Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve

Elek relézd meg, nem kell túlbonyolítani.

Amúgy szabályos? Mert ha beteszem a ködlámpát, akkor ezt is megoldom.

megrelézem én ... csak tudjam mit hová :)

D.V. jobban tudja ezt

Elküldve

megrelézem én ... csak tudjam mit hová :)

D.V. jobban tudja ezt

Van benne valami :)

Akkor megint egy ponttal bővül a DV oldala :P

Elküldve

csak villantásra, ha lehet :)

NEM KELL SZÉTSZEDNI! De egy plusz szálat kell behúzni, az 56B-re.

Teljesen elektronikus, kattogás mentes...

imy-nek lett igaza, plusz egy oldal. :evilgrin:

Köszönöm. (Muszáj utána szerkesztenem, mert kifutok a napi 5-ből...)

Elküldve

Lehet, csak ki kell belezni, az index-távfény kapcsolóját. Épp van egy, ami megmaradt, a tempomatos beépítése után. :icon1: Majd szétkapom, és leírom.

köszi

Te egy nagyúr vagy :)

Elküldve

De jó nektek!

Nekem ez a rajz (is) olyan, mintha egy kínai írásjelet nézegetnék. :unsure:

Elvi működése. Amíg a távolsági (reflektor) nincs felkapcsolva, addig az 56B-re ad + 12V-ot. Innen, egy relét táplál. (ha ref, akkor nincs +12V) Az 56A-ról vesszük le a távolsági "jelét". Egy tranzisztorral kapcsoljuk a relét. A tranyó bázisát 10K vezéreljük. 47K hidegítő ellenállás. A tranzisztor, (bázis) kb 0,6V-on "nyit" ki. Ez azt jelenti, hogy az emiter (nyíllal jelölt) ami a testre csatlakozik, felé, a collektor jelét átengedi. Vezetővé válik. Ilyenkor meghúz a relé. A dióda, a tekerccsel párhuzamosan, védő alkatrész.

A relé, valószínű kiváltható még egy tranzisztoros fokozattal. Akkor nem kell dióda.

Elküldve

Vödör Nagyúr!

Néztem az aláírásodban szereplő linket. Az ablaktörlő intervallumszabályzásra kéne valami okosság. Nem a leírásban szereplő tanítható, hanem a kapcsolókarról fokozatmentesen állítható (by Omega B) Caravanhoz. Astra G-ben kevesebb a relé lábkiosztása a panelon, mint az Omiban, így sajnos a plug and play módszer felejtős.

Elküldve

Vödör Nagyúr!

Néztem az aláírásodban szereplő linket. Az ablaktörlő intervallumszabályzásra kéne valami okosság. Nem a leírásban szereplő tanítható, hanem a kapcsolókarról fokozatmentesen állítható (by Omega B) Caravanhoz. Astra G-ben kevesebb a relé lábkiosztása a panelon, mint az Omiban, így sajnos a plug and play módszer felejtős.

GYIK-ban leírtak nem felelnek meg? Nekem az van benne, teljesen jól működik.

Elküldve

Vödör Nagyúr!

Néztem az aláírásodban szereplő linket. Az ablaktörlő intervallumszabályzásra kéne valami okosság. Nem a leírásban szereplő tanítható, hanem a kapcsolókarról fokozatmentesen állítható (by Omega B) Caravanhoz. Astra G-ben kevesebb a relé lábkiosztása a panelon, mint az Omiban, így sajnos a plug and play módszer felejtős.

Valószínűleg nem olvastad végig, vagy én nem írtam le megfelelően. Elnézést. :blush:

VW99' relé tanítható. (nekem KaCsa007 féle van, az is tanítható)

Az Omega potencióméterrel, fokozatmentesen állítható. Ez utóbbi benne van a GYIK-ba. Ezért, ezzel nem foglalkoztam. :sneaky:

Elküldve

NEM KELL SZÉTSZEDNI! De egy plusz szálat kell behúzni, az 56B-re.

Elvi rajz, a multitimernél meg kell mérni, hogy pluszt kapcsol, vagy testet, (valószínűleg testet, ha mégsem testet, hanem +12V-ot, akkor a relé 87 lába nem a testre, hanem a +12V-ra megy) és melyik lábat kapcsolja. (K4/ 1, (85) vagy 3 (86) ?)

