Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

képet tudnál feltenni? milyen kapcsolóval oldottátok meg?

Igen, a kép érdekelne engem is, mert az ülés ülőlapján keresztben van egy varrás amit fel kéne bontani hogy be lehessen alá csúsztatni a fűtőbetétet (ha nem bontod fel hanem elvágod a fűtőlapot, akkor meg csak az ülőlap háttámla felőli egyharmadát fogja fűteni a betét, ami édeskevés).

Gyári ülésfűtéskapcsolóm (az a potméteres 3 fokozatú) van 2db eladó ha kell valakinek.

Mennyi volt a két ülésre való fűtőbetét árban?

Sajna nem sok képet csináltam,de a lényeg látszik.

Az egész ülőlapot beteríti a fűtőlap,a varrás belülről nézve nem varrás,hanem egy úgynevezett (másképpen nem tudom megfogalmazni) fül,ami fém karikákkal van rögzítve az ülőlap szivacsos részéhez (ebben a szivacsban jó erős fémhuzal van,ahhoz van rögzítve).

Ezek a fémkarikák lettek levágva fogóval,és máris fel lehetett hajtani teljesen a kárpitot.

A két szélén ugyanígy néz ki a lefogatás.

K_p492_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p493_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p494_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az első képen a háttámla látszik ugyan,de a fül amiről előrébb írtam itt is jelen van.

Asszem ha jól tudom ezek vectra kapcsolók,de ebben nem vagyok biztos.

Nekem szerencsém volt,mert az ülésig be volt kábelezve,illetve a váltó előtt is ott voltak a csatik,így csak rá kellett dugni a kapcsolót.

Rögzítve kötegelővel lett (asszem így hívják) a kárpit a fűtő lappal együtt.

Tgabika76,ha netalán Te magad szereled be a fűtőlapot,szívesen segítek,(nem az elektromos részében,mert ahhoz sajna nem értek)hanem a kárpit leszedésében.

Link to comment
Megosztás:

Tgabika76,ha netalán Te magad szereled be a fűtőlapot,szívesen segítek,(nem az elektromos részében,mert ahhoz sajna nem értek)hanem a kárpit leszedésében.

Köszönöm, még egyelőre nincs meg ugyan a fűtőlap (kapcsolók már igen, és nekem is be van vezetékelve), de ha rászánom magam, szólni fogok. Neked mennyibe kerültek a fűtőlapok? És honnan lett? PÜ-ben jöhet.

Link to comment
Megosztás:

Szia!Sógoromnak pár napja építettem vissza a régi házba az elektronikát, mert néhány hónap használat után a kulcsszárat tartó fém foglalat elkezdett szétrepedni. A gombokon levőgumiborítás is elkezdett megkeményedni, deformálódni, nem sok választja már el attól, hogy úgy járjon, mint a dudagombok szoktak. Neki ugyan az van, amit te linkeltél. Én is akartam venni, de úgy döntöttem nem kell. Nemrég beszéltem egy zárszereléssel, kulcsmásolással foglalkozó emberrel, akkor rákérdeztem én is a témára nála. Szokott vele találkozni, neki is hasonló tapasztalatai vannak. Azt mondta természetesen van normális minőségű bicskakulcs is amit tud ajánlani, csak azokba nem megy bele a gyári távirányító, saját távirányítójuk van saját vevőegységgel, így az ára sem épp filléres.

Köszönöm a választ és az infót! Akkor hanyagolom én is a dolgot. Az Auchan-ban a kulcsos nekem is ezt mondta, hogy jobb nem megvenni, mert hamar kuka a dolog és csak pénzpocséklás. De szerettem volna olyan ember tapasztalatát is hallani, aki használt már ilyet. Féltem attól, hogy csak rá akar beszélni valami drágább cuccra. Így maradok a gyári kulcsnál.

