Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

Kész a ködlámpakapcsoló, és működik a visszajelzés is.

A kábelkötegben az első ködlámpa kapcsolt szálát nem találtam, eléggé rossz helyen van. Ha veszek ködlámpát, akkor majd előtte szétszedem a biztosíték táblát.

A tűzfal csatlakozóját is megtaláltam lámpa segítségével, olyan helyen van, hogy nagyon szét kellene mindent szedni, hogy ahhoz hozzáférjek.

DSCF0690.JPG

DSCF0691.JPG

Link to comment
Megosztás:

Hali! Renaultokban, Fordokban, a francia csodák nagy többségében (újabba járművekben is) van ilyen rendszer. Azok 10 kmh nál automatán bezárják az összes ajtót csomagtartót, de úgy, hogy bentről ki tudod nyitni az ajtókat.

Arról én is tudok, hogy bizonyos típusoknál egy bizonyos sebesség felett záródnak az ajtók. Amit én szeretnék az azért egy kicsit más. Na majd tavasszal amikor "buherálom" az ablakfelhúzást, akkor szétnézek az ajtóban. Hátha megoldható, hogy mielőtt elkezdené nyitni a kallantyú az ajtót, működtessen egy mikrokapcsolót ami nyitja a központi zárat.

Link to comment
Megosztás:

Kicsit bővebben írhatnál róla, hogy hogyan tudtad elintézni!

Sokakat érdeklne! Benne vannak a plusz dolgok is az autóban?

tgabika76-tól idézem. valahol a fórum olvastam a hozzászólást:

Gyári xenon beépítése Opel Astra G-be:

A hozzávalók:

- 2 db xenonlámpa (nekem ugy. Depo van)

- 2 db előtét Hella 5DV 008 290-00 (ez megy ugye a lámpa aljára)

- 2 db gyújtótrafó Hella 5DD 008 319 10

- 2 db lefogatógyűrű a projektorházhoz GM 12 18 146

- 2 db halogén 16W-os index-izzó GM 20 98 013

- 2 db 10 pólusú csatlakozóház a lámpához Saab 12788954

- 1 db érzékelő a hátsó hídra GM 24417183

- 1 db tartó a hátsó tengelyre GM 24417184

- 2 db M8-as anya az érzékelőhöz GM 5 65 890

- 2 db M8as csavar (26mm menethossz)

- 1 db 8 pólusú csatlakozóház az érzékelőhöz VW 1J0 973 714

- 1 db világításkapcsoló man. állító nélküli

- 1 db sárga 3528 SMD led

- 1 db SMD 1206 680Ohmos ellenállás

- 1 db SMD 0805 1,5kOhm-os ellenállás

Az érzékelő felrakásával kezdtem. Két M8-as csavar fogja, az összes alvázon rajta van a helye, majd felraktam a hídra a tartót, aminek szintén megvan a helye. A tartót és az érzékelőt egy kis rudacska köti össze két végén gömbcsuklóval. A kábelt előre elkészítettem, 7 szál megy bele a csatiba. Ilyen csatit és sarukat is tudok szerezni:) kb. 4,5m-es vezetékek kellenek, egyedül csak 1 szál kell hogy kicsit hoszabb legyen, kb. 6m-es. A hátsó ülés alatti gumidugón vittem ki a kábeleket, belül pedig a gyári vezetékek mellett a küszöbnél. Az érzékelő bekötése a következő:

