Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Recommended Posts

Elküldve
Nézd meg az izzókat a lámpákban lehet hogy viccelődnek! :devlish:

Jelzi, behúz,kattan, izzók újak. stb.. szóval ááááááááá :lol: de ezt már kitárgyaltuk hogy analfabéta vagyok az autóelektronikához. :D

Elküldve
Jelzi, behúz,kattan, izzók újak. stb.. szóval ááááááááá :lol: de ezt már kitárgyaltuk hogy analfabéta vagyok az autóelektronikához. :D

Akkor szépen visszafelé kell elindulni. Lámpacsatlakozóktól a kapcsoló felé.

Nézegettem a kapcsolási rajzot és arra jutottam, hogy vagy nincs test a lámpáknak vagy a nagy csatlakozónál (ami a motorteret és az utasteret kapcsolja össze) lehet szakadás. Szerintem más hibaforrás nem lehet ha a visszajelződ működik.

Elküldve
Jelzi, behúz,kattan, izzók újak. stb.. szóval ááááááááá :lol: de ezt már kitárgyaltuk hogy analfabéta vagyok az autóelektronikához. :D

Akkor, kövesd végig a műszerek csatlakozójától, a fekete (0,5mm2) szálat.

Csatlakoznia kell, egy 1,5mm2 feketével! Na, az az a bizonyos szál, amit keresel!

Ha ki akarod borítani, a multitimert is, akkor:

1: vedd ki az összes relét.

2: tábla rögzítése

3: mutitimer rögzítő (zöld)

4: multitimer csatlakozót levenni

5: oldalra, ki lehet húzni az egész modult

mutc.jpg

Elküldve

sziasztok tudom hogy vannak itt egy páran elektronikai zsenik, valaki nem dobna össze egy ilyet.

mibe fájna előállítani egy ilyet, a srácot nem tudtam elérni e-mailban valamiért

Elküldve
sziasztok tudom hogy vannak itt egy páran elektronikai zsenik, valaki nem dobna össze egy ilyet.

mibe fájna előállítani egy ilyet, a srácot nem tudtam elérni e-mailban valamiért

Nekem ilyen van bent...

Először regelj a Suzuki oldalon, fórumon keresd meg. Mint "márkatárs" kérj tőle...

Nekem így sikerült.

Elküldve
sziasztok tudom hogy vannak itt egy páran elektronikai zsenik, valaki nem dobna össze egy ilyet.

mibe fájna előállítani egy ilyet, a srácot nem tudtam elérni e-mailban valamiért

Előállítása:

1: doboz ~500

2: NYÁK ~500

3: PIC (programozható mikrovezérlő) ide, még program is kell HEX-be, vagy C-be! ~PIC+program=1500

4: 2 db relé 2x340=680

5: többi alkatrész ~500

6: vezeték, érintkezők ~200

Ezek csak az alkatrészek árai...

Körülbelül ennyiből lehet kihozni. (3880)

Elküldve
Ok! Nekem van itthon egy másik lökös is mert egyszer megkoccoltam. Lehet, hogy holnap megnézem és csinálok képeket.

Ezen akarom majd kivágni először gyakorlásképpen a ködlámpa helyét.

Folytassuk itt...

Kép a csavarról:

kodlampa.JPG

Elküldve
Szerintem csak sima lemezcsavar!

De most már biztos, hogy holnap megnézem!

Okés, köszi! De ha műanyagba kell betekerni, akkor lehet hogy a 4, vagy 12 is kell hozzá. De majd holnap kiderül.

Elküldve
Okés, köszi! De ha műanyagba kell betekerni, akkor lehet hogy a 4, vagy 12 is kell hozzá. De majd holnap kiderül.

A ködlámpa kapcsolót, hogy lehet aplikálni a kapcsoló egységre mert nekem csak egy műanyag van ott ?

Elküldve
A ködlámpa kapcsolót, hogy lehet aplikálni a kapcsoló egységre mert nekem csak egy műanyag van ott ?

Én a vaterán vettem egy rosszat, és abból szedtem ki:(ilyen lett)

DSCF0690.JPG

DSCF0691.JPG

Vagy pedig ezen leírás alapján átbarkácsolod a másik kapcsolót:

link

Elküldve

Üdv Srácok!

2002 Caravan 1.7DTI, 120 000 km.

Hibajelenség: alapjáraton pislákolnak az elektromos dolgok, ha emelek a fordulaton minden szép és jó..... mi lehet a gond?

Elküldve
Üdv Srácok!

2002 Caravan 1.7DTI, 120 000 km.

Hibajelenség: alapjáraton pislákolnak az elektromos dolgok, ha emelek a fordulaton minden szép és jó..... mi lehet a gond?

Döglődik a generátor. Valószínűleg Dióda híd vagy szabályzó probléma, esetleg szénkefe. Elvileg okozhatja egy nagyon zárlatos akksi is, de akkor már indítózási problémák is lennének SZVSZ. Töltést kéne mérni.

Elküldve
Okés, köszi! De ha műanyagba kell betekerni, akkor lehet hogy a 4, vagy 12 is kell hozzá. De majd holnap kiderül.

