Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Hali sajna nekem tűz forrró a negatív sarum ha terhelem ahogy leírtad. Leírnád hogy miként lehet megoldani. Amit nem szeretnék új azaz + vezeték bekötése. Kokány saru ráütése. Nem érdekel ha kicsit több lóvé (4-5000) de szeretném ha nagyon hasonlítana gyárihoz.

Veszel egy ilyen sarut, a vezeték végét levágod, leblankolod, és ezt felteszed. Az akksin lévő érintkezőket is ajánlatos finom csiszolópapírral megcsiszolni.

akku_saru___fv_magyar_akku_saru___negativ_saru.jpg

Link to comment
Megosztás:

Veszel egy ilyen sarut, a vezeték végét levágod, leblankolod, és ezt felteszed. Az akksin lévő érintkezőket is ajánlatos finom csiszolópapírral megcsiszolni.

Nem létezik olyan vezetékre préselhető saru amilyen a gyári is? Ugyanis a negatív vezeték végén préselt saru van amit ahogy néztem egy M8as csavar fog hozzá a saruhoz. Arra gondoltam hogy venni kéne egy ilyen préselhető sarut aminek M8as menete van belül.

Link to comment
Megosztás:

Nem létezik olyan vezetékre préselhető saru amilyen a gyári is? Ugyanis a negatív vezeték végén préselt saru van amit ahogy néztem egy M8as csavar fog hozzá a saruhoz. Arra gondoltam hogy venni kéne egy ilyen préselhető sarut aminek M8as menete van belül.

Természetesen létezik, gondolom bármelyik elektromos boltban kapsz olyat. Szerelésnél be is szoktuk forrasztani, az a biztos, nem elég csak rányomni. Egyébként biztos, hogy ott melegszik, nem az akkumulátor sarunál, esetleg a csavarnál?

Link to comment
Megosztás:

Természetesen létezik, gondolom bármelyik elektromos boltban kapsz olyat. Szerelésnél be is szoktuk forrasztani, az a biztos, nem elég csak rányomni. Egyébként biztos, hogy ott melegszik, nem az akkumulátor sarunál, esetleg a csavarnál?

Durva fémkefével, a saruk, és környékét tisztítsd meg.

A kábelvéget, mindenképpen forraszd le! Nem fog oxidálódni!

Link to comment
Megosztás:

Sziasztok.

Tud valaki segíteni abban,hogy a B Vectra ülése beszerelhető-e G Astrába,vagy mennyire kell átalakítani hozzá.???

Szia!

Valaki már írta korábban, hogy beszerelhető és elvileg nem kell átalakítani semmit. Bár azt nem tudom, hogy pld. a elektromos csatlakozókkal mi a helyzet üléscsere esetén.

(Amúgy én is gondolkodom B Veki vezetőülés beszerzésén, állítólag sokkal kényelmesebb a miénknél.)

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Valaki már írta korábban, hogy beszerelhető és elvileg nem kell átalakítani semmit. Bár azt nem tudom, hogy pld. a elektromos csatlakozókkal mi a helyzet üléscsere esetén.

(Amúgy én is gondolkodom B Veki vezetőülés beszerzésén, állítólag sokkal kényelmesebb a miénknél.)

Találtam egy ülést szettet,és gondolkodom rajta,hogy megveszem.

Az enyém légzsákos,de annyira nem zavarna,ha nincs benne.

Egy haveromnak van,és sokkal komfortosabb,oldaltámasztás,és deréktámasztás terén is.

Link to comment
Megosztás:

Szia!

Valaki már írta korábban, hogy beszerelhető és elvileg nem kell átalakítani semmit. Bár azt nem tudom, hogy pld. a elektromos csatlakozókkal mi a helyzet üléscsere esetén.

(Amúgy én is gondolkodom B Veki vezetőülés beszerzésén, állítólag sokkal kényelmesebb a miénknél.)

Találtam egy ülést szettet,és gondolkodom rajta,hogy megveszem.

