andris83 Elküldve Október11, 2012 Megoszt Elküldve Október11, 2012 Vállalkozó szellemű csillaggarázsosok figyelmébe ajánlanám. A minap nézegettem egy Subaru Forestert, és egy (számomra) érdekes dolgot fedeztem fel. De beszéljenek inkább a képek :icon1: Praktikus lehet, bár nehezen tudom elképzelni, utólag hogyan lehetne ilyet felapplikálni. Elvben gondolom hasonlóan működhet, mint a Fordoknál a fűthető első szélvédő. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október11, 2012 Megoszt Elküldve Október11, 2012 Praktikus lehet, bár nehezen tudom elképzelni, utólag hogyan lehetne ilyet felapplikálni. Elvben gondolom hasonlóan működhet, mint a Fordoknál a fűthető első szélvédő. Gondolom utólag valahogy fel lehetne tenni ilyet, csak ugye ahhoz ki kell venni a szélvédőt. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Handbrake Elküldve Október11, 2012 Megoszt Elküldve Október11, 2012 Ugyebár hasonló eredményt érsz el ha a levegőt a szélvédőre fújatod, persze az csak akkor hatásos ha már van fűtés. Szerintem kivitelezhető, csak kérdés, hogy a szélvédő mennyire fogja tolerálni. A fűtőszál lehetne az ablaktörlő lapátban is, abban úgyis van az a fém merevítés a guminál. Akkor mindjárt az melegedik fel. Mert számos esetben menet közben is "telefagy'" a havas latyakkal........ de csak ötletelek. Fordoknál láttam ilyen szélvédőt, elég elmés és ötletes, de szerintem zavaró is kicsit. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október11, 2012 Megoszt Elküldve Október11, 2012 ...ráadásul ez így önmagában nem sokat ér ha magára a szélvédőre meg fél centi vastagon rá van fagyva ajég, mert akkor hiába szabadult ki az ablaktörlőlapát, törölni még nem lehet vele mert egyrészt semmi eredménye, másrészt meg tönkreteszi a lapátot... Akkor már a Ford megoldása sokkal hasznosabb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Október11, 2012 Megoszt Elküldve Október11, 2012 Ugyebár hasonló eredményt érsz el ha a levegőt a szélvédőre fújatod, persze az csak akkor hatásos ha már van fűtés. Szerintem kivitelezhető, csak kérdés, hogy a szélvédő mennyire fogja tolerálni. A fűtőszál lehetne az ablaktörlő lapátban is, abban úgyis van az a fém merevítés a guminál. Akkor mindjárt az melegedik fel. Mert számos esetben menet közben is "telefagy'" a havas latyakkal........ de csak ötletelek. Fordoknál láttam ilyen szélvédőt, elég elmés és ötletes, de szerintem zavaró is kicsit. Létezik már teljes felületén füthető szélvédő is. Sőt már az ablaküveget is lehet füteni belülről. Nem árulják el a technológiát, de vagy a fólia speciális amivel laminálják az üveget, vagy az üvegre visznek fel egy vékony fémfilmet, amit fel lehet füteni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október11, 2012 Megoszt Elküldve Október11, 2012 Létezik már teljes felületén füthető szélvédő is. Sőt már az ablaküveget is lehet füteni belülről. Nem árulják el a technológiát, de vagy a fólia speciális amivel laminálják az üveget, vagy az üvegre visznek fel egy vékony fémfilmet, amit fel lehet füteni. Te mint ebbe szak ember :) akkor feladat adott :) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Létezik már teljes felületén füthető szélvédő is. Sőt már az ablaküveget is lehet füteni belülről. Nem árulják el a technológiát, de vagy a fólia speciális amivel laminálják az üveget, vagy az üvegre visznek fel egy vékony fémfilmet, amit fel lehet füteni. Utólagosan szerelhető változat is van? Link to comment Megosztás: More sharing options...
balazs777 Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 az enyém is viva és távos. pedig tök így emlékeztem. ezek szerint tévedtem. akkor arra is rosszul emléxem, hogy a viva és a viva plusz között az utasoldali légzsák a klíma és kp.zár a különbség. hát igen felejt az ember. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Utasoldali légzsák? Volt G Astra 1db légzsákkal? Azt hittem a minimum 2 mindegyikben széria... :o Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 (edited) On 2012. 10. 11. at 20:05, szürkeastra írta: On 2012. 10. 12. at 7:12, imy írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tommy79 Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Első körben vedd le elől a jobb lábtérnél az oszlopburkolatot. Ha ott van a komfortelektronika, (márpedig ott kéne legyen) akkor csak neten rendelsz egy nyers, a kulcsod szárával megegyező távirányítós kulcsszárat (kb. 1500ft), és egy az elektronikához passzoló távirányítót, amit rá kell tanítani és kész. Ha nincs ott, akkor már vezetékelni is kell sajnos. Most sikerült csak megnéznem,megvan a komfortelektronika.Honnan tudom,hogy milyen távirányító passzol hozzá? És azt majd hogy tanítom? Link to comment Megosztás: More sharing options...