Pin 1 -> világításkapcsoló Pin 12-re 1mm2

Pin 2 -> világításkapcsoló Pin 4-re 1mm2

Pin 3 -> km-óra csati Pin 15-re 0,5mm2

Pin 4 -> km-óra csati Pin 27-re 0,35mm2

Pin 5 -> diag. csati Pin 7-re 0,5mm2

Pin 6 -> világításkapcsoló Pin 13 1mm2

Pin 7 -> világításkapcsoló Pin 8 0,75mm2

Ez a leggázosabb része a dolognak, a huzalozás. Természetesen mindent forrasztottam, és dupla zsugorcsövezéssel szigeteltem. A 6m-es szál megy a diag. csatihoz a kézifék elé, én a műszerfalon keresztül vittem ezt is, ezért kell a hosszabb kábel. A lámpáknál tőbe elvágtam az összes csatit, kivéve az állítómotorokét (ez marad), lesaruztam őket és már csak be kellett dugni a 6 szálat a Saab csatiba, melynek a cikkszáma fennt olvasható. Sarukat és hozzó való gumikat (tömítéses a csati) is tudok szerezni.

A km-órába be kell forrasztani két smd ellenállást és egy sárga színű smd ledet, a bal felső sarokban van a helye. Ez ugye a kontroll-led, ami gyújtás-ráaddáskor ég kb. 1s-ig, aztán ha minden oké, kialszik. Ha új az érzékelő )tehát ha még nem volt tanítva, akkor a led folyamatosan ég. Tech2-vel be kell kalibrálni a szenzort, és már működik is az autómata állítás.

A lámpamosót bontottan vettem, B vectráé volt, a spricniket simán fel lehetett rakni úgy a lökősre hogy jól felfeküdjön. Csak egy tartályt kellett vennem, ami kb. dupla akkora mint a régi volt, kb. 4l-es. Időrelét tudok szerezni a hozzá való foglalattal és sarukkal együtt, igaz nem opel-es, hanem vw-es, de teljesen jó. Az ablakmosóval együtt működik, ha világít a tompított. Kb. 2s-ig mos, utána leáll. Én a motortérben található relésdobozban helyeztem el az időrelét, kell egy vezeték a régi szélvédőmosó motortól, a tompított fényszóró vezetékéről, kell neki még egy test és akku+ (30A-es biztin keresztül), és még egy vezeték ami az új motorra megy, meg persze a motornak is egy test.

ha megvan mindened akkor csak a papírmunka van. (fényszóró, lámpamosó, és dinamikus állító)

1. be kell menni a NKH-hoz ott meg kell tudni, hogy milyen mérnökkel állnak szerződésben akinek a munkáját elfogadják. (mondd, hogy szeretnéd legálisan berakni a xenont)

2. felkeresed a tőlük kapott emberkét és megtervezteted a már meglévő xenon-odat, ami esetemben a depo lámpán kívül gyári volt.

(ez tervezőnként változó de általában 20.000 ft)

3. meg kell lennie az összes számlának (lámpa, mosó, állító és a beszerelésről azt azért kérdezd meg, hogy bárki adhat e számlát a beszerelésről. nehogy csak hivatalos márkakereskedőtől fogadják el)

4. kell kérni egy igazolást a GM-től hogy astra g-ben ebben az évjáratban volt gyári xenon.

5. ha mindezek megvannak akkor meg kell indítani az eljárást ami olyan 12.000 Ft

én azt csináltam, hogy megkértem nézzék át a papírokat hogy minden jó-e, nehogy elutasítsák.

6. ezután már az ő dolguk, hogy elfogadják. ha ez is megvan, akkor jön a műszaki vizsga. ha nem akarsz hosszabítani műszaki érvényességet akkor csak egy szemle díját kell kifizetni ami kb 5.000 Ft(ha jól tudom). nekem vizsga is kellett úgyhogy 21.000 ft volt.

7. miután megvan a műszaki és a szemle akkor jön az okmányiroda ahol beírják, hogy xenonos a kocsi. ez kb 3.000 Ft.

tehát összesen kb. 56.000 ft műszakival.

a műszaki vizsgán nekem mindent megnéztek, kicsit olyan érzésem volt, hogy túlságosan is. kipróbálták, hogy működik-e az ellenőrző led és az állítás. nemcsak egyszer próbálták, hanem 3-4 alkalommal is. megnézték az alkatrész számokat, főleg ami gyári azon a GM feliratot keresték. ezután megnézték még azt is, hogy jól van- e beállítva a lámpám és a vetítési képe megfelel-e. miután minden megvolt, csak annyit mondtak, mostmár kész az autó átment műszakin.

