Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Még mindig ABS csatlakozó illetve TC kikapcsoló-téma: ha esetleg kapcsirajz kerül a kezed ügyébe akkor azt meg tudnád nézni hogy erről a 25-ös pinről a vezeték hová megy? Mert ha esetleg az X1 vagy X2 csatin keresztül be az utastérbe, akkor inkább ott szakítanám meg, mert így ha netán bejön az ötlet és tényleg ez kell nekem, akkor mindjárt a TC kapcsolót is ráköthetem... valahogy nem vagyok híve annak hogy gyári vezetékeket feleslegesen megszakítsak aztán meg összeforrasszak pusztán kísérletezés céljából...

Mc-Elekkel is értekeztem a témáról, szerinte a 25-ös pinről a vezeték a bal első toronynál levő testelési pontra csatlakozik, ami a fenti idézeted tükrében nem állja meg a helyét, de engem legalábbis teljesen elbizonytalanít... holnapra jó időt mondtak, lehet megpróbálnék a végére járni...

attól még tartozhat WEG-hez a 25ös pin ...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! új vagyok köztetek, de egy sürgős problémával kapcsolatban szeretnél a segítségeteket kérni.

kedden megy műszakira a 2004-es Gs Astrám, de szeretnék rá eg y vonóhorgot is szereltetni rá. A horgot felteszik egy műhelyben, de ott negy valószínüséggel a visszajelzőt csak befurnák a műszerfalhoz és kész. Na én ezt nem szeretném! Szeretném, ha a gyári helyére lenne ez bekötve.

Korábbi írásokból olvastam, hogy csak egy égő és egy kábel hiányzik a biztosítáktábla és a műszerefa között.

A héten szétszedtem a műszerfalat és valóban nincs benn égő, ezt pótoltam, illetve megtaláltam a 7-es pin-t is ahonnét hiányzik a vezeték.

A problémám már csak annyi, hogy nem tudom hogy a kábel másik vége hova megy. Valami multitimmert 23-es részét emlegette valaki korábban, de azt nem tudom, hogy az mi és hol keressem.

A biztosítéktáblában a 33-as biztosték van a vonóhoroghoz. Esetleg elírás volt és nem 23-as,hanem 33 -ast akartak korábban íni?

Hogyan kell kiszedni a biztosítéktáblát és akkor hova megy a kábelvég?

Előre is köszi a segítséget, főleg ha képpet is tudna valaki küldeni!

Link to comment
Megosztás:

na kiszedem a TC az enyémből... és megnézem milyen a kapcsoló

az egy kicsit bonyolítja a helyzetet hogy ha kikapcsolom ,és leállítom az autót vagy leveszem a gyújtást

és újra indítom akkor megint nincs kikapcsolva a TC... megint meg kell nyomni hogy ki legyen kapcsolva

Link to comment
Megosztás:

na kiszedem a TC az enyémből... és megnézem milyen a kapcsoló

az egy kicsit bonyolítja a helyzetet hogy ha kikapcsolom ,és leállítom az autót vagy leveszem a gyújtást

és újra indítom akkor megint nincs kikapcsolva a TC... megint meg kell nyomni hogy ki legyen kapcsolva

Ez ilyen gyárilag a Coupén is, bár sztem ami ezt vezérli az nem a kapcsoló (az elég egyszerű szerzet a maga nemében, ahogy DarthVödör is írta, csak egy nyomógomb), hanem maga az ABS elektronika. Viszont az hogy a 25-ös pin megszakításával megszűnik az ABS funkcióm is, már annyira nem tetszik... illetve egyáltalán nem tetszik. Nem hiszem el hogy nincs egyszerűbb megoldás amivel csak a TC-t ki lehetne kapcsolni úgy hogy az ABS maradjon, valahogy gyárilag is megoldották...

Értem én a törekvést is amit DarthVödör írt hogy lehetne építeni elektronikát ami a fékpedál lenyomására visszakapcsolja az ABS-t, de az meg azért nem az igazi mert amíg nem fékezek addig a képembe világít az ABS hibajelző a műszerfalon...

Valahogy a gyári megoldásra kéne rájönni, sorry hogy ilyen körülményes vagyok... :D

Link to comment
Megosztás:

Nekem nincs, neked van?

sajna nincs :(

ha lenne már rég tudnánk a tuti megoldást

sajna így hogy nem ismerjük a belsejét és logikáját így eléggé sötétben tapogatózunk

így csak a gyári kábelezésből tudunk kiindulni..

pl tök jó lenne hogy mi a szerepe a 3 negatív szál bemenetnek... :)

Link to comment
Megosztás:

Csakis így, hiszen gyújtás levételkor törlődik a kapcsolt állapot. Indítás után, át kell billenteni a kimenetet, hogy mindig WEG jellel induljon. Csak, a TC gomb hatására billen WEG kikapcsolt állapotba. A fékpedál kapcsoló, viszont írja felül ezt az állapotot, ha ki van kapcsolva a WEG.

Nem fog, hiszen olyan mintha állna az autó. Nem kap sebesség jelet.

Nincs ABS lámpa.

Nincs sebesség jel, blokkolható a fék. Nincs ABS.

Nincs sebesség jel, nincs kipörgés gátló. Szerintem. Ezért kellene kipróbálni...

