Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Szia DarthVödör! :icon1:

Valóban hibáztam, de mentségemre legyen, hogy éjszaka készült már a rajz. Azóta már kijavítottam, de köszönöm tgabika76-nak az észrevételt. :icon1:

Természetesen köszönöm a sarukat, az ötletet. Én is látom a képeimet az oldaladon.

Valamint köszönöm, hogy ott is megemlítetted a Komfort Ablaktörlő Elektronikát!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok!

Központizár távirányítójával kapcsolatban (2001-es G-s Astra) tud valaki segíteni?

A képen jelölt kondi sajnos letört.

Tud valaki kapcsolási rajzot, vagy valaki nem tudja véletlenül milyen értékű a kondi?

https://picasaweb.google.com/114038295447607788213/Nevtelen?authkey=Gv1sRgCP_4uPzWj-HpqgE#5715346282466037954

Előre is kösz a segítséget!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :icon1:

Nem is rossz!

De ASTRA G -hez nem is jó!!!

Ez a fajta olyan autókhoz jó, aminek külön index villogtató reléje van és az előállított szaggatott jelet aztán az indexkapcsolval lehet hol jobbra, hol balra kapcsolgatni a lámpákra. Olyanokhoz, mint pl. az én IGNIS-em is. (Ez a "régi", hagyományos megoldás.)

Az ASTRA G nem ilyen!

Ha már Komfort Index, akkor: http://www.kacsa-ignis.hu/komfindel/

Ezt lehet alkalmazni ASTRA G -hez is!

Link to comment
Megosztás:

Kijött a jó idő, nekiállok a ködlámpának, ma bevezetékezem. :)

Apropó ködlámpa:

Mi is megcsináltuk sógoromnak még decemberben, akartam is írni róla, meg képet feltenni, csak teljesen kiment a fejemből.

Vezeték szempontjából jól emlékeztem, az már benne volt gyárilag, így azzal nekem nem kellett foglalkozni, csak világításkapcsolót cserélni, meg relét betenni. Úgyhogy a feladat inkább a lökhárító kivágására korlátozódott, és azt kell mondjam sajnos az a kis multifunkciós gép amit korábban tárgyaltunk erre a feladatra nem vált be. Túl kicsi, hogy ekkora szakaszokat szépen egyenesen lehessen vele vágni (nekem legalábbis nem nagyon sikerült), és nem is lehet igazán jól hozzáférni vele. A dekopírfűrész viszont bevált. Azzal egész szépen sikerült körbevágni a vonal mellett, csak a sarki íveknél kellett a kisgéppel finomítani. A baj csak az volt, hogy hiába vágtuk szépen vonalnál körbe, nem passzolt a ködlámpa, így sok helyen tágítani, igazítani kellett a kivágáson így nem lett igazán szép a végeredmény. Gondolom ez azért van, mert idővel a lökhárító már minden irányba elvetemedett, mivel még a felfogatási pontok sem passzoltak teljesen pontosan, még így is feszül egy kicsit. Gondolom újabb kocsiknál/lökhárítóknál ez még nem annyira jelentkezik, bár nem tudom ezen mióta lehet rajta ez a lökös, mert valószínű volt már törve az eleje, úgyhogy lehet már nem a gyári van rajta, még az is elképzelhető, hogy valami utángyártott.

Link to comment
Megosztás:

...

Ha már Komfort Index, akkor: http://www.kacsa-ignis.hu/komfindel/

...

Kicsit off leszek, de az oldaladon levő képeket látva megint felötlött bennem a kérdés, és nem hagy nyugodni :D :

Hogy kerül egy Suzukiba GM világítás és kormánykapcsoló?

Mi köze a két cégnek egymáshoz? Volt valami közös fejlesztésük, vagy ez most hogy?

Link to comment
Megosztás:

Kicsit off leszek, de az oldaladon levő képeket látva megint felötlött bennem a kérdés, és nem hagy nyugodni :D :

Hogy kerül egy Suzukiba GM világítás és kormánykapcsoló?

Mi köze a két cégnek egymáshoz? Volt valami közös fejlesztésük, vagy ez most hogy?

tudod :)

agila A = wagon r

agila B= splash

azaz sok opel alkatrész van suzukiba :)

Link to comment
Megosztás:

Kicsit off leszek, de az oldaladon levő képeket látva megint felötlött bennem a kérdés, és nem hagy nyugodni :D :

Hogy kerül egy Suzukiba GM világítás és kormánykapcsoló?

Mi köze a két cégnek egymáshoz? Volt valami közös fejlesztésük, vagy ez most hogy?

Úgyúgy!

Anno a GM bevásárolta magát a Suzukiba, egy időben közös fejlesztések is voltak, lásd Suzuki Splash/Opel Agila, szinte ugyanaz a két autó, de már az előző Agila is nagyban megegyezett a Wagon R+-al. Amennyire tudom azóta a közös munka véget ért, szóval már nem tart az együttműködés.