8:15-re mentem 8:45-re jutottam be addig nézték a papírokat és egyeztették az adatokat. 8:45-9:30-ig volt az autó a vizsgasoron. nem emléxem, hogy ennyi ideig kellene, hogy tartson egy vizsga. mindegy, lényeg hogy már kötözködhet a yard. feketén fehéren bent van a forgalmiban, hogy xenonos az autó.

Link to comment
Megosztás:

az újdonság a végén van. :lol:

nem lehetetlen, csak sok utánnajárást igényelt. főleg, hogy a gk típusbiz-ben nincs benn, hogy szerelték xenonnal.

Ügyes és kitartó fickó vagy! Le a kalappal! :D

Ha már itt atrtunk, gyári ködlámpába be lehet tenni a H3-as xenont?

Link to comment
Megosztás:

...

2. felkeresed a tőlük kapott emberkét és megtervezteted a már meglévő xenon-odat, ami esetemben a depo lámpán kívül gyári volt.

(ez tervezőnként változó de általában 20.000 ft)

...

4. kell kérni egy igazolást a GM-től hogy astra g-ben ebben az évjáratban volt gyári xenon.

Azért csodálatos ez a magyar bürokrácia. Terveztesd meg, de azért még kérik a gyártó igazolását a gyári felszerelésről, ergo ezzel együtt az is követelmény, hogy azt már megtervezte a gyár. Akkor meg minek? Hátha a gyártó rosszul csinálta? vagy mi?

Egyébként én ellene vagyok az utólagos xenonoknak, de ha egyszer létezik az adott típusba való GYÁRI rendszer, akkor azt a megfelelő alkatrészek megvásárlása és szakszerű beszerelése után miért nem lehet egyszerűen elfogadni? Megáll az ember esze!

Link to comment
Megosztás:

Azért csodálatos ez a magyar bürokrácia. Terveztesd meg, de azért még kérik a gyártó igazolását a gyári felszerelésről, ergo ezzel együtt az is követelmény, hogy azt már megtervezte a gyár. Akkor meg minek? Hátha a gyártó rosszul csinálta? vagy mi?

Egyébként én ellene vagyok az utólagos xenonoknak, de ha egyszer létezik az adott típusba való GYÁRI rendszer, akkor azt a megfelelő alkatrészek megvásárlása és szakszerű beszerelése után miért nem lehet egyszerűen elfogadni? Megáll az ember esze!

ugye. ezt a részét én sem értettem, de azt mondták ez nélkül nem lesz jó. igazából a tervezést amit nekem csináltak nem úgy kell elképzelni, hogy tele kapcsolási rajzzal, hanem leírja a jogszbályokat, hogy mi hogyan van leírja hogy kell működni stb. szóval nem igazán értem de kell.

azon gondolkodok, ha csak simán odavittem volna akkor mi lett volna. hiszen minden megvolt. igaz akkor nem írják be a forgalmiba.

Link to comment
Megosztás:

Ügyes és kitartó fickó vagy! Le a kalappal! :lol:

Ha már itt atrtunk, gyári ködlámpába be lehet tenni a H3-as xenont?

Nem. Mindegyik világítóberendezésre érvényes az, hogy csak olyan fényforrással üzemeltethető, amit abba gyárilag előírnak, vagyis amire érvényes tanúsítványa van. Éppen ezért elvileg szabálytalanok az utólag ledesített lámpák is.

Link to comment
Megosztás:

Nem. Mindegyik világítóberendezésre érvényes az, hogy csak olyan fényforrással üzemeltethető, amit abba gyárilag előírnak, vagyis amire érvényes tanúsítványa van. Éppen ezért elvileg szabálytalanok az utólag ledesített lámpák is.

a lámpámra pl rá van írva hogy led. akkor használhatok ledes helyzetjelzőt? mondjuk biztos nem fogok mert így is sokat kötözködtek a rendőrök a xenon miatt.

