inkább ne legyen hiba! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Menet kozben az intake air felmegy 10-17 fokra mig kinnt van 3-7 fok. Allo helyben, hideg motornal valoban megegyezik.

Az ecu speedet meg allitsd be majd te is pontosra, hogy a fogyasztas stimmeljen. Meg persze profilban a tobbit.

Megérkezett a bluetooth-os OBD adapterem, gyorsan ki is próbáltam, eddig meg vagyok elégedve vele. Egyelőre csak álló helyben próbáltam, de az alap funkciókat jól kijelzi. Az olaj hőmérsékletet nálam sem jeleníti meg, külső levegő hőmérsékletet nem néztem, de szerintem annak meg kellene egyezni az intake air temp hőmérsékletével (vagy közel azonos) elvégre a külső levegőt szívja be. 5 °C-ot írt a program, a központi kijelzőn a kocsi pedig 4,5 °C-ot. Fordulatszám, coolant, engine load ok, pillanatnyi fogyasztást nem írt (álló helyben), viszont az órára lebontottat mutatta (~0,5 liter/óra), illetve gondolom szintén amiatt végtelen az átlagfogyasztás, mert egy centit se mentem vele. Egyelőre ennyi, majd még írok, ha lesznek új tapasztalatok menet közben. Minden esetre már most konstatálhatom, hogy nekem ezt a 3000 Ft-ot megérte a kütyü. Ja, és nincs tárolt hibakódom - megerősítette ami sejthető volt villogtatásból. Arra mondjuk kíváncsi lennék, tényleg törölhető-e ami benne van, de azt legutóbb töröltettem. Azért annyira viszont nem érdekel, inkább ne legyen hiba! :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Menet kozben az intake air felmegy 10-17 fokra mig kinnt van 3-7 fok. Allo helyben, hideg motornal valoban megegyezik.

Az ecu speedet meg allitsd be majd te is pontosra, hogy a fogyasztas stimmeljen. Meg persze profilban a tobbit.

Profilban mekkora súlyt állítottál be? Mondjuk ez változó (utasok száma, csomagok), de én úgy gondoltam, hogy ha a gyári adat klímával 1183 kg (68 kg sofőr, 7 kg csomag, 90% tank), akkor mondjuk olyan 1250-1300 közé állítva közelítőleg jó lehet - mi általában párommal ketten használjuk, de időnként csak egyedül megyek vele, néha viszont telt ház. Mi a véleményed erről?

Link to comment
Megosztás:

Profilban mekkora súlyt állítottál be? Mondjuk ez változó (utasok száma, csomagok), de én úgy gondoltam, hogy ha a gyári adat klímával 1183 kg (68 kg sofőr, 7 kg csomag, 90% tank), akkor mondjuk olyan 1250-1300 közé állítva közelítőleg jó lehet - mi általában párommal ketten használjuk, de időnként csak egyedül megyek vele, néha viszont telt ház. Mi a véleményed erről?

Szia!

Én 1300kg-ot állítottam be. Gyári adatom 1120kg. Ritkán viszek csomagot, és ketten ülünk az autóban. Ha jól sejtem, akkor a tömeg adat csak a teljesítmény, nyomatékhoz kell. Talán máshoz nem nagyon. Így annyira nem lehet fontos. Szerinted?

Link to comment
Megosztás:

Igen, valószínűleg inkább ahhoz kell, mert a fogyasztás számításhoz - pont a változó tömegek miatt - nem lenne jó használnia, viszont a teljesítmény mérésnél hasznát tudja venni. Ma sikerült beállítanom a sebesség különbséget (5% volt), illetve 23 városi kilométer alatt 7,2 l/100 km átlagot mutatott, ami nem lenne rossz. Viszont tartok attól, hogy mint a BC-k általában, valószínűleg ez is kb. fél literrel kevesebbet mutat a valósnál - ez már egyezne azzal, amit a tankolások alapján eddig számítottam. Viszont ez majd csak teli tankolás után fog igazolódni, akkor tervezem lenullázni, aztán következő teli tanknál már okosabb leszek.

Még egy érdekesség: hiába melegedett már be a motor üzemi hőmérsékletre, ha motorfékkel lassítottam, akkor is olyan 1,5-2 liter/100 km fogyasztást mutatott, holott úgy tudom, ilyenkor elvileg nem kellene, hogy fogyasszon. Várok tippeket, hátha tudja valaki ez mitől lehet. Szenzor hiba, vagy valami gond van a motorral?

