zolga Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 On 2012. 11. 04. at 19:51, DarthVödör írta: Az elektronikus dobozka számaira lennék kíváncsi, nem a hidraulikus egység adataira. Abból nem derül ki semmi számomra. Lehet nem segítek vele, de hátha többletinformációnak jó. Amik nekem vannak: 2003-as Astra G ER jelölésű nem kapcsolható TC-s kép: És egy 1999-es X18XE EC jelölésű, kapcsolható TC-s egység kép: Mindkettő csatlakozója és az érintkezők száma megegyezik az elektronikán kép:
tgabika76 Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Az enyém EL jelölésű, és beszerelt állapotban lehetetlen hozzáférni ahhoz az oldalához ami neked a első képen látszik, így sajna semmiféle számot nem tudok leolvasni róla. :( De érdekes hogy az EPC említést sem tesz EL jelű egységről...
fattila Elküldve November5, 2012 Elküldve November5, 2012 Sziasztok A kérdésem az lenne, hogy nem tudja valaki milyen modul kell Z16XEP tempomatosításhoz? ha van modul esetleg leírás a be helyezéséről? Vagy valaki csinált ilyet, elmesélhetné az élményeit priviben. Köszönöm a segítségeteket További szép estét
imy Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 05. at 20:00, fattila írta: Sziasztok A kérdésem az lenne, hogy nem tudja valaki milyen modul kell Z16XEP tempomatosításhoz? ha van modul esetleg leírás a be helyezéséről? Vagy valaki csinált ilyet, elmesélhetné az élményeit priviben. Köszönöm a segítségeteket További szép estét Az ugyanolyan macerás, mint a Z14XEP, keresd: http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz
ha4nz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 Nem tudom, valaki régebben foglalkozott-e ezzel a gondolattal, de ki lehet valahogy iktatni a sípolást, ha a kulcs benne marad a gyújtáskapcsolóban és kinyitom az ajtót? Ha jól emlékszem a multitimerben van a sipákoló, de a kapcsrajzon nem tudtam egyértelműen beazonosítani, hogy melyik vezetéket lehetne ehhez elvágni, vagy kikötni. Valakinek tapasztalat?
zolga Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 06. at 9:39, ha4nz írta: Nem tudom, valaki régebben foglalkozott-e ezzel a gondolattal, de ki lehet valahogy iktatni a sípolást, ha a kulcs benne marad a gyújtáskapcsolóban és kinyitom az ajtót? Ha jól emlékszem a multitimerben van a sipákoló, de a kapcsrajzon nem tudtam egyértelműen beazonosítani, hogy melyik vezetéket lehetne ehhez elvágni, vagy kikötni. Valakinek tapasztalat? Ha nem akarsz nagy rombolást végezni meg vezetékeket vagdosni, akkor javaslom cseréld ki a bal első ajtó két pólusú nyitásérzékelőjét egy egypólusúra (pl.: jobb ajtóé vagy hátsóké) és többet nem fog sípolni
ampervadasz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 03. at 19:18, ampervadasz írta: Bonyolítja azért a dolgot, hogy az ABS nem a WEG alapján funkcionál, neki ott van minden egyes keréken egy külön jeladó. Még a bal-első jeladó jelét is megkapja külön, mert igaz, hogy a sebességjel is onnan származik, de nem direktben, hanem egy konverter modulon keresztül, ami négyszögjelet csinál az induktív jeladó jeléből, amit a többi elektronika sebességjelként megkap. Vagyis ha megszakítod a WEG jelet, attól még az ABS elektronika nagyon is tudja, hogy forognak a kerekek, és nekem teljesen logikusnak tűnik, hogy ebben az esetben hibajelzéssel reagál. Ráadásul hiába adod vissza neki a sebességjelet menet közben, az ABS-nek az a szokása, hogy ha hibát érzékel tiltásban is marad gyújtáslevételig. Helyesbítenem kell magam, múltkor nem néztem a rajzot, csak emlékezetből írtam, de most megnéztem, és azt látom, hogy az a bizonyos "signal converter module" ami az ABS jeladó jeléből előállítja a sebességjelet csak az ABS nélküli autókban van. Vagyis a WEG jelet az ABS elektronika nem bementeként kapja, pont ellenkezőleg, az állítja elő és a 25-ös pin az kimenet. Így meg aztán pláne zsákutca a WEG megszakítása a TC kikapcsolására. (Nem is értettem egyébként, hogy minek az ABS-nek WEG, mikor az eleve tudja minden kerék fordulatszámát, de így már világos.)
wessz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 05. at 20:00, fattila írta: Sziasztok A kérdésem az lenne, hogy nem tudja valaki milyen modul kell Z16XEP tempomatosításhoz? ha van modul esetleg leírás a be helyezéséről? Vagy valaki csinált ilyet, elmesélhetné az élményeit priviben. Köszönöm a segítségeteket További szép estét nem macerás meg lehet csinálni gyárilag.
ha4nz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 06. at 11:06, zolga írta: Ha nem akarsz nagy rombolást végezni meg vezetékeket vagdosni, akkor javaslom cseréld ki a bal első ajtó két pólusú nyitásérzékelőjét egy egypólusúra (pl.: jobb ajtóé vagy hátsóké) és többet nem fog sípolni És ezzel a világítás rajtamaradt funkció még működik, vagy azt is bénítom ezzel?
ha4nz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 06. at 16:33, wessz írta: nem macerás meg lehet csinálni gyárilag. Tudnál nekem Z14XEP-hez adni egy jó leírást erről, anyagok sorszámával, útmutatóval? Netán te foglalkozol ilyen beszerelésével?
tgabika76 Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 05. at 7:07, tgabika76 írta: Egyébként köszönöm szépen az eddigi segítséget mindkettőtöknek (már én röstellem hogy ilyen sokáig lekötöttem ennyi szellemi kapacitást a hülyeségemmel :blush: ), de nagyon úgy néz ki hogy tavaszig halasztva lesz a projekt. Nem mondtam le róla, csak kiebrudaltak a garázsomból (jött egy bérlő aki pénzt is ad azért hogy ott áll a kocsija :) ), odakint meg már hideg van szerelgetni, úgyhogy asszem megvárom a jó időt, addig próbálok infót gyűjteni. Tegnap/ma még tettem egy utolsó próbát, ééééés: :icon13: :icon12: (tudom hogy kevés a benzinem, nem annak örülök :D ) Le sem merem írni mi volt a gond, a lényeg hogy mégiscsak a 31-es pin volt a nyerő. (Kétségbeesésemben igyekeztem visszaállítani az első próba idején uralkodó állapotot, de ezúttal a gyári kapcsolót használtam, nem csak úgy odafogtam a vezetéket a testponthoz, és láss csodát... :D ) Több kép még nincs mert a kapcsolót be is kéne faragnom a gyári helyére, de már ez is haladás. El is kezdek gondolkozni a következő projekten asszem...
Tomi 1.6 Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 05. at 20:00, fattila írta: Sziasztok A kérdésem az lenne, hogy nem tudja valaki milyen modul kell Z16XEP tempomatosításhoz? ha van modul esetleg leírás a be helyezéséről? Vagy valaki csinált ilyet, elmesélhetné az élményeit priviben. Köszönöm a segítségeteket További szép estét Szia! Nem kell modul. Inexkapcsoló, kuplungkapcsoló, vezeték, program, szaktudás és némi idő. :icon1: Keresd Wessz-t. http://wesziautoszerviz.5mp.eu/web.php?a=wesziautoszerviz&o=G4vxU38Q_0 Üdv
Mc-elek Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 Wow Gáborom :) 31 :) :hiya: na megnézem mi az :) szürke/piros ami a nyomás szenzorra megy rá??
Tomi 1.6 Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 06. at 16:33, wessz írta: nem macerás meg lehet csinálni gyárilag. És még mindig működik... :icon13: Köszi.
DarthVödör Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 (edited) On 2012. 11. 06. at 16:52, tgabika76 írta: Expand Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör
Pinocchio Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 Sziasztok! Végig olvastam ezt a topicok vonóhorog felszereléssel kapcsolatban. Szerencsére sok hasznos információt találtam a felszerelésről, elektromos bekötésről. Így már simán menni fog. Jelenleg vonóhorgot keresgélek a neten az autómhoz. A régi típusú vonóhorog két oldalán volt egy egy fül, karika amibe az utánfutó láncát lehetett akasztani. Ma már nem kötelező? Mert egy horgon sincs amit találtam az interneten. Vagy ha mégis van ilyen az én autómra akkor egy két linket megköszönnék.
ampervadasz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 06. at 18:22, Mc-elek írta: Wow Gáborom :) 31 :) :hiya: na megnézem mi az :) szürke/piros ami a nyomás szenzorra megy rá?? Akkor rossz helyen nézed, amit én néztem, azon a 31-es pont a kikapcsoló gomb :D :icon13: (jobbanmondva találtam olyan rajzot, amin az :) )
tgabika76 Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 Kezdettől fogva az volt a baj hogy többféle rajz van... nemcsak motorkódtól, de évjárattól függően is. @Mc-Elek: Fogalmam sincs mi lenne a 31-es pin, nekem ott nem volt vezeték.