Link to comment
Megosztás:

Már mint úgy gondoltam, hogy a xenon izzót bele tudom-e tenni, nem pedig, hogy szabad-e! :D

:lol:

igen, bele tudod tenni. az biztos, hogy nem javaslom. ha elkapnak a rend éber őrei akkor akár a rendszámodat is levehetik, a büntetésről nem is beszélek. nekem csak azért nem vették le a helyszínen mert nem voltak benne biztosak, hogy nem gyári a xenonom, és "csak" feljelentettek, ami műszaki vizsgára való beidézést vonta maga után. ezért kellett nekem mindennek utánnajárni és megcsinálni.

Link to comment
Megosztás:

Ezt a GYIK-be tegyétek bele Moderátorok. :lol:

tgabika76-tól idézem. valahol a fórum olvastam a hozzászólást:

Gyári xenon beépítése Opel Astra G-be:

A hozzávalók:

- 2 db xenonlámpa (nekem ugy. Depo van)

- 2 db előtét Hella 5DV 008 290-00 (ez megy ugye a lámpa aljára)

- 2 db gyújtótrafó Hella 5DD 008 319 10

- 2 db lefogatógyűrű a projektorházhoz GM 12 18 146

- 2 db halogén 16W-os index-izzó GM 20 98 013

- 2 db 10 pólusú csatlakozóház a lámpához Saab 12788954

- 1 db érzékelő a hátsó hídra GM 24417183

- 1 db tartó a hátsó tengelyre GM 24417184

- 2 db M8-as anya az érzékelőhöz GM 5 65 890

- 2 db M8as csavar (26mm menethossz)

- 1 db 8 pólusú csatlakozóház az érzékelőhöz VW 1J0 973 714

- 1 db világításkapcsoló man. állító nélküli

- 1 db sárga 3528 SMD led

- 1 db SMD 1206 680Ohmos ellenállás

- 1 db SMD 0805 1,5kOhm-os ellenállás

Az érzékelő felrakásával kezdtem. Két M8-as csavar fogja, az összes alvázon rajta van a helye, majd felraktam a hídra a tartót, aminek szintén megvan a helye. A tartót és az érzékelőt egy kis rudacska köti össze két végén gömbcsuklóval. A kábelt előre elkészítettem, 7 szál megy bele a csatiba. Ilyen csatit és sarukat is tudok szerezni:) kb. 4,5m-es vezetékek kellenek, egyedül csak 1 szál kell hogy kicsit hoszabb legyen, kb. 6m-es. A hátsó ülés alatti gumidugón vittem ki a kábeleket, belül pedig a gyári vezetékek mellett a küszöbnél. Az érzékelő bekötése a következő:

Pin 1 -> világításkapcsoló Pin 12-re 1mm2

Pin 2 -> világításkapcsoló Pin 4-re 1mm2

Pin 3 -> km-óra csati Pin 15-re 0,5mm2

Pin 4 -> km-óra csati Pin 27-re 0,35mm2

Pin 5 -> diag. csati Pin 7-re 0,5mm2

Pin 6 -> világításkapcsoló Pin 13 1mm2

Pin 7 -> világításkapcsoló Pin 8 0,75mm2

Ez a leggázosabb része a dolognak, a huzalozás. Természetesen mindent forrasztottam, és dupla zsugorcsövezéssel szigeteltem. A 6m-es szál megy a diag. csatihoz a kézifék elé, én a műszerfalon keresztül vittem ezt is, ezért kell a hosszabb kábel. A lámpáknál tőbe elvágtam az összes csatit, kivéve az állítómotorokét (ez marad), lesaruztam őket és már csak be kellett dugni a 6 szálat a Saab csatiba, melynek a cikkszáma fennt olvasható. Sarukat és hozzó való gumikat (tömítéses a csati) is tudok szerezni.