Köszönöm. (Muszáj utána szerkesztenem, mert kifutok a napi 5-ből...)

köszi szépen :)

lementettem :)

én is ilyenre gondoltam

Elküldve

Valószínűleg nem olvastad végig, vagy én nem írtam le megfelelően. Elnézést. :blush:

VW99' relé tanítható. (nekem KaCsa007 féle van, az is tanítható)

Az Omega potencióméterrel, fokozatmentesen állítható. Ez utóbbi benne van a GYIK-ba. Ezért, ezzel nem foglalkoztam. :sneaky:

És ...hát ... na ja, tényleg! :o :omg: Így jár az, aki egy bő fél évet kihagy a fórumból!

Köszi!

Elküldve

Nézd meg ezt!

Én csináltam a leírást!

Köszi!

Közben itt kapom a tippet: mennyire volna bonyolult kialakítani a hiányzó reléláb(ak) helyét az eredeti helyén?

Elküldve

Köszi!

Közben itt kapom a tippet: mennyire volna bonyolult kialakítani a hiányzó reléláb(ak) helyét az eredeti helyén?

Én is gondolkodtam rajta! Mögé néztem a biztosítéktáblának és inkább nem kínlódtam vele. 3db csúszósarunak kellene megcsinálni a helyet. Ebből kettőnek ki van vágva (két 6mm-es) a helye csak a 2,5mm-esnek kellene kivágni a helyét. Az tény, hogy sokkal szebb lenne mint a betoldott vezetékekkel. Ha van kedved kiszedni a biztitáblát akkor próbáld meg.

Egyébként nekem az egész móka kb. 6000ft-ba volt. 5000ft+postaköltség volt az ablaktörlőkar+relé. Vennem kellett még 2,5mm-es csúszósarut is és ennyi.

A beszerelés kb. 1 óra, ha előre elkészíted a szükséges vezetékeket.

Elküldve

Köszi!

Közben itt kapom a tippet: mennyire volna bonyolult kialakítani a hiányzó reléláb(ak) helyét az eredeti helyén?

Ma végre ki tudtam próbálni az ablaktörlőt. Nagyon tetszik! Csak beállítottam az intervallum idejét és hozzá sem kellett nyúlnom. :smartass:

Elküldve

DartVödör, ezt nem lehet valahogy kevesebb pénzből kihozni?

Én annyira nem vágom már az elektronika tervezést, 10 éve középsuliba nyomattam.

Valami időzítős dologgal, pl NE555 és valami tranzisztor vezérel relét megoldással? Olcsóbb lenne, mert ebben ha jól tudom PIC van.

Mert valami sima időzítős cucc kijönne viszonylag olcsón, és otthon meg lehetne építeni... (NE 555: 50Ft, egy poti: 100ft, Relé, 1000Ft, kisebb alkatrészek 100Ft, doboz: 500Ft )

Ezt még komolyan gondolod? Vissza olvastam kb 100 oldalt... (2011 nov 04-ig)

Köszönöm funkció, 555-re, relézve.

Elküldve

Helló...

Olyan kérdésem lenne,hogy a kocsimba a fejegységet kicseréltem,és ugyebár nem működnek a multikormány gombjai.

Erre valami megoldást,viszonylag olcsón? Pioneer került bele,és utána jártam,de valami 19e körül van az átalakító.

Ha jól bele gondolok,még a kapcsolók világítása is elég lenne,de jó lenne a gombok működése is.

Valakinek valami ötlete? :-)

Elküldve

Kimértem a relét, és átterveztem a kapcsolást. Kattogás mentes, olcsóbb.

https://sites.google...dlampa-fenykurt

Nagy kérdés, mennyire szabályos, ha a fénykürtöt meghúzom, és nem csak a reflektor, de a ködlámpák is világítanak?

Mert ha szabályos, akkor ezt is beépítem, amikor a ködlámpa vezetéke miatt szétszedem a biztosíték táblát. Ez jó vakítás, ha valaki refivel, vagy ködlámpával jön szembe. :D

Elküldve
. Ez jó vakítás, ha valaki refivel, vagy ködlámpával jön szembe. :D

ma is akkor volt a köd az M3 on hogy 7 fok és ezerrel világít a nap ... de kell a köd lámpa :)

a pénisz hosszabbító x5 meg tuareg ,meg bömbi odin...

hogy ezek mennyire irritálnak engem

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.