Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hi!

A kétpólusú a csipogó, a négypólusú pedig az ablakemelő csatija.

A fehér csatlakozós az nem inkább az ablakemelő nyomógomb csatija (a fekete meg a motoré)? Nem tudom, én még nem szedtem szét csak kérdezem, mert a helye alapján, meg képről én úgy látom, hogy abba 3 vezetkék megy.

Link to comment
Megosztás:

Csináltam képeket, de nem lett az igazi. Majd újra próbálom!

Zoli ezzel milyen jó lehet kivágni a ködlámpát. Cégnél van ilyen, csak akksis, karbantartóknál, játszottam is vele szépen lehet vele vágni. :lol:

Valami nem bosch kellene, mert annak húzós az ára.

l_0282995_13c8.jpg

Link to comment
Megosztás:

Zoli ezzel milyen jó lehet kivágni a ködlámpát. Cégnél van ilyen, csak akksis, karbantartóknál, játszottam is vele szépen lehet vele vágni. :devlish:

Valami nem bosch kellene, mert annak húzós az ára.

ez nem bosch :lol:

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barkacs_...1533180371.html

de jobb is :icon13:

ződ bosch csak a gyereknek jáccani :D :devlish:

Link to comment
Megosztás:

ez nem bosch :D

http://epitkezes-otthon.vatera.hu/barkacs_...1533180371.html

de jobb is :icon13:

ződ bosch csak a gyereknek jáccani :devlish: :devlish:

Nekem nincs bajom a Boschokkal, a cégnél sok barkácsgép van, karbantartás nyúzza, üti vágja, és mindegyik még megy. Tönkre egy sem ment, csak vagy széttört, vagy eltűnt...

Használtan drága amit linkeltél. :lol:

Link to comment
Megosztás:

Zoli ezzel milyen jó lehet kivágni a ködlámpát. Cégnél van ilyen, csak akksis, karbantartóknál, játszottam is vele szépen lehet vele vágni. :D

Valami nem bosch kellene, mert annak húzós az ára.

Nekem már nem kell bi-bi! :lol:

Én nem tudnék ennyit várni mint Te. Sokkal izgágább vagyok. De teljesen igazad van, hogy megvárod a jó időt.

Majd megfagytam a garázsban amikor az enyémet csináltam, de hát én ilyen türelmetlen vagyok.

Egy gondom van csak, nem tudtam még pontosan beállítani a lámpát.

Tisztában vagyok a paraméterekkel, de akkor sem.

Nem találtam még egy olyan sík felületet ahol lenne egy házfal vagy valami, amin a vetítési képet jól lehet látni.

Így csak exhasra van belőve.

Az viszont tény, hogy jobban lehet látni az út szélét, főleg az OSRAM Night Breaker Plus +90% izzókkal.

Arra leszek csak kíváncsi, hogy az izzók meddig fogják bírni?!

Link to comment
Megosztás:

Nekem már nem kell bi-bi! :lol:

Én nem tudnék ennyit várni mint Te. Sokkal izgágább vagyok. De teljesen igazad van, hogy megvárod a jó időt.

Majd megfagytam a garázsban amikor az enyémet csináltam, de hát én ilyen türelmetlen vagyok.

Egy gondom van csak, nem tudtam még pontosan beállítani a lámpát.

Tisztában vagyok a paraméterekkel, de akkor sem.

Nem találtam még egy olyan sík felületet ahol lenne egy házfal vagy valami, amin a vetítési képet jól lehet látni.

Így csak exhasra van belőve.

Az viszont tény, hogy jobban lehet látni az út szélét, főleg az OSRAM Night Breaker Plus +90% izzókkal.

Arra leszek csak kíváncsi, hogy az izzók meddig fogják bírni?!

Nem lehet beállítani, a tompított fényt vizsgáló műszer segítségével?

Nekem még a kábelezés is kell. :D

Link to comment
Megosztás:

Az üzemanyag kapacitív elvű méréset, tavaszra terveztem, de lehet, hogy csúszik a folyadék szint ellenőrzések miatt.