Bonyolítja azért a dolgot, hogy az ABS nem a WEG alapján funkcionál, neki ott van minden egyes keréken egy külön jeladó. Még a bal-első jeladó jelét is megkapja külön, mert igaz, hogy a sebességjel is onnan származik, de nem direktben, hanem egy konverter modulon keresztül, ami négyszögjelet csinál az induktív jeladó jeléből, amit a többi elektronika sebességjelként megkap. Vagyis ha megszakítod a WEG jelet, attól még az ABS elektronika nagyon is tudja, hogy forognak a kerekek, és nekem teljesen logikusnak tűnik, hogy ebben az esetben hibajelzéssel reagál. Ráadásul hiába adod vissza neki a sebességjelet menet közben, az ABS-nek az a szokása, hogy ha hibát érzékel tiltásban is marad gyújtáslevételig.

Link to comment
Megosztás:

persze hogy ki kell próbálni :)

nincs egy kapcs rajzod maga az abs modulról ??

Nekem van egy pdf-em a Bosch 5.3 ABS-ről (elvileg ilyen van a Coupéban, bár láttunk már a csatlakozójáról is többféle lábkiosztást, szóval nem tudom), ebben van kapcsirajz is, csak nem tudom hogy tölthetném fel ide.

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni?

Az lenne a problémám, hogy van egy hibakódom, kivillogtattam: 0567 Tempomat ismétlőjel funkció-rendellenesség

Ez mi ez?

Kb egy hete van tempomatom, működik is. Guglin találtam olyat, hogy lehet elektromos érintkezési hiba. (Utángyártott kapcsoló :blush:)

Arra gondoltam törölni kellene, hogy előjön-e megint. Valahol olvastam, hogy lehet törölni hibakódot valamilyen gombok megnyomásával és gyújtás(talán), de nem emlékszem és nem is találom már.

Valakinek ötlete?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni?

Az lenne a problémám, hogy van egy hibakódom, kivillogtattam: 0567 Tempomat ismétlőjel funkció-rendellenesség

Ez mi ez?

Kb egy hete van tempomatom, működik is. Guglin találtam olyat, hogy lehet elektromos érintkezési hiba. (Utángyártott kapcsoló :blush:)

Arra gondoltam törölni kellene, hogy előjön-e megint. Valahol olvastam, hogy lehet törölni hibakódot valamilyen gombok megnyomásával és gyújtás(talán), de nem emlékszem és nem is találom már.

Valakinek ötlete?

Az az InSP-re vonatkozik. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Tudnátok segíteni?

Az lenne a problémám, hogy van egy hibakódom, kivillogtattam: 0567 Tempomat ismétlőjel funkció-rendellenesség

Ez mi ez?

Kb egy hete van tempomatom, működik is. Guglin találtam olyat, hogy lehet elektromos érintkezési hiba. (Utángyártott kapcsoló :blush:)

Arra gondoltam törölni kellene, hogy előjön-e megint. Valahol olvastam, hogy lehet törölni hibakódot valamilyen gombok megnyomásával és gyújtás(talán), de nem emlékszem és nem is találom már.

Valakinek ötlete?

5 hiba nélküli indítás után törlődik a hibakód. Kivétel ha jól emlékszem a légzsák hiba.

Szerezned kellene egy másik kart próbára.

Link to comment
Megosztás:

Nah, TC kikapcsoló téma, már megint (még mindig).

Ma volt időm bogarászni vele, és a következőre jutottam:

Pin31 testre -> azonnal kigyullad az ABS és a TC visszajelzője is a műszerfalon, egyik sem működik és hibakódot tárol el.

Pin27 testre -> nem történik semmi

Pin25 testre -> szintén nem történik semmi

Megnéztem a feliratokat az ABS hidraulikus egységén, és a következőket találtam:

09156992 / 0265 220 584 / EL

Eztán kezd érdekes lenni a dolog, ugyanis az EPC-nek egyik szám sem ismerős, tehát ilyen alkatrész mintha nem is létezne. :blush: Nemhogy Coupéban, egyáltalán semmilyen G Astrában.

Tovább túrva a netet viszont ezt találtam: http://www.tav-autoverwertung.de/shop/ABS-ASR-Hydraulik-Aggregat-Opel-GM-09156992-EL-Bosch-0265220584-0273004517 ,

eszerint viszont szinte bármilyen motoros Astrához jó ez az egység a 2000-2001-es modellévben, szóval most ha lehet még tanácstalanabb vagyok...

Link to comment
Megosztás:

@Mc-Elek:

Testet adtam, nem mertem megszakítani... ahogy már korábban is írtam, nem vagyok híve annak hogy elvágjak gyári vezetéket hogy aztán összeforrasszam... ráadásul a neten fellelhető összes leírás szerint testet kell adni a megfelelő tüskére, csak azt nem tudom melyikre.

@DarthVödör:

Rendben, megpróbálom lelesni a számokat a dobozkáról, bár eléggé nehezen hozzáférhető helyen van, még rálátni sem könnyű.

Egyébként köszönöm szépen az eddigi segítséget mindkettőtöknek (már én röstellem hogy ilyen sokáig lekötöttem ennyi szellemi kapacitást a hülyeségemmel :blush: ), de nagyon úgy néz ki hogy tavaszig halasztva lesz a projekt. Nem mondtam le róla, csak kiebrudaltak a garázsomból (jött egy bérlő aki pénzt is ad azért hogy ott áll a kocsija :) ), odakint meg már hideg van szerelgetni, úgyhogy asszem megvárom a jó időt, addig próbálok infót gyűjteni.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.