Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Az a tompított.

A távolsági fény meg "hosszúfázis" vagy "hosszúfény" néven nevezendő. Erdélyben a mai napig sokan így hívják.

És ha odafigyeltek, akkor sokan, motor helyett motrot mondanak.

A magyar nyelv gyöngyszemei. :icon1:

Az állandó tompítotthoz:

Az alábbi linken az EU-s szabályozásról olvashattok:

http://www.testcar.hu/hu/magazin/110208-kotelezo-hetfotol-a-nappali-menetfeny-az-autokra.html

Mellesleg asszonypajti 2007-es Skoda Fabia II-jén nemrégiben lett új műszaki+szerviz és arról már úgy jött vissza, hogy a tompított fény gyújtásra aktiválódik, pedig előtte ez a funkció nem működött.

Lehet, hogy azokon az autókon, ahol ez programozható, már műszakin kérik?

Erre egy írástudó tudna válaszolni.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a "rövid fény"-t nem értem! :blink: Amúgy minden nagyon korrekt, ugyanis van, ahol - leginkább a skandináv országokban - minden közúti forgalomban résztvevő járműnek a nap minden szakában, a látási viszonyoktól függetlenül, lakott területen kívül s belül kötelező a világítás használata (min. menetfény) ill. annak aut. bekapcsolása. De manapság a nálunk forgalomba helyezett autókon is megvan ez a ficsör (pl.: Thalia II.).

Ott a pont! Rövid fény=Tompított világítás! Teljesen jó ez így ma megnéztem a Tisben és azon G astrában ( melyeket olyan piacokra szállítottak ahol ez kötelező) ahol nincsen gyári DRL ott gyújtásra aut kapcsolja a helyzetjelzőket utána miután lett töltés (hála multitimer) kapcsolja a reléjét a világításnak. SZVSZ világításkapcsolónak annyi értelme van hogy gyújtás nélkül tud kapcsolni fényt. Kvázi semmi. Rendkívül égőpazarló de hát a biztonságot növeli és segít kikerülni az esetleges pénzbírságokat. Ami lassan nálunk is annyi hogy 10 garnitúra égőt tudok venni a legkisebből is.

Link to comment
Megosztás:

Igen a Rövid Fény=Tompitott,de mivel én Erdélyből vagyok nekem fel sem tünnek ezek a nyelvi összeütközések,bocs mindenkinek aki nem értette.(Nem volt szándékos).

Annál tovább,nem zavar nagyon mert most megszoktam,hogy a fény igy van kötve,csak gondoltam,hogy,ha nem nagy dolog akkor vissza köttetném ugy,hogy én kapcsoljam a világitást de ,ha nem akkor marad minden igy.

Link to comment
Megosztás:

engem jobban érdekelne a bizti öv jelző, figyelmeztető és a műszerben a kis visszajelző bekötése

Először is, a tachoban, be van kötve, de nincs a fogadóban érintkező!

Egyébként, ez a 12-es érintkező lenne. (barna/fekete) Erre a pontra, testet kell adni, hogy világítson.

Az ülésben kell egy nyomás kapcsoló, és az öv fogadóban is!

Az ülés, testet ad, az öv fogadó, megszakítja.

https://sites.google...pelccled/cc-led

tacho1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! :icon1:

Szeretném bemutatni nektek azt a Komfort (Tanítható) Ablaktörlő Elektronikát, amit DartVödörnek is csináltam nem oly régen és amit az oldalán is megemlít.

Ennek az elektronikának előnyei között azt kell megemlíteni, hogy a gyári bajuszkapcsolót nem kell kicserélni, tehát a törlések közti időt a gyári bajuszkapcsolóval lehet beállítani.

Íme az elektronika:

ASTRA_G_-_Komfort_ablakt_rl__elektronika_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Maga az áramkör egy kicsit közelebbről:

ASTRA_G_-_Komfort_ablakt_rl__elektronika_-_2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Egy mikrokontroller a lelke a komfort elektronikának.

A működése is kicsit jobb, mint amit sokan beraknak sárga relé, amihez a külön potméteres kart is meg kell vásárolni.

Akkor lássuk a működést:

Már rögtön, egy sima mosás is okosabb mint a gyári. A mosókar meghúzásakor nem indulnak el a lapátok rögtön.

