Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni! A Z16XE motorkódú 2003-as G Astrám benzinszintjelzője egy pár napja elkezdett hibásan működni (ugrál a mutató az alsó piros vonalaknál, nem képes a megfelelő szintre mozdulni), ezzel egyidejűleg az összes mutató áll (vízhőfok, fordulatszám, km óra), menet közben is, a világítás és a napi/összkilométer számláló működik! Megnyomkodtuk a reléket, hátha elmozdult valami, ellenőriztük a biztosítékokat a motortérben és az utastérben is, "látszólag" rendben volt minden.

Előre is köszi, Norbi

Link to comment
Megosztás:

Elkészült, a központizár automatikus záró-nyitó, plusz gombbal nyitó modul.

Huh, jó későig dolgoztál vele. Azért nem kellett volna feláldoznod rá az éjszakát. Tudott volna várni pár napot, hetet. Köszönöm a többiek nevében a nyáktervet.

Nem vagyok én sem elektronikai zseni - egy hidraulikus kapcsolási rajzot könnyebben értelmezek mint egy elektromosat - de azt látom, hogy egy kilenc tüskés csatlakozóval kapcsolódik valahová. Végül is hová kellene ezt helyileg beépíteni? Egy anyagkigyűjtést is lehetne kapni hozzá, hogy esetleg megcsináltathassam valakivel. Nem biztos, hogy nekem kéne hozzáfogni szinte nulla elektronikai tudásommal. Igaz forrasztani tudok egy nyákra biztosan fel tudnám tenni a szükséges hozzávalókat. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Na még egy kérdés

Lekötöttem az ajtóból az oldal légzsák szenzorát, és közben használnom kellett az autót, de amikor vissza kerültek a szenzorok akkor is tovább világit a légzsák lámpa.

Kérdés az hogy ezt a tárolt hibát csak computeresen lehet törölni, vagy magától teszi ezt meg egy idő után.

Link to comment
Megosztás:

Na még egy kérdés

Lekötöttem az ajtóból az oldal légzsák szenzorát, és közben használnom kellett az autót, de amikor vissza kerültek a szenzorok akkor is tovább világit a légzsák lámpa.

Kérdés az hogy ezt a tárolt hibát csak computeresen lehet törölni, vagy magától teszi ezt meg egy idő után.

én úgy tudom csak computerrel lehet kiütni magàtól nem és amig világit a lufi lámpa a lufi nem mûködik.

nekem is volt ilyen. sôt már megint van az ülés alatti csati miatt.

Link to comment
Megosztás:

Na még egy kérdés

Lekötöttem az ajtóból az oldal légzsák szenzorát, és közben használnom kellett az autót, de amikor vissza kerültek a szenzorok akkor is tovább világit a légzsák lámpa.

Kérdés az hogy ezt a tárolt hibát csak computeresen lehet törölni, vagy magától teszi ezt meg egy idő után.

ha jól dugtad vissza azaz nincs kontakt hiba akkor elalszik..

itt nem arra kell gondolni hogy nem érintkezik ,mert valszeg a kontakt nem jó, 2Ohm alatt kell hogy legyen ezért ha felette van akkor már hibát jelez..

megoldás lehet hogy szét húz és befúj pl ezzel :

http://kauffer.hu/index.php?page=details&a...748&cat=189

Link to comment
Megosztás:

Nem egyszerű szerezni, mert ha van is bontottan, akkor nem szívesen veszik ki a lökhárítóból, azzal együtt akarják adni. Újan kb 12 ezer Ft a kettő. De eléggé hasonló a B Vectra fúvókája is, én is olyant vettem angol ebay-ről. A lökhárító belsejében be van jelölve, hogy hol kell kivágni, úgyhogy nem kell méricskélni.

Tartályt és időrelét tudtam szerezni egy törött Astrából a vaterán. Nem kell külön bajuszkapcsoló. Amikor a szélvédőt mosod, akkor mossa a lámpákat is. Az időrelé pedig azért kell, hogy csak 1-2 másodpercig mossa a lámpákat, még ha a szélvédőt 10 másodpercig mosod is.

Szia!

Te esetleg értesz hozzá, hogy az időrelét hogy kell bekötni? Én most szereltem fel a mosót a kocsira, de nem tudtam hogy kell bekötni a relét, így most úgy mossa a lámpákat is, ahogy a szélvédőt. Amíg húzom addig spriccel, de így hamar kifogy a tartály... :rolleyes:

Egy bekötési segítséget megköszönnék!

Link to comment
Megosztás:

ha jól dugtad vissza azaz nincs kontakt hiba akkor elalszik...

Én úgy tudom nem.

Légzsák hibát CSAK ÉS KIZÁRÓLAG Tech2-vel lehet kiütni, és ha a légzsák csatija le van húzva és úgy áram alá kerül a vezérlője (akkusaru vissza van téve) akkor tuti hogy légzsákhibát fog eltárolni. Tudtommal ugyanez a helyzet övfeszítő csati esetén is, amíg ezek szét vannak húzva, addig nem ér az akkusarut visszarakni.

Link to comment
Megosztás:

Én úgy tudom nem.

Légzsák hibát CSAK ÉS KIZÁRÓLAG Tech2-vel lehet kiütni, és ha a légzsák csatija le van húzva és úgy áram alá kerül a vezérlője (akkusaru vissza van téve) akkor tuti hogy légzsákhibát fog eltárolni. Tudtommal ugyanez a helyzet övfeszítő csati esetén is, amíg ezek szét vannak húzva, addig nem ér az akkusarut visszarakni.

nekem elalaludt ..

és tuti nem géppel szedtem ki mert akkor nem volt jó..

habár lehet... mert nekem az ülés volt kiszedve...és lehet hogy ott máskép működik ,ebbe nem ástam bele magam :rolleyes:

gépen tutira kiderül hogy van-e kontakt hiba

Link to comment
Megosztás:

nekem elalaludt ..

és tuti nem géppel szedtem ki mert akkor nem volt jó..

habár lehet... mert nekem az ülés volt kiszedve...és lehet hogy ott máskép működik ,ebbe nem ástam bele magam :rolleyes:

gépen tutira kiderül hogy van-e kontakt hiba

akkor beruhàzok egy diagba és majd kiderül

Link to comment
Megosztás:

már kész van :huh:

nem olvasol vissza?

tegnap leírtam a bekőtést :lol:

csak ma néztük hogy a Norbyastra-é fényesebb

valszeg az izzó miatt

neki tungsram

nekem philips

Jah, én szombaton nem nagyon olvastam, vizsgáztam, sokminden felgyülött, és tegnap délelőtt a fórumot csak átfutottam, és lemaradtam róla. :rolleyes:

Link to comment
Megosztás:

Jah, én szombaton nem nagyon olvastam, vizsgáztam, sokminden felgyülött, és tegnap délelőtt a fórumot csak átfutottam, és lemaradtam róla. :rolleyes:

ajánlon neked is ezt a megoldást...

ahoz tűzfalon lévő csatlakozóhoz hogy hozzá férjél nagyon bontani kell...

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.