Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
  On 2012. 11. 07. at 8:08, zolga írta:

Gratulálok!

A féket lepróbáltad, hogy működik-e az ABS ilyenkor is?

Ez megint egy jópofa kis okosítás.

Ezek szerint meg kell találni a megfelelő lábat, amire a gyári kapcsolóval adunk egy test impulzust, és ki-be kapcsolható a TC, az ABS zavartalan működése mellett?

Ha tényleg ennyi az egész, kíváncsi lennék melyik láb lenne a 2003-2004-es évjáratú ER jelzésű egységen.

Nem próbáltam, de az ABS-nek külön hibajelző lámpája van, és az nem gyulladt ki csak a TC-é, úgyhogy elvileg működnie kell...

Viszont tartok tőle hogy kisebb motoros autókon nem működne a dolog, mert TC-s ABS egység csak 1.8-tól fölfelé van amennyire én tudom... lehet hogy dízelekben sincs, bár mivel tkp nem egy nagy átalakítás, egy próbát megér. Én hetekig agyaltam rajta, de ha már tudod hogy mit hova kell kötni, akkor nagyjából fél óra alatt megvan.

Elküldve
  On 2012. 11. 07. at 17:33, tgabika76 írta:

Nem próbáltam, de az ABS-nek külön hibajelző lámpája van, és az nem gyulladt ki csak a TC-é, úgyhogy elvileg működnie kell...

Viszont tartok tőle hogy kisebb motoros autókon nem működne a dolog, mert TC-s ABS egység csak 1.8-tól fölfelé van amennyire én tudom... lehet hogy dízelekben sincs, bár mivel tkp nem egy nagy átalakítás, egy próbát megér. Én hetekig agyaltam rajta, de ha már tudod hogy mit hova kell kötni, akkor nagyjából fél óra alatt megvan.

Az igaz, hogy elterjedtebb a TC a nagyobb köbcentis autókban, de leginkább felszereltség függő, hogy hogyan rendelték az autót újonnan.

Az enyém 2.0 dízel és van benne TC. Így ha valaki esetleg megsúgja, mit hova lehetne kötni, akkor én is bepróbálkoznék vele :)

Elküldve

Ha a gyújtáskapcsolómat és az immo-t kicserélem egy másikra,akkor az nekem fog egyből működni,vagy valamit még kell tanítgatni - állítani?

Elküldve
  On 2012. 11. 08. at 13:05, Tommy79 írta:

Ha a gyújtáskapcsolómat és az immo-t kicserélem egy másikra,akkor az nekem fog egyből működni,vagy valamit még kell tanítgatni - állítani?

A gyujtáskapcsoló csere miatt nem kell, az immo karika csere miatt viszont kell tanítani. Egyrészt a motorvezérlővel, másrészt a transzponder chippel.

(Talán csak régebbi 2.0 dízeleknél volt lehetőség cserélni az immot a hozzátartozó chippel programozás nélkül, de ott meg figyelni kellett a motorvezérlőegység számait)

Elküldve

Na újabb projektötlet:

Az alábbiak nem az én fejemben fordultak meg, csak tolmácsolom egy ismerősöm gondolatait, és igazából itt OFF is mivel B Vectráról van szó (bár a dolog sztem típusfüggetlen), de mégis ide írom mert DarthVödör, Mc-Elek és ampervadász fórumozók (ha valakit kihagytam akkor attól elnézést) akik annyit segítettek nekem TC ügyben, leginkább itt fordulnak elő.

Szóval a cél a következő: a belső világításról van szó, ami egy Vectrában a tetőn elhelyezett világítótesten kívül a hátsó oldalsó kapaszkodókban levő 2db világítótestben és az ajtókban levő helyzetjelző/kilépővilágításban testesül meg. Azt kellene valahogy megoldani, hogy a belső világítás kapcsolójának kihúzására csak a tetőn elöl középen levő egyetlen csillár kapcsolódjon fel, viszont ajtónyitáskor (illetve a távirányítón a nyitás gombot lenyomva) az előbb említett összes világítótest. Megoldható ez valahogy?

Elküldve
  On 2012. 11. 09. at 14:48, tgabika76 írta:

Na újabb projektötlet:

Az alábbiak nem az én fejemben fordultak meg, csak tolmácsolom egy ismerősöm gondolatait, és igazából itt OFF is mivel B Vectráról van szó (bár a dolog sztem típusfüggetlen), de mégis ide írom mert DarthVödör, Mc-Elek és ampervadász fórumozók (ha valakit kihagytam akkor attól elnézést) akik annyit segítettek nekem TC ügyben, leginkább itt fordulnak elő.