Fél másodpercig csak a mosómotor indul el és bevizezi az ablakot. Fél másodperc után, mikor az ablak már vizes, csak akkor indulnak el a lapátok és négyet törölnek, majd megállnak.

Várnak egy kicsit, majd ismét törölnek egyet, amivel a közben lecsorgó vizet még eltüntetik.

Az ablaktörlő elektronika a következő módon tanítható:

Ha felkapcsoljuk simán INT -be a kapcsolót, úgy viselkedik az elektronika, mint a gyári, vagyis kb. hét másodpercenként töröl egyet.

Van amikor ez sok, de olyan is előfordúl, hogy kevés.

Ha alaphelyzetből megpöccintjük a kart, de nem kapcsoljuk INT állásba, az ablatörlő elindul és egyet töröl, majd megáll. Amikor úgy gondoljuk, hogy - Na most kellene törölni! - felkapcsoljuk INT állásba és ezután ezzel az időközzel töröl az ablaktörlő.

Ha már nem felel meg a beállított időköz, visszakapcsoljuk alaphelyzetbe a kart és várunk. Amikor eljön a törlés ideje ismét INT -be kapcsoljuk és ezután már ezzel az új megtanult időközzel töröl majd.

A törlések gyakoriságát negyed másodperctől valamivel több mint hatvan másodpercig lehet állítani!

És a legvégén még egy rajz az elektronika bekötéséről:

ASTRA_G_-_Komfort_ablakt_rl__elektronika_-_3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

A rajzon látható, hogy az elektronika a régi időzítő relé helyére csatlakozik három sarúval.

A testet a műszerfal alatt húzódó merevítő konzolról kapja az elektronika. Van egy lyuk a fém merevítőn nem messze a biztosítéktáblától jobbra. Ide kell a szemessarut felcsavarozni. Magát az elektronikát is erre a merevítőre lehet rögzíteni.

A fentmaradó két barna kábel közül az egyik, ami fekete és piros zsugorcsővel van jelölve, megy a bajuszkapcsolón található fekete/piros vezetékhez.

Ez a mosás vezetéke, a kapcsolón W -vel van jelölve. Ide kell forrasztani az elöbbi fekete és piros zsugorcsővel jelölt barna vezetéket.

A másik, fekete és sárga zsugorcsővel jelölt barna vezetéket a kapcsoló fekete/sárga vezetékéhez kell forrasztani, ami J betüvel van jelölve a kapcsoló alján. Ez az időzített törlés pontja.

Ezzel el is készültünk!

Már lehet is használni az új Komfort Ablaktörlő Elektronikát a gyári bajuszkapcsolóval!

Üdv mindenkinek:

KaCsa

Link to comment
Megosztás:

A fentmaradó két barna kábel közül az egyik, ami fekete és piros zsugorcsővel van jelölve, megy a bajuszkapcsolón található fekete/piros vezetékhez.

Ez a mosás vezetéke, a kapcsolón W -vel van jelölve. Ide kell forrasztani az elöbbi fekete és piros zsugorcsővel jelölt barna vezetéket.

A másik, fekete és sárga zsugorcsővel jelölt barna vezetéket a kapcsoló fekete/sárga vezetékéhez kell forrasztani, ami J betüvel van jelölve a kapcsoló alján.

Ez a két vezeték a fentebbi stilizált rajzon pont fordítva szerepel: a fekete-piros vezeték megy a kormánykapcsoló J-vel jelölt érintkezőjére, a fekete-sárga pedig a W-re. Most akkor melyik a helyes, a rajz vagy a leírás?

Amúgy gratula, nagyon ötletes megoldás, ha nekem nem lenne meg az általad is említett sárga relés verzió, akkor elgondolkoznék rajta.

Link to comment
Megosztás:

Ez a két vezeték a fentebbi stilizált rajzon pont fordítva szerepel: a fekete-piros vezeték megy a kormánykapcsoló J-vel jelölt érintkezőjére, a fekete-sárga pedig a W-re. Most akkor melyik a helyes, a rajz vagy a leírás?

Amúgy gratula, nagyon ötletes megoldás, ha nekem nem lenne meg az általad is említett sárga relés verzió, akkor elgondolkoznék rajta.

Valóban. Ha nem írsz választ, fel sem tűnt volna. (vagy csak reggel van...)

Csak a W, és J van a rajzon fordítva.

W: fekete/piros-53c

J:fekete/sárga-I

Látom, a tűzősaru, és a szemessaru megoldást átvette tőlem. A testelést, és a rögzítést is. Csak így lehet "G" piac képes...

https://sites.google.com/site/opelccled/komfort-ablaktoerlo

Link to comment
Megosztás:

A szélvédő mosására nincs valami okosságotok? Ugyan megszoktam, de kibékülni sosem fogok evvel a rendszerrel. Konkrétan avval, hogy előbb csapatja végig a dzsuvás-poros üvegfelületen szárazon a lapátot, minthogy oda a mosóvíz megérkezhetne.

Ott van benne ez is, mint feature...

Kérdés, mennyibe kerül ez a dobozka? :)

Link to comment
Megosztás:

Ez a két vezeték a fentebbi stilizált rajzon pont fordítva szerepel: a fekete-piros vezeték megy a kormánykapcsoló J-vel jelölt érintkezőjére, a fekete-sárga pedig a W-re. Most akkor melyik a helyes, a rajz vagy a leírás?

Amúgy gratula, nagyon ötletes megoldás, ha nekem nem lenne meg az általad is említett sárga relés verzió, akkor elgondolkoznék rajta.

Köszönöm, hogy szóltál, kijavítottam. THX

Link to comment
Megosztás:

A szélvédő mosására nincs valami okosságotok? Ugyan megszoktam, de kibékülni sosem fogok evvel a rendszerrel. Konkrétan avval, hogy előbb csapatja végig a dzsuvás-poros üvegfelületen szárazon a lapátot, minthogy oda a mosóvíz megérkezhetne.

Szia! :icon1:

A hozzászólásod előtt kettő bejegyzéssel láthatod az elektronikát. Ez először spriccelés csak aztán töröl.

Link to comment
Megosztás:

Valóban. Ha nem írsz választ, fel sem tűnt volna. (vagy csak reggel van...)

Csak a W, és J van a rajzon fordítva.

W: fekete/piros-53c

J:fekete/sárga-I

Látom, a tűzősaru, és a szemessaru megoldást átvette tőlem. A testelést, és a rögzítést is. Csak így lehet "G" piac képes...

https://sites.google...ort-ablaktoerlo

Szia DarthVödör! :icon1:

Valóban hibáztam, de mentségemre legyen, hogy éjszaka készült már a rajz. Azóta már kijavítottam, de köszönöm tgabika76-nak az észrevételt. :icon1:

Természetesen köszönöm a sarukat, az ötletet. Én is látom a képeimet az oldaladon.

Valamint köszönöm, hogy ott is megemlítetted a Komfort Ablaktörlő Elektronikát!

Link to comment
Megosztás:

Ott van benne ez is, mint feature...

Kérdés, mennyibe kerül ez a dobozka? :)

Szia! :icon1:

A hozzászólásod előtt kettő bejegyzéssel láthatod az elektronikát. Ez először spriccelés csak aztán töröl.

Köszi!

Nem vagyok otthon az elektronikában, de a az ilyen "színt a színhez", meg az "ilyen jelűt olyan jelűhöz", ha lassabban is mint egy szakembernek, de még megoldható számomra, ám pl. egy nyák legyártására sem képességem, sem tehetségem nincs.

Én a gyári megoldás ill. az Omegából átemelt szab.potis javítására gondoltam. Alap esetben jó ez az elektronika, de gyanítom, ha már egyszer befaragták kevesen fogják az Omi rendszerét kihajítani.

Az a problémája, hogy egyszerre indítja a mosó motorját a törléssel, de míg a lapátok állandóan a szélvédőn vannak, addig a víznek idő kell míg odáig eljut. Gondolom valami késleltetés lehetne a megoldás. Vagy mi ... :w00t:

És még valami!

Amit GH cartárs is kérdezett: mennyibe van ez az okosság?

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Nem vagyok otthon az elektronikában, de a az ilyen "színt a színhez", meg az "ilyen jelűt olyan jelűhöz", ha lassabban is mint egy szakembernek, de még megoldható számomra, ám pl. egy nyák legyártására sem képességem, sem tehetségem nincs.

Én a gyári megoldás ill. az Omegából átemelt szab.potis javítására gondoltam. Alap esetben jó ez az elektronika, de gyanítom, ha már egyszer befaragták kevesen fogják az Omi rendszerét kihajítani.

Az a problémája, hogy egyszerre indítja a mosó motorját a törléssel, de míg a lapátok állandóan a szélvédőn vannak, addig a víznek idő kell míg odáig eljut. Gondolom valami késleltetés lehetne a megoldás. Vagy mi ... :w00t:

És még valami!

Amit GH cartárs is kérdezett: mennyibe van ez az okosság?

Szia Zachi! :icon1:

Írtam neked Privátot az árról!

Link to comment
Megosztás:

Az 1, és 3 hiba összefügg. Sajnos nem írtad le milyen JVC rádiód, a bluetooth. Így nehéz kitalálni, hogy mi hogy van kötve...

1: a rádióból jön egy +12V, "remote" vezeték, ami megy a MID (TID) -re, az antenna erősítőre, és a 3: multikormány világítására.

2: A bluetooth bekötését nem tudom, de lehet, hogy ez is a "remote" vezetékén van. Ez sem kap áramot...

A rádió "remote" nem sokkal terhelhető. Viszont, egy relével, és egy biztosítékkal, már sokra képes!

Keresd meg a rádió "remote" vezetékét, és mérd meg, hogy ad-e +12V-ot bekapcsolt állapotban.

itt letöltheted.

Hali!

Köszi a választ Mindenkinek!

A rádió egy JVC KD-R611, a bluetooth egy JVC KS-BTA200,ami a rádió egy különleges csatiján csatlakozik hozzá..., a többi a gyári...de közben nem tudom mi történt, mert egyszercsak minden helyre állt minden....de mindenképpen érdekel mi lehet, mert vmitől nem volt rendben...meg szeretném keresni, csak legyen már kicsit tavasz...

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok! icon1.gif

Szeretném bemutatni nektek azt a Komfort (Tanítható) Ablaktörlő Elektronikát, amit DartVödörnek is csináltam nem oly régen és amit az oldalán is megemlít.

Ennek az elektronikának előnyei között azt kell megemlíteni, hogy a gyári bajuszkapcsolót nem kell kicserélni, tehát a törlések közti időt a gyári bajuszkapcsolóval lehet beállítani.

Szia, KaCsa

nagyon tetszik ez a megoldás. Hozzá lehet jutni valamilyen formában, ugymond ˝földi halandóknak˝ is, vagy csak ismerősöknek gyártod le?

Köszönöm a válaszod

Link to comment
Megosztás:

Üdv!

A héten cseréltem gyertyákat, NGK iridiumost vettem bele. Akciósan 4500 volt darabja, ebből lejött még a törzsvásárlói kedvezmény, úgyhogy 15500-lett a vége. :D és érezhetően virgoncabb lett az autó, úgyhogy ez jó kör volt! :icon10:

Helló!

Én is NGK-ra cseréltem,csak sima,egyszerűre.Fürgébb nem lett ugyan,de kb.4-5 decivel csökkent a fogyasztás!!!

Link to comment
Megosztás:

Helló!

Én is NGK-ra cseréltem,csak sima,egyszerűre.Fürgébb nem lett ugyan,de kb.4-5 decivel csökkent a fogyasztás!!!

Na neee, 2-3%-ot írnak, de én a motoromba nem vettem észre azt... Csak hogy könnyebben indult...(habár előtte sem indult nehezen)

Link to comment
Megosztás:

Na neee, 2-3%-ot írnak, de én a motoromba nem vettem észre azt... Csak hogy könnyebben indult...(habár előtte sem indult nehezen)

Komolyan,nem hülyülök!!Az enyém Z16XEP,de tudom hogy keveset fogyaszt.Amiket olvastam,mindenhol 7 liter körüli átlagot írnak,ez meg 5.9-6.2 között eszik.Pedig,átlagosan hajtom,kevés belvárossal,és nem is lusta!
Link to comment
Megosztás:

Komolyan,nem hülyülök!!Az enyém Z16XEP,de tudom hogy keveset fogyaszt.Amiket olvastam,mindenhol 7 liter körüli átlagot írnak,ez meg 5.9-6.2 között eszik.Pedig,átlagosan hajtom,kevés belvárossal,és nem is lusta!

És amikor más gyertya volt benne, akkor is nálad volt a kocsi?

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.