Jump to content
OPEL MAGAZIN és TUDÁSTÁR

Extra-felszerelések beépítése utólag + elektromos kérdések


Amusing

Recommended Posts

2 db dióda kell hozzá. 1N4007 típus.

hová kell kötni:

ablakfelhúzó kapcsoló 2 vezetékére szürke-sárga és szürke zöld. ide jön a dióda negatívja!

dióda pozitívja pedig az ajtóhangszóró mögötti kábelkötegben a fekete kék csíkkal. Ezután komfort zárásra felhúzza az ablakot.

Hát persze!

Legyen ez is közkincs!

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki. Most hogy olvasom hogy 4 el ablakos változat. Régóta szándékozom hogy hátra is beépítem az el. ablakot. Kérdés a vezetékek 2002es sedanban hogy alakulnak. Azt tudom hogy az ajtóba a köteget cserélni kell. De az első bal ajtóba bent lehet a vezérlő szál vagy abba is kell köteget cserélni? Továbbá érdekelne az is hogy az első ajtó a oszlopba illetve a hátsó ajtó B oszlopig bent lehetnek-e az ablak emelő vezetékei. Mert az szerintem még nem nagy meló ha tudok venni ajtó kötegeket hogy az ajtóba kicserélem, a kábelt de az oszlopokig nagyon nehéz lenne szerintem + az ajtó csatiba hogy tudok beletenni+ pineket. Írhatna nekem olyan aki már csinált ilyent.

DarthVödör: Ahogy olvasom te hatalmas maszekoló vagy csupa jó ötlettel. Ha volna kedved összedobhatnál egy ülésfűtés+ hátsó el ablak beépítéses témát. Jönnek a hideg idők jó lenne az ülésfűtés bár szerintem igen sok pénz az el ablakhoz a cuccokat olcsón be tudom szerezni (mechanika+kapcsik) ezért az jobban érdekelne most.

Link to comment
Megosztás:

Hali mindenki. Most hogy olvasom hogy 4 el ablakos változat. Régóta szándékozom hogy hátra is beépítem az el. ablakot. Kérdés a vezetékek 2002es sedanban hogy alakulnak. Azt tudom hogy az ajtóba a köteget cserélni kell. De az első bal ajtóba bent lehet a vezérlő szál vagy abba is kell köteget cserélni? Továbbá érdekelne az is hogy az első ajtó a oszlopba illetve a hátsó ajtó B oszlopig bent lehetnek-e az ablak emelő vezetékei. Mert az szerintem még nem nagy meló ha tudok venni ajtó kötegeket hogy az ajtóba kicserélem, a kábelt de az oszlopokig nagyon nehéz lenne szerintem + az ajtó csatiba hogy tudok beletenni+ pineket. Írhatna nekem olyan aki már csinált ilyent.

DarthVödör: Ahogy olvasom te hatalmas maszekoló vagy csupa jó ötlettel. Ha volna kedved összedobhatnál egy ülésfűtés+ hátsó el ablak beépítéses témát. Jönnek a hideg idők jó lenne az ülésfűtés bár szerintem igen sok pénz az el ablakhoz a cuccokat olcsón be tudom szerezni (mechanika+kapcsik) ezért az jobban érdekelne most.

Én túl vagyok ezen a témán. Nincs olyan, hogy túl nagy meló csak aránytalanul nagy szívás van. Én elég nehezen találtam hátsó ablakemelőt. Amikor találtam akkor annyira megörültem, hogy nem néztem meg rendesen mindkettő kicsikét törött volt. (két kis alig látható műanyag biszbasz ami miatt az első felhúzásnál szétment az egész mechanika. Viszonylag olcsón németből megjött a javító szett. A kábelezés, érdekes kérdés, alapjában véve nem bonyolult, minden okosabb elektronika a motorokban van kell nekik egy test egy pozitív egy le meg egy fel szál illetve egy fehér ami csak a két hátsónál van értelme ez kapcsolja le, hogy csak a bal egyből lehessen fel és le húzni. Nekem az első ajtókban már volt villanyablak de a hátsók egyáltalán nem voltak bevezetékezve. Ha nincsenek és nem találsz egy megfelelő belsőtér köteget az gáz mert a csatlakozóban lévő lábakat nem igazán lehet venni. De több színű vezetéket se nagyon. Ha megvan a köteged akkor már jó mert csak ki kell fűzni és be kell tenned a te autódba. Ami azt jelenti, hogy 2 első ülés és kárpit kiugrik kardánkonzollal együtt eszement mennyiségű szigszallag lejön meg felmegy és kész is. Ha valami konkrét kérdésed van igyekszem válaszolni.