kobraCode Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Sziasztok, a minap találtam ezt a cikket https://sites.google.com/site/opelccled/ablakfel Kérdésem hogy valaki megcsinálta már? Tapasztalatok? Tényleg működik első csukásra? Hiba lehetőségek? Nem vagyok egy nagy elektro szaki, de két kábelt össze tudok forrasztani, ha tényleg csak ennyi a dolgok én is megcsinálnám. Link to comment Megosztás: More sharing options...
szürkeastra Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Ahhoz, hogy átlátszó legyen a fűtőszál, aranyból kell lennie! Ez azért van, mivel a szélvédő is elég nagy felület, ahhoz, hogy 30-50 °C-ra elektromosan lehessen fűteni. Legalább, 30-40W! Számold ki. 40W, 12V : 3,3A olyan vékony vezetőben, ami átlátszik! Ezt a vékony felületet, minimum egy fóliával meg is kell védeni, hogy tisztítással ne sérüljön. Nem lehessen lemosni.. Ez szerintem nem gond. Minden első szélvédő laminált, vagyis két üveg van összeragasztva. Sztem a szélvédő egész felületét fütik, vagy az üveg belső felülete fémgőzölt (lehet az arany is), vagy speciális, fémgőzölt fóliával laminálják az üveget Talán, de ne gyűjts rá... :lipssealed: Szerintem se! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Hegyi Elküldve Október12, 2012 Megoszt Elküldve Október12, 2012 Sziasztok, a minap találtam ezt a cikket https://sites.google...lccled/ablakfel Kérdésem hogy valaki megcsinálta már? Tapasztalatok? Tényleg működik első csukásra? Hiba lehetőségek? Nem vagyok egy nagy elektro szaki, de két kábelt össze tudok forrasztani, ha tényleg csak ennyi a dolgok én is megcsinálnám. Szia! Igen már többen is megcsinálták, több féleképpen is. Nekem a forrasztós megoldás van a leirtak alapján és mind a 4 ablakot rendesen felhúzza. Igaz így 1 gombnyomásra, a belső gomb lenyomásakor is felmegy. Hibátlanul működik hónapok óta! Csak ajánlani tudom én is! Az oldal amit néztél DarthVödör fórumtárs oldala. Üdv. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 Nekem a diódás (2.) verzió van, ez talán a legegyszerűbb, viszont megszokást igényel hogy csak gyújtáslevétel utáni első ajtóbecsukásra húzza fel az ablakot. Úgy értem hogy ha kiszállsz, becsukod az ajtót (de nem zárod, ablak lent), aztán valamiért újra kinyitod (mondjuk mert bent felejtettél valamit az autóban), akkor ha megint becsukod, hiába nyomsz rá a zárás gombra még egyszer (retesz), már nem fogja felhúzni az ablakot, csak ha megint ráadod a gyújtást előtte. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 Nekem a diódás (2.) verzió van, ez talán a legegyszerűbb, viszont megszokást igényel hogy csak gyújtáslevétel utáni első ajtóbecsukásra húzza fel az ablakot. Úgy értem hogy ha kiszállsz, becsukod az ajtót (de nem zárod, ablak lent), aztán valamiért újra kinyitod (mondjuk mert bent felejtettél valamit az autóban), akkor ha megint becsukod, hiába nyomsz rá a zárás gombra még egyszer (retesz), már nem fogja felhúzni az ablakot, csak ha megint ráadod a gyújtást előtte. :confused: Én itt valamit nem értek. Sőt egyáltalán nem értem. Ha a zár reteszel, akkor az ablakok is megkapják a felhúzó jelet minden körülmények között, mert a zármotor vezérlőáramával van közösítve a diódákon keresztül. A másik, hogy ennek az áramkörnek semmi köze nincs az ajtónyitás érzékelőhöz, hogy befolyásolhatja akkor az ajtónyitás? Nem kötöttél el valamit? (Bár elképzelésem sincs, hogy lehet ezt előidézni.) Végül én is ezzel a módszerrel csináltam meg az enyémet, tervezek még hozzá egy kis kiegészítést, de jelenleg így működik, és semmi ilyesmit nem produkál amit leírtál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
