Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

A 2005-ös z14xep-s astrámon a fordulatszámmérő nem megy. Illetve ha megy, akkor eléggé "remegős", vagy valótlant mutat és beragad. Ez elő szokott fordulni? Mennyire nehéz az egységet kiszerelni?

Elküldve

Szia!

Elég lett volna egy helyre beírni.

Nem nehéz kiszerelni, pár csavar fogja. Először a keretet kell kicsavarozni (lent 2 csavar fent 2 csavar) utána azt húzd ki. A műszeregységet fogja 2 db alul, meg ha jól emlékszem felül is fogja még. A műszer tetejénél van egy reteszelő kar azt old ki és húzd le a vezetékköteget róla és kint is van. Kijátszani kicsit bonyodalmas elsőre de nem vészes.

Elküldve

Sziasztok!

A 2005-ös z14xep-s astrámon a fordulatszámmérő nem megy. Illetve ha megy, akkor eléggé "remegős", vagy valótlant mutat és beragad. Ez elő szokott fordulni? Mennyire nehéz az egységet kiszerelni?

Óregységet nem nehéz kivenni, de ha cseréled, akkor a KM óra értékét át kell írni...

Ha még 24h alatt beírod 20 helyre akkor menni fog! :omg:

Elküldve

X14XE-hez szereztem tempomatos kellékeket (gezlolinak hála érte). Ahogy olvasgattam a fórumot legtöbben elektromos gázpedálos autókhoz szereltetek. Nálam ugye servo motor szükséges. DarthVödör cikke alapján próbálok elindulni. Ha jól értelmezem akkor miután kicserélem a meglévő két vezetékes féklámpa kapcsolót négy vezetékesre, berakok egy kuplung kapcsolót, kicserélem az irányjelző kart, beépítem a servo motort "csak" össze kell kötni az egységeket a cikkben található kép alapján. Kell ezt Tech2-vel programozni?

Elküldve

X14XE-hez szereztem tempomatos kellékeket (gezlolinak hála érte). Ahogy olvasgattam a fórumot legtöbben elektromos gázpedálos autókhoz szereltetek. Nálam ugye servo motor szükséges. DarthVödör cikke alapján próbálok elindulni. Ha jól értelmezem akkor miután kicserélem a meglévő két vezetékes féklámpa kapcsolót négy vezetékesre, berakok egy kuplung kapcsolót, kicserélem az irányjelző kart, beépítem a servo motort "csak" össze kell kötni az egységeket a cikkben található kép alapján. Kell ezt Tech2-vel programozni?

Nem kell programozni, a bovdenes tempomat vezérlő egy teljesen önálló egység. Az elektromos gázpedálosokban az ECU-ban van a tempomat funkció, abban ezért kell aktiválni, a bovdenesnél nincs köze az ECU-hoz, annak mindegy, hogy mi húzgálja a gázbovdent :)

Ha szerencséd van, és gyárilag ki van vezetékelve akkor semmi az egész, csak össze kell dugdosni mindent, ha nincs akkor kicsit munkásabb, mert elég sok vezetéket kell behúzgálni, de az se nagy ügy, ha megkaptad hozzá legalább a vezérlő csatlakozóját. Egyébként úgy van ahogy írod, fék-, kuplung-, kormánykapcsoló, összeköt a vezérlővel, és kész.

Elküldve

Nem kell programozni, a bovdenes tempomat vezérlő egy teljesen önálló egység. Az elektromos gázpedálosokban az ECU-ban van a tempomat funkció, abban ezért kell aktiválni, a bovdenesnél nincs köze az ECU-hoz, annak mindegy, hogy mi húzgálja a gázbovdent :)

Ha szerencséd van, és gyárilag ki van vezetékelve akkor semmi az egész, csak össze kell dugdosni mindent, ha nincs akkor kicsit munkásabb, mert elég sok vezetéket kell behúzgálni, de az se nagy ügy, ha megkaptad hozzá legalább a vezérlő csatlakozóját. Egyébként úgy van ahogy írod, fék-, kuplung-, kormánykapcsoló, összeköt a vezérlővel, és kész.

Remek, köszi a választ. Egyszerű dolgom lesz, mivel semmi sincs az autóban. De amennyiben jól gondoltam végig akkor a következőt kell tennem: Indexkart cserélni, behúzni 4 szálat a kormányhoz. Fékpedál kapcsolóm jelenleg kettő vezetékes, oda is kell még kettő szál. Kuplungkapcsolót betenni, amit kettő vezetékkel kellene bekötnöm DarthVödör rajza szerint, de az én kapcsolóm 3 vezetékes, ezt majd még le kell tisztázni. Ha jól gondolom ezt egy alapban nyitott kapcsolóként (NO) kell bekötnöm kettő vezetékkel. Csatlakozóm sincs a motortérben a servo-hoz, de a tempomat vezérlő motorral kaptam szerencsére. Van valami buktató amire érdemes figyelni?

Ez alapján próbálok dolgozni, ezúton is köszönöm DarthVödör-nek:https://sites.google.com/site/opelccled/tempomat

Elküldve

Sziasztok!

Ha megnyomom az ablakmosást, az ablaktörlő nészer töröl. Hogyan lehet ezt leredukálni egy vagy kettő törlésre?

Másik kérdés: nem tudja valaki, hogy hol lehet venni VW99-es relét? Meg akarom csinálni az intervallumos ablaktörlést.

Köszönöm

Elküldve

Sziasztok!

Ha megnyomom az ablakmosást, az ablaktörlő nészer töröl. Hogyan lehet ezt leredukálni egy vagy kettő törlésre?

Másik kérdés: nem tudja valaki, hogy hol lehet venni VW99-es relét? Meg akarom csinálni az intervallumos ablaktörlést.

Köszönöm

A mosás hosszától függ a törlések száma. (1 törlés kevés lenne...)

Elküldve

A mosás hosszától függ a törlések száma. (1 törlés kevés lenne...)

Ha csak kicsit pöccintem meg, akkor is négyet töröl, ami nagyon idegesitő, hisz kettő elég lenne. Igy félig szárazon töröl, ami nem egészséges. HA sokáig nyomom a mosót, akkor OK, hogy többet kell, hogy töröljön.

Elküldve

A három vezetékes kuplungpedál kapcsoló, alapból, (a pedál nyomja be) NC, tehát normal closed.

Tehát, ha rálépsz a pedálra, akkor NO! Vagyis megszakítja a +12V-ot.

1: test

2:

3: jel a CRC-hez (NC)

4: +12V gyújtás

Ugyan az, mint a 2 vezetékes, csak ebben van még egy kis elektronika, ennek kell egy test.

Köszönöm a válaszodat. Holnap fogok neki és a gyakorlati megvalósítás előtt felvetődött bennem még valami: nekem ugye nincs semmilyen csatlakozó a motortérben. A rajzodon szereplő "DIAG" és "WEG" a CRC modul H és K pin-je hová kötendő?

Elküldve

Üdv!

Bontásból vagy bárhonnan nem tudna valaki esetleg egy hibátlan szivargyújtó-hamutál kombót?

Igazából elég lenne csak a hamutál külső műanyag burkolata/ajtaja (az lett karcos).

Elküldve

Sziasztok,

Nagyon láma kérdés, de meg tudnátok mondani a kesztűtartóhűtéshez tartozó zsalu gyári számát?

akárhova megyek, mindenki azt mondja, hogy ilyen nincs is és hülyének néznek.

a válaszokat elöre is köszönöm.

Elküldve

Sziasztok,

Nagyon láma kérdés, de meg tudnátok mondani a kesztűtartóhűtéshez tartozó zsalu gyári számát?

akárhova megyek, mindenki azt mondja, hogy ilyen nincs is és hülyének néznek.

a válaszokat elöre is köszönöm.

Ne Astra G-hez kérd. Rám is bután néztek, amikor így kerestem.

Zafirához kell kérni.

$(KGrHqEOKkME4h,2TChqBOP7w8K91w~~0_12.JPG

Elküldve

Sziasztok!

Ha megnyomom az ablakmosást, az ablaktörlő nészer töröl. Hogyan lehet ezt leredukálni egy vagy kettő törlésre?

Másik kérdés: nem tudja valaki, hogy hol lehet venni VW99-es relét? Meg akarom csinálni az intervallumos ablaktörlést.

Köszönöm

A XI.ker. Prielle Kornélia utcában, a Budafoki út mellett van egy VW alkatrészbolt a pincében, és ott vettem, de elég régen. Egyébként beszereltem a relét és kiválóan műkszik hála DarthVödör cartárs útmutatásainak köszönhetően.

Elküldve

Sziasztok!

Ha megnyomom az ablakmosást, az ablaktörlő nészer töröl. Hogyan lehet ezt leredukálni egy vagy kettő törlésre?

Másik kérdés: nem tudja valaki, hogy hol lehet venni VW99-es relét? Meg akarom csinálni az intervallumos ablaktörlést.

Köszönöm

Én ezt építettem be:

https://docs.google.com/file/d/0B282mpwg7ZdOZWU4NjE1OTctNjUzMS00NDZlLTkzOGMtNWM3M2M1MTIwZjY2/edit?hl=en_US&pli=1

Gyakorlatilag ugyanazon az elven működik mint a VW-relé, de nekem ez jobban tetszik és ez mégis csak Opel! :D

Elküldve

Sziasztok,

Nagyon láma kérdés, de meg tudnátok mondani a kesztűtartóhűtéshez tartozó zsalu gyári számát?

akárhova megyek, mindenki azt mondja, hogy ilyen nincs is és hülyének néznek.

a válaszokat elöre is köszönöm.

GM 13115964

Elküldve

Sziasztok,

Nagyon láma kérdés, de meg tudnátok mondani a kesztűtartóhűtéshez tartozó zsalu gyári számát?

akárhova megyek, mindenki azt mondja, hogy ilyen nincs is és hülyének néznek.

a válaszokat elöre is köszönöm.

kesztyűtartóhűtés? :huh:

az meg mi? (nek)

Elküldve

kesztyűtartóhűtés? :huh:

az meg mi? (nek)

Ha nyáron megolvad a csokid akkor be tudod tenni valahova ahol megmered, és nem kell a légbefúvó előtt tartani. Lényegében "hűtő" üzeme lesz a kesztyűtartónak.

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.