Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Ha nem volt bekábelezve a ködlámpa akkor is? Illetve akkor melyik a gyári helye? Ez a megfelelő kérdés :D De emlékeim ha nem csalnak oda lett kötve.

Igen, nem volt bekábelezve (csak X2-ig), de én is a biztitáblától vittem el.

Amúgy kábelezés előtt is ment csak relé, bizti, kapcsoló behelyezéssel)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! Utólagosan beépített első ködlámpát vissza lehet jeleztetni a műszerfalon, vagy ez felejtős dolog. A több helyen leírt kapcsoló átmókolással oldottam meg a kapcsolását. Csak nem tudom melyik lábról esetleg a relé melyik lábáról kell jelet vinni. Ha nem a műszerfalra akkor egy külön ledre csak valahogy vissza jelzés kellen ha működik a lámpa. Illetve ha van megoldás rá akkor gondolom a nem gyárilag szerelt vonohorgot is be lehet valahogy kötni a műszerfalra mivel most egy kis zöld led mutatja ha villog az utánfutó de ez a kormány takarásában van alap esetben :(

Itt szeretném megragadni az alkalmat és Békés Boldog Karácsonyt kívánni minden kedves márkatásnak és Opel fannak.

hi!

a ködlámpa vissza jelzője gyárilag benne van,ha a relé behúz akkor már van vissza jelzés.független a ködlápáktól,

ha vissza olvasol a vonóhorog már bonyolultabb művelet de azt nem tudod össze hozni a ködlámpa vissza jelzéssel mert azt a multitimmer vezérli. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

meglett a probléma forrása hogy miért nem működtek a ködlámpák. Kicsit szégyellem is leírni ide. Hát a gyújtást rá kellett volna adnom és úgy próbálni :blush: mentségemre szolgáljon hogy az F Astramnál ment gyújtás nélkül is.

Azért köszi a segítségeket!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

meglett a probléma forrása hogy miért nem működtek a ködlámpák. Kicsit szégyellem is leírni ide. Hát a gyújtást rá kellett volna adnom és úgy próbálni :blush: mentségemre szolgáljon hogy az F Astramnál ment gyújtás nélkül is.

Azért köszi a segítségeket!

:)

semmi baj :)

a lényeg hogy működik

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Ismét Opel tulajdonos lettem, most Corsa B után Astra G-re váltottam (Caravan, 1,7 diesel). Az autót nem az elektronikai kiépítettsége miatt vettem meg, de szeretném rendben tudni azt is. A problémám a következő:

- A linken található kijelző és CD-s autómagnó van az autóban. http://www.464001.sk/Astra/GID/GID0.JPG

- Az autómagnó nem kapcsol be, illetve kódot sem kaptam.

- Kiszerelés után láttam meg, hogy a 20 pólusú ISO csatlakozó-ból kábelek vannak kikötözgetve, leszigetelve.

- A multikormány semmit nem csinál.

Amit szeretnék megtudni:

- A multikormánnyal lehet okézni a kijelzőn megjelenő üzeneteket? (pl hogy 3 fok alatti a hőmérséklet)

- Autósmagnó nélkül be lehet állítani az órát, dátumot (pl multikormánnyal)?

- Van valakinek bekötési rajza az ISO csatlakozóhoz, hogy kiderítsem mi lett kikötözgetve?

- Az autó Comfort felszereltségű, a térképlámpánál mintha ultrahangos szenzorokat látnék, de nem tudok róla, hogy riasztó lenne a kocsiban. Hogy tudom ellenőrizni (az elakadásjelző kapcsolóban lévő piros LED(?) villogással jelzi a lezárás tényét), hogy van-e benne riasztó? Vagy a szenzorok más funkciót látnak el?

- Hogy tudom ellenőrizni, hogy BC van-e az autóban? Ha nincs, akkor ezzel a kijelzővel, mondjuk gyári magnó nélkül milyen lehetőségeim vannak? Veszek ebbe is egyet a Futó Gabitól? :)

Elnézést a sok kérdésért, és előre is köszönöm a válaszokat és a rám szánt időt!

Link to comment
Megosztás:

két ultrahangos akármi az a riasztóhoz tartozik .

a BC kérdés .. bajuszkapcsoló végén van e kezelő szervek? (jobb oldalin)

a kormány vezérlő a fejen keresztül működik csak

a bekötése a fejnek .... talán ez segít : http://carradio.5mp....io&o=J0vol_hwSK

Szia!

Köszönöm a gyors választ.

Az ablaktörlő kapcsolón nincs ott a plusz két gomb. Ezzel még nem írnám le a BC-t, látván a kikötött kábeleket az ISO csatiban. :)

Riasztót, BC-t hol keressem az autóban?

Ezek szerint a kijelző gyári fejegység nélküli vezérlését felejtsem el.

Az NCDR1100-al nem akarok sokat vacakolni. Kinéztem az autóba egy JVC fejegységet, illetve hozzá egy multikormány illesztőt. A kijelző meg marad dísznek...

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Köszönöm a gyors választ.

Az ablaktörlő kapcsolón nincs ott a plusz két gomb. Ezzel még nem írnám le a BC-t, látván a kikötött kábeleket az ISO csatiban. :)

Riasztót, BC-t hol keressem az autóban?

Ezek szerint a kijelző gyári fejegység nélküli vezérlését felejtsem el.

