imy Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Terhelés alatt azt értem fűtőmotor 2es fokozat tompított fényszóró, illetve volt hogy 1es fűtőmotor ablakfűtés+tompított. Ez kb télen nálam az átlagos üzemállapot. Ezért próbáltam szimulálni. Tudom én azt hogy az akksin sosem fogok mérni 14 V ot álló motor mellet. Nyilván ahogy Te is említetted többel kell tölteni hogy fel tudjuk töltetni. Indítózáskor 10,4-10,7V között van reggel hideg motorral. Resetel a műszerfal (mikor indítok leesik az üzemanyag jelzőm majd mikor beindult a motor visszatér oda ahol előtte állt). Akksim alig 1éves nagyon bosszant hogy ez van :S 12,4V azt mondod jó üresjárati fesz? Töltésre visszatérve még annyi a problem hogy ha már huzamosabb ideig jár a motor és mentem vele pár km-t utána is mérek egyet terhelésen akkor már alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot Ablakfűtés folyamatosan? Az meg minek? Én max 5-6 percig használom, ha hideg, hogy levigye a párát. Menet közben nem szokott párásodni, esetleg ha 4-en ülünk benne, ami ritka, de akkor is pár perc alatt lenyomja. 12.4V teljesen jó, 2.1V a cellánkénti fesz., de az a 0.2V lehet mérési pontatlanság is ám! (FS+kijelzési hiba) Szóval inkább nagyon leterheled, de akkor is az a töltőfeszültség reális. (Tompitott: 2*55W, 2*5W, azaz 120W kijelző+hátérvilágítások: ~15W, Ablakfűtés: minimum 200W, Fűtőmotor: ~ 30W, + egyéb motor működéshez szükséges berendezések szóval van terhelve rendesen... Ha bekapcsolom az ablakfűtést, akkor a fordulatszámot is kissé megemeli...(40A-es biztije van!) Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve December26, 2011 Megoszt Elküldve December26, 2011 Terhelés alatt azt értem fűtőmotor 2es fokozat tompított fényszóró, illetve volt hogy 1es fűtőmotor ablakfűtés+tompított. Ez kb télen nálam az átlagos üzemállapot. Ezért próbáltam szimulálni. Tudom én azt hogy az akksin sosem fogok mérni 14 V ot álló motor mellet. Nyilván ahogy Te is említetted többel kell tölteni hogy fel tudjuk töltetni. Indítózáskor 10,4-10,7V között van reggel hideg motorral. Resetel a műszerfal (mikor indítok leesik az üzemanyag jelzőm majd mikor beindult a motor visszatér oda ahol előtte állt). Akksim alig 1éves nagyon bosszant hogy ez van :S 12,4V azt mondod jó üresjárati fesz? Töltésre visszatérve még annyi a problem hogy ha már huzamosabb ideig jár a motor és mentem vele pár km-t utána is mérek egyet terhelésen akkor már alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot Ezek az értékek szerintem még a normális határon belül vannak, ezen ne idegesítsd magad. Ha más tünet nincs, csak az üzemanyagszint mérő, akkor másfelé kellene keresni a problémát (a rádió pl. nem kapcsol ki indítózáskor?). Nekem a régi, bizonyítottan döglött aksimmal sem produkált ilyet. Meg lehetne nézni pl. a műszeregység csatlakozóját, testelését, vagy a jeladóét. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Ezek az értékek szerintem még a normális határon belül vannak, ezen ne idegesítsd magad. Ha más tünet nincs, csak az üzemanyagszint mérő, akkor másfelé kellene keresni a problémát (a rádió pl. nem kapcsol ki indítózáskor?). Nekem a régi, bizonyítottan döglött aksimmal sem produkált ilyet. Meg lehetne nézni pl. a műszeregység csatlakozóját, testelését, vagy a jeladóét. Nekem indítózáskor új kora óta leesik az üzemanyagszint mérő. Minden fogyasztót lekapcsol ami nem szükséges ahhoz, hogy beinduljon a motor (világítás, rádió, ventillátor stb.) Szerintem az akksid halt meg, ha még garos akkor vidd vissza. Link to comment Megosztás: More sharing options...