Szóval a cél a következő: a belső világításról van szó, ami egy Vectrában a tetőn elhelyezett világítótesten kívül a hátsó oldalsó kapaszkodókban levő 2db világítótestben és az ajtókban levő helyzetjelző/kilépővilágításban testesül meg. Azt kellene valahogy megoldani, hogy a belső világítás kapcsolójának kihúzására csak a tetőn elöl középen levő egyetlen csillár kapcsolódjon fel, viszont ajtónyitáskor (illetve a távirányítón a nyitás gombot lenyomva) az előbb említett összes világítótest. Megoldható ez valahogy?

Ezt ahogy nézem úgy lehetne megoldani, hogy egyrész a belsővilágítás kapcsoló vezetékét leválasztani a multitimerről, és direktben összekötni a lámpával, másrészt a meglevő vezetékébe egy diódát beiktatni, hogy a többi világítás onnan visszafelé ne kapjon testet. Ezt valószínűleg az X49 csatlakozónál lehetne megoldani (de nem tudom hogy ez hol van), mert odáig külön vezeték megy a középső lámpától, ez után van közösítve a hátsó olvasólámpákkal. Hátránya, hogy így a multitimer megkerülése miatt elveszik az időzített lekapcsolás, ha véletlenül úgyfelejtődne (az Astrában van ilyen, gondolom a Vectra is tudja).

Elküldve
  On 2012. 11. 08. at 16:34, zolga írta:

A gyujtáskapcsoló csere miatt nem kell, az immo karika csere miatt viszont kell tanítani. Egyrészt a motorvezérlővel, másrészt a transzponder chippel.

(Talán csak régebbi 2.0 dízeleknél volt lehetőség cserélni az immot a hozzátartozó chippel programozás nélkül, de ott meg figyelni kellett a motorvezérlőegység számait)

Akkor ezt értsem úgy,ha a gyújtáskapcsolót kicserélem,akkor fog is indulni az autóm?Végülis a gondom az,amit már egyszer megírtam,de nem kaptam még hasznos infót,hogy a kulcsom nem távirányítós és én ilyet szeretnék.Van itthon egy komplett zárszerkezet,gondoltam az a legegyszerűbb,ha csak kicserélem,de ezek szeint ez nem olyan egyszerű.Hogy lehetne azt megoldani a legegyszeűbben,hogy távirányítós legyen a kulcsom?Ebben tudna segíteni valaki?

Elküldve

Veszel egy bicskakulcsos központizárszettet. Semmilyen zárat nem kell kicserélni, csak a bicskakulcs kulcsszárát kell kulcsmásolóval a gyári mintájára másoltatni, beszerelni az egészet és kész is.

Elküldve
  On 2012. 11. 10. at 21:00, Tommy79 írta:

Akkor ezt értsem úgy,ha a gyújtáskapcsolót kicserélem,akkor fog is indulni az autóm?Végülis a gondom az,amit már egyszer megírtam,de nem kaptam még hasznos infót,hogy a kulcsom nem távirányítós és én ilyet szeretnék.Van itthon egy komplett zárszerkezet,gondoltam az a legegyszerűbb,ha csak kicserélem,de ezek szeint ez nem olyan egyszerű.Hogy lehetne azt megoldani a legegyszeűbben,hogy távirányítós legyen a kulcsom?Ebben tudna segíteni valaki?

Nem egészen értem mire gondolsz. Ha zárszettet cserélsz, attól hogy lesz távirányítós a kulcs? Vagy úgy érted a komplett zárszerkezetet, hogy kp-zár elektronikával együtt van kibontva egy másik autóból mindenestül?

Ez egyébként úgy működik, hogy az indításgátló, és a központi zár két külön dolog. A kulcsban van egy transzponder chip ami a gyüjtáskapcsoló körül levő vevőegységével, és a motorvezérlővel van összetársítva. Ez a kulcsban is, és a gyujtáskapcsolónál is külön egység fizikailag is. Vagyis ha gyujtáskapcsolót cserélsz, de meghagyod az immochip vevőjét, és ugyanúgy az új kulcsba is átteszed a chipet a régiből, akkor nincs gond az indításgátlóval. A kp.zár távirányító ettől külön van, ennek meg a jobboldalon lábnál van a vevőegysége (a központizár vezérlő), az meg azzal van összepárosítva.

Elküldve
  On 2012. 11. 10. at 22:03, ampervadasz írta:

Nem egészen értem mire gondolsz. Ha zárszettet cserélsz, attól hogy lesz távirányítós a kulcs? Vagy úgy érted a komplett zárszerkezetet, hogy kp-zár elektronikával együtt van kibontva egy másik autóból mindenestül?

Ez egyébként úgy működik, hogy az indításgátló, és a központi zár két külön dolog. A kulcsban van egy transzponder chip ami a gyüjtáskapcsoló körül levő vevőegységével, és a motorvezérlővel van összetársítva. Ez a kulcsban is, és a gyujtáskapcsolónál is külön egység fizikailag is. Vagyis ha gyujtáskapcsolót cserélsz, de meghagyod az immochip vevőjét, és ugyanúgy az új kulcsba is átteszed a chipet a régiből, akkor nincs gond az indításgátlóval. A kp.zár távirányító ettől külön van, ennek meg a jobboldalon lábnál van a vevőegysége (a központizár vezérlő), az meg azzal van összepárosítva.

Én a következőt csinálnám! Azt mondod van otthon egy komplett zárszetted, ha jól értem akkor egy távirányítós kulccsal? Megnézném, hogy a távirányítót össze lehet-e lőni a központizár vezérlőjével (Tech2-vel). Sajnos ha nincs ismerős akkor ez pénzes dolog és benne van, hogy nem jön össze. Nekem tönkre ment a távirányítóm, vettem egy másikat és így tanították hozzá az autóhoz. Ha ez sikerült akkor már csak a zárakat kell cserélni és az immo chippet átrakni az új kulcsba.

Ez csak az én véleményem, nem 100%! De szerintem így logikus.

Elküldve

Igen,kompletten van egy zárszerkezetem,gyújtáskapcsolóval,gyújtáskapcsoló körül levő vevőegységgel,két távirányítós kulccsal,központi zár vezérlővel.Csak azért érdeklődök,hogy mennyire egyszerű ezt összehozni az autóval.Mert ha nagyon bonyolult,akkor inkább eladom az egészet ahogy van.de azért köszönöm ezeket a válaszokat is!

Elküldve
  On 2012. 11. 10. at 21:00, Tommy79 írta:

Akkor ezt értsem úgy,ha a gyújtáskapcsolót kicserélem,akkor fog is indulni az autóm?Végülis a gondom az,amit már egyszer megírtam,de nem kaptam még hasznos infót,hogy a kulcsom nem távirányítós és én ilyet szeretnék.Van itthon egy komplett zárszerkezet,gondoltam az a legegyszerűbb,ha csak kicserélem,de ezek szeint ez nem olyan egyszerű.Hogy lehetne azt megoldani a legegyszeűbben,hogy távirányítós legyen a kulcsom?Ebben tudna segíteni valaki?

Most látom, hogy komplett zárszett és 2 távirányítód van vezérlővel együtt.

Ez esetben nem kérdés, hogy zárszett és gyújtáskapcsoló csere (ha már meg van). Immo marad a régi, csak az eredeti chipet kell a kulcsba tenni.

Ha pedig a vezérlő tényleg a távirányítókhoz tartozik, akkor beépítés után, a szokásos gyujtás rá stb. tanítás után működni fog.

Elküldve
  On 2012. 11. 11. at 10:40, imy írta:

Dehogy is gyanús, csak nem tesz rá akkora hasznot:

Innen renbeli: http://dx.com/p/op-c...-114086?item=25

~6200Ft-búl megúszod, ha a DXtől rendeled közvetlenül.

Ha veszel, majd számolj be, hogy milyen, ennyit megér ha jó, engem is érdekelne...

Ez az ár igen jó lenne csak az a baj hogy még nem árulja a tag. Meg kiváncsi lennék hány hónapig tart még megkapja az ember. Rendeltem ebayről kp zár vezérlő szettet szept végén és azóta is kapom :( Persze lóvé elutalva. Mindegy életembe ne bukjak nagyobbat.

Elküldve
  On 2012. 11. 11. at 18:46, _Robi_ írta:

Ez az ár igen jó lenne csak az a baj hogy még nem árulja a tag. Meg kiváncsi lennék hány hónapig tart még megkapja az ember. Rendeltem ebayről kp zár vezérlő szettet szept végén és azóta is kapom :( Persze lóvé elutalva. Mindegy életembe ne bukjak nagyobbat.

15$ alatt 3-5 hét alatt itt szokott lenni a cucc, 15$ felett 2-3 hét. Nekem eddig mindig megjött, pedig min 20x rendeltem már tőlük volt amikor csak egy kacat kellett 1-2$-ért...

Elküldve
  On 2012. 11. 10. at 7:17, fattila írta:

Szia

Köszönöm a választ de már hétfőn saját kezűleg be is épült Z16XEP-be a tempomat és hibátlanul működik.

Üdv

Gratula... :icon1:

Elküldve

Sziasztok!

Ismét itt, egy újabb problémával. Újabban nem kapok hangjelzést a kocsiban, ha égve felejtem a lámpát. Az ajtóban az érzékelő rendben van, a belső világítás működik. Minden jó, csak épp nincs sípolás. Úgy tudom, hogy a buzzer a multitimer-be van beépítve, de javítsatok ki, ha tévedek. Lehet, hogy az ment tönkre? Javítható lehet, vagy mindenképp csere? Vagy ha van más ötlet a hibára, azt is fogadom.

Üdv, és köszi.

cinke

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.