Megnéztem a ködlámpa felfogatását.

3 csavar fogja. Föllehet rakni 5-ös metrikus csavarral, de ha igényes akarsz lenni akkor venni kell 6db műanyag lemezanyát. Ez a hivatalos megnevezése. A kivágáshoz szerintem a legcélszerűbb szerszám egy univerzális csiszológép. Azt még nem tudom, hogy honnan szerzek. Lehet, hogy veszek majd egyet. Én úgy vagyok vele, ha egy szerszám egyszer már kellett akkor biztos kell máskor is. Ha van rá keret akkor megveszem.

Elküldve
Megnéztem a ködlámpa felfogatását.

3 csavar fogja. Föllehet rakni 5-ös metrikus csavarral, de ha igényes akarsz lenni akkor venni kell 6db műanyag lemezanyát. Ez a hivatalos megnevezése. A kivágáshoz szerintem a legcélszerűbb szerszám egy univerzális csiszológép. Azt még nem tudom, hogy honnan szerzek. Lehet, hogy veszek majd egyet. Én úgy vagyok vele, ha egy szerszám egyszer már kellett akkor biztos kell máskor is. Ha van rá keret akkor megveszem.

Okés, majd írd meg a tapasztalatokat...

Akkor nem jó a fűrészlapos megoldás?

Elküldve
Okés, majd írd meg a tapasztalatokat...

Akkor nem jó a fűrészlapos megoldás?

Találtam itthon fém lemezanyát. Amikor vettem a hangszórókat a kocsiba akkor adták a beszereléshez. Ezekkel kellene rögzíteni a kárpitban a vagy a kalaptartóba. Biztos láttál már ilyet. Ha sima csavarral rakod fel akkor nem 5-ös hanem 6-os kell, megmértem.

Kivágás?! Hát az még egy nehéz dió lesz. Fűrészlap, nem is tudom! Az íves részeket nem lehet szépen kivágni vele.

Nagy segítség, hogy a vágás vonala be van jelölve a belső oldalon!

Ha elkészültem vele akkor majd megírom.

Egyenlőre még a lámpákat várom. Vagy a Posta ekkora sz@r, vagy az eladó b@szott át, hogy szerda reggel már feladta.

Ez a hátránya a webes vásárlásnak. :lol:

Elküldve
Találtam itthon fém lemezanyát. Amikor vettem a hangszórókat a kocsiba akkor adták a beszereléshez. Ezekkel kellene rögzíteni a kárpitban a vagy a kalaptartóba. Biztos láttál már ilyet. Ha sima csavarral rakod fel akkor nem 5-ös hanem 6-os kell, megmértem.

Kivágás?! Hát az még egy nehéz dió lesz. Fűrészlap, nem is tudom! Az íves részeket nem lehet szépen kivágni vele.

Nagy segítség, hogy a vágás vonala be van jelölve a belső oldalon!

Ha elkészültem vele akkor majd megírom.

Egyenlőre még a lámpákat várom. Vagy a Posta ekkora sz@r, vagy az eladó b@szott át, hogy szerda reggel már feladta.

Ez a hátránya a webes vásárlásnak. :lol:

Majd a lökhárítóról csinálsz egy képet, ahova megy? Mennyire van kigyengítve?

Íves részek igaz gáz, az a kis csiszoló gépezet tényleg jobb, le lehet vele finomítani.

Elküldve
Majd a lökhárítóról csinálsz egy képet, ahova megy? Mennyire van kigyengítve?

Íves részek igaz gáz, az a kis csiszoló gépezet tényleg jobb, le lehet vele finomítani.

Egyáltalán nincs kikönnyítve inkább pozitívba van a jelölés (nem árok van hanem dudor magyarán :lol: ).

Ma délben megérkezett a postás és meghozta a lámpákat.

A hátulján a lámpatestnek van két kb. 10mm-es furat. Az egyik alul a másik felül. Gondolom azért, hogy a lámpa belsejében keringjen a levegő a párásodás megakadályozása miatt.

Valaki akinek gyári ködlámpája van meg tudná mondani, hogy ide megy két cső? Azért gondolom, mert így szabadon hagyva telemenne piszokkal. Milyen hosszúságú ez a cső?

Ugyanez meg van a fényszóróknál is.

Elküldve
Majd a lökhárítóról csinálsz egy képet, ahova megy? Mennyire van kigyengítve?

Íves részek igaz gáz, az a kis csiszoló gépezet tényleg jobb, le lehet vele finomítani.

én fűrészlappal vágtam ki ,a fűrész lapot felétől a csúcsáig levágod hogy hegyes legyen és az ív is így jó lesz, szikével javítottam szép lett.a csiszoló azért nem jó mert ez a műanyag gyűrődik.vagy másik lehetőség finom fogazású szúró fűrész.ha a vonal mellett vágod hagy el 0.5mm -t és tudsz még korrigálni szikével.

Elküldve
Igen, ilyenre gondoltam! Köszi! :lol:

a lökös gyári ami tartalék?mert ha igen tegyél már fel egy képet a merevenítésről (fém ív)ez jobb és bal oldalon van-

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.