AtiZafi Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot _Robi_! Terheld szarrá, (ahogy írod is, tomika + refi, fűtőmotor, ablakfűtés, ködlámpák stb...) majd menj ki a motortérbe, és fogdosd az akkuarukat..........nekem is volt ilyen jelenség, pontosan ahogy leírod. Szóval ha melegszik az akkusaru nagy terhelés alatt, ott lesz a bibi........ Jéghidegnek kell maradnia... A probléma az akkusaruk gyári bepréseléseinek oxidációja volt. Ha neked is melegszik akkor majd leírom, hogy lehet megcsinálni kulturáltan. Nekem miután mindkét saru meg lett csinálva alapjáraton is tölt 14 felett simán..... Ha nem ez a baj, akkor passz. Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Terhelés alatt azt értem fűtőmotor 2es fokozat tompított fényszóró, illetve volt hogy 1es fűtőmotor ablakfűtés+tompított. Ez kb télen nálam az átlagos üzemállapot. Ezért próbáltam szimulálni. Tudom én azt hogy az akksin sosem fogok mérni 14 V ot álló motor mellet. Nyilván ahogy Te is említetted többel kell tölteni hogy fel tudjuk töltetni. Indítózáskor 10,4-10,7V között van reggel hideg motorral. Resetel a műszerfal (mikor indítok leesik az üzemanyag jelzőm majd mikor beindult a motor visszatér oda ahol előtte állt). Akksim alig 1éves nagyon bosszant hogy ez van :S 12,4V azt mondod jó üresjárati fesz? Töltésre visszatérve még annyi a problem hogy ha már huzamosabb ideig jár a motor és mentem vele pár km-t utána is mérek egyet terhelésen akkor már alig 13,4-6 V a fesz? MIÉRT VAN EZ!!!!!!! Ami adalék ha utána leállítom majd visszaindítom újra 14,1 :S Persze ha elkezdem terhelni akkor újra csökkenik hiába adok gázt akár 4000 RPM ig is nem növekszik a fesz 13,5-7 fölé. Pedig ez egy 100 A es generátor aminek elvileg 100A terhelés mellet is tudnia kéne a 14V ot ABS lámpa kigyullad indítózás közben? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Stofl Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 ABS lámpa kigyullad indítózás közben? Nekem igen, és a mutatóim is visszaesnek.... Akkor nekem is az akksival lehet gond? Más probléma nem volt eddig. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Kedves Kartársak! Segítsetek nekem arra keresem a választ hogy egy 100A es bosch generátor mekkora feszt ad le terhelés alatt. Nekem 14,1 ami terhelés nélkül kijön belőle. Terhelésen 13,8 ig lemegy de hiába adok gázt sajna nem változik. A szabályzó új diódasor új generátor szíj új. Vezetékek testelések megtisztítva ellenőrizve. Kevesellem a 13,7-8 V nyi töltést nagyon főleg hogy reggelre az akku 12,3-4 V-ig lemerül és mikor indítok a műszerfalam resetel. Az akku 1 éves. Nem hiszem el hogy télen szopat a töltés is a drasztikus fogyasztás mellet. Csatlakozom, az előttem szólókhoz. A csúcsra feltöltött akku 12,6V. A generátor töltő feszültsége, ha jók az akku sarui 14,4V. 100A vehető le, ha rajta van az akku! A generátorról majdnem egyen feszültség jön le. Az akku, a puffer (és a gerjesztésben) szerepe van. Ha nem jók a saruk, akkor is 14,4V-ot ad le, csak nincs olyan műszered amivel látnád a csúcsokat. Terhelés közben, (2x55W, 2x5W világítás=10A) +szervó, +ECU, +fűtés, +műszerek, +gyújtótrafó nem tud 14,4V-tal tölteni. A 13,7-8 V teljesen jó. 100A feletti terheléskor, az akkuból veszi az áramot. Ezért, nem is lehet 14,4V. A műszerfal resetel, nullázza a kilóméter számlálót, vagy TID, az órát, a dátummal? Ha igen, akkor indításkor leeseik a feszültség 8V alá! (akku, vagy saru) Digit műszerrel nem is mérd, mert sokkal lassabb, mint egy analóg. (3 minta vétel/mp) Pillanatnyi változást, hirtelen esést, gyors változást, csak olyan műszeren látsz, amiben van analóg mérés is. Az ilyen műszerek 20E körül vannak. (vagy osciloscópon látható a feszültség esés) Még egy tévhit: alapjáraton nem tud 100A-t a generátor tölteni. Magasabb fordulaton adja le a max teljesítményt. (3000 prm) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Csatlakozom, az előttem szólókhoz. A csúcsra feltöltött akku 12,6V. A generátor töltő feszültsége, ha jók az akku sarui 14,4V. 100A vehető le, ha rajta van az akku! A generátorról majdnem egyen feszültség jön le. Az akku, a puffer (és a gerjesztésben) szerepe van. Ha nem jók a saruk, akkor is 14,4V-ot ad le, csak nincs olyan műszered amivel látnád a csúcsokat. Terhelés közben, (2x55W, 2x5W világítás=10A) +szervó, +ECU, +fűtés, +műszerek, +gyújtótrafó nem tud 14,4V-tal tölteni. A 13,7-8 V teljesen jó. 100A feletti terheléskor, az akkuból veszi az áramot. Ezért, nem is lehet 14,4V. A műszerfal resetel, nullázza a kilóméter számlálót, vagy TID, az órát, a dátummal? Ha igen, akkor indításkor leeseik a feszültség 8V alá! (akku, vagy saru) Digit műszerrel nem is mérd, mert sokkal lassabb, mint egy analóg. (3 minta vétel/mp) Pillanatnyi változást, hirtelen esést, gyors változást, csak olyan műszeren látsz, amiben van analóg mérés is. Az ilyen műszerek 20E körül vannak. (vagy osciloscópon látható a feszültség esés) Még egy tévhit: alapjáraton nem tud 100A-t a generátor tölteni. Magasabb fordulaton adja le a max teljesítményt. (3000 prm) Méréstechnika tanárunk erre nagyon jó példákat mutatott szkópos méréseknél, hogy mi mindent ki lehet vele deríteni, pl indítózás közben. Még a gépkocsi üzemanyag fajtája is milyen szépen látszik... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Méréstechnika tanárunk erre nagyon jó példákat mutatott szkópos méréseknél, hogy mi mindent ki lehet vele deríteni, pl indítózás közben. Még a gépkocsi üzemanyag fajtája is milyen szépen látszik... És mi leszel, ha nagy leszel? Azt tudjuk, hogy egyetemre, vagy főiskolára jársz Bpestre. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 És mi leszel, ha nagy leszel? Azt tudjuk, hogy egyetemre, vagy főiskolára jársz Bpestre. Villamos mérnöknek tanulok. (OE-KVK) Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Villamos mérnöknek tanulok. (OE-KVK) Ott van még a villanymozdony (kék)? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Ott van még a villamos? Igen, a B épület mellett. De az villanymozdony. (kék) Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Ott van még a villamos? pesten sok a villamos :lol: :D másrészt nekem is lambadáznak a mutatók... nincs azzal ,gond ez ilyen :devlish: Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Igen, a B épület mellett. De az villanymozdony. (kék) Igen ,egy V43-as!(utána néztem). Link to comment Megosztás: More sharing options...