A km-órába be kell forrasztani két smd ellenállást és egy sárga színű smd ledet, a bal felső sarokban van a helye. Ez ugye a kontroll-led, ami gyújtás-ráaddáskor ég kb. 1s-ig, aztán ha minden oké, kialszik. Ha új az érzékelő )tehát ha még nem volt tanítva, akkor a led folyamatosan ég. Tech2-vel be kell kalibrálni a szenzort, és már működik is az autómata állítás.

A lámpamosót bontottan vettem, B vectráé volt, a spricniket simán fel lehetett rakni úgy a lökősre hogy jól felfeküdjön. Csak egy tartályt kellett vennem, ami kb. dupla akkora mint a régi volt, kb. 4l-es. Időrelét tudok szerezni a hozzá való foglalattal és sarukkal együtt, igaz nem opel-es, hanem vw-es, de teljesen jó. Az ablakmosóval együtt működik, ha világít a tompított. Kb. 2s-ig mos, utána leáll. Én a motortérben található relésdobozban helyeztem el az időrelét, kell egy vezeték a régi szélvédőmosó motortól, a tompított fényszóró vezetékéről, kell neki még egy test és akku+ (30A-es biztin keresztül), és még egy vezeték ami az új motorra megy, meg persze a motornak is egy test.

ha megvan mindened akkor csak a papírmunka van. (fényszóró, lámpamosó, és dinamikus állító)

1. be kell menni a NKH-hoz ott meg kell tudni, hogy milyen mérnökkel állnak szerződésben akinek a munkáját elfogadják. (mondd, hogy szeretnéd legálisan berakni a xenont)

2. felkeresed a tőlük kapott emberkét és megtervezteted a már meglévő xenon-odat, ami esetemben a depo lámpán kívül gyári volt.

(ez tervezőnként változó de általában 20.000 ft)

3. meg kell lennie az összes számlának (lámpa, mosó, állító és a beszerelésről azt azért kérdezd meg, hogy bárki adhat e számlát a beszerelésről. nehogy csak hivatalos márkakereskedőtől fogadják el)

4. kell kérni egy igazolást a GM-től hogy astra g-ben ebben az évjáratban volt gyári xenon.

5. ha mindezek megvannak akkor meg kell indítani az eljárást ami olyan 12.000 Ft

én azt csináltam, hogy megkértem nézzék át a papírokat hogy minden jó-e, nehogy elutasítsák.

6. ezután már az ő dolguk, hogy elfogadják. ha ez is megvan, akkor jön a műszaki vizsga. ha nem akarsz hosszabítani műszaki érvényességet akkor csak egy szemle díját kell kifizetni ami kb 5.000 Ft(ha jól tudom). nekem vizsga is kellett úgyhogy 21.000 ft volt.

7. miután megvan a műszaki és a szemle akkor jön az okmányiroda ahol beírják, hogy xenonos a kocsi. ez kb 3.000 Ft.

tehát összesen kb. 56.000 ft műszakival.

a műszaki vizsgán nekem mindent megnéztek, kicsit olyan érzésem volt, hogy túlságosan is. kipróbálták, hogy működik-e az ellenőrző led és az állítás. nemcsak egyszer próbálták, hanem 3-4 alkalommal is. megnézték az alkatrész számokat, főleg ami gyári azon a GM feliratot keresték. ezután megnézték még azt is, hogy jól van- e beállítva a lámpám és a vetítési képe megfelel-e. miután minden megvolt, csak annyit mondtak, mostmár kész az autó átment műszakin.

8:15-re mentem 8:45-re jutottam be addig nézték a papírokat és egyeztették az adatokat. 8:45-9:30-ig volt az autó a vizsgasoron. nem emléxem, hogy ennyi ideig kellene, hogy tartson egy vizsga. mindegy, lényeg hogy már kötözködhet a yard. feketén fehéren bent van a forgalmiban, hogy xenonos az autó.

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.