Link to comment
Megosztás:

Igen, valószínűleg inkább ahhoz kell, mert a fogyasztás számításhoz - pont a változó tömegek miatt - nem lenne jó használnia, viszont a teljesítmény mérésnél hasznát tudja venni. Ma sikerült beállítanom a sebesség különbséget (5% volt), illetve 23 városi kilométer alatt 7,2 l/100 km átlagot mutatott, ami nem lenne rossz. Viszont tartok attól, hogy mint a BC-k általában, valószínűleg ez is kb. fél literrel kevesebbet mutat a valósnál - ez már egyezne azzal, amit a tankolások alapján eddig számítottam. Viszont ez majd csak teli tankolás után fog igazolódni, akkor tervezem lenullázni, aztán következő teli tanknál már okosabb leszek.

Még egy érdekesség: hiába melegedett már be a motor üzemi hőmérsékletre, ha motorfékkel lassítottam, akkor is olyan 1,5-2 liter/100 km fogyasztást mutatott, holott úgy tudom, ilyenkor elvileg nem kellene, hogy fogyasszon. Várok tippeket, hátha tudja valaki ez mitől lehet. Szenzor hiba, vagy valami gond van a motorral?

Nekem is pont 5%-al mutatott kevesebbet az ECU a GPS-hez képest. A korrekció után nekem 30 km-re hozta a 6,3-as átlagot amit szokott a tankolás is. (25km országut + 5km kisváros)

Gáz elvételnél nekem lemegy 0-ra, de kuplung kinyomásra azonnal ugrik 4-5 literre váltás erejéig. Nem tudom mi lehet a gond nálad.

Ami érdekesség, bár ezt a fogyasztás topikba kéne már, na át is megyek....

Link to comment
Megosztás:

Nah de mi a frász az a tech2 és opcom ??????? Nah ezt ki tudja megcsinálni? Ez nagyon úgy hangzik, hogy ha új távirányító lesz belőle, szakember és egy vagyon nélkül ezt nem úszom meg... :S Én azt gondoltam, hogy rendelem az új távirányítót, és programozom gyújtáskapcsolás után egy gombnyomással. TÉVEDTEM?

Egyébként a mikrokapcsolót az elemet cserélő órás-kulcsmásolós pasas is mondta, de van egy olyan érzésem, hogy ha elkezdik macerálni, folyamatosan gond lesz vele. Így azon morfondírozok, hogy tényleg jobban járnék az újjal, vagy tévedek?

DarthVödör jól írta, ha veszel új kulcsot akkor a "tanítás" az immo chip miatt szükséges, anélkül ugyanis ki tudod nyitni vele az autót, de el nem indítod. A Tech 2 (márkaszervizben illetve némelyik Bosch szervizben van ilyen műszer) pedig fel- illetve le tud programozni kulcsokat az autóra, utóbbi azért kell hogy ha véletlenül elhagysz egy kulcsot akkor azt leprogramozva a rendszerről ha valaki netán megtalálja, akkor se fogja tudni elindítani vele az autót (habár kinyitni ugye ki tudja). Ez a műszer azt is megmondja hogy épen hány működő kulcs van az autódhoz (mennyi van felprogramozva rá), ha neked ennél kevesebb van a kezedben akkor kezdhetsz aggódni, mert valahol valakinél van egy kulcs ami nyitja és indítja is az autódat. ;)

DarthVödör:

Nem feltétlenül kell kód a programozáshoz, nekem se kellett, ECU függő. Ez tuti, mert én elsőre nem vittem a Car-Pass-t, és megautóztattak érte 30km-t mondván hogy anélkül nem fog menni, de aztán mégsem kellett.

Link to comment
Megosztás:

Még egy érdekesség: hiába melegedett már be a motor üzemi hőmérsékletre, ha motorfékkel lassítottam, akkor is olyan 1,5-2 liter/100 km fogyasztást mutatott, holott úgy tudom, ilyenkor elvileg nem kellene, hogy fogyasszon. Várok tippeket, hátha tudja valaki ez mitől lehet. Szenzor hiba, vagy valami gond van a motorral?

Nem lehet hogy maga a program van így megírva?

Mármint hogy motorféknél nem tényleges fogyasztást mér, hanem egy kalkulált adatot ír ki.

Az újabb autóknál (Euro 5 és újabbak) úgy tudom hogy motorfék üzemben is van némi fogyasztás a katalizátor kihűlésének megakadályozására környezetvédelmi okokból, de a G Astra még nem ilyen.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.