Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Sziasztok!

Megint előjött az üzemanyag korrekciós hibám. (P0170) Próbáltam multiméterrel mérni, de nem tudtam rajta normális feszültséget mérni (0.1-0,15V-ot mértem)

Lambdaszondát már valaki Z14XEP-ből vett ki? Mert elég elcseszett helyen van, és ahogy néztem, nem tudom milyen kulccsal férnék hozzá. Vagy az egész dobot le kell bontani hozzá?

Az faca lesz, mert 2 van belőle.

Elküldve

Az faca lesz, mert 2 van belőle.

Találtam Lambdaszondárt gyárit, Z12XEP motorhoz való, ahogy nézem akkor Z14XEPbe is jónak kell lennie. Vezetékek számában, s szinben megyegyezik, Kíváncsi leszek, hogy jó lesz-e. :) De elvileg ugyanolyannak kell lennie, ugyanazt a feszt állítják ezek elő.

Elküldve

Sziasztok!

Megint előjött az üzemanyag korrekciós hibám. (P0170) Próbáltam multiméterrel mérni, de nem tudtam rajta normális feszültséget mérni (0.1-0,15V-ot mértem)

Lambdaszondát már valaki Z14XEP-ből vett ki? Mert elég elcseszett helyen van, és ahogy néztem, nem tudom milyen kulccsal férnék hozzá. Vagy az egész dobot le kell bontani hozzá?

mindkettő könnyen cserélhető

nem kell bontani semmit

Elküldve

Találtam Lambdaszondárt gyárit, Z12XEP motorhoz való, ahogy nézem akkor Z14XEPbe is jónak kell lennie. Vezetékek számában, s szinben megyegyezik, Kíváncsi leszek, hogy jó lesz-e. :) De elvileg ugyanolyannak kell lennie, ugyanazt a feszt állítják ezek elő.

azért ez nem így működik ;)

lehet hogy ebben az esetbe passzolnak ... utána kell nézni

de nem mindig van ez így

Elküldve
Mostanában mennyi egy ilyen veramon?

Nyáron amikor én rendeltem, akkor az alapverziója klíma- és daylight vezérlés meg beépített immo és optocsatoló nélkül (tehát nem Twinport motorhoz) olyan ~11e Ft-ban állt volna meg postaköltséggel együtt. Persze ez függ a mindenkor cseh korona árfolyamtól, mivel az ember csak ezt a valutát hajlandó elfogadni, még euro sem kell neki.

Elküldve

Nyáron amikor én rendeltem, akkor az alapverziója klíma- és daylight vezérlés meg beépített immo és optocsatoló nélkül (tehát nem Twinport motorhoz) olyan ~11e Ft-ban állt volna meg postaköltséggel együtt. Persze ez függ a mindenkor cseh korona árfolyamtól, mivel az ember csak ezt a valutát hajlandó elfogadni, még euro sem kell neki.

Szerintem az optocsatoló használata a motrvezérlő (ECU) típusától függ. Nekem TWINPORT motoros (Z16XEP) g astrám van, és nem kellet hozzá az optocsatoló.

Esetleg ha vakit érdekel egy alapverziós Veramon nekem van egy eladó.

Elküldve

Ha lambdaszondát cserélek, akkor az ECU automatikusan felismeri, s nem kell tanulnia? (Nem kell áramtalanítani a vezérlőt?)

Ma csere, s egy 30km-es próbakör, remélem ha nem tetszik neki "szól", mert a következő utam Bp lesz....

Elküldve

Ha lambdaszondát cserélek, akkor az ECU automatikusan felismeri, s nem kell tanulnia? (Nem kell áramtalanítani a vezérlőt?)

Ma csere, s egy 30km-es próbakör, remélem ha nem tetszik neki "szól", mert a következő utam Bp lesz....

Csere kész, próbakör alatt nem jött elő semmi hiba. :)

De azért a készített célszerszám, és a régi lambdaszondát a kocsiba tettem. :)

Elküldve

Hideg indításkor elkezdtek össze-vissza ugrálni a mutatók a műszerfalon. Gondolom már az akksi nem az igazi. Leellenőriztem a generátort, alapjáraton és 4000-es fordulaton is egyarán 14.6-14.7V körül van a feszültség. Ez normális, vagy egy kicsit sok lenne?