Az enyém légzsákos,de annyira nem zavarna,ha nincs benne.

Egy haveromnak van,és sokkal komfortosabb,oldaltámasztás,és deréktámasztás terén is.

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Nah ide is ideesz közben a rosseb, ha van általánosba való gondom, miért is ne legyen a villanyosba való!!!

Következő : Vettem egy horgot, felszereltem, tök jó, minden stimmel, megvannak a csavarhelyek!

Még a gyári vonóhorog előkészítés (stecker) is megvolt a kábelkorbácsban, bal oldalon az elsősegélycsomag elakháromszög tárolóban! Minden buli, gondoltam én, rákötök. ######a.....van ködlámpa, van jobb bal helyzetjelző, jobb bal irányjelző, sőt még vettem a műszerfalba kis izzót a vonóhorog visszajelző helyére, és lám még az is működik! Hohh mondom király vagyok, nem is lehetne jobb. Gyorsan kiékelem a fékpedált, megyek hátra, Wazzeg hát azon a kábelen (fekete-ződ) nincs ménkű! Minden jó, de a féklámpa nem! Nem tudjátok van annak esetleg plusz biztosítója, vagy valamit elöl levakítottak gyárilag???? Infó valakinek erről????

Kösz a segítséget!

És BUÉK utólag

Link to comment
Megosztás:

Hali!!!

Nah ide is ideesz közben a rosseb, ha van általánosba való gondom, miért is ne legyen a villanyosba való!!!

Következő : Vettem egy horgot, felszereltem, tök jó, minden stimmel, megvannak a csavarhelyek!

Még a gyári vonóhorog előkészítés (stecker) is megvolt a kábelkorbácsban, bal oldalon az elsősegélycsomag elakháromszög tárolóban! Minden buli, gondoltam én, rákötök. ######a.....van ködlámpa, van jobb bal helyzetjelző, jobb bal irányjelző, sőt még vettem a műszerfalba kis izzót a vonóhorog visszajelző helyére, és lám még az is működik! Hohh mondom király vagyok, nem is lehetne jobb. Gyorsan kiékelem a fékpedált, megyek hátra, Wazzeg hát azon a kábelen (fekete-ződ) nincs ménkű! Minden jó, de a féklámpa nem! Nem tudjátok van annak esetleg plusz biztosítója, vagy valamit elöl levakítottak gyárilag???? Infó valakinek erről????

Kösz a segítséget!

És BUÉK utólag

https://sites.google.com/site/opelccled/letoeltesek

x26 csatlakozó 3-as láb, fekete\sárga 0.75mm2 fék!

x26-4 fekete\zöld 0.75mm2 jobb index!

Link to comment
Megosztás:

https://sites.google.com/site/opelccled/letoeltesek

x26 csatlakozó 3-as láb, fekete\sárga 0.75mm2 fék!

x26-4 fekete\zöld 0.75mm2 jobb index!

Huhh tényleg, kimentem megnézni...igazad van, rosszul emlékeztem a fekete/sárgán nincs feszkó fékezéskor...

A fekete zöld be van kötve már a aljzatra, és működik is... Köszönöm a pontosítást!

Szóval esetleg ötlete valakinek a hibajelenségre, hiányjelenségre???

Link to comment
Megosztás:

sziasztok :lol:

legutóbb írtam,hogy függőleges irányban nem mozdul a balos visszapillantóm...úgy gondoltam,hogy nem próbálgatok barkácsolni,vettem egy belga utángyártottat,borítóval...most fényezőnél van a borítás...holnapra elvileg kész aztán már csak be kell szerelni :D

jah elektromos,fűthető és 9000 magyar forintba került,nem keleti műanyag gagyi,van benne anyag mint a gyáriban :devlish:

Link to comment
Megosztás:

Huhh tényleg, kimentem megnézni...igazad van, rosszul emlékeztem a fekete/sárgán nincs feszkó fékezéskor...