Nekem is lene egy kérdésem:

A hátsó ablakemelőből volt autómata és nem autómata is mert az egyiket be tudom tanítani, hogy gombnyomásra felmenjen a másikat meg nem?

A másik meg szerintem egy zseniális szerzeményem most került be az autóba, Astra H kartámasz. Sokszor szemeztem ebay.de-n velük de postával mindig horror ára volt egy fórumozó meg itt árult egyet viszonylag emberi áron. Kb 15 perc alatt beszerelhető volt:

Kartámasz 1

Kartámasz 2

Kartámasz 3

Kartámasz 4

Link to comment
Megosztás:

Ülésfűtés: Már én is keresgéltem.

Létezik az egyszerű, 2-5000 Ft-os betét, amit szinte minden szezonra újat kell venni.

Szivargyújtóról megy, tehát ha egy utas is van..... (elosztó) kábelek össze-vissza.

http://www.autoriasztok.hu/ulesfutes.htm

Itt a másik, drága, szétszedik az ülést, és beépítik a fűtés lapokat. Kapcsolókat, kábeleket.

Szerintem, ez a járhatóbb.

Engem is érdekel már tavaly óta az ülésfűtés beépítése, de egyelőre csak a szivargyújtós-elosztós megoldásig jutottam.

A fenti linket nézegetem már én is, nem tudom minőségileg milyen munkát végeznek.

Akinek esetleg van infója ülésfűtés beépítésével kapcsolatban, azt megköszönném és természetesen küldöm a szóbeli csokit. :P

MOD: közben találtam ITT egy leírást.

Egy dolog már az elején zavart kicsit: "az ülésfűtés fő áramkörét kössük a szivargyújtó vezetékére!"

A szivargyújtó vezetékét terhelni folyamatosan 90-100W-tal, elég meredek nem?

Nem gondolom, hogy a szivargyújtó kábele erre lett volna anno kalibrálva, bár a bedugós-elosztós is terheli vagy 50-60W-nal tuti. :D

Link to comment
Megosztás:

Engem is érdekel már tavaly óta az ülésfűtés beépítése, de egyelőre csak a szivargyújtós-elosztós megoldásig jutottam.

A fenti linket nézegetem már én is, nem tudom minőségileg milyen munkát végeznek.

Akinek esetleg van infója ülésfűtés beépítésével kapcsolatban, azt megköszönném és természetesen küldöm a szóbeli csokit. :P

MOD: közben találtam ITT egy leírást.

Egy dolog már az elején zavart kicsit: "az ülésfűtés fő áramkörét kössük a szivargyújtó vezetékére!"

A szivargyújtó vezetékét terhelni folyamatosan 90-100W-tal, elég meredek nem?

Nem gondolom, hogy a szivargyújtó kábele erre lett volna anno kalibrálva, bár a bedugós-elosztós is terheli vagy 50-60W-nal tuti. :D

Ha jól emlékszem, akkor a szivargyújtónál 20A-es biztosíték van, tehát az nagy teljesítményre van tervezve, illetve az az egyedüli olyan hely, ahol nem kell belenyúlni az elektronikába, onnan a legkönnyebb húzni kapcsolt +12V-ot....

Kárpitot mennyire nehéz leszedni, és visszatenni? (nálam csak itt van akadály)

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem, akkor a szivargyújtónál 20A-es biztosíték van, tehát az nagy teljesítményre van tervezve, illetve az az egyedüli olyan hely, ahol nem kell belenyúlni az elektronikába, onnan a legkönnyebb húzni kapcsolt +12V-ot....

Kárpitot mennyire nehéz leszedni, és visszatenni? (nálam csak itt van akadály)

A biztosíték az rendben, de a vezetékek is bírják tutira?

Na igen a kárpit, azt hogy kell leszedni? :D

Link to comment
Megosztás:

A biztosíték az rendben, de a vezetékek is bírják tutira?

Na igen a kárpit, azt hogy kell leszedni? :D

Én nem szarakodnák a vezetékkel elvinnék egy jó vastag (legalább 2,5mm2) elvinnék a bizti tábláig mellékötegelve a gyári kötegnek. Plusz egy relét beépítenék ami azt csinálná hogy mikor indítok kikapcsolja az ülésfűtést. Ugyanis magam ismerve sokszor akarnák úgy indítani hogy rajta van az ülésfűtés. A kárpit bontás az nálam is szívás téma. Nem tom hogy hogyan álljak neki!

