Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Nem, sajnos. Az autót, VALEO TID-del vettem. Ezt ajánlottam fel, ha a Te SIEMENS TID-ed nem lesz fehér fényvezető. A másik, amit egyben vettem a középkonzollal, is SIEMENS TID. Ebben már sárga a fényvezető. Zöld megvilágításnál nem látszik (csak a fehérnél).

Holnap, már nekem is lesz MID-em! (és BC-m!) :rolleyes:

Gyorsan ki kell próbálnom, hogy nincs-e pixelhibája...

Csak most jöttem rá, (mielőtt megrendeltem) hogy ez, a gyári BC! :omg:

Tehát, ha valaki tud MID-et venni, jó áron, akkor már bent is van a Board Computer! :icon13:

Egy kicsit azért kell drótozni, de szerintem megéri.

Erre kíváncsi leszek.

Pár hónapja említettem, hogy nekem megvan a BC-s kar és a mid kijelző (tehát a board). És pont ezt kérdeztem, hogy lehet-e gyári cuccokkal okosítani a járművet, amire a válaszod szó szerint idézve: A board nélkül nem tudja az ECU információit kezelni a kijelző. Vagyis, a saját, gyári cuccokkal, nem lehet kiokosítani a járművet!

Nem piszkálódni akarok, csak úgy néz ki, azóta megváltozott a véleményed, vagy bővültek az ismeretek :)

Mindenesetre figyelemmel fogom kísérni ezt a fejlesztésed is, ha megosztod velünk a részleteket.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy látom hogy fogalmi zavarok vannak inkább... olyan hogy BC (Board Computer) hivatalosan nincs és nem is létezett G Astrában. Korábbi Opelekben (Senatortól Calibráig) igen, ott a fedélzeti információs rendszert hívták így, tehát ami a fogyasztást, átlagsebességet illetve még megtehető távolságot mutatta. Ebben a formában az Astra gyári MID-je (ami egyébként éppen ettől MID, azaz Multi Info Display) egyenlő a BC-vel, plusz még kiegészül alap hibajelző funkciókkal (kiégett izzó, kevés ablakmosófolyadék, kopott fékbetét, stb...), amit a korábbi generációk BC-je nem tudott.

Szóval ami az Astrában van és nem alap kijelző, az igazából MID, csak közkeletű néven hívják BC-nek, mert úgy sokkal többen tudják hogy miről van szó.

Aki ért németül annak itt van egy komplett beszerelési segédlet a gyári MID-hez:

http://www.motor-talk.de/blogs/-tbmod/bordcomputer-mid-im-astra-g-nachruesten-t2089293.html

  • Like 1
Link to comment
Megosztás:

Ha MID kijelződ van, akkor miért nincs BC-d?

PIN č. 26 / X93

Ez hülyeség, amit írtam! A MID-es 32 pines kijelző tudja a BC-t! (remélem)

Ismeretek bővültek, A MID-nek néztem utána. :icon13:

Igazad van, azt gondoltam a MID, csak egy szebb kivitelű TID. Elnézést kérek!

Amint beépítem, leírom hogy mindenki hozzáférjen.

Van MID kijelzőm, csak sajnos nem a kocsiban.

Korábbi bontásból maradt rám, a kijelző, a BC-s kar meg a szintjeladós folyadéktartályok. Gondoltam egyszer hátha lesz rá megoldás beépíteni.

A Zafira A MID-je egy az egyben olyan mint a Vectra B-nek, csak a befoglaló műanyag más.

Astra átalakításról már olvastam, ez az illető úgy hirdeti a MID kijelzőt eladásra, hogy TID helyére beépítési segédletet is tud adni, vagy beépíti. (remélem ez nem minősül reklámnak, nem annak szántam)

http://racing-bazar.hu/alkatresz/muszerfal-kormany-legzsak/opel_astra_g_mid_kijelzo_bordcomputer_fedelzeti_szamitogep

Lehet a Zafi esetében bonyolultabb lenne az installálás, mert eddig sehol nem találtam róla semmit, vagy épp senki nem volt hajlandó foglalkozni vele.

Mindenesetre sok sikert az építéshez!

Link to comment
Megosztás:

Képeket, és típus számokat is kérek a szintjeladós folyadéktartályok, és jeladókról.

Néhányról találsz az előző hozzászólásomban levő német linken a "Paket <<Voll>>" fejezet alatt, bár érdekes hogy az olajszintjeladóhoz azért nem ír cikkszámot, mert arra azt mondja hogy motortípusfüggő, és az olajteknővel együtt(!) cserés az is. Ami azt jelenti hogy ha kartel le, akkor rögtön egy olajcsere is bejátszik (a régi olajat ugye nem illik visszatölteni), +tömítést kell venni... még kiderül hogy nem is olyan egyszerű ez a beszerelés hogy a kéz összekoszolása nélkül meg lehetne oldani... :D

Itt találsz cikkszámokat az olajszintérzékelőhöz (4-es számú tétel, de háromféle van, alvázszám és évjáratfüggő, ezért nem írtam be):

http://opeloem.com/o...vel_sensor.html

ez pedig az olajteknő (14-es számú alkatrész), de ebből is kétféle van (szintén alvázszám és évjáratfüggő), kézi váltó+MID konfigurációhoz vagy a 9047004 (régebbi), vagy a 9129971 (újabb) cikkszámú kell:

http://opeloem.com/o...d_fittings.html

A check control vezérlő is megvan már hozzá?