Elküldve

Hideg indításkor elkezdtek össze-vissza ugrálni a mutatók a műszerfalon. Gondolom már az akksi nem az igazi. Leellenőriztem a generátort, alapjáraton és 4000-es fordulaton is egyarán 14.6-14.7V körül van a feszültség. Ez normális, vagy egy kicsit sok lenne?

Az egy kicsit sok, 14.4-nél kellene neki leszabályozni, de ha egy olcsó multiméterrel mérted az is csalhat annyit.

Elküldve

2 multival is lemértem, egy piaci és egy Maxwell is kb századra ugyanazt mutatta. Valami gond tényleg lehet a fesz. szabályzóval, mert nagyobb fordulaton sem változik a feszültség. Érdemes megnézetni, vagy ennyi plusz fesz még ok?

Elküldve

Üdv,

Egy kis segítséget szeretnék kérni, nem tudom jó helyen járok-e ebben az ügyben.

El van törve a km óra nullázóm és gondoltam arra, hogy kicserélem az egész óra egységet, de nem tudom, hogy km állást a óra tárolja vagy a fed. computer. Ebben tudna valaki segíteni?

Köszönöm,

Elküldve

2 multival is lemértem, egy piaci és egy Maxwell is kb századra ugyanazt mutatta. Valami gond tényleg lehet a fesz. szabályzóval, mert nagyobb fordulaton sem változik a feszültség. Érdemes megnézetni, vagy ennyi plusz fesz még ok?

Akkor lehet nem ártana megnézetni. Jobb esetben lehet, hogy csak a szabályzó testelése kontakthibás egy kicsit. Ezt a töltést egyébként az akksin, vagy a generátoron mérted? Az teljesen normális, hogy nem változik a fordulattal, hiszen már alapjáraton elérte a leszabályozási feszültséget. Ez a fesz.szabályzó lényege, amint eléri a beállított értéket, visszaveszi a gerjesztést, ezáltal a feszültség nem nő tovább a fordulattal.

Elküldve

Uraim!

Lehet, hogy láma a kérdésem, de a világítás kapcsoló forgatógobján minek kell világítania? Csak a vonalnak vagy a "napocskának" is?

Nekem csak a vonal világít, pedig a napocska is fehér műanyagból van öntve, nem festett.

Tudom, mélyenszántó a probléma, de azért köszi.

Elküldve

Nekikezdtem a ködlámpák "kanyarlámpásításának" :)

Első körben megcsináltam a két ködlámpa külön relézését a motortérben, erről néhány kép:

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

https://picasaweb.go...feat=directlink

A gyári kötegben a két lámpához a bal fényszóró alatt ágazik el a vezeték, itt bontottam meg, és vittem föl a motortéri biztosítékdobozba az új vezetékeket. Itt kapott külön relét a két oldal. A tápellátás egy biztosíték közbeiktatásával az akksiról történt. Így már adott a külön kapcsolás lehetősége. Következő lépés a vezérlőegység megépítése.

Elküldve

Üdv!

A műszerfalon találtható egységeke, vízhőfok, kilométeróra, tankjelző lehet külön cserélni vagy csak kompletten a műszerfalat? Valószínű a hőfokmérő műszer megadta magát, mert semmit nem mutat. Viszont arra adhatna valaki tippet, hogyan tundám a biztonság kedvéért leellenőrizni, hogy valóban a műszer-e a ludas, vagy a jeladó?

Ki lehet ezt mérni, ha igen a Dízelbe hol található ami a műszernek adja a jelet? mert ha jól emléxem akkor 2 van benne, egy az ECU-nak dobja a jelet egy a műszeregységnek.

Kompjuterrel rámentünk, mutatta a hőfokot a laptopon, de a műszer továbbra se mozdul meg, tárolt hibakód pedig nem volt!

THX!

Elküldve

Engem annyita érdekel, hogy le is ütöttem! Az autó 1999-es X14XE úgyhogy remélem jó lesz, de azt jobban, hogy ha elakadok a telepítésekor segítesz:))

Sajnálom, de X-es motorral nem foglalkoztam mivel az enyém Z-s, de kérdezd meg "Darthvödör" kollégát, ha jól rémlik Ő jártas ebben a témában!

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.