Link to comment
Megosztás:

Ha jól emlékszem, akkor a szivargyújtónál 20A-es biztosíték van, tehát az nagy teljesítményre van tervezve, illetve az az egyedüli olyan hely, ahol nem kell belenyúlni az elektronikába, onnan a legkönnyebb húzni kapcsolt +12V-ot....

Kárpitot mennyire nehéz leszedni, és visszatenni? (nálam csak itt van akadály)

Szia!

Jól emlékszel,"Így csináld" szerint tényleg 20 A-es bizti van a szivargyújtónál,de nekem érdekes módon 15A-es van benne,és a bizti tábla is kékre van festve a biztosíték körül,úgyhogy gyárilag van bennt a 15-ös.Én is meglepődtem mikor megláttam :D (kb 2 hete cseréltem,mert el volt durranva).

Link to comment
Megosztás:

Ha gyárilag 20A-es bizti van előírva oda, akkor a vezeték is arra van tervezve, annyit el kell hogy bírjon.

Ez elviekben így igaz. Mondhatni hogy építőiparban meg az elektronikában az esetek túlnyomó részében tartják magukat a szabványhoz a gyártók meg ismerik a feszültségesés fogalmát. De az autóiparra ez nagyon nem igaz! Itt aztán mindenféle magyarázat van hogy miért is van cérnaszál berántva olykor csúcsban 30-40 A meghaladó fogyasztókhoz. Gondolom mindenki ismeri azt a szöveget "óhh nem gond ez hisz csak egy pillanatra megy oda áram mikor működik" . A szivargyújtó is ezen eszközökhöz sorolandó, hisz a gyártó nem számol azzal hogy vki abból tartósan 15-20 A-t vesz lesz hanem, hogy a cigiét meggyújtva 10-15mp alatt felfűtő fűtőszál kiszolgálására építik meg a rendszert.

Tehát SZVSZ: én továbbra is azt mondom hogy én biztos behúzok egy plusz kábelt a bizti tábláig és onnan (ezek szerint a szivargyújtó biztiéről) fogom hozni a villanyt. És így ha hosszabb utat is kell ülésfűtéssel megtennem akkor sem fogok félni hogy az ölembe folyik a kábel :D

Link to comment
Megosztás:

Ez elviekben így igaz. Mondhatni hogy építőiparban meg az elektronikában az esetek túlnyomó részében tartják magukat a szabványhoz a gyártók meg ismerik a feszültségesés fogalmát. De az autóiparra ez nagyon nem igaz! Itt aztán mindenféle magyarázat van hogy miért is van cérnaszál berántva olykor csúcsban 30-40 A meghaladó fogyasztókhoz. Gondolom mindenki ismeri azt a szöveget "óhh nem gond ez hisz csak egy pillanatra megy oda áram mikor működik" . A szivargyújtó is ezen eszközökhöz sorolandó, hisz a gyártó nem számol azzal hogy vki abból tartósan 15-20 A-t vesz lesz hanem, hogy a cigiét meggyújtva 10-15mp alatt felfűtő fűtőszál kiszolgálására építik meg a rendszert.

Tehát SZVSZ: én továbbra is azt mondom hogy én biztos behúzok egy plusz kábelt a bizti tábláig és onnan (ezek szerint a szivargyújtó biztiéről) fogom hozni a villanyt. És így ha hosszabb utat is kell ülésfűtéssel megtennem akkor sem fogok félni hogy az ölembe folyik a kábel :D

Meg kell nézni, milyen vastag kábel van kihúzva...Addig nem érdemes vitát nyitni...

Link to comment
Megosztás:

cl2-nél..

negatív szál 1es ből van (barna)

pozitív szál 1.5ös ből van (fekete)

és 15A biztivel

sima G-nél 20A bizti van :D

Amit én találtam, ott 6.5A/ülés a maximális áramigénye....

Akkor az 1mm2-es vezeték már 2 üléshez határeset...(mondjuk én csak vezetőoldalra teszek, ha teszek, de majd tavasszal)

Link to comment
Megosztás:

Guest
Ez a téma már lezárult.
×
×
  • Create New...

Fontos információ

Sütiket (cookies) helyeztünk el az eszközén, hogy segítsünk a webhely jobbá tételében. Módosíthatja a sütik beállításait , különben feltételezzük, hogy rendben van a folytatás.