Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Vázlatosan:

Kábelt csatival a kormányoszlop és a "Hi-Fi" között behúzni (ha nincs előkészítve). A kormányba multis átvezetőgyűrű és kapcsolók beépítése, amihez min. a légzsákot le kell venni.

Elküldve

Én is ezzel küzdök. Mármint,h vettem egy multikormányt csévével. 2005-ös a Corsa C. Lehetséges nincs benne a gyári káben a rádiótól a kormányig? :( Ha így van tudnátok nekem infót adni hol lehet ilyet beszerezni? Az alábbi címre: norrb@freemail.hu

Előre is köszönöm!

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap a következő hiba történt 2,0D Astra G-nél. Először szépen apránként elment a töltés, majd először rövid időre, majd egyre hosszabban, végül teljesen megszűnt a kormányszervó. Mi lehet a gond?

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap a következő hiba történt 2,0D Astra G-nél. Először szépen apránként elment a töltés, majd először rövid időre, majd egyre hosszabban, végül teljesen megszűnt a kormányszervó. Mi lehet a gond?

Így együtt a kettő a meghajtásra utalhat. A hosszbordás szíj lehet szakadt. ha nem, akkor is a szíj környékén kellene szétnézni.

Elküldve

Így együtt a kettő a meghajtásra utalhat. A hosszbordás szíj lehet szakadt. ha nem, akkor is a szíj környékén kellene szétnézni.

Szíj jónak tűnik. Lehet, hogy a fesszabályzó, vagy a szénkefe és az alacsony töltöttség miatt nem megy az elektro-pneumatikus szervó?

Elküldve

Szíj jónak tűnik. Lehet, hogy a fesszabályzó, vagy a szénkefe és az alacsony töltöttség miatt nem megy az elektro-pneumatikus szervó?

Az biztos, hogy töltés nélkül nem megy a szervó, úgyhogy a generátorod biztosan nem ad ki (elég) áramot. A kérdés csak az, hogy miért? Szíjat egyből látod, hogy megvan-e, ha felnyitod a motorháztetőt, forgatja-e a generátort (nem lazult-e meg). Aztán innen lehet továbbmenni, de így elsőre, ez eléggé elkopó/beszoruló kefének tűnik a generátorban.

Szerk.: ja, látom, írod, hogy a szíj megvan. Akkor nem marad más, mint a generátor. Akku töltöttségéhez nem sok köze van, mert amint a generátor nem működik, egyből leáll a kormányrásegítés is, az akku töltöttségétől függetlenül.

Elküldve

Sziasztok!

Tegnap a következő hiba történt 2,0D Astra G-nél. Először szépen apránként elment a töltés, majd először rövid időre, majd egyre hosszabban, végül teljesen megszűnt a kormányszervó. Mi lehet a gond?

Diódahíd kuka!

Elküldve

Egy biztos, a generátor nem tölt.

-szénkefe, 5-10%

-csapágy, 5-10%

-diódahíd, 60-70 %

-szabályozórész, 30-50%

-forgórész, 1-2 %

-állórész, 1-2 %

-csatlakozó, 5-10 %

-vezeték 1-2 % a meghibásodás gyakorisága.

Mind okozhatja a töltés hiányát, ami az elektro-hidraulikus kormányszervót nem látja el elegendő energiával.

Nálam, először szétesett a csapágy, kiestek a golyók. Nem kínoztam, megúszta a forgó, és az állórész is...

Másodszor típushiba, diódahídban egy "átment drótba"...

Ha már itt vagyunk, mennyi km-t megy el meghibásodás nélkül egy generátor? természetesen normál használat mellett, és semmi anyaghibát nem feltételezve. Vagyis mikor kellene leszedni, és felújítani (szénkefe, csapágyak)

Elküldve

Ha már itt vagyunk, mennyi km-t megy el meghibásodás nélkül egy generátor? természetesen normál használat mellett, és semmi anyaghibát nem feltételezve. Vagyis mikor kellene leszedni, és felújítani (szénkefe, csapágyak)

Hibátlan alkatrészek esetén nagyon sokat, akár 150-200 000 kilómétert vagy akár még többet is elmehet, de ezt nem lehet előre pontosan megjósolni, hogy mikor kopnak el a kefék benne. Maximum azt lehet, hogy pl. szíjcserekor megnézni, hogy mennyire kopottak a kefék és milyen állapotúak a csapágyak és akkor dönteni, hogy mehet tovább, vagy kefecsere plusz esetleg csapágycsere is.

Elküldve

Egy biztos, a generátor nem tölt.

-szénkefe, 5-10%

-csapágy, 5-10%

-diódahíd, 60-70 %

-szabályozórész, 30-50%

-forgórész, 1-2 %

-állórész, 1-2 %

-csatlakozó, 5-10 %

-vezeték 1-2 % a meghibásodás gyakorisága.

Mind okozhatja a töltés hiányát, ami az elektro-hidraulikus kormányszervót nem látja el elegendő energiával.

