bocs Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Pedig elvileg a G-n az első lökhárítóig el van húzva a vezeték, valahol ott kell lennie. Aki utólag tett bele, az majd segít. De a ködlámpa mennyit javít a látásodon, 5m-re világít talán? Érdemes? Én nem látom értelmét, volt ködlámpás kocsink, de nem sokat ért a ködlámpa. Maximum jobban néz ki a kocsi. Szia! Azt én is aláírom,hogy k..va jó dolog az első ködfényszóró.PL Apám OFF Daewoo-jával ON mentem Pénteken sötétben tökig érő ködben,(azon nincsen ködfényszóró),alig láttam valamit. Utána átültem az én járgányomba,első ködfény bekapcs, ég és föld volt a különbség.Az első ködfény nem világít messzire (nem is az a funkciója),hanem teríti a fényt az autó előtt,ezáltal sokkal jobban látszik a felező vonal és az útpadka. Sajnos ahogy észre vettem mi felénk már nem nagyon divat a főúton felfesteni az út szélét,ezáltal ködben ködfényszóró nélkül jó ha meglátja az ember,ködfénnyel viszont jobb. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Én is tegnap este BP-ről nagy ködben jöttem haza. Autópályán még oké volt, de volt nem is egy olyan szakasz főút, ahol 40-nel mentem, de alig láttam( max 2-3 felezővonalat). De ennél is távolabb világit laposan a ködlámpa? :lol: "az egésznek az az értelme, hogy megvilágítsuk azt az aszfalt feletti 20-40 centiméternyi részt, ahol általában nincs köd, és így mintegy a köd alá világítva javítunk esélyeinken." Vagyis a ködlámpa, azért van a fényszórók alatt, hogy alulról, a köd alatti részen bevilágítsanak. Pénteken mentem vele én is, az út széleit is jobban látni. Azon az úton, volt is két őz! Még időben megláttam, és jó az ABS, meg tudtam állni! Summa summarum: nem véletlenül van, és ott van, ahova tervezték. Link to comment Megosztás: More sharing options...
ampervadasz Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Szia! Azt én is aláírom,hogy k..va jó dolog az első ködfényszóró.PL Apám OFF Daewoo-jával ON mentem Pénteken sötétben tökig érő ködben,(azon nincsen ködfényszóró),alig láttam valamit. Utána átültem az én járgányomba,első ködfény bekapcs, ég és föld volt a különbség.Az első ködfény nem világít messzire (nem is az a funkciója),hanem teríti a fényt az autó előtt,ezáltal sokkal jobban látszik a felező vonal és az útpadka. Sajnos ahogy észre vettem mi felénk már nem nagyon divat a főúton felfesteni az út szélét,ezáltal ködben ködfényszóró nélkül jó ha meglátja az ember,ködfénnyel viszont jobb. Így van, sűrű tejködben semmilyen fényszóróval nem látsz messzire, de a sima fényszóró meg nem arra van kitalálva, hogy közvetlen közelre világítson, azzal így gyakorlatilag semmit nem látsz, a ködlámpa meg ezt a "lyukat" tölti ki. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Így van, sűrű tejködben semmilyen fényszóróval nem látsz messzire, de a sima fényszóró meg nem arra van kitalálva, hogy közvetlen közelre világítson, azzal így gyakorlatilag semmit nem látsz, a ködlámpa meg ezt a "lyukat" tölti ki. A köd, általában, a föld felett 20-40 cm-re kezdődik. A föld ilyenkor túl hideg, ezért van az a távolság a köd között. Lejjebb lehűlnek a pára cseppek, lecsapódnak. Ha fordított a helyzet, és a föld melegebb, nincs meg a 20-40 cm határ... Link to comment Megosztás: More sharing options...
PGA Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Szia! Azt én is aláírom,hogy k..va jó dolog az első ködfényszóró.PL Apám OFF Daewoo-jával ON mentem Pénteken sötétben tökig érő ködben,(azon nincsen ködfényszóró),alig láttam valamit. Utána átültem az én járgányomba,első ködfény bekapcs, ég és föld volt a különbség.Az első ködfény nem világít messzire (nem is az a funkciója),hanem teríti a fényt az autó előtt,ezáltal sokkal jobban látszik a felező vonal és az útpadka. Sajnos ahogy észre vettem mi felénk már nem nagyon divat a főúton felfesteni az út szélét,ezáltal ködben ködfényszóró nélkül jó ha meglátja az ember,ködfénnyel viszont jobb. Hát, néhol a felezővonal felfestése se az igazi, úgyhogy jó hasznát veszem én is ezekben a szutyok időkben a ködlámpának. Az út szélét is szépen megvilágítja, úgyhogy sokkal jobban lehet érezni az utat, pláne ismeretlen környéken. Pár autóstársnak már csak a használatát kellene "megtanulni": verőfényes holdvilágnál nem biztos, hogy fel kellene kapcsolni, pláne hátul a ködzárófényt is... Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 és ne felejtsük helyesen használni a köd lámpát ,ahogy KRESZ írja,sajnos sok-sok ember ezzel nincs tisztába :lol:.... jah és beállítani Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 és ne felejtsük helyesen használni a köd lámpát ,ahogy KRESZ írja,sajnos sok-sok ember ezzel nincs tisztába :lol:.... jah és beállítani Ha nincs jól beállítva, akkor ködben, csak ront a helyzeten. Sok a "vaksi"... Link to comment Megosztás: More sharing options...