THX!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával fordulok hozzátok. Központi zár vezérlő csere előtt állok. Sajnos a kulcsomban lévő elektrónika,teljesen tönkrement, és mivel a meglévő vezérlő egységet,csak gyári kulcsal lehet használni,így gondoltam lecserélem. Érdeklődtem az opel-nél az új kulcs iránt: 19.000 ft...hát...őőő, inkább nem.

Megrendeltem egy univerzális vezérlő egységet,ami elvileg minden autó tipushoz jó,így remélem az enyémhez is.

Nekem, 2004-es G astrám van (Z14XE)

Abban kérném a segítséget,hogy hol találom pontosan a vezérlőt,és amatőr fejjel neki állhatok e?

A vezérlő csak az ajtókat nyitja,semmi más nincs rajt. Se riasztót,se ablakemelőt-nem működtet.

Adtak hozzá részletes leírást,annyira nem tűnik bonyolult dolognak,elsőre.

Minden fajta tanácsot,fényképet elfogadok.

Kérlek benneteket,segítsetek nekem!

Előre is köszönöm!!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

A következő problémával fordulok hozzátok. Központi zár vezérlő csere előtt állok. Sajnos a kulcsomban lévő elektrónika,teljesen tönkrement, és mivel a meglévő vezérlő egységet,csak gyári kulcsal lehet használni,így gondoltam lecserélem. Érdeklődtem az opel-nél az új kulcs iránt: 19.000 ft...hát...őőő, inkább nem.

Megrendeltem egy univerzális vezérlő egységet,ami elvileg minden autó tipushoz jó,így remélem az enyémhez is.

Nekem, 2004-es G astrám van (Z14XE)

Abban kérném a segítséget,hogy hol találom pontosan a vezérlőt,és amatőr fejjel neki állhatok e?

A vezérlő csak az ajtókat nyitja,semmi más nincs rajt. Se riasztót,se ablakemelőt-nem működtet.

Adtak hozzá részletes leírást,annyira nem tűnik bonyolult dolognak,elsőre.

Minden fajta tanácsot,fényképet elfogadok.

Kérlek benneteket,segítsetek nekem!

Előre is köszönöm!!

Szia!

Gyári távirányítót emlékeim szerint azért jóval olcsóbban is be lehet szerezni, akár használtan, ezért én nem biztos, hogy kicseréltemvolna a vezérlőegységet.

De ha már így döntöttél:

A vezérlőegységet jobb oldalon lábnál, az A oszlop borítása alatt találod. Két csatlakozó megy rá, a kisebbikben találsz egy fekete-sárga, és egy fekete-piros vezetéket, ezek a zármotorok vezetékei (univerzális vezérlőknél ez általában a zöld és kék vezeték), a barna-fehér és barna piros a végálláskapcsoló vezetékei (u. vezérlőn ált. barna és fehér). A piros vezetékről tudsz áramot adni, és van egy testpont is közvetlenül a gyári vezérlő mellett. A nagyobbik csatlakozóban van egy fekete-kék vezeték, az lenne a reteszelésé, de univerzális vezérlő ezt nem hiszem, hogy tudja. Jó lenne tudni milyen vezérlőt vettél, ill. látni a bekötési rajzát. Hogy neki mersz-e állni te érzed, valóban nem olyan bonyolult, de azért nem árt ha érted nagyjából hogy működik.

Link to comment
Megosztás:

Urak! A Zafiráról van szó, de ezek az alkatrészek teljesen ugyanazok, így itt kérdezem.

Elromlott a világításkapcsoló. Nos, ez elöl-hátul ködlámpás, bontóban meg csak ködlámpa nélkülit találtam. Így a kérdés az, hogy a ködlámpa mentes kapcsolóba bele lehet rakni a ködlámpa gombját? Tehát a vakkapcsolót ki lehet onnan valahogy szedni és a ködlámpa gombját belerakni, vagy egybe van öntve, így mindenképp ködlámpásat kell keresnem?

Másik két kérdés meg:

-A központi zár a jobbhátsó ajtót nem nyitja, de zárja. Itt mi lehet a probléma?

-A bal hátsó elektromos ablak a bal hátsó ajtón működtetve tökéletesen megy le-föl, de a bal első ajtón csak föl lehet húzni, lefele nem. Itt is szintén azt kérdem, hogy mi lehet az oka ennek?

Köszönöm szépen a segítséget! :)

Link to comment
Megosztás:

Urak! A Zafiráról van szó, de ezek az alkatrészek teljesen ugyanazok, így itt kérdezem.

Elromlott a világításkapcsoló. Nos, ez elöl-hátul ködlámpás, bontóban meg csak ködlámpa nélkülit találtam. Így a kérdés az, hogy a ködlámpa mentes kapcsolóba bele lehet rakni a ködlámpa gombját? Tehát a vakkapcsolót ki lehet onnan valahogy szedni és a ködlámpa gombját belerakni, vagy egybe van öntve, így mindenképp ködlámpásat kell keresnem?

Másik két kérdés meg:

-A központi zár a jobbhátsó ajtót nem nyitja, de zárja. Itt mi lehet a probléma?

-A bal hátsó elektromos ablak a bal hátsó ajtón működtetve tökéletesen megy le-föl, de a bal első ajtón csak föl lehet húzni, lefele nem. Itt is szintén azt kérdem, hogy mi lehet az oka ennek?

Köszönöm szépen a segítséget! :)

Át tudod tenni a nyomógombot a kapcsolóból, vakdugó van a helyén, viszont belül a nyákon is hiányzik az a kis nyomógomb ami valójában kapcsol, ezt is pótolni kell. Elektronikai boltban filléres alkatrész, de akár a régiből is át lehet forrasztani. Nem olyan nagy ügy.

A központi zár motorja, mivel ugyan azon a két vezetéken intézi a nyitást és zárást egyaránt (polaritásváltással, a harmadik a reteszelésé), valószínű hogy ott a zármotorral van valami gubanc. (DarthVödör javította nemrég az övét, nála egy mikrokapcsoló halt meg a motoron, de nem emlékszem mi volt a hibajelenség, ha visszaolvasol megtalálod, neked is hasznos lehet a leírás.)

Az blakemelőnél pedig valószínű vagy a nyomógomb adta meg magát, vagy pedig az onnan hátrafelé tartó vezeték szűnt meg folytonosnak lenni. Ez leginkább az ajtóátvezetőknél fordulhat elő, ahol állandóan mozog, hajlik a vezetékköteg. Először a gombot pattintanám ki elől, és rálámpáznék, hogy kiadja-e az áramot. Elvileg a szürke-piros és a kék-zöld vezetékek mennek a bal hátsó ablakemelőhöz, egyik a fel-, másik a lehúzás, azt nem látom a rajzon, hogy melyik-melyik, de mindkettőre áramot kell kapcsolnia, ha a hozzátartozó irányba nyomod a gombot.

Link to comment
Megosztás:

Át tudod tenni a nyomógombot a kapcsolóból, vakdugó van a helyén, viszont belül a nyákon is hiányzik az a kis nyomógomb ami valójában kapcsol, ezt is pótolni kell. Elektronikai boltban filléres alkatrész, de akár a régiből is át lehet forrasztani. Nem olyan nagy ügy.

A központi zár motorja, mivel ugyan azon a két vezetéken intézi a nyitást és zárást egyaránt (polaritásváltással, a harmadik a reteszelésé), valószínű hogy ott a zármotorral van valami gubanc. (DarthVödör javította nemrég az övét, nála egy mikrokapcsoló halt meg a motoron, de nem emlékszem mi volt a hibajelenség, ha visszaolvasol megtalálod, neked is hasznos lehet a leírás.)