mr. bb Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 Nekem a diódás (2.) verzió van, ez talán a legegyszerűbb, viszont megszokást igényel hogy csak gyújtáslevétel utáni első ajtóbecsukásra húzza fel az ablakot. Úgy értem hogy ha kiszállsz, becsukod az ajtót (de nem zárod, ablak lent), aztán valamiért újra kinyitod (mondjuk mert bent felejtettél valamit az autóban), akkor ha megint becsukod, hiába nyomsz rá a zárás gombra még egyszer (retesz), már nem fogja felhúzni az ablakot, csak ha megint ráadod a gyújtást előtte. az én diódásom nem ilyen, akár hányszor nyithatom bármely ajtót akkoris felhúzza az ablakokat. a reteszelésre zár, nem figyeli az ajtónyitogatást Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 http://www.pepas.cz/projekty/opravy-mid-astra-g/ DV !!! Ez lehet hogy segít !? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 (edited) On 2012. 10. 13. at 16:38, Mc-elek írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 Kösz! Elolvastam, de semmi konkrét. Talán a CD70, és DVD90 navi Aux-ot kerestél? neeeem :) ezt néztem: http://www.pepas.cz/projekty/opel-mkj-cz/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
retfirD Elküldve Október13, 2012 Megoszt Elküldve Október13, 2012 Sajnos az aksim is megérett a cserére, tavaly még csak télen, nagy hidegben fordult elő, hogy nehezebben indult, illetve indítózás közben pl. tank mutatója szép fokozatosan lefittyent, ma meg már napközben (~17 fok volt) is eljátszotta, pedig nem állt hetekig, pár napja mentem vele. Jelenleg 70 Ah körüli van benne, és a kérdésem az lenne, hogy érdemes-e hasonló kapacitásút venni, vagy elég egy 55-60 Ah körüli. Sajnos árban nem mindegy, utóbbiak jóval olcsóbbak. Arra vonatkozó infót nem találtam, hogy gyári milyen lehetett benne. Mit javasoltok? Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve Október14, 2012 Megoszt Elküldve Október14, 2012 (edited) On 2012. 10. 13. at 12:40, ampervadasz írta: On 2012. 10. 13. at 15:11, mr. bb írta: Módosítva Április6, 2016 : DarthVödör Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve Október14, 2012 Megoszt Elküldve Október14, 2012 Tegnap ismét barkácsoltunk.... :icon13: Majdnem sikerült megoldani az abszolút lopásbiztos (elvihetetlen) autót... :D Ez a csehszlovák logika (a Veramon működése) elég nehezen kiismerhető... Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve Október14, 2012 Megoszt Elküldve Október14, 2012 A bal helyzetjelzőm kiégett. Kicseréltem, de ez a foglalat nagyon bovli, 1 kivétel után már nem úgy áll mint előtte s látszik ahogy kivettem a foglalatról lenyúztam egy vékony műanyagréteget.... Link to comment Megosztás: More sharing options...
GunnerS Elküldve Október14, 2012 Megoszt Elküldve Október14, 2012 Üdvözletem a Fórum Tagjainak! M.Gábor vagyok, és örülömmel tapasztaltam hogy mennyi hasznos információ és segítőkész tag gyűlt össze a fórumon. Szerdán lettem tulajdonosa egy 2002-es évjáratú Astra G 1.4 16V (Comfort) 5 ajtós szkg-nak, motorkód Z14XE, futott 103.000KM-t (jó eséllyel valós). Számos topicot végig olvastam már és ha jól vettem ki a hosszas levelezésekből, ezen motorkódú autóba utólag mondhatni könnyedén beszerelhető a tempomat rendszer. Több leírással is találkoztam, melyekből azt a következtetést vontam le (remélhetőleg pontosan),hogy: - tempomat kar beszerzésével - kuplungpedál kapcsoló/érzékelő bekötésével - illetve Tech2 komputeres ECU aktiválás/beállítás elvégzésével sikeresen és kedvező áron (műszerfalon való visszajelzés nélkül) beszerelhető a sebességtartó automatika. Elektromos fékpedál beszerelve, fénykép: Kuplungpedálról készült fénykép: Bajuszkapcsolók: Fentieken túl érdeklődnék, hogy a szükséges alkatrészeket hol lehet kedvező áron beszerezni, illetve a beépítéssel kapcsolatban Budapest közelében szükség esetén technikai segítségnyújtást hol és kitől tudhatnék kérni? :) Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv. GunnerS Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts