Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

ma is akkor volt a köd az M3 on hogy 7 fok és ezerrel világít a nap ... de kell a köd lámpa :)

a pénisz hosszabbító x5 meg tuareg ,meg bömbi odin...

hogy ezek mennyire irritálnak engem

Ne is mondd...

Meg amikor az kapcsolja fel, aki azt sem tudja, hogy mit kapcsolt fel, ma jött velem szemben egy kamikazee suzukis mama, elöl ködlámpa, villantok, de nem vette a lapot, majd nézem visszapillantóból, hogy a hátsója is megy. :omg:

Link to comment
Megosztás:

Nagy kérdés, mennyire szabályos, ha a fénykürtöt meghúzom, és nem csak a reflektor, de a ködlámpák is világítanak?

Mert ha szabályos, akkor ezt is beépítem, amikor a ködlámpa vezetéke miatt szétszedem a biztosíték táblát. Ez jó vakítás, ha valaki refivel, vagy ködlámpával jön szembe. :D

Már nem szabálytalan ha az elülső ködfényszórók együtt világítanak a távfénnyel!

A KRESZ úgy rendelkezik, hogy első ködfényszórót akkor szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják. Ezt úgy is lehet értelmezni hogy ha te kicsit is jobban látsz ködfényszóróval mint nélküle, akkor akár fényes nappal délidőben is használhatod (lásd egynémely mai autó "olcsó" kanyarfénye, ami a ködfényszóróval van megoldva, egyebek mellet a rendőrségi fordkókuszok is ilyenek).

Ja és a KRESZ-ben ilyen szempontból nincs megkülönböztetve a folyamatos világítás illetve a fénykürt használata. Meg aztán ha folyamatosan világíthat a ködlámpa, akkor nem értem villantani miért ne lehetne vele.

Link to comment
Megosztás:

Ide jó a BZV55C10is? Ez 500mW-os ugyanúgy.

Jó, de akár el is hagyhatod... nincs jelentősége. BC337 (vagy hasonló, az a lényeg, hogy NPN legyen) a bázisára adott feszültség hatására, enged át a collektor-emitter irányba. Ha a collektoron 14,4V van, a bázison Zener-rel 10V-ot állítunk be, az emitteren 9,4V jelenik meg. (0,6V a nyitó feszültség szilicium félvezetőknél) Az, hogy a bázison 14,4V vagy csak 3V, nincs jelentősége, csak a másik tranzisztor ki tudjon nyitni.

ködlámpa-fénykűrt

még részletesebben...

Link to comment
Megosztás:

Hali Srácok!!!

Ma volt egy műszerfalbontásom kiégett izzó miatt! Kicsit szétnéztem a bajuszkapcsolók táján! Van egy szabad stecker az ablaktörlő kapcsoló vezetékéhez szalagozva, három szál van benne (barna;barna-fehér;barna-piros)! Lehet ez a tempomaté??? Vagy a fedélzetié lenne???

Egyébként CCRT 700 telcsis rádió van benne 4-es CD tárral, és a hozzá tartozó MID! Ezen alap üzemben óra, telefontérerő, meg egy nagyobb kijelzőrészen rádióinformációk, valamint OUTS.TEMP: ### jelenik meg! Ez tudná esetleg a fedélzetit??? Vagy nagy hülyeséget kérdezek???

Link to comment
Megosztás:

A tempomatos indexkar csatlakozója a kormányoszlop borítása mögött így néz ki:

476785-20120219-HcnJJ7.jpg

Ha a tied is ilyen, akkor az amire gondolsz.

A MID meg attól MID, hogy ki tudja jelezni a fedélzeti computer funkcióit, de ahhoz kellenének a különböző jeladók, a BC vezérlője, és a hozzá való bajuszkapcsoló is.

Link to comment
Megosztás:

Hali Srácok!!!

Ma volt egy műszerfalbontásom kiégett izzó miatt! Kicsit szétnéztem a bajuszkapcsolók táján! Van egy szabad stecker az ablaktörlő kapcsoló vezetékéhez szalagozva, három szál van benne (barna;barna-fehér;barna-piros)! Lehet ez a tempomaté??? Vagy a fedélzetié lenne???

Egyébként CCRT 700 telcsis rádió van benne 4-es CD tárral, és a hozzá tartozó MID! Ezen alap üzemben óra, telefontérerő, meg egy nagyobb kijelzőrészen rádióinformációk, valamint OUTS.TEMP: ### jelenik meg! Ez tudná esetleg a fedélzetit??? Vagy nagy hülyeséget kérdezek???

BoardComputer 3 szál vezetéke! Ide csatlakozik az ablaktörlő karban lévő nyomógombok csatija.