714205-20121003-ydDN83.jpg

Link to comment
Megosztás:

Az a baj hoigy meg lehet ugyan csinálni, csak épp nem nagyon éri meg. Lásd: http://apronet.hu/au...irdetes=6524345

De sztem vissza úgysem veszik (sajna ritka az ilyen korrekt eladó), meg valamennyire értesz is hozzá, úgyhogy sokat nem vesztesz vele ha szétszeded és megnézed a szalagkábel illesztését a kijelzőre, mert állítólag az szokott elengedni.

A coupé klubban van egy tag aki tudja ezeket javítani (sajnos Erdélyben, úgyhogy ki kéne oda postázni, ez meg ezért nem éri meg), ő írta a következőt:

"...gyárilag nem fogatták le a vezető szalagot és a sok rázástol és mozgástol elválik a kijelzőtől, ez lesz a hiba..."

Ő valami spéci ragasztóval (nem árulta el hogy milyennel) fogatja oda.

Link to comment
Megosztás:

Az a MID, az Astra G-s (32 érintkezős)?

Ami neked kell, az a magas, négyzet alakú?

Ami bent van TID, az 26 érintkezős?

Képeket, és típus számokat is kérek a szintjeladós folyadéktartályok, és jeladókról.

Ami most benne benne van TID az 26 érintkezős.

Természetesen gyári nagy téglalap Zafira MID-em van 32 érintkezős.

http://kepfeltoltes.hu/121004/IMG_2971_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes.hu/121004/IMG_2970_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Az ablakmosó tartályban nincs különbség, mert a sima tartályon is megvan a furat helye csak nincs kifúrva.

Nekem ez már be van építve a fényszóró mosó miatt. (csak az időrelé nincs megoldva, így mindíg megy felkapcsolt tompítottnál mosáskor)

A mosó szintjeladó cikkszáma GM 90 346 056 vagy alkatrész kat. száma: 12 38 401 és ehez kell még egy tömítés aminek csak neten találtam a számát Tömítés: alkatrész kat. száma: 12 38 821

A tágulási tartály azért már másabb. A tartály cikkszáma GM 90 581 599

http://kepfeltoltes.hu/121004/IMG_2965_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A szintjeladó pedig ilyen:

IMG_2969_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

IMG_2968_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Mivel gyárilag nincs az autóm csomagterében szivargyújtós csatlakozó aljzat, barkácsoltam kicsit.

Elég sokszor használok elekromos hütőtáskát a csomiban, ezért kellett.

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

286919597K_p_032_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

K_p_036_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

K_p_035_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

K_p_034_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Ki szeretném a komplett zárszerkezetemet,távirányítósra(most sima kulcsos).Az lenne a kérdésem,hogy ez mekkora meló lenne,mi kell hozzá.Nem a cserére gondolok,hanem az azutáni összehangolásra-bekötésre stb. gondolok.

Mihogymi?

Nem szériában távirányítós centrálzárral jött ki az összes Astra G újkorában? Én úgy tudtam hogy igen, ez esetben az lehet hogy vételkor te nem kaptad meg az összes kulcsot az autóhoz, csak a nem távirányítós szervizkulcsot. (Gyárilag asszem egy távirányítós, meg egy sima kulcs járt az autóhoz, bár ebben nem vagyok biztos mert nekem pl. 3db van, és mindegyik távirányítós. :P )

Link to comment
Megosztás:

Mihogymi?

Nem szériában távirányítós centrálzárral jött ki az összes Astra G újkorában? Én úgy tudtam hogy igen, ez esetben az lehet hogy vételkor te nem kaptad meg az összes kulcsot az autóhoz, csak a nem távirányítós szervizkulcsot. (Gyárilag asszem egy távirányítós, meg egy sima kulcs járt az autóhoz, bár ebben nem vagyok biztos mert nekem pl. 3db van, és mindegyik távirányítós. :P )

Nem jól tudod! Van amelyik sima kulcsosan jött ki. Ezt arról lehet megismerni, hogy a jobboldali ajtóban is van zárszerkezet. Általában 1.2-esekben látom.

Link to comment
Megosztás:

Üdv! Ki szeretném a komplett zárszerkezetemet,távirányítósra(most sima kulcsos).Az lenne a kérdésem,hogy ez mekkora meló lenne,mi kell hozzá.Nem a cserére gondolok,hanem az azutáni összehangolásra-bekötésre stb. gondolok.

Első körben vedd le elől a jobb lábtérnél az oszlopburkolatot. Ha ott van a komfortelektronika, (márpedig ott kéne legyen) akkor csak neten rendelsz egy nyers, a kulcsod szárával megegyező távirányítós kulcsszárat (kb. 1500ft), és egy az elektronikához passzoló távirányítót, amit rá kell tanítani és kész.

Ha nincs ott, akkor már vezetékelni is kell sajnos.

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!Az enyém kétezres dízel és csak egy sima kulcsot kaptam,igaz tavaly vettem egy kereskedésben.Holnap megnézem ezt a komfortelektronikát,ha van majd írok.Igaz,a jobb ajtóban is van zárszerkezet,úgyhogy...majd holnap meglátjuk...aztán még majd kérdezek!

Link to comment
Megosztás:

Köszi a válaszokat!Az enyém kétezres dízel és csak egy sima kulcsot kaptam,igaz tavaly vettem egy kereskedésben.Holnap megnézem ezt a komfortelektronikát,ha van majd írok.Igaz,a jobb ajtóban is van zárszerkezet,úgyhogy...majd holnap meglátjuk...aztán még majd kérdezek!

Az minimum 2 kulccsal jön ki, a classicnál egy távirányítós és egy sima volt, a G-nél pedig 2 távirányítós.

Vajon hol van a pótkulcs? Adásvételibe beleírattad?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.