A fekete zöld be van kötve már a aljzatra, és működik is... Köszönöm a pontosítást!

Szóval esetleg ötlete valakinek a hibajelenségre, hiányjelenségre???

Akkor minden műkxik?

Nincs butítás, csak keresd meg melyik hátsó lámpába van párhuzamosan bekötve (vagy lecsípve, vagy csatlakozónál beoxidált) a féklámpa vezetéke.

Link to comment
Megosztás:

Akkor minden műkxik?

Nincs butítás, csak keresd meg melyik hátsó lámpába van párhuzamosan bekötve (vagy lecsípve, vagy csatlakozónál beoxidált) a féklámpa vezetéke.

Nem. a féklámpa fekete sárgájára továbbra sem jön "jel" fékezéskor....

De megnéztem a fő korbácsot ami a kerékdob felett jön hátra, és abban az ominózos vezeték megy előre a műszerfal felé......

Link to comment
Megosztás:

Nem. a féklámpa fekete sárgájára továbbra sem jön "jel" fékezéskor....

De megnéztem a fő korbácsot ami a kerékdob felett jön hátra, és abban az ominózos vezeték megy előre a műszerfal felé......

Egyébként a gyári vonóhorog stecker vezetékei nem a hátsólámpákról vannak lefűzve, hanem külön külön vezetékek jönnek bele az autó orra felől...........

Link to comment
Megosztás:

Huhh tényleg, kimentem megnézni...igazad van, rosszul emlékeztem a fekete/sárgán nincs feszkó fékezéskor...

A fekete zöld be van kötve már a aljzatra, és működik is... Köszönöm a pontosítást!

Szóval esetleg ötlete valakinek a hibajelenségre, hiányjelenségre???

Na, ezt benéztem!

Igazad van, a hátsó csatlakozó X27-6, megy az X26-3-ba. Onnan, X1-53 keresztül P2 lámpa tesztbe.

Ez lehet, hogy hiányzik az autódból. Ez egy elektromos egység. Egy 7,5A biztosítékkal beköthető, a féklámpa áramkörbe.

brake_1.jpg

Link to comment
Megosztás:

Na, ezt benéztem!

Igazad van, a hátsó csatlakozó X27-6, megy az X26-3-ba. Onnan, X1-53 keresztül P2 lámpa tesztbe.

Ez lehet, hogy hiányzik az autódból. Ez egy elektromos egység. Egy 7,5A biztosítékkal beköthető, a féklámpa áramkörbe.

Húú, de jó megvan a bibi, király vagy!!! Köszi!!!

Szerinted ennek az elektromos egységnek van kiépített helye???

Ha egy mód van rá akkor már működjön így, nem kötözném a hátsó lámpára már csak azért sem, nehogy már egyszerű legyen :-))

Link to comment
Megosztás:

Húú, de jó megvan a bibi, király vagy!!! Köszi!!!

Szerinted ennek az elektromos egységnek van kiépített helye???

Ha egy mód van rá akkor már működjön így, nem kötözném a hátsó lámpára már csak azért sem, nehogy már egyszerű legyen :-))

A kesztyűtartó mögött, balra van a P1.

A kézifék mögött (burkolat alatt) van a csatlakozó, ha ki van építve... P2

http://www.astra4ever.net/showthread.php/2...euerger%C3%A4te

Link to comment
Megosztás:

A kesztyűtartó mögött, balra van a P1.

A kézifék mögött (burkolat alatt) van a csatlakozó, ha ki van építve... P2

http://www.astra4ever.net/showthread.php/2...euerger%C3%A4te

Kézifék mögött levő siemens dobozka az az AIRBAG CONTROL UNIT azaz LÉGZSÉKVEZÉRLŐ. Azt semmien kürölmények között ne piszkáld mert ott bármi zárlat bármi rossz kötés és durranik is a légzsákok közül az összes vagy 1-2 attől függ mit sikerül elkövetni.