Link to comment
Megosztás:

Jó, de akár el is hagyhatod... nincs jelentősége. BC337 (vagy hasonló, az a lényeg, hogy NPN legyen) a bázisára adott feszültség hatására, enged át a collektor-emitter irányba. Ha a collektoron 14,4V van, a bázison Zener-rel 10V-ot állítunk be, az emitteren 9,4V jelenik meg. (0,6V a nyitó feszültség szilicium félvezetőknél) Az, hogy a bázison 14,4V vagy csak 3V, nincs jelentősége, csak a másik tranzisztor ki tudjon nyitni.

ködlámpa-fénykűrt

még részletesebben...

Azon gondolkodtam, hogy meglehetne-e csinálni azt, hogy amerre indexelek az oldali ködlámpa világítson?

Amíg nincs behúzva a ködlámpa vezetékem, addig megoldható.

DV ez mennyire lenne bonyolult elektronikailag? Olyan kellene, amit lehúzok, akkor normál ködlámpaként működjön tovább. (műszaki vizsga miatt)

Amúgy szabályos? Mert olyat nem akarok beépíteni, ami miatt megbüntetnek.

Link to comment
Megosztás:

Azon gondolkodtam, hogy meglehetne-e csinálni azt, hogy amerre indexelek az oldali ködlámpa világítson?

Amíg nincs behúzva a ködlámpa vezetékem, addig megoldható.

DV ez mennyire lenne bonyolult elektronikailag? Olyan kellene, amit lehúzok, akkor normál ködlámpaként működjön tovább. (műszaki vizsga miatt)

Amúgy szabályos? Mert olyat nem akarok beépíteni, ami miatt megbüntetnek.

Csináltam egy új projektet. Mindjárt átküldöm mail-be. :goofy:

Link to comment
Megosztás:

Azon gondolkodtam, hogy meglehetne-e csinálni azt, hogy amerre indexelek az oldali ködlámpa világítson?

Amíg nincs behúzva a ködlámpa vezetékem, addig megoldható.

DV ez mennyire lenne bonyolult elektronikailag? Olyan kellene, amit lehúzok, akkor normál ködlámpaként működjön tovább. (műszaki vizsga miatt)

Amúgy szabályos? Mert olyat nem akarok beépíteni, ami miatt megbüntetnek.

szerintem ugyan úgy mint a fénykürtnél csak kétszer + kábelezés két oldalra + dióda

Link to comment
Megosztás:

Azon gondolkodtam, hogy meglehetne-e csinálni azt, hogy amerre indexelek az oldali ködlámpa világítson?

Amíg nincs behúzva a ködlámpa vezetékem, addig megoldható.

DV ez mennyire lenne bonyolult elektronikailag? Olyan kellene, amit lehúzok, akkor normál ködlámpaként működjön tovább. (műszaki vizsga miatt)

Amúgy szabályos? Mert olyat nem akarok beépíteni, ami miatt megbüntetnek.

Én elgondolásom szerint annyi az egész, hogy teljesen különállóan, két relével kell megcsinálni a ködlámpákat, és a relék vezérlését diódákkal leválasztva simán rá lehet kötni az irányjelző kapcsoló kimeneteire, mert az ott még folyamatos áram.

Neked még egyszerűbb is megcsinálni ha még ezután rakod be a ködlámpát, egyből úgy kell kialakítani. Csak egy plusz relé és nem egy, hanem két szál vezetéket kell behúzni a műszerfal alá. Viszont szerintem még érdemes lenne kiegészíteni a vezérlést úgy, hogy bizonyos sebesség felett, és nappal ne működjön.

Egyébként hatásos, direkt kipróbáltam: sokkal jobban belátni a kanyarba, ha a ködlámpák fel vannak kapcsolva, úgyhogy érdemes lenne megcsinálni.

Hogy mennyire szabályos, az jó kérdés. Egyrészt ugye van már egy csomó autó, ami ezt gyárilag tudja, de a magyar jogszabályok útvesztőjében sosem lehet tudni.

Link to comment
Megosztás:

Én elgondolásom szerint annyi az egész, hogy teljesen különállóan, két relével kell megcsinálni a ködlámpákat, és a relék vezérlését diódákkal leválasztva simán rá lehet kötni az irányjelző kapcsoló kimeneteire, mert az ott még folyamatos áram.

Neked még egyszerűbb is megcsinálni ha még ezután rakod be a ködlámpát, egyből úgy kell kialakítani. Csak egy plusz relé és nem egy, hanem két szál vezetéket kell behúzni a műszerfal alá. Viszont szerintem még érdemes lenne kiegészíteni a vezérlést úgy, hogy bizonyos sebesség felett, és nappal ne működjön.

Egyébként hatásos, direkt kipróbáltam: sokkal jobban belátni a kanyarba, ha a ködlámpák fel vannak kapcsolva, úgyhogy érdemes lenne megcsinálni.

Hogy mennyire szabályos, az jó kérdés. Egyrészt ugye van már egy csomó autó, ami ezt gyárilag tudja, de a magyar jogszabályok útvesztőjében sosem lehet tudni.

Szerintem is!

kanyar.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szerintem is!

Akkor úgy csinálom meg, hogy ha a tompított világít, akkor menjen csak.

Oda még +2 példányba alkalmazni kell a ködlámpás fénykürt áramkört.

DV amúgy a 2 relé meghajtása nem árt meg a Multitimernek? (tudom, hogy csak 50mA)

Link to comment
Megosztás:

Akkor úgy csinálom meg, hogy ha a tompított világít, akkor menjen csak.

Oda még +2 példányba alkalmazni kell a ködlámpás fénykürt áramkört.

DV amúgy a 2 relé meghajtása nem árt meg a Multitimernek? (tudom, hogy csak 50mA)

Nem! A ködlámpás fénykűrt az egy másik áramkör! Az, sem a multitimert vezérli. Csak a kimenetén levő K4 relét.

A kanyar ködlámpa, ettől független, önálló kapcsolás. A K4 87-es lába kapcsolt +12V, ami 2 db relével (50mA) terhelhető.

Ha csak tompítotton akarod, akkor ez neked nem jó! Azt még egy relével bonyolítani kell, ami szerintem felesleges...

Link to comment
Megosztás:

BoardComputer 3 szál vezetéke! Ide csatlakozik az ablaktörlő karban lévő nyomógombok csatija.

Hali!!!

Megpróbálok képet feltenni a csatiról, lehet tényleg a BC csatija lehet! Ezek szerint ha veszek BC-s ablaktörlőkart akkor akár működhet is aktiválás után??? Viszont akkor hol találom a tempomat csatit! Annak is kellene lennie benne, ha már a kuplungon meg a féken is ott vannak a gyári vezetékek és kapcsolók!!!

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Megpróbálok képet feltenni a csatiról, lehet tényleg a BC csatija lehet! Ezek szerint ha veszek BC-s ablaktörlőkart akkor akár működhet is aktiválás után??? Viszont akkor hol találom a tempomat csatit! Annak is kellene lennie benne, ha már a kuplungon meg a féken is ott vannak a gyári vezetékek és kapcsolók!!!

Szia!

A tempomat csatit a kormány oszlop bal oldalán találod:

K_p255_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Nekem a jobb oldalon ilyen csati van,lehet ilyen a tied is? :

46825237K_p259_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

K_p260_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Link to comment
Megosztás:

Nem! A ködlámpás fénykűrt az egy másik áramkör! Az, sem a multitimert vezérli. Csak a kimenetén levő K4 relét.

A kanyar ködlámpa, ettől független, önálló kapcsolás. A K4 87-es lába kapcsolt +12V, ami 2 db relével (50mA) terhelhető.

Ha csak tompítotton akarod, akkor ez neked nem jó! Azt még egy relével bonyolítani kell, ami szerintem felesleges...

Annyiban jobb, hogy csak akkor világít, ha a világítás is, nélküle nem. Szerintem jobb.

Átvariáltam a kapcsolást, néztem ki hozzá reléket. Szerinted?

http://www.hestore.hu/prod_10029492.html?pic_id=13734

http://www.hestore.hu/prod_10029492.html

Csak hol lesz ennek hely. :unsure:

kanyar_imy.jpg

Link to comment
Megosztás:

Szia!

A tempomat csatit a kormány oszlop bal oldalán találod:

Nekem a jobb oldalon ilyen csati van,lehet ilyen a tied is? :

Hali, egen, pontosan ilyen csatim van nekem is jobb oldalt, korábban szóló kollega szerint BC kapcsoló csatlakozója! A kérdés továbbra is nyitott, hogy a kapcsolón kívül kell e még valami az üzembe állításához???

Jah a tempomat csatit még keresem, annak is ott kell lennie valahol, nem létezik hogy minden ki van építve és pont ez hiányzik....

Link to comment
Megosztás:

Annyiban jobb, hogy csak akkor világít, ha a világítás is, nélküle nem. Szerintem jobb.

Átvariáltam a kapcsolást, néztem ki hozzá reléket. Szerinted?

http://www.hestore.h...ml?pic_id=13734

http://www.hestore.h...d_10029492.html

Csak hol lesz ennek hely. :unsure:

Nem jobb, csak túl bonyolítod!

1: minek a DV5V2 kétérintkezős relé, ha a K4 (ködlámpa relé) már csak világításon (30) kapcsolható?

2: elég, ha a K4-30 lábról, átkötöd egy kapcsolt vagy kapcsolható (világítás) áramszálra.

3: ez nem egy bonyolult elektronika, ezért én sem NYÁK-ba forrasztható relékben gondolkodnék. Legegyszerűbb az autós relé, mint amit belinkeltél! Van füle, felfogatni, az árai is baráti, 6,3-as autósaru megy rá.

A motortérben rengeteg relét el lehet helyezni.

Láttam egy citrom xm-et, mind a két lámpa mögött, egy halom relé volt, és mindegyik kontakt hibás a sok sótól, hólétől...

Link to comment
Megosztás:

Hali, egen, pontosan ilyen csatim van nekem is jobb oldalt, korábban szóló kollega szerint BC kapcsoló csatlakozója! A kérdés továbbra is nyitott, hogy a kapcsolón kívül kell e még valami az üzembe állításához???

Jah a tempomat csatit még keresem, annak is ott kell lennie valahol, nem létezik hogy minden ki van építve és pont ez hiányzik....

Én most építettem be intervallum szabályozós Omega B ablaktörlő kart ami BC-s. Ugyanilyen csati volt hozzá mint az alsó két képen, ezért merem állítani, hogy az a BC csatija. Annyi a különbség, hogy az én csatimban 2 szál vezetékkel több volt a potméter miatt, ami az ablaktörlőt szabályozza. A vezetékek színei is egyeznek azzal amit leírtál.

Link to comment
Megosztás:

Nem jobb, csak túl bonyolítod!

1: minek a DV5V2 kétérintkezős relé, ha a K4 (ködlámpa relé) már csak világításon (30) kapcsolható?

2: elég, ha a K4-30 lábról, átkötöd egy kapcsolt vagy kapcsolható (világítás) áramszálra.

3: ez nem egy bonyolult elektronika, ezért én sem NYÁK-ba forrasztható relékben gondolkodnék. Legegyszerűbb az autós relé, mint amit belinkeltél! Van füle, felfogatni, az árai is baráti, 6,3-as autósaru megy rá.

A motortérben rengeteg relét el lehet helyezni.

Láttam egy citrom xm-et, mind a két lámpa mögött, egy halom relé volt, és mindegyik kontakt hibás a sok sótól, hólétől...

Azért kell a relé, mert:

A K4 relé a jobb és a bal ködlámpa behúzótekercseit kapcsolja, vagyis a K4 mindkét oldalt kapcsolja fel egyszerre, és csak ide a feltétel a bekapcsolt helyzetjelző.

Az LDN12-12F 2 érintkezős meg akkor húz be, ha fel van kapcsolva a tompított. És ha a relé behúzva van, akkor világítana a jobb vagy baloldali ködlámpa, amikor az index világít. Tehát ha ez nincs benne, akkor minden irányjelzéskor világít az egyik ködfényszóró.

Link to comment
Megosztás:

Azért kell a relé, mert:

A K4 relé a jobb és a bal ködlámpa behúzótekercseit kapcsolja, vagyis a K4 mindkét oldalt kapcsolja fel egyszerre, és csak ide a feltétel a bekapcsolt helyzetjelző.

Az LDN12-12F 2 érintkezős meg akkor húz be, ha fel van kapcsolva a tompított. És ha a relé behúzva van, akkor világítana a jobb vagy baloldali ködlámpa, amikor az index világít. Tehát ha ez nincs benne, akkor minden irányjelzéskor világít az egyik ködfényszóró.

Lehet, hogy tévedek, de K4-et, csak felkapcsolt világításnál lehet bekapcsolni. Ezért, gondolom, a 30-as lábra, kapcsolt +12V megy.

Ha mégsem, akkor a 15A-es biztosíték vezetékét kell egy relével megszakítani (30,87), és annak a tekercsét a világítással vezérelni (86). A tekercs másik vége test (85).

Így megmarad az eredeti biztosíték is. Az újat, meg nevezd el kanyarfény-nek.

Lehet, hogy behúz a relé indexeléskor (világítás nélkül is) de áram nélkül, az izzók nem világítanak...

Link to comment
Megosztás:

...

Jah a tempomat csatit még keresem, annak is ott kell lennie valahol, nem létezik hogy minden ki van építve és pont ez hiányzik....

Mint már más is jelezte, a bal oldalon, az indexkarnál keresd! Vagy van, vagy nincs. És de, igen, létezik! :D Urban legend: a T. megrendelő nem kért tempomatot, a raktárkészleten lévő járműből kiirtották a kapcsoló cseréjével és a csati eltávolításával, esetleg még le is programozták.

Link to comment
Megosztás:

Milyen kartervédőt ajánlotok 2008-as kocsira?

Találtam használt gyári fémet, de kicsit sokallom a lyukat rajta. Az utángyártottak sokkal zártabbak, de gyengébbek is.

Bár lehet, hogy szellőzést kellene hagyni a motornak.

Motor tisztasága miatt szeretnék ilyenbe befektetni, valamint reménykedek hogy

kicsit zárja is a motorteret és talán hamarabb elérné a motor az üzemi hőmérsékletet.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.