De azonos alkatrészek akkor is kerülhetnek teljesen különböző típusokba, ha amúgy a két márkának semmi köze nincs egymáshoz. Egyszerűen annyi kell hozzá hogy a beszállító (azaz az adott alkatrész gyártója) több márkának is eladja ugyanazt a terméket. Így fordulhatott elő hogy az Astrából és egyéb Opel típusokból ismert elektromos tükörállítás kapcsolója ugyanaz volt egyebek mellett a Lamborghini Diablo utolsó változataiban is, pedig a Lamborghini akkor már az Audi (és így közvetve a VW, az opel legfőbb konkurrense) tulajdonában volt:

Íme az ominózus kapcsoló a Lamborghiniben:

490234-20120303-74aWwI.jpg

Link to comment
Megosztás:

Hajrá Imy! Lélekben veled vagyok! :hiya:

Köszönöm! :D

Vezetékezés kész, már csak a lökhárítót kell kivágni. Jövő héten megrendelem a ködlámpákat, és a hozzá való cuccokat.

Ez a sok vacak kivétele, majd visszaszerelése a hosszadalmas művelet. A km órát kivettem, de be nem bírtam addig tenni, amíg a youtube-on meg nem néztem hogy fordítják ki. :) Jajj, meg a vezetőoldali szellőző kivétele 2 perc, visszatenni meg hosszadalmasabb mire rájöttem, hogy a ki kell fordítani és akkor férek hozzá a csavarokhoz.

Másik, ami érdekes, a TID-em meg megbuggyant. Lekapcsoltam a világítást, kihúztam a kulcsot, és világított tovább, majd hozzáértem és összefolyt az egész... Biztosítéka ki-be, és jó lett. Majd beállítottam az időt, és mindent lekapcsoltam, és kb 5 másodpercig világított, és csak utána aludt el... :wacko: Utánna próbálgattam, de nem jött elő... :wacko:

Valaki tudja, hogy a H3-as izzóra 6.3-as, vagy 8-as csúszó érintkező megy?

Link to comment
Megosztás:

MC-elek, tgabika: köszi a felhomályosítást, nekem ez eddig kimaradt, hogy dolgoztak együtt, pláne hogy a GM-nek részesedése van a Suzukiban, de sejtettem hogy valami ilyenről lehet szó.

imy: a H3-asra sima 8-as csúszóvég megy rá.

Köszönöm! Vettem pont 8-ast is, mert úgy rémlett, hogy 6.3 kicsit kicsi lesz.

Link to comment
Megosztás:

MC-elek, tgabika: köszi a felhomályosítást, nekem ez eddig kimaradt, hogy dolgoztak együtt, pláne hogy a GM-nek részesedése van a Suzukiban, de sejtettem hogy valami ilyenről lehet szó.

imy: a H3-asra sima 8-as csúszóvég megy rá.

Szia ampervadasz! :icon1:

Többször voltam már Esztergomban, a Magyar Suzuki Zrt.-nél gyárlátogatáson. Nagyon látványos.

A DDiS IGNIS-emnek konkrétan OPEL váltója és FIAT Multijet motorja van. Sőt, ott készül a FIAT SEDICI = SX4 is. Elötte ott készült az IGNIS = SUBARU JUSTY is. Az IGNIS-ben sok OPEL kapcsoló és nyomógomb van, még az elektromostükör mozgatógombja is OPEL (GM).

KaCsa

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valószínüleg meghalt a középkonzoli kijelzőm a kocsiban. Ilyen kijelzőt megvehetem a legközelebbi bontóban "oszt jóvan" vagy van autóspecifikusság és nézni kell valamit, hogy jót vegyek?

ja, kumabushi leírása sokat segített a szerelésben. ezúton is köszönet neki.

Link to comment
Megosztás:

tudja valaki, hogy mennyibe kerül az OPC tükör?

Nem akarsz te olyat... (gyári újban legalábbis biztosan nem)

A tükör most akciósan 45e, viszont a tartója (tükörháromszög) további 50e Ft. Ja, darabja. Szóval a komplett készlet két oldalra ha fényezni is akarod a tükörházat, akkor bizony ~200e Ft. :blush:

Link to comment
Megosztás:

Nem akarsz te olyat... (gyári újban legalábbis biztosan nem)

A tükör most akciósan 45e, viszont a tartója (tükörháromszög) további 50e Ft. Ja, darabja. Szóval a komplett készlet két oldalra ha fényezni is akarod a tükörházat, akkor bizony ~200e Ft. :blush:

és mennyi lenne ha normál tükröt raknék rá? tegnap ugyanis egy ügyes sofőr a parkoló autóm tökrét levitte!

Link to comment
Megosztás:

és mennyi lenne ha normál tükröt raknék rá? tegnap ugyanis egy ügyes sofőr a parkoló autóm tökrét levitte!

Gondolom akkor csak egy darab kell.

De mi tört össze? Csak tükörház kell, vagy a rajta levő fényezetlen betét illetve a tükörlap is eltört?

Illetve ha elektromos a tükröd akkor vajon a motor megúszta-e? (Mert akkor sztem elég a sima tükörház, abba is át lehet rakni az állítómotort, nem kell elektromos)

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Valószínüleg meghalt a középkonzoli kijelzőm a kocsiban. Ilyen kijelzőt megvehetem a legközelebbi bontóban "oszt jóvan" vagy van autóspecifikusság és nézni kell valamit, hogy jót vegyek?

ja, kumabushi leírása sokat segített a szerelésben. ezúton is köszönet neki.

Biztos, hogy meghalt? Sima TID. Szerintem, csak a háttérvilágítása (2 izzó) halt meg.

https://sites.google.com/site/opelccled/ledezes/tid

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.