ampervadasz Elküldve November6, 2012 Elküldve November6, 2012 On 2012. 11. 06. at 21:08, tgabika76 írta: Kezdettől fogva az volt a baj hogy többféle rajz van... nemcsak motorkódtól, de évjárattól függően is. Persze, tisztában vagyok vele, ezért is írtam, hogy találtam olyat, amin a 31-es az a kapcsolóé. :) On 2012. 11. 06. at 21:08, tgabika76 írta: @Mc-Elek: Fogalmam sincs mi lenne a 31-es pin, nekem ott nem volt vezeték. Nyilván azért, mert az a kapcsolóé lenne. :icon13:
Mc-elek Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 jaja ,sok variáció van :) a lényeg hogy megvan a megoldás
tgabika76 Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 On 2012. 11. 06. at 22:08, ampervadasz írta: Persze, tisztában vagyok vele, ezért is írtam, hogy találtam olyat, amin a 31-es az a kapcsolóé. :) Az lett volna a legegyszerűbb ha csak olyan lenne mert akkor nem tamáskodok, de ugyanezt a darabot hangszerelték 22-es, 25-ös, 7-es és 20-as pinre is... így legyen okos az ember. :D
zolga Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 On 2012. 11. 06. at 16:48, ha4nz írta: És ezzel a világítás rajtamaradt funkció még működik, vagy azt is bénítom ezzel? Ezzel szinte biztos, hogy az a funkció is megszűnik. De végül is csak két kis csavar 2perc és kiderül.
zolga Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 On 2012. 11. 07. at 6:39, tgabika76 írta: Az lett volna a legegyszerűbb ha csak olyan lenne mert akkor nem tamáskodok, de ugyanezt a darabot hangszerelték 22-es, 25-ös, 7-es és 20-as pinre is... így legyen okos az ember. :D Gratulálok! A féket lepróbáltad, hogy működik-e az ABS ilyenkor is? Ez megint egy jópofa kis okosítás. Ezek szerint meg kell találni a megfelelő lábat, amire a gyári kapcsolóval adunk egy test impulzust, és ki-be kapcsolható a TC, az ABS zavartalan működése mellett? Ha tényleg ennyi az egész, kíváncsi lennék melyik láb lenne a 2003-2004-es évjáratú ER jelzésű egységen.
FPepe Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 On 2012. 11. 07. at 8:08, zolga írta: Gratulálok! A féket lepróbáltad, hogy működik-e az ABS ilyenkor is? Ez megint egy jópofa kis okosítás. Ezek szerint meg kell találni a megfelelő lábat, amire a gyári kapcsolóval adunk egy test impulzust, és ki-be kapcsolható a TC, az ABS zavartalan működése mellett? Ha tényleg ennyi az egész, kíváncsi lennék melyik láb lenne a 2003-2004-es évjáratú ER jelzésű egységen. Ez működhet dieselen is? (X20DTL). Más kérdés: megoldható-e, és ha igen, mekkora munka beépíteni fedcompot egy ilyen dieselbe, ami többek között fogyasztást is mér? Kb. milyen költséggel jár? Köszi!
astra 1 Elküldve November7, 2012 Elküldve November7, 2012 On 2012. 11. 06. at 19:18, Pinocchio írta: Sziasztok! Végig olvastam ezt a topicok vonóhorog felszereléssel kapcsolatban. Szerencsére sok hasznos információt találtam a felszerelésről, elektromos bekötésről. Így már simán menni fog. Jelenleg vonóhorgot keresgélek a neten az autómhoz. A régi típusú vonóhorog két oldalán volt egy egy fül, karika amibe az utánfutó láncát lehetett akasztani. Ma már nem kötelező? Mert egy horgon sincs amit találtam az interneten. Vagy ha mégis van ilyen az én autómra akkor egy két linket megköszönnék. Hi! de továbbra is kötelező a biztosítási rőgzités csak 1 lánc ezt viszont tartalmazza a vonóhorog szett. TYPE:028531 Bosal. http://kepfeltoltes.hu/view/121107/DSCF2094_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/121107/DSCF2092_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/121107/DSCF2057_www.kepfeltoltes.hu_.jpg http://kepfeltoltes.hu/view/121107/DSCF2096_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Recommended Posts