Highstore Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Üdv Az lenne a kérdésem hogy, a G Astra belső világítása miért nem kapcsolódik fel automatikusan ha kinyitom az ajtót ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Nekem igen, és a mutatóim is visszaesnek.... Akkor nekem is az akksival lehet gond? Más probléma nem volt eddig. A mutató önmagában szerintem nem sokat jelent, de az ABS megjelenése így téli hidegben azt jelzi szerintem, hogy az akksi a vége felé jár, amikor nálam először megjelent, utána még kb 1 évet bírt az akksi, utána kuka lett. A csere után már a rádió sem hallgatott el indítózásnál, de mostanában ez visszatért az 1 éves akkunál. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Üdv Az lenne a kérdésem hogy, a G Astra belső világítása miért nem kapcsolódik fel automatikusan ha kinyitom az ajtót ? Vagy az izzó vagy a foglalat! :lol: Ha kihúzod a világítás kapcsolót akkor világít? Ha nem akkor izzó, ha igen akkor ajtó kapcsoló! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Balageaxe Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 A mutató önmagában szerintem nem sokat jelent, de az ABS megjelenése így téli hidegben azt jelzi szerintem, hogy az akksi a vége felé jár, amikor nálam először megjelent, utána még kb 1 évet bírt az akksi, utána kuka lett. A csere után már a rádió sem hallgatott el indítózásnál, de mostanában ez visszatért az 1 éves akkunál. Most nem értem, akkor ezek szerint nem kapcsolja le automatikusan a gép a fogyasztókat indításkor? Link to comment Megosztás: More sharing options...
andris83 Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Most nem értem, akkor ezek szerint nem kapcsolja le automatikusan a gép a fogyasztókat indításkor? A későbbi kiadásúakban lehet, hogy lekapcsolja mindenképpen, az enyémben csak akkor, ha X alá csökken a feszültség. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Most nem értem, akkor ezek szerint nem kapcsolja le automatikusan a gép a fogyasztókat indításkor? Nekem új kora óta a műszerek mutatói visszaesnek, a rádiót kikapcsolja... Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Üdv Az lenne a kérdésem hogy, a G Astra belső világítása miért nem kapcsolódik fel automatikusan ha kinyitom az ajtót ? A lámpa 3 állású kapcsolója. 1: automatikus (multitimer kapcsolja)) 2: kikapcsolva 3: folyamatos Vagy ajtókapcsoló hiba. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Highstore Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Na még egy kérdés, és befejezem mára. A távirányító panelből kijött az elem foglalat azt vissza forrasztottam, elemet cseréltem benne ,de nem működteti a központi zárat, a led villog de nem reagál az autó, mi lehet a probléma ? újra kell tanítani a kulcsot ? Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Na még egy kérdés, és befejezem mára. A távirányító panelből kijött az elem foglalat azt vissza forrasztottam, elemet cseréltem benne ,de nem működteti a központi zárat, a led villog de nem reagál az autó, mi lehet a probléma ? újra kell tanítani a kulcsot ? igen Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 A lámpa 3 állású kapcsolója. 1: automatikus (multitimer kapcsolja)) 2: kikapcsolva 3: folyamatos Vagy ajtókapcsoló hiba. Classicba multitimeres dolog nincs, ott csak az ajtó vagy világítás kapcsoló kapcsolja. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Korzika Elküldve December27, 2011 Megoszt Elküldve December27, 2011 Na még egy kérdés, és befejezem mára. A távirányító panelből kijött az elem foglalat azt vissza forrasztottam, elemet cseréltem benne ,de nem működteti a központi zárat, a led villog de nem reagál az autó, mi lehet a probléma ? újra kell tanítani a kulcsot ? Igen,berakod a kulcsot,gyujtást ráadod,benyomod a zárógombot .ilyenkor csinál egy nyitás-zárást és kész. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts