Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

De jó nektek!

Nekem ez a rajz (is) olyan, mintha egy kínai írásjelet nézegetnék. :unsure:

Elvi működése. Amíg a távolsági (reflektor) nincs felkapcsolva, addig az 56B-re ad + 12V-ot. Innen, egy relét táplál. (ha ref, akkor nincs +12V) Az 56A-ról vesszük le a távolsági "jelét". Egy tranzisztorral kapcsoljuk a relét. A tranyó bázisát 10K vezéreljük. 47K hidegítő ellenállás. A tranzisztor, (bázis) kb 0,6V-on "nyit" ki. Ez azt jelenti, hogy az emiter (nyíllal jelölt) ami a testre csatlakozik, felé, a collektor jelét átengedi. Vezetővé válik. Ilyenkor meghúz a relé. A dióda, a tekerccsel párhuzamosan, védő alkatrész.

A relé, valószínű kiváltható még egy tranzisztoros fokozattal. Akkor nem kell dióda.

Link to comment
Megosztás:

Vödör Nagyúr!

Néztem az aláírásodban szereplő linket. Az ablaktörlő intervallumszabályzásra kéne valami okosság. Nem a leírásban szereplő tanítható, hanem a kapcsolókarról fokozatmentesen állítható (by Omega B) Caravanhoz. Astra G-ben kevesebb a relé lábkiosztása a panelon, mint az Omiban, így sajnos a plug and play módszer felejtős.

Link to comment
Megosztás:

Vödör Nagyúr!

Néztem az aláírásodban szereplő linket. Az ablaktörlő intervallumszabályzásra kéne valami okosság. Nem a leírásban szereplő tanítható, hanem a kapcsolókarról fokozatmentesen állítható (by Omega B) Caravanhoz. Astra G-ben kevesebb a relé lábkiosztása a panelon, mint az Omiban, így sajnos a plug and play módszer felejtős.

GYIK-ban leírtak nem felelnek meg? Nekem az van benne, teljesen jól működik.

Link to comment
Megosztás:

Vödör Nagyúr!

Néztem az aláírásodban szereplő linket. Az ablaktörlő intervallumszabályzásra kéne valami okosság. Nem a leírásban szereplő tanítható, hanem a kapcsolókarról fokozatmentesen állítható (by Omega B) Caravanhoz. Astra G-ben kevesebb a relé lábkiosztása a panelon, mint az Omiban, így sajnos a plug and play módszer felejtős.

Valószínűleg nem olvastad végig, vagy én nem írtam le megfelelően. Elnézést. :blush:

VW99' relé tanítható. (nekem KaCsa007 féle van, az is tanítható)

Az Omega potencióméterrel, fokozatmentesen állítható. Ez utóbbi benne van a GYIK-ba. Ezért, ezzel nem foglalkoztam. :sneaky:

Link to comment
Megosztás:

NEM KELL SZÉTSZEDNI! De egy plusz szálat kell behúzni, az 56B-re.

Elvi rajz, a multitimernél meg kell mérni, hogy pluszt kapcsol, vagy testet, (valószínűleg testet, ha mégsem testet, hanem +12V-ot, akkor a relé 87 lába nem a testre, hanem a +12V-ra megy) és melyik lábat kapcsolja. (K4/ 1, (85) vagy 3 (86) ?)

Köszönöm. (Muszáj utána szerkesztenem, mert kifutok a napi 5-ből...)

köszi szépen :)

lementettem :)

én is ilyenre gondoltam

Link to comment
Megosztás:

Valószínűleg nem olvastad végig, vagy én nem írtam le megfelelően. Elnézést. :blush:

VW99' relé tanítható. (nekem KaCsa007 féle van, az is tanítható)

Az Omega potencióméterrel, fokozatmentesen állítható. Ez utóbbi benne van a GYIK-ba. Ezért, ezzel nem foglalkoztam. :sneaky:

És ...hát ... na ja, tényleg! :o :omg: Így jár az, aki egy bő fél évet kihagy a fórumból!

Köszi!

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Közben itt kapom a tippet: mennyire volna bonyolult kialakítani a hiányzó reléláb(ak) helyét az eredeti helyén?

Én is gondolkodtam rajta! Mögé néztem a biztosítéktáblának és inkább nem kínlódtam vele. 3db csúszósarunak kellene megcsinálni a helyet. Ebből kettőnek ki van vágva (két 6mm-es) a helye csak a 2,5mm-esnek kellene kivágni a helyét. Az tény, hogy sokkal szebb lenne mint a betoldott vezetékekkel. Ha van kedved kiszedni a biztitáblát akkor próbáld meg.

Egyébként nekem az egész móka kb. 6000ft-ba volt. 5000ft+postaköltség volt az ablaktörlőkar+relé. Vennem kellett még 2,5mm-es csúszósarut is és ennyi.

A beszerelés kb. 1 óra, ha előre elkészíted a szükséges vezetékeket.

Link to comment
Megosztás:

Köszi!

Közben itt kapom a tippet: mennyire volna bonyolult kialakítani a hiányzó reléláb(ak) helyét az eredeti helyén?

Ma végre ki tudtam próbálni az ablaktörlőt. Nagyon tetszik! Csak beállítottam az intervallum idejét és hozzá sem kellett nyúlnom. :smartass:

Link to comment
Megosztás:

DartVödör, ezt nem lehet valahogy kevesebb pénzből kihozni?

Én annyira nem vágom már az elektronika tervezést, 10 éve középsuliba nyomattam.

Valami időzítős dologgal, pl NE555 és valami tranzisztor vezérel relét megoldással? Olcsóbb lenne, mert ebben ha jól tudom PIC van.

Mert valami sima időzítős cucc kijönne viszonylag olcsón, és otthon meg lehetne építeni... (NE 555: 50Ft, egy poti: 100ft, Relé, 1000Ft, kisebb alkatrészek 100Ft, doboz: 500Ft )

Ezt még komolyan gondolod? Vissza olvastam kb 100 oldalt... (2011 nov 04-ig)

Köszönöm funkció, 555-re, relézve.

Link to comment
Megosztás:

Helló...

Olyan kérdésem lenne,hogy a kocsimba a fejegységet kicseréltem,és ugyebár nem működnek a multikormány gombjai.

Erre valami megoldást,viszonylag olcsón? Pioneer került bele,és utána jártam,de valami 19e körül van az átalakító.

Ha jól bele gondolok,még a kapcsolók világítása is elég lenne,de jó lenne a gombok működése is.

Valakinek valami ötlete? :-)

Link to comment
Megosztás:

Kimértem a relét, és átterveztem a kapcsolást. Kattogás mentes, olcsóbb.

https://sites.google...dlampa-fenykurt

Nagy kérdés, mennyire szabályos, ha a fénykürtöt meghúzom, és nem csak a reflektor, de a ködlámpák is világítanak?

Mert ha szabályos, akkor ezt is beépítem, amikor a ködlámpa vezetéke miatt szétszedem a biztosíték táblát. Ez jó vakítás, ha valaki refivel, vagy ködlámpával jön szembe. :D

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.