Az NCDR1100-al nem akarok sokat vacakolni. Kinéztem az autóba egy JVC fejegységet, illetve hozzá egy multikormány illesztőt. A kijelző meg marad dísznek...

én is gondolkozok ezen a bc dolgon hogy egyáltalán kell-e rajta gombnak lenni :)

szerintem csak gyári fejjel lehet elérni a bc-t

mit értesz az alatt hogy hol keresd a bc-t meg a riasztót? :)

nem rossz ez az ncdr1100 ... vannak benne lehetőség ;)

Link to comment
Megosztás:

én is gondolkozok ezen a bc dolgon hogy egyáltalán kell-e rajta gombnak lenni :)

szerintem csak gyári fejjel lehet elérni a bc-t

mit értesz az alatt hogy hol keresd a bc-t meg a riasztót? :)

nem rossz ez az ncdr1100 ... vannak benne lehetőség ;)

Gondolom a BC és a riasztó is egy kis fekete doboz valahol a kocsiban, mint a Corsa B-ben a KP zár az anyósülés előtti oszlop mögött. Vagy tévedek?

Az NCDR 1100-on van BC feliratú gomb, ezért én sem vagyok biztos benne, hogy kell-e a gomb az ablaktörlőre. :)

Jó lenne, ha nem ettől az egységtől függne a fél elektronika a kocsiban, de már kezdek félni, hogy mégis...

Link to comment
Megosztás:

Gondolom a BC és a riasztó is egy kis fekete doboz valahol a kocsiban, mint a Corsa B-ben a KP zár az anyósülés előtti oszlop mögött. Vagy tévedek?

Az NCDR 1100-on van BC feliratú gomb, ezért én sem vagyok biztos benne, hogy kell-e a gomb az ablaktörlőre. :)

Jó lenne, ha nem ettől az egységtől függne a fél elektronika a kocsiban, de már kezdek félni, hogy mégis...

ha jól emlékszek ugyan ott van a modul

a bc-t passzolom :)

talán.. a kijelző tudja a bc funkciót ... de azt meg valszeg csak a gyári fejjel lehet használni.. :(

Link to comment
Megosztás:

A BC funkciók magába a kijelzőbe vannak építve, a check controlnak (izzófigyelés, folyadékszintek ellenőrzése) van külön dobozkája a kesztyűtartó mögött.

Én a helyedben megpróbálnék életet lehelni ebbe a rádióba, ugyanis az NCDR típusjelzésben az N a gyári navit jelenti amit meg valószínűleg nem fog tudni az utólag beszerzendő JVC-d, még akkor is ha amúgy ezt sem tudod idehaza használni ugyanis ehhez a verzióhoz még nem létezett és azóta sem létezik magyar térkép (de külföldön pl. működne, a kis kijelzőn kezdetleges módon, nyilakkal mutatná a haladási irányt).

Ebből következik hogy mivel nincsenek külön vezérlőgombjaid az ablaktörlőkar végén, így a BC funkciókat a e rádió nélkül el is felejthetnéd (bár lehet hogy át lehetne alakítani ablaktörlőkarról történő vezérlésre, nem tudom), szóval ez a kijelző ezen rádió nélkül nagyjából semmit sem ér, csak a dátumot, időt, hőmérsékletet meg az RDS adatokat mutatná, mint egy egyszerű TID.

A lényeg annyi hogy a rádiót a kijelzővel sztem ne kótyavetyéld el, ha nem is akarod használni akkor is megtartanám a helyedben, a "minden gyári extrát bele" jelszavú fetisiszták időnként sok pénzt adnak érte. Pl. az ilyen rádióhoz tartozó tetőantenna talpában gyári GPS vevő is van ha jól tudom, ez is elég ritka...

Riasztóról: ha a vészvillogókapcsolóban va egy LED akkor az gyári riasztós autó, az ultrahangérzékelőket nem tudom, legbiztosabb lenne ha kivennéd a belső világítás lámpatestjét és megnéznéd hogy ott vannak-e mögötte. Bár sztem csak egyféle gyári riasztó létezett, az meg tud beltérvédelmet is, szóval sztem ott lesznek azok az érzékelők. Sőt, Caravannál még üvegtörés érzékelők is vannak a csomagtér oldalablakainál...

Szóval minden elismerésem, elég jól felszerelt autód van, keveseknek van idehaza ilyen, csak kár hogy nem működik benne minden...

Link to comment
Megosztás:

Ott vannak a szenzorok, megnéztem őket. Igen, az üvegtörés érzékelő is benne van (ergo hátulról annyira nem lehetett törve). :)

A GPS vevő is benne van, szépen le is van kábelezve.

Nem áll szándékomban kidobni a kijelző-ncdr párost, mindössze "zene nélkül mit érek én"? Még megnézem, hogy a kábelezés rendbe rakása után se kapok magnós képet a kijelzőn (TID-nél ki kellett kötni egy vezetéket, hogy a dátum megmaradjon, hátha itt is ez a gond), és csak az után nézelődök másfelé.

Töltögettem pár kapcsolási rajzot, ami kábel színezést is tartalmaz, azzal remélem jobban boldogulok a 20 pines csati helyreállításában.

Amúgy ha valakinek akadna a kezébe (böngészőjébe) NCDR1100 manual, azt szívesen venném! :)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.