Mi ez a kapacitív elű mérés? Gyárilag, az autókban, egy egyszerű úszó van. Ennek a magassága határozza meg a csúszka (potencióméter) állását. Ha ezt mérjük, (feszültség) egy NEM lineáris értéket kapunk. Azt jelenti, hogy a tele, a háromnegyed, a fél, a negyed, és az üres, csak tájékoztató jellegű adat!!! Ami függ attól hogy lajtő, emelkedőn, jobbra, vagy balra dől az autó. Az úszó, akkor lenne, a legpontossabb, ha a tank közepén lenne, a tengelye. Általában a tank tetelyén helyezik el. Az úszó, egy körívet, (köcikket) ír le, ebből adódik, a másik mérési hiba.

A kapacitív mérés NEM úszóval van megoldva. Egy, illetve két szonda merül a folyadékba. A két szonda között, a folyadék a dielektrum, vagyis a két szonda között kapacitást lehet mérni! (egy szonda, a másik a test) Ennek a módszernek, hatására, 1%-os pontossággal ki lehet jelezni, a folyadák mennyiségét!!!

Jelen esetben, 50 L.es tank, 1%=0,5 L pontosság!

De ezt majd később...

Link to comment
Megosztás:

A hűtővíz elfolyása miatt, gonoltam csinálok, egy vízszint érzékelőt.

A kuplung, és a fék folyadékot is, és a mosó vízszintet is kellene figyelni.

Mivel lehetne, kijelezni? Ez akár egy körkérdés is lehetne...

Ki, mivel, és hol jelezné ki, hogy valamelyik folyadék fogytán van?

Hali DarthVödör!

A mosó vízszintet pl lehetne hasonlóval jelezni mint 1 akku fesz mérő. 4 LED függőlegesen. A felső az 1 zöld a következő kettő sárga az utolsó meg piros.

Esetleg 1 RGB LED de ez bonyolultabb elvileg. A hamutartó tökéletes hely ilyen dolgoknak feltéve ha nincs használatban.

Link to comment
Megosztás:

Hali DarthVödör!

A mosó vízszintet pl lehetne hasonlóval jelezni mint 1 akku fesz mérő. 4 LED függőlegesen. A felső az 1 zöld a következő kettő sárga az utolsó meg piros.

Esetleg 1 RGB LED de ez bonyolultabb elvileg. A hamutartó tökéletes hely ilyen dolgoknak feltéve ha nincs használatban.

Ahhoz valami szintmérő kell.

Az RGB vagy a vizszintes LED kijelzés, csak megoldás kérdése. (egyszerű logikai áramkör a kijelzés utolsó fázisa)

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy pontatlanul írtam.

A folyadékok minimális szintjét figyelni, és nem a mennyiségét akarom kijelezni.

A műszerek között vannak még üres ikonok... csak az ikont kellene megváltoztatni... vagy...

A hűtőrendszer ikon villogtatva, a hűtővíz hiánya.

A kézifék ikon villogtatva, a fékfolyadék hiánya.

Már csak mosóval vagyok tanácstalan.

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy pontatlanul írtam.

A folyadékok minimális szintjét figyelni, és nem a mennyiségét akarom kijelezni.

A műszerek között vannak még üres ikonok... csak az ikont kellene megváltoztatni... vagy...

A hűtőrendszer ikon villogtatva, a hűtővíz hiánya.

A kézifék ikon villogtatva, a fékfolyadék hiánya.

Már csak mosóval vagyok tanácstalan.

Alapból benne van? Nincs bekötve? Mi lenne a funkciója?

Link to comment
Megosztás:

Lehet, hogy pontatlanul írtam.

A folyadékok minimális szintjét figyelni, és nem a mennyiségét akarom kijelezni.

A műszerek között vannak még üres ikonok... csak az ikont kellene megváltoztatni... vagy...

A hűtőrendszer ikon villogtatva, a hűtővíz hiánya.

A kézifék ikon villogtatva, a fékfolyadék hiánya.