Az blakemelőnél pedig valószínű vagy a nyomógomb adta meg magát, vagy pedig az onnan hátrafelé tartó vezeték szűnt meg folytonosnak lenni. Ez leginkább az ajtóátvezetőknél fordulhat elő, ahol állandóan mozog, hajlik a vezetékköteg. Először a gombot pattintanám ki elől, és rálámpáznék, hogy kiadja-e az áramot. Elvileg a szürke-piros és a kék-zöld vezetékek mennek a bal hátsó ablakemelőhöz, egyik a fel-, másik a lehúzás, azt nem látom a rajzon, hogy melyik-melyik, de mindkettőre áramot kell kapcsolnia, ha a hozzátartozó irányba nyomod a gombot.

A panelt is, és a burkolatot is át lehet tenni, csak az alját kell cserélni....

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Új vagyok itt, visszaolvastam nagyon sok oldalt, nyilván nem mindet, de lenne néhány kérdésem.

Autó típus: Astra G 1.7DT N-Joy 2003.12 (Y17DT)

I. Ha jól értettem, tudja a tempomatot, csak a bajuszkapcsolót kell kicserélni és kész? Valahol olvastam, hogy a dízelekben eleve van kuplungkapcsoló. Nem szedtem még szét megnézni.

II. Van ez a veramon-os valami. Ez hogy működik? Nekem a sima kijelzőm van, felül idő és hőmérséklet, alatta meg az RDSinfó. A kijelző is másik kell, vagy ez a kütyü a mostani kijelzőn írná ki a dolgokat?

III. Kárpitbontás nélkül megoldható, hogy reteszelésre felhúzza az ablakokat, sima zárásra ne? Estleg nyitásnál lehúzza, ha kétszer nyomom meg a nyitógombot?

Mindennemű választ köszönettel veszek. :icon1:

Link to comment
Megosztás:

I. Elsőre (mivel elektromos gázos) azt mondtam volna hogy működik, de mivel az opel-infos.de-n a motorkódoknál nincs külön kiemelve, így már nem vagyok biztos benne. Nézd meg azt a kuplungkapcsolót hogy bent van-e, ha már ott jársz akkor a fékpedál kapcsolóját is (hogy hány vezetékes), illetve hogy a kormányoszlopnál megvan-e a csatlakozó.

II. A Veramon elvileg működik TID-del is. Azért írom hogy elvileg, mert nekem is az van és hibátlanul üzemel, de nemrég valaki ugyanilyen konfiggal meg nem tudta működésre bírni, bár ez nem biztos hogy a kijelző hibája. Akárhogy is, a Veramon oldalán nem írnak olyat hogy bizonyos kijelzőkkel ne működne...

III. Kárpitbontás nélkül szvsz kizárt, legfeljebb annyi lehetőség van hogy ha nem a diódás módszert választod, akkor nem kell az ajtókárpitot leszedni, helyette az anyósülés lábterét kell megszabadítani a burkolattól hogy a központizár vezérlőhöz hozzáférj, de valamiféle kárpitot mindenképp bontani kell.

Link to comment
Megosztás:

I. Elsőre (mivel elektromos gázos) azt mondtam volna hogy működik, de mivel az opel-infos.de-n a motorkódoknál nincs külön kiemelve, így már nem vagyok biztos benne. Nézd meg azt a kuplungkapcsolót hogy bent van-e, ha már ott jársz akkor a fékpedál kapcsolóját is (hogy hány vezetékes), illetve hogy a kormányoszlopnál megvan-e a csatlakozó.

II. A Veramon elvileg működik TID-del is. Azért írom hogy elvileg, mert nekem is az van és hibátlanul üzemel, de nemrég valaki ugyanilyen konfiggal meg nem tudta működésre bírni, bár ez nem biztos hogy a kijelző hibája. Akárhogy is, a Veramon oldalán nem írnak olyat hogy bizonyos kijelzőkkel ne működne...

III. Kárpitbontás nélkül szvsz kizárt, legfeljebb annyi lehetőség van hogy ha nem a diódás módszert választod, akkor nem kell az ajtókárpitot leszedni, helyette az anyósülés lábterét kell megszabadítani a burkolattól hogy a központizár vezérlőhöz hozzáférj, de valamiféle kárpitot mindenképp bontani kell.

A Veramon projekt sikeresen elkészült.

Én szenvedtem vele, működik TID-el, csak programozni kellet a TID-et.

Link to comment
Megosztás:

Köszönöm, hogy utánnanéztél.

III. project elintézve, megcsináltam a kábelösszekötős módszert, működik. Miközben levettem a műanyag burkolatot, valami fém pöcök kirepült belőle és nem tudtam megállapítani, hogy honnan. Összeraktam anélkül, majd világosban megpróbálom kideríteni, mert így a két műanyagdarab illesztése nem teljesen passzol. Egyébként csak az ajtókárpitot nem akarom piszkálni, mert az alatt van fólia is és ha nem sikerűl jól összerakni, télen jön majd a huzat rám. :ninja:

Arra van ötleted esetleg, hogy nyitáskor lehúzza? Persze ne mindig, csak ha pl 2x nyomok nyitást. Vagy ha előtte úgy zártam, hogy neki kellett felhúzni.

Megkérdezhetem, mennyiből jött ki a Veramon?

Kapcsolókat megnézem szerintem holnap. Ha van kuplung és fék is, akkor csak a kormánynál kell cserélni, és engedélyezni?

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! 2003-as 2.0 DTI Zafirám van, bocsánat hogy ide írok, de talán itt is elfér még a téma! Elegance felszereltség, Belgiumból behozva, német nyelvű fedélzeti számítógéppel. A többezres márkaszervízes bíbelődős Tech 2-n kívül tud valaki módot arra, hogy miként állíthatom át a nyelvet? Németül annyit tudok hogy sájsze, meg pár focista és egyéb sportoló nevét, viszont az angollal boldogulok. Előre is köszönöm a segítséget, plusz feltöltök két képet (szar minőségűt), hátha használ valamit!

http://kepfeltoltes.hu/121019/DSC00237_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121019/DSC00238_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Amennyiben csak ezen múlik, holnap készítek jobb minőségű fotókat. Esetleg még egy kérdésem lenne, be lehet-e izzítani valahogy a GPS-t itthonra? Bár ezen a kijelzőn túl élvezetes nem lehet, de a semminél jobb! Köszönöm

Link to comment
Megosztás:

Ma nem volt lehetőségem megnézni a kapcsolókat. <_<

Viszont érdekelne ez a Tech2. Letöltöttem egy "Opeltech2usb" nevű programot és láttam netem kábeleket is 10e körüli összegekért. Erről tudtok mondani valamit? Ezzel tényleg lehetne kezdeni valamit, vagy csak korlátozottan lehet használni? Gondolok pl a tempomat engedélyezésre az ecuban.

Pl: http://kutyubazar.hu/autodiagnosztikai-interfeszek/11-usb-multiprotokoll-obd2-eobd-autodiagnosztikai-hibakodolvaso-keszulek.html

Megjegyzem, nem vagyok autószerelő, még sose foglalkoztam ezzel. Csak érdekel, mert ha már van egy ilyenem, akkor később elintézhetem magamnak ezeket a dolgokat.

Link to comment
Megosztás:

ezzel szerintem nem lehet ;)

Mármint a program vagy a kábel nem jó?

És van olyan megoldás, amivel működik, de ebben az árkategóriában van? Ugyanis többet nem szánnék rá, úgysem tudnám kihasználni, viszont ez még beleférne, ha egy pár dolgot meg tudok csinálni vele magamnak.

Link to comment
Megosztás:

Mármint a program vagy a kábel nem jó?

És van olyan megoldás, amivel működik, de ebben az árkategóriában van? Ugyanis többet nem szánnék rá, úgysem tudnám kihasználni, viszont ez még beleférne, ha egy pár dolgot meg tudok csinálni vele magamnak.

a programot nem ismerem ...

a kábel (szerintem) nem jó hozzá

ha eljössz hozzám és hozol két sört akkor bekapcsolom :)

Link to comment
Megosztás:

a programot nem ismerem ...

a kábel (szerintem) nem jó hozzá

ha eljössz hozzám és hozol két sört akkor bekapcsolom :)

:D :D :D

Előbb még ki kell derítenem, mi van beépítve. (Fék-, kuplungkapcsoló, vezetékek)

Meg venni egy tempomatos indexkart.