Link to comment
Megosztás:

A kesztyűtartó mögött, balra van a P1.

A kézifék mögött (burkolat alatt) van a csatlakozó, ha ki van építve... P2

http://www.astra4ever.net/showthread.php/2...euerger%C3%A4te

Kézifék mögött levő siemens dobozka az az AIRBAG CONTROL UNIT azaz LÉGZSÉKVEZÉRLŐ. Azt semmien kürölmények között ne piszkáld mert ott bármi zárlat bármi rossz kötés és durranik is a légzsákok közül az összes vagy 1-2 attől függ mit sikerül elkövetni.

Link to comment
Megosztás:

Kézifék mögött levő siemens dobozka az az AIRBAG CONTROL UNIT azaz LÉGZSÉKVEZÉRLŐ. Azt semmien kürölmények között ne piszkáld mert ott bármi zárlat bármi rossz kötés és durranik is a légzsákok közül az összes vagy 1-2 attől függ mit sikerül elkövetni.

Csak most olvastam végig. Tényleg a légzsák vezérlő! Ne nyúlj hozzá!!!

Akkor nem tudom hol van a P2 egység....

Link to comment
Megosztás:

Csak most olvastam végig. Tényleg a légzsák vezérlő! Ne nyúlj hozzá!!!

Akkor nem tudom hol van a P2 egység....

Hali,

Köszi mégegyszer hogy foglalkozol a kérdéssel!

Na akkor nem turkálok még egyenlőre! Egyébként annak ellenére hogy azért konyítok valamit villanyilag, sajnos a rajzon nem minden ábrát értek, mivel nem tanultam! Úgyhogy kérdésem lenne a belinkelt rajzal kapcsolatban.

Mégpedig mit jelöl a (téglalapba CC), ugynez áthúzva? Mit jelöl a P2 melletti áthúzott téglalap? Az X1 mit jelöl? Merre található? Az X1 azért érdekelne nagyon, mert ahogy nézem ugyanaz lehet a féklámpákhoz vezető kanócoknál is! Lehet az ominózus futóelőkészítés is ott szalad.....

P2-ről semmi adat nincs egyébként????

Link to comment
Megosztás:

Hali,

Köszi mégegyszer hogy foglalkozol a kérdéssel!

Na akkor nem turkálok még egyenlőre! Egyébként annak ellenére hogy azért konyítok valamit villanyilag, sajnos a rajzon nem minden ábrát értek, mivel nem tanultam! Úgyhogy kérdésem lenne a belinkelt rajzal kapcsolatban.

Mégpedig mit jelöl a (téglalapba CC), ugynez áthúzva? Mit jelöl a P2 melletti áthúzott téglalap? Az X1 mit jelöl? Merre található? Az X1 azért érdekelne nagyon, mert ahogy nézem ugyanaz lehet a féklámpákhoz vezető kanócoknál is! Lehet az ominózus futóelőkészítés is ott szalad.....

P2-ről semmi adat nincs egyébként????

Felszereltségtől függően. P2: bulb test (lámpa teszt), ha benne van, a mellette levő téglalap p2 áthúzva. Ha nincs, akkor a P2 téglalap nincs áthúzva, hanem a P2.

Az X-ek csatlakozók. 1,2,3,4.... Az u.fó előkészítés, X26. X27 maga a trailer dugalj.

Lámpa, mellette szám, az adott "egység" pozíció száma. Az egység bekötésénél kis szám, a bekötési láb száma.

Téglalap, benne szám: ahova csatlakozik. Majd a motorkód, vagy egység rövidítése.

wegstreckensignalverteilung1a.JPG

A lap alján találod a számozást. Pl: 2322 P2 lenne, ha másik rajz részleten feltüntetik.

P2-vel szerelve, a rajz alapján.

P2 nélkül, az áthúzott téglalapok vannak bekábelezve.

Egyszerűen kösd rá a fekete/sárga vezetéket, a hátsó lámpa fekete/sárga vezetékére.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.