Már csak mosóval vagyok tanácstalan.

Szerintem meg a legjobb az lenne ha tudnánk a TID I2C bus paraméterezését. És akkor oda ki lehetne iratni ezeket+jó lenne ha már opel 16V abbahagyta az utólagos BC-t építeni vmi hasonlót. Szerintem ha már ennyire belemélyedünk akkor ne az egyszerűség legyen a mérvadó, hanem a jól használhatóság. És még a végén ha összejön full hasonló lesz a gyári BC hez mert az is középre irja ki a nyűgjét. Lehetne mondjuk olyan hogy alapból lehetne választani hogy dátum fogyasztás megtehető km a tankban lévő üzemanyaggal stb ha meg van vmi nyűg akkor meg mondjuk LO_FUEL, LO_COOLW, LO_WASHW, HI_TEMP, LO_BATT

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg a legjobb az lenne ha tudnánk a TID I2C bus paraméterezését. És akkor oda ki lehetne iratni ezeket+jó lenne ha már opel 16V abbahagyta az utólagos BC-t építeni vmi hasonlót. Szerintem ha már ennyire belemélyedünk akkor ne az egyszerűség legyen a mérvadó, hanem a jól használhatóság. És még a végén ha összejön full hasonló lesz a gyári BC hez mert az is középre irja ki a nyűgjét. Lehetne mondjuk olyan hogy alapból lehetne választani hogy dátum fogyasztás megtehető km a tankban lévő üzemanyaggal stb ha meg van vmi nyűg akkor meg mondjuk LO_FUEL, LO_COOLW, LO_WASHW, HI_TEMP, LO_BATT

Hú, huzzatok bele! Sok sikert! Én nagyon várom az okosságokat! Szerintem opel 16V-hez hasonlóan sok vevőt találna az aki kiépítene egy ilyen cuccot!

Link to comment
Megosztás:

Alapból benne van? Nincs bekötve? Mi lenne a funkciója?

Alapból benne van, de annak az a funkciója, hogy leteszteli, hűtőrendszert (klíma). Nyomáskapcsolók, ventillátorok, érzékelők.

Ha hiba van, folyamatosan világít. Ezért lehetne, villogtatva megkülöböztetni, hogy csak folyadék hiánya van.

Link to comment
Megosztás:

Szerintem meg a legjobb az lenne ha tudnánk a TID I2C bus paraméterezését. És akkor oda ki lehetne iratni ezeket+jó lenne ha már opel 16V abbahagyta az utólagos BC-t építeni vmi hasonlót. Szerintem ha már ennyire belemélyedünk akkor ne az egyszerűség legyen a mérvadó, hanem a jól használhatóság. És még a végén ha összejön full hasonló lesz a gyári BC hez mert az is középre irja ki a nyűgjét. Lehetne mondjuk olyan hogy alapból lehetne választani hogy dátum fogyasztás megtehető km a tankban lévő üzemanyaggal stb ha meg van vmi nyűg akkor meg mondjuk LO_FUEL, LO_COOLW, LO_WASHW, HI_TEMP, LO_BATT

Javítottam már sok I2C-s készüléket, de a programozásba sosem mélyedtem el.

Sajnos, úgy tűnik, opel16v abbahagyta az utólagos BC fejlesztészét... Forráskód ismeretében lehetne BC-t építeni.

De el kell dönteni, hogy melyik egyszerűbb, olcsóbb. Ezért gondoltam, a már meglévő ikonokra.

(és mindenki megtudná csinálni magának)

Link to comment
Megosztás:

jóvan na :lol:

szívom a véred :D

Nekem március óta van meg a nightbreaker. kollégám aki régen mindig égette a lámpát azt mondta 15e km-t birt. Mivel nekem drl van fent igy csak akkor kapcsolom fel ha muszáj, azóta kb 20e km t mentem és még jó.

Amúgy nekem a fein multimaster van és nagyon jó igaz a kiegészitők arany árban vannak nekem a fullos készlet van és tényleg hibátlan.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.