Debrecen környékén nem tud valaki egy bontót, ahol jó esélyem van találni?

Link to comment
Megosztás:

Megkérdezhetem, mennyiből jött ki a Veramon?

Kapcsolókat megnézem szerintem holnap. Ha van kuplung és fék is, akkor csak a kormánynál kell cserélni, és engedélyezni?

Itt találsz árakat a Veramon TID-es verziójára vonatkozóan, ezt átszámolod forintra (a linken feltüntetett árak cseh koronában vannak), hozzáadod a postaköltséget meg az esetleges szerelési díjat ha nem magad csinálod, valamint a másik ablaktörlőkar árát, akkor nagyjából képben leszel. Azt hozzá kell tenni hogy az alap működéshez nem feltétlenül van szükség az összes tételre (a 4. és az 5. tétel nem kell ha nem akarod a klímát vezérelni vele, valamint az utolsó tétel sem ha nem Twinport motoros az autód), nekem a fullos szett (utolsó tétel kivételével) postával ~18e Ft-ból volt itthon, de ebben még nincs benne a kar és a szerelés ára.

Ha van kuplungkapcsoló akkor ok (ha nincs akor csatlakozót keresni), fékkapcsolónál nem mindegy hogy hány vezetékes (4 vezetéknek kell bele mennie, ha csak kettő megy akkor az is csere), a kormánynál meg nincs mit cserélni, ha van csatlakozó akkor jó, ha nem akkor felejtős a tempomat. Ha ezek megvannak akkor elvileg menni fog a tempomat szerelés és programozás után.

Link to comment
Megosztás:

a kormánynál meg nincs mit cserélni, ha van csatlakozó akkor jó, ha nem akkor felejtős a tempomat.

Mert nem lehet bevezetékelni utólag, ha nincs ott? :confused:

Veramonból akkor nekem erre van szükségem? :

Module on-board computer 880,- CZK

Cable with connector: 120,- CZK

Connector for control lever handle 40,- CZK

Mounting Kit: 150,- CZK

Szumma: 1190,-CZK

Mivel digitklímám van eleve ezért nem kellenek ezek:

Internal temperature sensor with wiring: 150,- CZK

Relay with wiring for air conditioning: 150,- CZK

Nem twinportos(gondolom, Y17DT), ezért ez se:

Optocoupler with wiring: 80,- CZK

Aki már rendelt, mennyi volt a postaköltség kb?

Link to comment
Megosztás:

Urak! A Zafiráról van szó, de ezek az alkatrészek teljesen ugyanazok, így itt kérdezem.

Elromlott a világításkapcsoló. Nos, ez elöl-hátul ködlámpás, bontóban meg csak ködlámpa nélkülit találtam. Így a kérdés az, hogy a ködlámpa mentes kapcsolóba bele lehet rakni a ködlámpa gombját? Tehát a vakkapcsolót ki lehet onnan valahogy szedni és a ködlámpa gombját belerakni, vagy egybe van öntve, így mindenképp ködlámpásat kell keresnem?

Másik két kérdés meg:

-A központi zár a jobbhátsó ajtót nem nyitja, de zárja. Itt mi lehet a probléma?

-A bal hátsó elektromos ablak a bal hátsó ajtón működtetve tökéletesen megy le-föl, de a bal első ajtón csak föl lehet húzni, lefele nem. Itt is szintén azt kérdem, hogy mi lehet az oka ennek?

Köszönöm szépen a segítséget! :)

Ha aktuális még, akkor az adok-veszek topicban pont hirdetnek egy olyan kapcsolót, ami neked kell.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.