pepike73 Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Az enyém ugyanez az évjárat és motor. Nekem, ha szembe állsz az autóval, a jobb oldali fényszóró hűtő felöli oldalán a kábelköteghez van hozzárögzítve egy csatlakozó. Az a ködlámpa csatlakozója. Csak ezen az oldalon keresd mert a másik oldalra neked kell átvinni. A biztosítéktáblába kellett relét rakni? A műszerfalban benne volt az izzó? A lökhárítót Te vágod ki? Én is most gondolkodom rajta. A ködlámpa helyét is én vágtam ki, leszereltem az egéssz spojlert igy nem volt nehéz,vele dolgozni,viszont kell egy négylábú kontaktor ezt be kell forrasztani az első ködfényszoro kapcsolo mögé és kell a nyomogombra egy darab müanyag ami megnyomja azt a négylábú kontaktort ami bekapcsolja a rellét amit egyelöre a hatsot át tettem elsőnek,mert még azt kell vennem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 A ködlámpa helyét is én vágtam ki, leszereltem az egéssz spojlert igy nem volt nehéz,vele dolgozni,viszont kell egy négylábú kontaktor ezt be kell forrasztani az első ködfényszoro kapcsolo mögé és kell a nyomogombra egy darab müanyag ami megnyomja azt a négylábú kontaktort ami bekapcsolja a rellét amit egyelöre a hatsot át tettem elsőnek,mert még azt kell vennem. Azt mond el, hogyan vágtad ki a lökhárítót (milyen szerszámmal)? Nem lett csúnya? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Tomi 1.6 Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Pedig elvileg a G-n az első lökhárítóig el van húzva a vezeték, valahol ott kell lennie. Aki utólag tett bele, az majd segít. De a ködlámpa mennyit javít a látásodon, 5m-re világít talán? Érdemes? Én nem látom értelmét, volt ködlámpás kocsink, de nem sokat ért a ködlámpa. Maximum jobban néz ki a kocsi. Igen érdemes! De csak gyárít. (szerintem oldalra jobban világít) Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Igen érdemes! De csak gyárít. (szerintem oldalra jobban világít) Classicba valaki már berakta utólag? Ha ennyire mondjátok, hogy jó, akkor belevágnék berakni... Nézeggem nem is drága darabja a lámpáknak, 8e Ft-ból megvan a Cromaxban. Link to comment Megosztás: More sharing options...
DarthVödör Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Classicba valaki már berakta utólag? Ha ennyire mondjátok, hogy jó, akkor belevágnék berakni... Nézeggem nem is drága darabja a lámpáknak, 8e Ft-ból megvan a Cromaxban. A világítás kapcsolód tudja az első ködlámpát kapcsolni? Átalakítottad? Még nem értem a végére a LEDezés leírással, de az átalakítás, már benne van... https://sites.google.com/site/opelccled/led...lagitaskapcsolo Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Classicba valaki már berakta utólag? Ha ennyire mondjátok, hogy jó, akkor belevágnék berakni... Nézeggem nem is drága darabja a lámpáknak, 8e Ft-ból megvan a Cromaxban. Igen, én is utólag raktam a sajátomba. A vezeték a tűzfali csatlakozóig van meg, a motortérben neked kell kábelezni sajnos, tuti hogy nincs tovább. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 és ne felejtsük helyesen használni a köd lámpát ,ahogy KRESZ írja,sajnos sok-sok ember ezzel nincs tisztába... Hát az a helyzet hogy a KRESZ ezt már nem szabályozza. (Amióta egyre több új autón működik a ködfényszóró egyben kanyarfényszóróként is, nem is teheti) Valami olyasmi szerepel a KRESZ-ben, hogy "ha a látási viszonyok indokolják" akkor szabályos a ködfényszóró használata. Azaz ha te jobban látsz ködfényszóróval mint anélkül, akkor verőfényes napsütésben is használhatod. Ugyanez vonatkozik hátul a ködzárófényre is, azt is max. bunkóság nem lekapcsolni ha jönnek mögötted. Ezt általában az átutazó román vendégmunkások felejtik el, azok Rábafüzesnél vagy Hegyeshalomnál bejönnek az országba világító ködzárófénnyel (mert mondjuk akkor még köd volt), és ugyanígy hagyják el az országot Röszkénél... :lol: Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Igen, én is utólag raktam a sajátomba. A vezeték a tűzfali csatlakozóig van meg, a motortérben neked kell kábelezni sajnos, tuti hogy nincs tovább. A lökhárítót mivel vágtad ki? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Hát az a helyzet hogy a KRESZ ezt már nem szabályozza. (Amióta egyre több új autón működik a ködfényszóró egyben kanyarfényszóróként is, nem is teheti) Valami olyasmi szerepel a KRESZ-ben, hogy "ha a látási viszonyok indokolják" akkor szabályos a ködfényszóró használata. Azaz ha te jobban látsz ködfényszóróval mint anélkül, akkor verőfényes napsütésben is használhatod. Ugyanez vonatkozik hátul a ködzárófényre is, azt is max. bunkóság nem lekapcsolni ha jönnek mögötted. Ezt általában az átutazó román vendégmunkások felejtik el, azok Rábafüzesnél vagy Hegyeshalomnál bejönnek az országba világító ködzárófénnyel (mert mondjuk akkor még köd volt), és ugyanígy hagyják el az országot Röszkénél... :lol: igen az van a KRESZ-ben ,meg azt is hogy lakott területen belül tilos (van valami kiegészítő ) nálam a városba használata veri a biztit... ma láttam egy olyat jobb oldal tompított bal oldal sötét ,ködlámpa jobb oldalt sötét bal oldal világít http://landsmann.wordpress.com/2010/11/20/...mpa-hasznalata/ Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 A lökhárítót mivel vágtad ki? Szúrófűrész + tapétázó kés :lol: Nagyon szép lett, nem kell félni tőle! Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Szúrófűrész + tapétázó kés :lol: Nagyon szép lett, nem kell félni tőle! Jó ötlet! Köszi! Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Jó ötlet! Köszi! Nincs mit! Az a jó, hogy a lökős hátulján meg van hogy hol kell vágni. Link to comment Megosztás: More sharing options...
tgabika76 Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 igen az van a KRESZ-ben ,meg azt is hogy lakott területen belül tilos (van valami kiegészítő ) Pedig nincs ilyen szabály... Lakott területen belül csak távfényt tilos használni, ködfényszórót itt is lehet nyugodtan, ha a látási viszonyok indokolják. Itt van a jogszabály pontosan: http://www.kreszdoktor.hu/a_forgalomban_re...ivilagitasa.php Link to comment Megosztás: More sharing options...
Mc-elek Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Pedig nincs ilyen szabály... Lakott területen belül csak távfényt tilos használni, ködfényszórót itt is lehet nyugodtan, ha a látási viszonyok indokolják. Itt van a jogszabály pontosan: http://www.kreszdoktor.hu/a_forgalomban_re...ivilagitasa.php ezaz... én is csak ezt találom... ezt a 44-est de olvastam is valahol,meg nap mint hallom a rádióban hogy szabálytalan... na mindegy :lol:, de én se találok semmi kiegészítést.. Link to comment Megosztás: More sharing options...
gezoli Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Nincs mit! Az a jó, hogy a lökős hátulján meg van hogy hol kell vágni. Ködlámpát milyen típust vettél? Vegyek bontottat vagy jó az utángyártott is? Link to comment Megosztás: More sharing options...
Gery Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Ködlámpát milyen típust vettél? Vegyek bontottat vagy jó az utángyártott is? Nekem Tyc van, semmi gond vele. Nemrég raktunk be egy barátomnak Depo-t, az is teljesen jó. Bontottat szerintem drágábban kapsz, mint ezek az utángyártottak. Link to comment Megosztás: More sharing options...
jancsao Elküldve December4, 2011 Megoszt Elküldve December4, 2011 Sziasztok! A hetekben utaztam egy bérelt D Corsával, és ott találkoztam először utólag beépített rejtett lopásgátlóval. Ott mondták az Avalon-Rent -es srácok (www.avalon-rent.hu), hogy a cégük fennállása óta még nem loptak el autójukat, pedig nem kevés van nekik, és nem is régi ócska vasak, hanem zömében új autók. Másoknak mi a tapasztalata? Gondolkozom, hogy én is beépíttetek valamit az Astrámba ha ennyire jó. Link to comment Megosztás: More sharing options...
imy Elküldve December5, 2011 Megoszt Elküldve December5, 2011 A világítás kapcsolód tudja az első ködlámpát kapcsolni? Átalakítottad? Még nem értem a végére a LEDezés leírással, de az átalakítás, már benne van... https://sites.google.com/site/opelccled/led...lagitaskapcsolo Még nem alakítottam át, csak tegnap gondoltam úgy, hogy majd tavasszal beszerelem. Link to comment Megosztás: More sharing options...
Recommended Posts