Nálam, először szétesett a csapágy, kiestek a golyók. Nem kínoztam, megúszta a forgó, és az állórész is...

Másodszor típushiba, diódahídban egy "átment drótba"...

Ja, végülis opelnél ez a diódahíd ez eléggé típushibás dolog, bár nekem a 60-70% túlzónak tűnik még így is. A szabályzónál is túlzónak tartom a 30-40%-ot, mert látom, hogy akik itt "javítanak", azok cserélik a szabályzót, ha kell, ha nem, mert azt "úgy szokás". Ami nekem eddig kezem közé került generátor, azoknál 80+%-ban az elkopó/beszoruló kefe volt a nem töltés oka, a többi hiba osztozik a maradékon. Persze végülis mindenből van típushibás, de azért a diódahíd miatt nem úgy szűnik meg a töltés, hogy egyszer van, egyszer nincs, majd egyre többet nincs. Ez tipikusan a rossz érintkezésre, de méginkább az elkopó kefére utaló jel. Azért kíváncsian várom, hogy fórumtársunk esetében mi lesz a hiba végül.

Elküldve

Sziasztok tudnátok nekem abba segiteni hogy g astrába melyik kézi fék fog jobban a lucas vagy a bosch rendszerü? Mert most készülök kicserélni a szaros dobfékemet és két fajta féknyereg kapható azt mondták! nem tudom a lucas meg a bosch közöt csak a féknyergek különböznek vagy más is?

Elküldve

sziasztok srácok!

Nincs valakinek véletlenül elfekvőben olvasólámpás kapaszkodó szám szerint kettő ? :) arra a döntésre jutottam, hogy mégsem vágom ki a tetőkárpitot.

Elküldve

Sziasztok tudnátok nekem abba segiteni hogy g astrába melyik kézi fék fog jobban a lucas vagy a bosch rendszerü? Mert most készülök kicserélni a szaros dobfékemet és két fajta féknyereg kapható azt mondták! nem tudom a lucas meg a bosch közöt csak a féknyergek különböznek vagy más is?

Havernek 2-3 éve azt mondták, hogy a Bosch fékhez kb. semmi alkatrész nincs külön, míg a Lucashoz minden apróság kapható. Mondjuk hogy kéziféknél miért számít az, hogy melyik fog jobban, amikor nyilvánvalóan mindkettő ellátja a feladatát, azt azért nem teljesen értem...

Elküldve

nekem megmondom öszintén a dobféknil nagyon tele volt a tököm hogy mindig engedet és engedet

azért kérdeztem hogy szerintetek melyik legyen???? :icon1:

Elküldve

A tárcsa sztem ugyanaz, a féknyereg (és értelemszerűen a betét) teljesen más, nem felcserélhetőek. Nekem Bosch van, az az elterjedtebb, onnan tudom hogy elsőre tévesen Lucashoz való betétet rendeltem és utána alig tudtam megszabadulni tőle mert senkinek sem kellett... Hogy melyik fog jobban abban sztem nincs különbség, az autóiparban aszerint váltogatják a beszállítókat hogy éppen melyik olcsóbb...

Elküldve

Sziasztok.

Srácok, ez veri a CDR500 ast?

http://auto-motor.va...1604769344.html

Abban biztos, hogy ez mp3-at is tud.

Bár az mp3-ra én FM-transmittert használok, nálam nagyon jól bevált a transmitter+2GBpendrive+CAR400 combó,

igaz, nem számítok ínyencnek :)

Mindig is utáltam a CD-s rádiókat, állandóan ugráltak a lemezeim a jóféle magyar utakon.

Elküldve

Figyuzzatok esetleg nem találkozot valaki z14 xep motorkodunál inditásnál beinduló motornál néhány másodpercig ciripelő hangja van aztán megszönik mi lehet a baja szerintetek???engem kurvára idegesít!

Elküldve

Figyuzzatok esetleg nem találkozot valaki z14 xep motorkodunál inditásnál beinduló motornál néhány másodpercig ciripelő hangja van aztán megszönik mi lehet a baja szerintetek???engem dolgozólány idegesít!

:)

ciripelés vagy csörgés ??

:)

A: kipuf kifúj a katalizátor után

B:láncfeszítő haldoklik

C:Legközelebb ne IDE írd ,van általános műszaki problémás topik is :)( és mellőzd a trágár szavakat )

Elküldve

:)

ciripelés vagy csörgés ??

:)

A: kipuf kifúj a katalizátor után

B:láncfeszítő haldoklik

C:Legközelebb ne IDE írd ,van általános műszaki problémás topik is :)( és mellőzd a trágár szavakat )

Mé...s ha az elektronika ciripel? :evilgrin:
Elküldve

:)

ciripelés vagy csörgés ??

:)

A: kipuf kifúj a katalizátor után

B:láncfeszítő haldoklik

C:Legközelebb ne IDE írd ,van általános műszaki problémás topik is :)( és mellőzd a trágár szavakat )

:smartass:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.